Ga naar inhoud

Liz : 24 juni 2010 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ook ik zal even wat over mijzelf vertellen.

Ik ben lis, 25 jaar en woon in de provincie Utrecht.

Ik loop eigelijk al vanaf mijn 20/21 ste met toch een soort van schaamte rond,Mijn borsten bleven klein.

En vooral dat ik zelf ook niet klein ben(1.75) stond het niet bij mijn lichaam.

Droeg altijd push up bh's en dergelijke

Toen liep ik met de twijfel van: zal ik een bv gaan doen???

Maar bleef jaren twijfelen.....

Eind okt 2008 ben ik zwanger geraakt,en 2009 trotse mama geworden van een zoon.

Merkte tijden mijn zwangerschap dat mijn borsten groter werden,en ik merkte aan mijzelf hoe trots ik daar op was!

6 maanden Borstvoeding gegeven,en daarna slinkte mijn borsten weer......

Maar tot mijn grote verbazing nog kleiner dan voor mijn zwangerschap :74:

Heb nu toch echt besloten dat ik een BV wil!

Wil mij gewoon weer meer vrouw voelen.

Ben mij al een tijd aan het verdiepen in alles, zodoende ook op dit forum beland.

Nou dit was mijn verhaal.

Liefs lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Lis,

welkom!!!

Bekend verhaal zeg, het lijkt de mijne wel ;).

Mijn dochter is okt 2008 geboren en daarna is inderdaad (Na 7 mnd borstvoeding) het verlangen naar een boezem alleen maar toegenomen!! :1bouncingboobs:

24 september worst ik geopereerd bij beau care in brussel.

Heb je al ergens een consult gepland???

liefs A70

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lis,

welkom!!!

Bekend verhaal zeg, het lijkt de mijne wel ;).

Mijn dochter is okt 2008 geboren en daarna is inderdaad (Na 7 mnd borstvoeding) het verlangen naar een boezem alleen maar toegenomen!! :1bouncingboobs:

24 september worst ik geopereerd bij beau care in brussel.

Heb je al ergens een consult gepland???

liefs A70

Hey A70.

Nee ik heb nog geen 1ste consult staan,heb mij veel afgelopen weken wat verdiept in de klinieken

En wil mijn 1ste consult bij Boerhaave gaan doen, ga 1 deze dagen bellen,vind dat eigelijk al super spannend........

Ik wil ook heel graag in sept terecht kunnen,want dat was voor mij de enige optie voor vakantie

Mag ik vragen waasrom jij voor beau care heb gekozen?en ben je ook nog nij meerdere geweest?

welke maat ga je nemen en welke?

Gr Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lise

welkom....

OOh spannend,een consult bij Boerhaave,vanwaar deze keus?

en wat heb je zelf in gedachten?

ja er komt best wat kijken he,bij zo een borstvergroting,hele voorbereiding.

ik dacht vroeger ook altijd,ooh ze proppen er wat in,en je moet dan maar geluk hebben dat het staat en past,wist toen ook niet dat men ff heeeeeeel wat keus had,cc,s ,plaatsing,merk prothese enz enz

wens je in elk geval veel lees en post plezier op het forum.

sucses met je zoektocht en voorbereiding

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey moomtje,

Thanks voor je reactie!

Na wat enig speurwerk,spraken mij 3 klinieken wel erg aan(mede door ervaringen van mensen en de info op sites wat mij aantrok.

Dat waren:

kliniek in Bussum(kom even niet meer op de naam..)

Bergman

en Boerhaave.

werd en word uiteindelijk Boerhaave, was ook zo blij hier ervaringen te lezen!

Ik ben nog niet echt thuis over de Cc's enzo

wat ik wel weet dat ik graag ronde proteses wil en een volle C cup/kleine D.

Waar ben jij geweest?

Gr Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI,ooh dat is fijn,dat je hier nog de nodige info en eravringen kan lezen ja,dat is dan zoiezo een groot voordeel van een bekende kliniek.

de cc,s komen ook wel goed,zolang je je arts maar goed laat weten wat je wensen zijn.

ik zelf ben bij MWCZ(zeeland) en Artemedis(gent) geweest.

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey A70.

Nee ik heb nog geen 1ste consult staan,heb mij veel afgelopen weken wat verdiept in de klinieken

En wil mijn 1ste consult bij Boerhaave gaan doen, ga 1 deze dagen bellen,vind dat eigelijk al super spannend........

