Ga naar inhoud

FendersM : 22 september 2015 : Dr. van Tits : Maxima Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

1 dag po...

Helaas slecht nieuws. Drains lopen beiderzijds heel veel af en zullen dus nog minimaal tot vrijdag moeten blijven zitten. Ik ben echt verdrietig....ik kan niks met die drains, niet wassen, niet lopen, alleen plat liggen. Moet er toch mee naar huis.

Verder nog steeds geen pijn, alleen als ik opsta. Maar dat was vanochtend voordat ik paracetamol kreeg.

Ik heb niet gespiekt. Ook met opzet niet gekeken toen de visite-arts het verband erafhaalde. Het zal er nu toch lelijk uitzien met die drains. Ben gewoon even teleurgesteld....sorry, gaat wel over

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie

he meid,

niet verdrietig zijn, het valt allemaal nu even tegen, en een dip hoort erbij, ff lekker goed uithuilen, dat lucht echt op.

het is heel lastig met drains, maar het is echt voor een goed doel, op deze manier kan in ieder geval al het teveel aan bloed en vocht afgevoerd worden.

maar heb je niet van die speciale tasjes meegekregen, die kan je dan over je schouders hangen, en op die manier kan je gewoon de drainpotten meenemen.

ik heb zelf een keer 1.5 week met drains gelopen, en ik stopte ze ook gewoon in de zakken van bijv een vest wat ik op dat moment aan had, het is even wennen, maar best te doen, en ik liep ook gewoon door mijn huis heen.

en met slapen legde ik ze naast me in bed.

meid, goed je pijnstilling op tijd innemen, goed drinken, en echt veel je rust gaan nemen.

sterkte en ik wens je een goed herstel, gaat allemaal goed komen echt

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad even goed uitgehuild en toen kwam de verpleegkundige vertellen dat ik idd tasjes kreeg en gewoon kon lopen met de drains. Ik mocht me ook aankleden en wassen met water. Toen heeft ze er een spiegel bijgepakt en haalde ze het drukverband eraf. Ze zijn moooooooooooooiiiiii!!!!!!!!

Nog geen blauw te zien en minimaal zwelling. Ik mocht de sportbh's passen, de 80C paste goed, ik hield nog wat ruimte in de cup over. De 80D was echt te groot. Ik heb een kleine C-cup. En geen nekpijn nu. Daarna legde de vpk uit hoe de drains geleegd moeten worden en kreeg ik eten en eindelijk koffie haha. En toen mochten we naar huis. Lopen gaat goed, ik ben zelf naar de parkeerplaats gelopen zonder pijn.

Onderweg naar huis de te grote sportbh nog omgeruild in de winkel en nu dus thuis. Ik heb mijn nieuwe boobies ook al aan mijn vriend laten zien. Hij vindt ze ook mooi, maar hij vond de wonden er wel pijnlijk uitzien.

Ik moet naar de poli zodra de drains minder dan 30cc aflopen, uiterlijk maandag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn meid, ff heerlijk huilen is altijd een opluchting,alle spanning en zenuwen moeten er toch uit,en super dat je er zo blij mee bent, zal een berg schelen qua rug en nekpijn.

ja zie je, zo heb je behoorlijk wat vrijheid wat betreft lopen etc met drains.

wonden zien er in het begin altijd vrij pijnlijk uit, het is ook een behoorlijke operatie.

wat is een bak koffie dan lekker he :6:

idd even de afloop van de drains goed in de gaten houden, en als ze dan minder dan 30 cc per 24 uur lopen, en ze verwijderd worden, ben je weer een stukje verder richting genezing

nu lekker op de bank met een paar films, of een goed boek, en je lekker laten verwennen

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, dr van Tits was gisteren wel wat vriendelijker. Hij kwam zelfs op de uitslaapkamer nog even kijken, hij had zijn jas al aan om naar huis te gaan. Hij wenste me goed herstel.

Vlg de verpleging was hij vroeger pas echt erg hahaha, maar is hij supergoed als chirurg

Link naar reactie
Delen op andere sites

heerlijk, denk dat je je schoonzusje vaker gaat vragen voor een koffie

en het lopen van de drains kan idd verschillen,is soms per uur wisselend,en ook per borst wisselend, als ze minder gaan lopen zal je waarschijnlijk ook gaan zien dat het vocht meer helder gaat worden,en dan gaat het de goede kant op

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn drains heb ik ca 1 week gehad ...

Als ik op stap ging deed ik ze gewoon in een handtas :4:

Het is wel effe lastig , omdat je de flesjes mee moet slepen /zeulen .

Maar daardoor heb je geen spanning door vocht / of blauwe plekken .

Ik tenminste niet ..

Heb er ook gewoon mee gedoucht .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag er niet mee douchen. Ik was me 2 maal daags met een washandje water onder mijn oksels. Vanochtend zat er nog 55cc per kant in. Nou ja, gisterochtend nog 100...

De hechting waarmee de linkerdrain vastzit trekt wel wat. Maar het ziet er wel heel rustig uit. De littekens zelf ook. Heel smal, niet blauw of gezwollen.

Ik heb vandaag geen pijnstillers meer nodig gehad. Vannacht ook goed geslapen. Ben wel moe nu, mijn tante werd begraven en ik kon er gelukkig bij zijn. Maar ik merk toch wel dat ik neller moe ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh meid gecondoleerd met je tante, dit zijn dingen die niet in je kouwe kleren gaan zitten, maar gelukkig dat je erbij kon zijn en afscheid kon nemen.

maar helemaal super dat je geen pijnstilling meer nodig en heerlijk geslapen.

kan me voorstellen dat je nu moe bent,je hebt pas een operatie achter de rug, en dat moet je echt niet onderschatten, en vandaag was ook emotioneel, en dat maakt je ook moe.

hoop dat je vannacht ook goed kan slapen,je lichaam heeft echt de rust nodig.

ik mocht toen ook niet douchen met de drains, maar dan idd bovenkant even bij de wastafel, en de onderkant douchen

drains lopen minder, maar toch nog teveel, gaat in ieder geval wel de goede kant op

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drains zijn eruit!

