Ga naar inhoud

Vooraf betalen, is dit niet gek?


mdy

Aanbevolen berichten

Hello,

Ik weet niet helemaal of dit in het goede album staat maar ik wist niet goed waar anders.

Ik vroeg me af of niemand het gek vindt om 14 dagen voor de operatie te betalen.

Niet dat ik mijn kliniek niet vertrouw, maar ik dacht er zo overna.

Het zijn grote bedragen en het zou logischer zijn als je enkel een aanbetaling deed. Je weet ten slotte niet wat het resultaat wordt. En een bedrijf kan ook failliet gaan en dan is je geld weg.

Ik vraag me af of ik de enige ben die er wel eens overna gedacht heeft. Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn tweede operatie op de dag van mijn operatie cash betaald..
En bij de eerste heb ik ook op de dag van de behandeling met pin betaald. Daar had ik wel een aanbetaling van 500 euro gedaan..

Er zijn meerdere klinieken waar het bedrag van te voren voldaan moet worden, in ieder geval voor de operatie, of op de dag zelf.. Het resultaat is sowieso pas na 3 maanden een beetje zichtbaar, dus daar zal een kliniek niet op wachten tot ze betaald krijgen ;)

Heb je aan de kliniek gevraagd of je niet een soort van aanbetaling kon doen en op de dag zelf de rest betalen?

Vaak zal de aanbetaling ook mede de prothesen die besteld moeten worden, of op voorraad moeten liggen, mee betalen.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest een aanbetaling doen van 500€ toen ik mn operatiedatum had vastgelegd. Het restbedrag heb ik contant betaalt op dag van operatie.

Is idd groot risico met failliet gaan ed tegenwoordig. Maar denk dat dat bij de wat bekendere klinieken wel meevalt. Als ik het forum zo eens lees met al die nieuwe topics en verslagen is het booming business haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dus het is wel een heel verschil.

ik heb eigenlijk niks gevraagd, ik heb het bedrag en stort dit gewoon 14 dagen van te voren. Maar toen ik er overna dacht vond ik het een beetje apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat niet gek hoor.

Je wilt niet weten hoeveel mensen er zijn die plotseling niet kunnen pinnen, kort van te voren ineens iets cancelen of niet op komen dagen op een afgesproken tijd.

Logisch dat een bedrijf met zulke kosten en bedragen voor zekerheid gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het zelfde andersom. Zij kunnen jou ook afbellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest ook 10 dagen voor die tijd het hele bedrag hebben overgemaakt. Kan me op zich wel voorstellen want de kans dat mensen achteraf niet snel zijn met betalen of niet betalen, is groter dan dat zij failliet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mdy,

Hoe is je consult bij Koeijers gegaan :D?

Ja het klopt dat je bij Kliniek Amstelveen 14 dagen van te voren je geld overgemaakt moet hebben.

Ik vond het zelf eigenlijk wel een prettig idee dat ik in één keer alles betaald had.

Ik vond het geen probleem in ieder geval :)

xoxo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommige klinieken gaan ze je niet opereren voordat je betaald hebt. En garanties heb je nooit op het uiteindelijke resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk niet het resultaat van de borsten, maar stel een arts is ziek en het wordt lang uitgesteld. En kan zoveel mis gaan. En het is inderdaad dan logischer om aan te betalen en de dag zelf te betalen.

ik vind het verder ook geen probleem, maar normaal betaal je ook pas als je het product hebt.

Maar het consult ging heel goed. Ik heb 23 juli mijn operatie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor! 23 Juli is het voordat je er erg in hebt! Ik heb al bv gehad 17 april, maar is niet goed gegaan, krijg nu een lift op 22 September. Dat lijkt nog wel heel lang te duren..... pff. Nou geniet alvast van de voorpret! Xx Anna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op de dag zelf alles betaald, cash.

Voelde me net een boef met zoveel geld in m'n zak, naar België, haha! ;p ;p

Als iemand nog opzoek is naar geld, je kan beter een kliniek overvallen ipv een bank ;p

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht nog steeds op de factuur van het ziekenhuis. Die sturen ze pas 3 maanden na de operatie !!!!

Daarna krijg je nog eens 30 dagen de tijd om het te betalen. Nou ben ik de laatste die daar problemen mee heeft hoor :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht nog steeds op de factuur van het ziekenhuis. Die sturen ze pas 3 maanden na de operatie !!!!

Daarna krijg je nog eens 30 dagen de tijd om het te betalen. Nou ben ik de laatste die daar problemen mee heeft hoor :6:

Zo welk ziekenhuis is dat dan?? Ik moest ook dat hele bedrag binnen een paar dagen overmaken op 2 verschillende rekeningen een deel' ik vond er niks vreemds aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo welk ziekenhuis is dat dan?? Ik moest ook dat hele bedrag binnen een paar dagen overmaken op 2 verschillende rekeningen een deel' ik vond er niks vreemds aan.

in belgië als je naar een gewoon ziekenhuis gaat, niet privé werkt dit altijd zo dacht ik. Maar de prijs is wel hoger en wachttijd veel langer als ik geïnformeerd had in het gewoon ziekenhuis in mijn buurt. ze wouden enkel anatomisch en die wou ik niet dusja.

Ikzelf heb moeten aanbetalen (weet niet meer hoeveel) en dan de rest cash vond het fair zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een Belgisch ziekenhuis. (AZ Klina) Uiteindelijk maakt het toch niet zoveel uit, want betalen moeten toch.

Vond het als "Nederlander" alleen een beetje vreemd om zo laat te betalen. Had het zelfs in mijn hele carriere als boekhouder nog nooit meegemaakt dat er zo laat pas gefactureerd werd. Als ik vooraf had moeten betalen dan had ik dat ook gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vind ik wel lekker om vooraf te betalen. Dan is het maar weg en wat er niet is kun je ook niet uitgeven.

Ik ga deze week betalen, het voelt zo officieel! Heb nog nooit zo'n bedrag in één keer uitgegeven. Spannnenddddd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.