Ik wil ook heel graag in sept terecht kunnen,want dat was voor mij de enige optie voor vakantie

Mag ik vragen waasrom jij voor beau care heb gekozen?en ben je ook nog nij meerdere geweest?

welke maat ga je nemen en welke?

Gr Lis

Spannend he zo'n 1e consult?

Mijn hart klopte in mn keel toen ik voor t eerst een afspraak maakte.

Ik heb voor beau care gekozen vanwege de positieve reacties hier en op intenet en vanwege de gunstige prijs t.o.v. de klinieken in nl.

Ik vind het ok prettig dat ze een all-in prijs hanteren (dus incl bh en alles wat er verder nog bij komt)

Verder geven ze 5 jaar garantie op kapselvorming en indien er problemen/complicaites zijn binnen een jaar na de ingreep, doen ze gratis een heringreep. (al hoop ik daar natuurlijk geen gebruik van te hoeven maken)

Dit alles was sprak mij aan bij deze kliniek.

Ik heb ook telefonisch contact gehad bij het accz in zevenaar. Na een aantsal vragen te hebben gesteld was voor mij de keuze eigenlijk al gemaakt: mn voorkeur gaat uit naar beau care.

Tijdens het consult is er besproken dat ik voor een ronde prothese ga achter de borstspier. Hoeveel cc wordt nog besproken met de pc voor de operatie. Maar ik hoop op een bescheiden c uit te komen.

Dat is zon beetje mijn verhaal haha.

Ben erg benieuwd naar jouw beslissing, houd me op de hoogte!!!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast Phantasia

Tja, lastig hè? Ik ben door dr. Roddi geholpen en ben tot nu toe heel tevreden met zijn werk! ;) Ik weet niet of je mijn topic al hebt gelezen, maar anders: doen!

Dr. van der Weij is volgens mij ook heel goed hoor! Maar die ken ik zelf niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ja het is idd een lastige keus..... de 1 raad mij Dhr Weij aan en de ander Dh Roddie.

Ja heb inmiddels jou topic doorgelezen,Hoe is het nu met je herstel??

Mag je WW voor de foto s?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eigelijk ook wel benieuwd of hier meiden zijn die een de ingreep hebben besproken met hun baas/werkgever en die hiervoor dan in de ziektewet zijn gegaan?

ik zat zelf te denken tijdens mijn vakantie(van 2 weken) maar heb geen kantoorbaan, ben begeleider op een woongroep waardoor je toch ook de clienten helpt zo nu en dan helpt met boodschappen,huishouding etc en loopt eigelijk je hele dienst

want neem aan dat dit na 2 wken nog word afgeraden. :blink:

Ook hebben wij een kleintje van nu 10 maanden zal tegen die tijd zo 14/15 maanden zijn,dus hoop dat mijn partner ook wat langer thuis kan zijn......

Hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben

-X-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liz,

Ik heb met mijn leidinggevende en manager besproken dat ik een borstvergroting wil laten doen. Zij melden mij hiervoor ziek en het kost me dus geen vakantiedagen. Zij vindt een operatie is een operatie, of het nu cosmetisch is of niet. (mits het de 4e keer is.... :38: )

Ik werk overigens in de psychiatrie, wat ook fysiek actief werk is. De pc raadde mij aan om minimaal 4 weken niet te werken.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liz,

Ook ik werk als persoonlijk begeleidster op een groep met verstandelijke gehandicapten met gedragsproblemen. Dus er komt ook agressie voor. Ik heb dus het idee van een bv dan ook besproken met mijn leidinggevende. Ze zei dat ik volledig in de ziektewet mocht. Dus dat is wel lekker. Herstel is superbelangrijk aangezien je je mooie borsten zo lang mogelijk wil behouden!

Dr. Bos zei dat je na 4 weken wel weer veel kan, maar ik wil zeker 6 weken niet met agressie in aanmerking komen. Maandag even bespreken hoe dat gaat.

Maar als ik het goed heb heb je recht om in de ziektewet te gaan hoor! Scheelt weer vakantiedagen..

x Wen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liz,

Ik heb met mijn leidinggevende en manager besproken dat ik een borstvergroting wil laten doen. Zij melden mij hiervoor ziek en het kost me dus geen vakantiedagen. Zij vindt een operatie is een operatie, of het nu cosmetisch is of niet. (mits het de 4e keer is.... :38: )

Ik werk overigens in de psychiatrie, wat ook fysiek actief werk is. De pc raadde mij aan om minimaal 4 weken niet te werken.