Gisterenavond liet de hechting van de rechterdrain los, dus had ik vanochtend de poli gebeld. Ondanks dat links nog 50cc per 24u af liep heeft de arts de drains er allebei uitgehaald.

Het is best wat blauw, mijn borsten. Tepels en de onderkant voelt doof aan. Maar het litteken is netjes en rustig. En het is nu al echt mooi qua vorm.

Volgens de arts heb ik wel veel gebloed tijdens de ok.

Ik mag weer douchen en deo gebruiken gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk Nalaa, ik moet ook rustig aan doen. Maar dat is moeilijk haha. Ik voel gewoon zwelling zitten achter m'n linkertepel. Als ik buk dan "schuift" de zwelling *auw*, het is ook nog wat blauw.

Vandaag 1wk p.o. De draadjes jeuken behoorlijk, maar de littekens worden echt mooi smal lijkt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy ik zit toch aan de antibiotica. Toch een beginnende ontsteking op de plek waar de drain zat. Ik moet maandag sowieso voor controle bij dr van Tits. Ontsteking was maar licht, maar de arts ass wilde geen risico lopen, dus toch een kuur.

Verder gaat het heel goed, hechtingen zijn voor het grootste deel opgelost. Op het drielandenpunt wijkt het een heel klein beetje, maar dat zal vanzelf dichtgaan.

Mijn zoontje vind het wel leuk, opa en oma die elke dag mama komen helpen als papa werkt haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter het zekere nemen voor het onzekere he. Ik heb wel de indruk dat mijn borsten gevoeliger zijn geworden. Er mag er niemand tegen botsen . Staan ze bij u ook zo gespannen? Ik doe s'avonds toch eventjes mijn bh uit. S'morgens en s'avonds smeer ik ze in met bioiol. Douchen voelt ook nog raar aan. Ik moet er enorm aan wennen dat ze zo hoog staan hihi. Vroeger had ik van die hangende lelijke borsten. Wat een verschil nu. Ik ben wel nog altijd blij dat ik het gedaan heb. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het ook gevoeliger. Voelt zoals vlak voor je menstruatie, zo gespannen. Vandaag had ik een drukke dag, dan is het wel erger dan wanneer ik me rustig hou. En die dikke streng onder de littekens is pijnlijk.

Echt open is het niet, maar nog wel wat korstjes.

Ik zag vandaag op youtube een filmpje van een borstverkleining. Pfff ze gaan echt nogal tekeer om dat overtollige weefsel weg te snijden. Ik snap nu wel waarom het zo blauw werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gezien dat ik nog 2 open wondjes heb. Recht boven de tepel is er nog een kleine zwelling,ik denk van het draadje. Heb jij ook zo een dubbele plooi waar de drains hebben gezeten? Ik heb daar precies een beetje wild vlees. Ik hoop dat het nog wegtrekt. Ik ga volgende week voorzichtig beginnen fitnessen want de kg vliegen erbij. ;-). Ik heb wel een beetje schrik dat ze niet perfect gaan vallen. Ik denk dat ik wat ongeduldig ben.hihi. Ik heb nu mijn maandstonden vandaar waarschijnlijk pijnlijke gezwollen borsten. Volgende week zouden ze moeten versoepelen. Ik zou graag al eens beginnen slapen zonder bh. Ik weet niet of dit al mag? Ik moet pas eind okt terug naar mijn PC.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag op nacontrole geweest. Hechtingen die er nog zaten zijn eruit.....vlg mij hebben ze me zowel in Amsterdam als in Antwerpen horen schreeuwen haha..... auwauwauw. De hechting die ontstoken was dus. De rest viel wel mee.

Die ontstoken hechting was die waar de drain uitkwam. Echt dubbel zit het niet, maar wel een dikke streng onder de huid.

Verder was de arts tevreden. Links is nog wat meer zwelling. Dat zie ik ook aan de vorm. Ik zie de linkertepel helemaal niet, die wijst nu nog naar beneden. Hoewel er voor de spiegel geen verschil is.

Ik mag pas 2 maanden na de operatie beginnen met sporten. Autorijden en fietsen mag nu al. Heerlijk, niet meer zo afhankelijk. Littekencreme als alles dicht is. Sportbh adviseerde hij me 6wk dag en nacht te dragen. Prima, ik heb er geen last van. Ze hadden het verwijderde weefsel onderzocht onder de microscoop, geen afwijkingen gelukkig.

Sofie, nu al sporten lijkt mij ook erg snel. Afhankelijk van welke fitness je doet. Loopband en fiets kan misschien al wel eerder, maar hardlopen en krachttraining lijkt me wel zwaar.

Mijn borsten voelen ook nog gespannen en gekneusd aan. Behoorlijk zelfs, hoewel ik geen paracetamol meer nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menstruatie member. . Ik ben van België. Ik ben 15 sept geopereerd. groetjes

Dus je bent pas 3 weken PO .....

Wat ik al schreef , ik mocht 6 weken niet sporten ..

Lijkt me niet verstandig dat te gaan doen ..

Vooral ook omdat het onderhuidse herstel langer nodig heeft ...

@Fenders ; Fijn dat de arts tevreden was ...het heeft gewoon allemaal z,n tijd nodig .

Voor mij gaat het ook opschieten nu , nog 6 dagen tot mijn Bwc ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.