Ga naar inhoud

FendersM : 22 september 2015 : Dr. van Tits : Maxima Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben 33jr, samenwonend en sinds 13 maanden mama van een lieve zoon. Na bijna 15jr twijfelen heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en een verwijzing gevraagd naar de plastisch chirurg voor een bvk. Ik was al sinds de brugklas "gezegend" met een flinke cupmaat terwijl ik toen nog heel mager was, maar op mijn 21e groeiden ze plotseling door tot cup E, en na mijn zwangerschap ben ik op 80F blijven hangen. Ik ben klein en tenger gebouwd, en mijn borsten vallen niet alleen erg op, maar ik gebruik ook dagelijks pijnstillers voor nek- en schouderpijn. Vorige week heb ik, na 10dgn wachten, goedkeuring gekregen van de verzekering. 22 sept is de operatie in het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven.

Ik ben een echte pleaser en ik vond het dan ook heel moeilijk om aan mijn omgeving te vertellen dat ik dit nu toch echt ging doorzetten. Lastig voor mijn vriend omdat ik hersteltijd nodig heb, lastig voor mijn werkgever omdat ik (als enige fulltimer in een huisartsenpraktijk) uit de running ben. Vriend staat achter me, maar op mijn werk lieten ze duidelijk merken dat ze het toch maar vervelend vonden dat ik een paar weken weg ben. Of ik niet kon wachten tot een langdurig zieke collega terug is. Maar ik zie haar het komende jaar niet terugkeren. Ik ga nu doorzetten, laat me geen schuldgevoel aanpraten.

Maar ik vind het ook heel erg spannend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast countdown

Hallo,

Ik ben 33jr, samenwonend en sinds 13 maanden mama van een lieve zoon. Na bijna 15jr twijfelen heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en een verwijzing gevraagd naar de plastisch chirurg voor een bvk. Ik was al sinds de brugklas "gezegend" met een flinke cupmaat terwijl ik toen nog heel mager was, maar op mijn 21e groeiden ze plotseling door tot cup E, en na mijn zwangerschap ben ik op 80F blijven hangen. Ik ben klein en tenger gebouwd, en mijn borsten vallen niet alleen erg op, maar ik gebruik ook dagelijks pijnstillers voor nek- en schouderpijn. Vorige week heb ik, na 10dgn wachten, goedkeuring gekregen van de verzekering. 22 sept is de operatie in het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven.

Ik ben een echte pleaser en ik vond het dan ook heel moeilijk om aan mijn omgeving te vertellen dat ik dit nu toch echt ging doorzetten. Lastig voor mijn vriend omdat ik hersteltijd nodig heb, lastig voor mijn werkgever omdat ik (als enige fulltimer in een huisartsenpraktijk) uit de running ben. Vriend staat achter me, maar op mijn werk lieten ze duidelijk merken dat ze het toch maar vervelend vonden dat ik een paar weken weg ben. Of ik niet kon wachten tot een langdurig zieke collega terug is. Maar ik zie haar het komende jaar niet terugkeren. Ik ga nu doorzetten, laat me geen schuldgevoel aanpraten.

Maar ik vind het ook heel erg spannend...

super dat ge doorzet met u keuze .

ik snap niet dat ze op u werk moeilijk doen , u werk zal er beter op gaan . ge gaat u beter in u vel voelen dus en da zult ge ook uitstralen :) heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ..je zult er straks zo blij mee zijn ..

Heb zelf maart 2014 een Bvk gehad ...en ben er heel erg blij mee .

Laat anderen denken/zeggen wat ze willen , je moet dat doen waar je je goed bij voelt .

Ik ben na ca twee weken weer gaan werken , maar heb dan ook een leidinggevende baan .

Hoef dus fysiek geen zwaar werk te doen .

Succes alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel zegt het al, 22 sept staat mijn bvk gepland. Vlg mij gaan ze de ankermethode toepassen. Ik heb nu 75F, ik had het liefst 75B gewild maar de chirurg waar ik het eerste consult kwam zei dat dit echt niet kon. C-cup past beter bij me vlg haar. Ivm planning gaat een andere chirurg mij opereren, bij hem ga ik 17aug op kennismaking.

Verder heb ik eigenlijk nog niet zoveel informatie gekregen. Alleen hoe de operatie zelf gaat verlopen, medisch gezien. Niet over hoe het daarna gaat. Ik lees hier al een weekje ofzo mee. Met heel veel moeite heb ik 3wk verlof gekregen, de operatie is in mijn al geplande vakantie dus in totaal ben ik 3 1/2 week vrij na de operatie. Eigenlijk wilde mijn baas dat ik na 2wk alweer kwam, omdat je dan weer mag autorijden. Ik vind het heel erg spannend, behalve een vacuumbevalling heb ik nooit iets meegemaakt op medisch gebied...maar ik wil nu echt van die nekpijn en vastzittende spieren af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend he deze periode! Succes met de voorbereiding en het herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Vandaag intake pre-operatieve screening. Dat was wel een fijn gesprek. Ze namen er de tijd voor om alles rondom narcose uit te leggen. En ik ben zooo blij dat ze zeiden dat ze niet bij voorbaat al morfine inspuiten. De chirurgen werken zoveel mogelijk met lokale verdovingen voor de eerste dag, en verder Diclofenac en Pcm standaard. Alleen als je het nodig hebt, krijg je morfine. Ik kan er totaal niet tegen. Vorige keer drie dagen verward en agressief geweest ervan (na kleine operatie en piepklein snufje morfine). Ook heb ik nonstop gebraakt na vorige narcose en ook tijdens mijn bevalling. Ik ben echt opgelucht dat ik nu de keuze heb. Kom maar op met die Diclofenac :-) en ik krijg ook medicijnen tegen narcose-misselijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je datum ..