X

Hey bibi,

De woongroep waar ik in werk valt ook in de psychiatrie dubbel diagnose in combi met een harddrugsverslaving. wat doe jij precies?

Ik denk dat ik het ook maar bespreekbaar moet maken op werk,maar denk niet dat ze hier zo makkelijk zijn :wacko: weet jij toevallig uit je hoofd of daarover iets in cao zou staan??

-X-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liz,

Ik werk op een woonafdeling voor zeer intensieve zorg. Ik heb te maken met mensen met schizofrenie, persoonlijkheidsproblemen en helaas ook steeds meer drank- en drugsverslavingen. Met enige regelmaat komt er agressie voor.

Ik weet niet preciesof en wat hierover in de cao staat. Mijn manager wist ook niet precies hoe het officieel geregeld is, dit is zeg maar " haar beleid". Dus dat is wel erg prettig! Ik zou het zeker proberen, niet geschoten is altijd mis. Ik heb hier op het forum al eens een ander topic gelezen waar de rechten van de werknemer wat betreft dit onderwerp werden besproken. Ik zal het proberen voor je te zoeken. Volgens mij heeft iedereen namelijk recht op ziektedagen.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een topic met als titel " ziektewet" hier staat best een hoop beschreven waar je wat aan hebt denk ik.

Succes!

Ps Hoe lang denk jij thuis te blijven na de operatie?

Thanks voor de tip,heb even dat topic doorgelezen.

Ik heb zelf 3 weken vakantie de 1ste 3 weken van sept, hoop eigelijk dat ik zo rond 6 sept geholpen kan worden :rolleyes: dan ben ik nog vrij t/m 21 sept.

Eigelijk hoop ik dan nog een weekje extra te kunnen krijgen van mijn baas.......... zoniet heb ik dus 2 weekjes

maar 3 weekjes!

Waar ik wel aan zat te denken,weet dat mijn baas een geheimhoudingsplicht moet hebben,maar er word zo veel gepraat over elkaar :146: zo heb ik ook veel dingen gehoord over medecollega s

Maar moet het gewoon gaan proberen denk ik.

en wil hun ook tegenmoet komen denk ik zo dat ik het in mn vak laat doen toch!

Leuk dat ons werk overeen komt met elkaar

wat is jou functie precies? en hoeveel dagen werk je?

Ik werk zelf als B Verpleegkundige 28 uur per week.

ps: dus jij blijft ong 4 wkn thuis na je operatie?

-X-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lis en Bibi,

Ook ik werk in de zorg voor 32 uur, op een woonafdeling voor clienten waarbij een gedragsproblematiek aanwezig is.

Ik ga 6 weken de ziektewet in, want ik wil niet het risico lopen dat ik fysiek moet ingrijpen. (ik werk alleen op een groep) Al mijn collega's en leidinggevende weten dat ik een borstvergroting onderga. Ik vertel het eigenlijk gewoon aan iedereen die ik tegen kom, hihi, vind het niet iets waar ik mezelf voor hoef te schamen.

Als het niet apart omschreven is in je cao (wat ik niet verwacht) heb je gewoon recht op de ziektewet, je bent immers niet in staat om je werk te verrichten.

Artikel:

Borstvergroting en loondoorbetaling

Is een werkgever wettelijk verplicht het loon door te betalen van een werknemer die zich ziek meldt na een vrijwillige cosmetische operatie zonder medische indicatie? Het antwoord is ja.

Jezelf cosmetisch laten verfraaien is tegenwoordig populair. Mede aangespoord door televisieprogramma's laten mensen zich compleet verbouwen om hun schoonheidsideaal te bereiken,. Ingrepen zoals liposuctie, facelift en borstvergroting worden steeds normaler. De toegenomen vraag en aanbod hebben bovendien ertoe geleid dat de prijzen voor dit soort ingrepen behoorlijk zijn gedaald en dus voor veel mensen betaalbaar zijn geworden. "

Werkgevers staan niet echt te trappelen om bij vrijwillig veroorzaakte afwezigheid het loon door te betalen. Bij een borstvergroting gaat het al snel om 6 weken verzuim.

Een werkgever is echter wel degelijk wettelijk verplicht het loon in dit soort gevallen door te betalen, zegt Pascal Willems, arbeidsrechtadvocaat bij Willems en Van Ommeren Advocaten in Beekbergen. Al is dat in de praktijk lang niet iedereen duidelijk.

Die onduidelijkheid vloeit met name voort uit artikel 7:629 lid 3 onder a van het Burgerlijk Wetboek. Op grond van dat artikel heeft een werknemer geen recht op doorbetaling van zijn loon indien zijn ziekte door zijn opzet is veroorzaakt. Je zou zeggen dat ziekte als gevolg van een borstvergroting zonder medische noodzaak onder het begrip opzet' valt. Maar rechters denken daar helaas anders over, zegt Willems.

Uit de jurisprudentie tot nu toe blijkt dat er alleen sprake is van opzet als de werknemer heeft gehandeld met het bewuste doel om ziek te worden. Dat is hier niet het geval. Iemand die zijn borsten laat vergroten, doet dat om zich te verfraaien, niet om ziek te worden.

Willems is het zelf niet met die uitleg eens. "Er is geen voorbeeld te bedenken waarin iemand zichzelf iets aandoet met ziekte als doel. De huidige jurisprudentie maakt van dit wetsartikel een dode letter."

Hij vindt het redelijk noch rechtvaardig dat werkgevers juridisch verplicht zijn het loon in dit soort gevallen door te betalen. "De huidige wetgeving is er volledig op gericht om het ontstaan van ziekte zo veel mogelijk te voorkomen en herstel en reïntegratie van zieke werknemers te versnellen. De wet verbetering Poortwachter is zodanig aangepast dat werknemers die hun herstel frustreren, geen recht hebben op loondoorbetaling. Ik zie niet in waarom medewerkers die hun eigen arbeidsongeschiktheid veroorzaken daar dan wel recht op zouden hebben."

reactie op ander forum

In principe ben je door de ingreep arbeidsongeschikt en heb je dus recht op loondoorbetaling en wel zolang als de ongeschiktheid tot werken duurt.

Je hoeft je werkgever ook niet eens te melden dat het om een borstoperatie gaat. De bedrijfsarts mag dat ook niet aan de werkgever vertellen: hij is gebonden aan zijn beroepsgeheim. Het punt is natuurlijk wel dat in de meeste gevallen het resultaat van de operatie wel goed zichtbaar is, zodat het toch wel bekend raakt. Maar of je het wil vertellen en hoe is dus wel je eigen keus. Althans behoort dat te zijn.

Er wordt door werkgevers vaak gereageerd met de mededeling dat het een eigen keus is, maar dat is in principe niet relevant. De enige mogelijkheid dat de werkgever de loondoorbetaling kan weigeren, is wanneer je de arbeidsongeschiktheid met opzet hebt veroorzaakt (met als doel om loon te ontvangen zonder daarvoor te werken. Daarvan is in de meeste gevallen geen sprake, want wie ondergaat zo'n operatie nu alleen met het oogmerk om loondoorbetaling te kunnen claimen? Is zo'n operatie volstrekt je eigen keus, alleen met het oogmerk om aan een schoonheidsideaal te voldoen, dan zou er nog iets voor te zeggen zijn, maar zelfs dan is het juridisch moeilijk voor de werkgever om de loondoorbetaling te weigeren. Zelfs het ontbreken van een medische indicatie is niet doorslaggevend en bovendien: als je dat niet zelf vertelt, kan de werkgever dat niet weten. Dat hoef je zelfs niet eens aan de bedrijfsarts te vertellen. Die heeft allen maar te oordelen over de vraag of je al dan niet arbeidsongeschikt bent. Vindt je zelf dat je ook je steentje moet bijdragen, dan kun je (ook achteraf) met de werkgever overleggen in welke mate dat dan is, maar hierbij kun je zelf je positie bepalen.

Dan nog iets over het (tijdelijk) verrichten van ander werk na de operatie.

Het moet dan gaan om passend werk, waartoe je gezien je beperkingen ook in staat bent. In eerste instantie is daarbij het oordeel van de bedrijfsarts bepalend (met name of je kunt werken en wat je beperkingen zijn). Een goede bedrijfsrats zal, indien nodig daarbij overleg plegen met de behandelend arts. Ben je het niet eens met het oordeel van de bedrijfsarts, dan kun je bij het UWV een deskundigenoordeel aanvragen. Het UWV beoordeelt dan of je kunt werken en/of het aangeboden werk passend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tamaar,

Thx voor je reactie!