Maar ..hoezo verlof ?

Volgens mij moet je werkgever je gewoon ziek melden ,aangezien je nu nekklachten en vast zittende spieren hebt .En de operatie medisch noodzakelijk is .

Ik zelf heb na de operatie een paar dagen paracetemol genomen .

Echt pijn heb ik niet gehad .

Voor het herstel is het belangrijkst dat je 6 weken niet tilt , oppast met herhaal bewegingen (bv stofzuigen)

en je niet overstrekt .

Ook al ziet de buitenkant er dicht uit ..onderhuids heeft het echt die 6 weken nodig .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn baas doet erg moeilijk. Ze zien het puur cosmetisch. Allemaal zucht, steun, moeilijk-moeilijk. 2wk en 6dgn na de operatie moet ik weer fulltime aan de bak, incl 26km heen en terug rijden. Terwijl ik ook een peuter van 15mnd heb rondlopen. Dus ik hoop echt dat ik een vlot herstel heb. De eerste week p.o valt in mijn vakantie. Maar als ik het buiten mijn vakantie zou plannen dan is mijn vriend ook aan het werk en moet ik vanaf dag 1 alles zelf doen. Nu kan hij de eerste week voor onze zoon zorgen.

Nou ja, als het niet lukt meld ik me ziek. Beter dat dan dat alles openspringt en verpest raakt door forceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onmogelijk zoiets ...als jij een verwijsbrief van je HA hebt is er niets kosmetisch aan .

Vlot herstel of niet ..die 6 weken heb je echt nodig ...

Je voelt je goed , en wilt vanalles , maar voor een mooi resultaat moet je echt die 6 weken

oppassen ...En zeker niet in de tweede week na de OP een kind gaan tillen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

:blink: dat is helemaal niet te geloven dan.... Ik mocht van mijn leidinggevende de eerste 5 weken niet eens op het werk verschijnen, daarna even voor de gezelligheid langskomen, maar nog absoluut niets doen (werk in de zorg) en na 6 wkn langzaam en voorzichtig weer mijn taken gaan oppakken... En ik ben na 4 weken po even auto gaan rijden (15 km) maar dat was best nog gevoelig hoor.... daar was ik achteraf al doodmoe van... ze moeten je volgens mij inderdaad ziekmelden, het mag je zelfs geen verlof kosten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie wel hoe het loopt. Ik heb aangegeven dat ik denk dat het te snel is. Dus als dat ook blijkt te zijn is het jammer maar helaas. Ze praten me een schuldgevoel aan. Maar ik ga heel hard mijn best doen om daar ongevoelig voor te zijn.

In het zhs zeiden ze dat ik alleen de dag van de ok niet mag rijden vanwege de verdovingsmiddelen. Daarna op geleide van pijn.

Vandaag in de stad geweest met een "verkeerd" shirt. In idere winkelruit zag ik die joekels heen en weer wiebelen. Ik zal zo blij zijn als ik weer in verhouding ben.

Geen bimbo meer...en geen nekpijn...en geen bloesjes meer kn mat 46. Sorry voor de pelfouten, ik word op het moment gemolesteerd door mijn zoontje met een kam ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze praten me een schuldgevoel aan. Maar ik ga heel hard mijn best doen om daar ongevoelig voor te zijn.

In het zhs zeiden ze dat ik alleen de dag van de ok niet mag rijden vanwege de verdovingsmiddelen. Daarna op geleide van pijn.

Bouw een muur op tegen dat schuldgevoelens gepraat ...blijf sterk en laat je niet gek maken .

Wat ze in het ziekenhuis zeggen over auto rijden vind ik al helemaal ongelooflijk ....

Ten eerste is zo,n autogordel of je net geopereerde borsten geen pretje , laat staan als je in een ongeval

verwikkeld raakt .Ten tweede doordat je met je armen naar voren het stuur vast houd krijg je behoorlijk spanning op je littekens ..zowel onder als bovenhuids .

Ik heb tussen de tweede en derde week ergens voorzichtig geprobeerd ...vond het dood eng .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was ook puur en alleen het advies op grond van de verdoving. Qua borsten/wonden duurt het wel wat langer natuurlijk. Maar ik dacht dat je ook vanwege de narcose en pijnstillers niet mocht rijden.

Als ik na die 3wk mezelf niet in staat acht om te rijden doe ik dat ook niet, ik ga geen risico's nemen in het verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik ook niet doen ..

Ik weet hoe het is ...men voelt zich op een gegeven moment goed en denkt dat men de hele

wereld aan kan .

Het is dan lastig echt die rust te houden die nodig is .

En het zou zonde zijn het te vroeg te gaan forceren en het resultaat daardoor minder word .

Laat je iig niet pushen/gek maken door je werkgever ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag kennis gemaakt met de arts die me gaat opereren, dr v. Tits. Wat een botte boer zeg, vreselijke vent. Eerst moest ik 45min wachten, hij stond in de gang gewoon op zijn smartphone te rotzooien zag ik. Maar goed, ik ben zelf doktersassistente dus ik wilde niet meteen de klagende patient zijn, ik had toch tijd genoeg. Hij was ook snauwerig tegen de assistentes. Werd uiteindelijk in een kamertje gezet door de aios die ik bij het eerste consult ook heb gezien. Zij adviseerde me toen een D-cup ivm mijn figuur. Mijn bmi is 24,8, zodoende was mijn gehoopte B-cup van tafel. Zij ging hem halen.

Dr v Tits vroeg welke cup ik wilde. Zo klein mogelijk, zei ik, en u weet het beste wat past. Ik kan het plat maken was zijn antwoord. Slik.

Grote B, gemiddelde C, missch D is nu het plan. Dus: 3 sportbh's kopen. Ik zei dat ik sowieso nog wil afvallen, of B dan wel mogelijk zou zijn geweest. Toen zei hij dat, als ik na de ok ga afvallen, ik niet boos moet komen lopen klagen bij hem als mijn borsten dan slap worden. Dat ik geen recht van klagen heb. Of ik dat goed begrepen had. Ik was een beetje flabbergasted. Wow, dat is dan duidelijk. Ik zit 45min te wachten en klaag ik? Nee. Ik stel geen eisen, laat hem bepalen wat voor cup bij me past, ik beloof hem dat ik niet ga klagen. Verder nog vragen, zegt hij. Ja, een stuk of vijf, maar ik was echt uit het veld geslagen. Ik kreeg ook geen hand meer. Ik ben op de gang in tranen uitgebarsten, wat een lomperd, wat een *** om op voorhand al zo te doen. Terwijl ik zijn punt heus wel begrijp van dat slap worden. Ik lijn supethard voor de ok, ik weeg nu 68 en ik wil 52, 53 wegen. Ik wil zoveel mogelijk kwijt raken voor de ok.

Bahbah, ik hoef die man echt zo min mogelijk meer te zien. Ik werd opgevangen door de poli-ass. Hij zag dat ik huilde maar liep zo langs me af, weg.

Thuis heb ik meteen CZ gebeld, helaas is de machtiging alleen voor het mmc geldig en kan ik niet naar een ander zhs. Dan moet het hele traject opnieuw. Ik moet toch doorzetten bij deze arts. Maar zodra de hechtingen eruit zijn ziet hij mij niet meer terug!

Sorry voor het klaagverhaal, ik werk al 16 jaar met artsen samen ivm werk, maar zulke zijn echt zeldzaam....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp is je eerste consult niet bij de chirurg geweest die je daadwerkelijk gaat

opereren ??

Heel appart ....

Nou ik wist het wel ...die mongool zou ik niet aan mijn lijf laten .

Het allerbelangrijkste is toch wel dat je een goed gevoel bij de chirurg hebt .

Heb je op internet naar resultaten /ervaringen van deze chirurg gezocht ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat naar zeg :( dat hij zo lomp reageert! En dan ben je ook nog es geen keuze om ergens anders heen te gaan.

Is er geen andere pc in hetzelfde ziekenhuis waar je voor kan kiezen?

Ik snap dat je er nu weinig naar uit kijkt op deze manier.

Nou ja, als hij zijn werk maar goed doet toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ervaringen van anderen opgezocht, oa hier op het forum. Iedereen is erg tevreden over hem.

Ik was eerst bij een andere arts in het mmc, maar zij heeft geen ok-programma in mijn 2e vakantieweek. Wel in mijn 1e vakantieweek, maar dan zijn wij zelf op vakantie. 2 maanden na de ok verhuizen we, dus langer uitstellen wil ik ook niet. Ik ga het gewoon met deze kwibus ;-) doen.

Missch had hij een slechte dag, of is hij sociaal een nobody maar als chirurg heel goed. Na een nachtje over slapen heb ik besloten dat ik me niet uit het veld laat slaan hierdoor.

Ik vraag wel of de nacontroles bij een andere arts mogen. En missch hoef ik alleen maar 1x te komen na de ok voor de hechtingen te laten verwijderen. Hope so!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoera, operatie zit erop!

Ik ben net terug op de afdeling. Ik voel me goed. Geen pijn, niet misselijk. Ik heb geen morfine oid nodig gehad gelukkig. Alleen Naproxen en paracetamol. Iedereen om me heen op de uitslaapkamer was echt stoned....

Vanavond komen mijn vriend, mijn zoon en mijn moeder even langs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.