Heb net even je eigen topic door gelezen,morgen de dag he!

Ook vanaf hier heel veel succes!

Ik zit zelf nog te twijfelen door welke PC ik in boerhaave moet nemen

of Dh Roddi of Dhr vd Weij

-X-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na morgen kan ik je vertellen hoe de boobs van Dr. van der Weij het doen. :43: Hij heeft wel echt zijn 'signature'borsten, volgens mij.

Dr. Roddi hoor ik ook goede dingen over, dus ik denk dat het niet echt uitmaakt. Heb je voor beide PC's een consult aangevraagt? Dan zou ik gewoon gaan voor degene bij wie je een meest vertrouwd gevoel hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik zit even mee te lezen met je topic!

Spannend hoor dat je eindelijk de knoop heb doorgehakt om een BV te laten doen.

Ik vond het ook super spannend om te bellen voor een afspraak ;-)

Maar ik lees trouwens ook dat je gewoon de ziektewet in gaat???

Ik heb met heeeeeel veel pijn en moeite 2 weken vakantie mogen opnemen. Nu zijn mijn vakantie dagen op.

Mijn baas vond het helemaal niet leuk, moet nu voor vervanging zoeken bla bla bla..

En wilt mij iedere dag bellen om te kijken hoe het gaat of ik niet eerder kan beginnen! Pffff als ik dit zo lees van andere meiden die wel vrij krijgen denk ik echt wat voor rare werkgever heb ik eigelijk?

Maar goed, ben benieuwd hoe je consult verloopt!

Verder lekker meelezen hier op dit forum. Ben ik zelf ook een hoop wijzer uit geworden! :D

Liefs, Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik zit even mee te lezen met je topic!

Spannend hoor dat je eindelijk de knoop heb doorgehakt om een BV te laten doen.

Ik vond het ook super spannend om te bellen voor een afspraak ;-)

Maar ik lees trouwens ook dat je gewoon de ziektewet in gaat???

Ik heb met heeeeeel veel pijn en moeite 2 weken vakantie mogen opnemen. Nu zijn mijn vakantie dagen op.

Mijn baas vond het helemaal niet leuk, moet nu voor vervanging zoeken bla bla bla..

En wilt mij iedere dag bellen om te kijken hoe het gaat of ik niet eerder kan beginnen! Pffff als ik dit zo lees van andere meiden die wel vrij krijgen denk ik echt wat voor rare werkgever heb ik eigelijk?

Maar goed, ben benieuwd hoe je consult verloopt!

Verder lekker meelezen hier op dit forum. Ben ik zelf ook een hoop wijzer uit geworden! :D

Liefs, Laura

Hey Laura,

Jammer dat jou baas zo reageerde!! :146: ben ook heel benieuwd hoe die van mij gaat reageren

Zie dat 4 juni jou dag is!!!! mag ik vragen waarom je voor wellnesskliniek heb gekozen?

hoeveel cc en welke ga je nemen?

-X-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Liz,

Ik werk full-time als persoonlijk begeleider.

Ben van plan om minimaal 4 weken thuis te blijven met eventueel uitloop tot 6 weken.

Collega's vertel ik het vlak voordat ik "vrij" ben. Er zijn 2 collega's die ik het wel al heb verteld omdat ik met hen bevriend ben en vertrouw. Ik denk dat het wel handig is om het aan collega's te vertellen. Ten eerste zullen ze het zien en ten tweede kunnen ze er rekening mee houden als je weer komt werken. En dat collega's over elkaar lullen, lekker laten lullen. Daar ontkom je toch niet aan.....

Ik heb er trouwens geen moeite mee om de ziektewet in te gaan. Ik werk er nu 3 jaar en ben nog niet 1 dag ziek geweest. Terwijl ik ook collega's heb die zich bij 3 keer niezen al ziekmelden bij wijze van spreken.

Ben je al wat wijzer over hoe en wat je wil?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liz,

Heb het maandag ook met mijn leidinggevende over gehad. Aangezien er agressie op de groep voorkomt mag ik 6 weken in de ziektewet! We gaan wel kijken of ik eventueel eerder wat ander werk kan gaan doen. Dus beter kan eigenelijk niet. Al mijn collegas weten het ook. Ze zien toch wel als ik ik opeens grotere borsten heb...

Succes

Wen

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.