Ga naar inhoud

Handige tips


Gast anomiepje

Aanbevolen berichten

Gast anomiepje

Hallo allemaal,

Ik ben eergisteren geopereerd, achter de spier, en aangezien alles vrij moeilijk gaat had ik bedacht op hier alle tips te verzamelen om alles wat makkelijker en pijnlozer te laten verlopen.

- gebruik een electrische tandenborstel of mondwater om je tanden fris te houden, want met een handtandenborstel maak je nogal heftige bewegingen.

- zelf vond ik het fijn om mijn gezicht schoon te houden met wattenschijfjes, de bewegingen zijn wat subtieler dan met een washandje.

- een electrisch verstelbaar bed is bijna een vereiste, zelfs dan kom ik er amper uit. Of je moet een sterk iemand naast je hebben.

- als je geen electrisch verstelbaar bed hebt, maar wel goede buikspieren, steek je voeten dan onder het matras van je partner en probeer zo omhoog te komen.

- als je klaar bent met plassen, veeg je dan droog via de voorkant.

Blijf rustig aan in beweging dan gaat het elke dag beter!

Meer tips zijn welkom!

Gr kreupele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste Reactie

Omdat ik alleen ben en mijn zoontje dus ook alleen verzorg,had ik alles vantevoren op hoogte gezet dat ik niet met mijn armen hoog hoefde.Ik had ook altijd een krukje bij de hand zodat ik niet toch hoog reikte.

Zorg voor een sport-bh met voorsluiting.Ik heb geen partner die even mijn bh aan en uit kon doen dus was daar erg blij mee.

En verder luister gewoon goed naar je lichaam!!

xxEmma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal

Als je geen electrisch bed heb en nog geen partner, slaap dan met veel kussens in je rug.

Hou hier zowiezo rekening mee. Plat liggen in de eerste weken is namelijk bijna onmogelijk!

Als je boobs branden, koel ze dan met koude compressen of washandjes.

Draag gemakkelijke kleding die je over je benen aan kunt trekken, zodat je geen armen enz hoeft te strekken. Dus gewoon waar je in kunt stappen en omhoog kunt trekken (spagettie topjes, truitjes met veel knoopjes enz)

Heb geduld. De eerste 6 weken lijken misschien zo ontzettend lang, maar er word niet voor niks geadviseseerd pas na deze 6 weken andere BH's te kopen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi dames..

erg handig jullie tipjes..

die met dat kussen wist ik ook nog nie!!

ik ben zo zenuwachtig nog 3 weekies en dan is het zo ver hihi..

liefs roxy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg op het andere borstenforum eens een hele goede tip.

Had veel last van een ''verbrand prikkend'' gevoel in mn borsten en daar irriteerde de naden van elke sport bh vreselijk op, zoals dat op een verbrande huid ook zo kan doen.

Kreeg toen de tip een shirtje van zachte naadloze stof (bij borsten dan) onder mn sport bh aan te doen, was zoooo blij met die tip dat hielp heel goed.

Dus mocht iemand daar na de operatie last van krijgen bovenstaande helpt echt heel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast anomiepje

Om mijn bandage niet te laten opvallen onder mijn blouse of jurkje of iets wat dieper is uitgesneden, gebruik ik met warm weer geen extra truitje, maar ik heb een sok in desgewenste kleur, opengeknipt en om de bandage geschoven.

LIJKT op een truitje maar is lang niet zo warm.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

haha die met die sok hoe kom je daar bij??

die ga ik egt doen ik zou het ook niks vinde als iedereen zon ding eruit ziet steken thanks :rolleyes:

liefs roxy :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Hey Roxy,

Het werkt goed.

Eindelijk klaar met het vullen van je beha met sokken, kun je wéér aan de slag met sokken haha.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip die me van de week te binnen schoot:

- Zorg dat je nog ergens anders kan slapen dan in je bed. Bijvoorbeeld op de bank.

In de eerste week ging ik halverwege de nacht naar de bank omdat ik gek werd van dat platte bed waar ik na een paar uur last van mijn rug kreeg.

Op de bank had ik standaard wat kussens en een dekentje klaarliggen en kon ik heerlijk verder slapen. Waarschijnlijk omdat het dan een andere houding is dan in bed.

Tijdens het typen kom ik op nog een tip:

Haal creme voor je rugspieren in huis. Heerlijk om je daar mee in te laten smeren!

Ik had zelf de ice power voor spieren, net zo iets als tijgerbalsem maar dat brandt bij mij op de huid

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Hoi Lisa

Schiet mij ook iets te binnen nu ik jouw berichtje lees.

Regel een electrisch verstelbare bodem!

Wat ook heel prettig zou zijn (ik heb dat dus heel erg gemist) is een traagfoam dekje voor op het matras. Van Tempur bijvoorbeeld.

Ik kreeg zooo'n harde kont van het rugliggen! En traagfoam verdeelt de druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo hoor vrees ik voor mijn rug.

Ik vind mijn matras al een poos niet zo lekker liggen, heb mijn bodem al harder gezet, maar niks helpt echt.

Manlief zegt dat er niks mis mee is, maar ik lig er het liefst op mijn buik op.

Ik ga iig mijn voedingskussen testen bij het rugslapen. Als ik in bed tv kijk enzo lig ik ook altijd op dat ding. Wie weet slaapt ie ook wel lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi anoniempje..

hahaha lees nu je berichtje pas ...

hahaha nou idd geen sokken meer :blink: voor mij hahah maar alleen voor die tip dan :106: ..

nog 11 nachies jeah ..

kussies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als tip bij overtollig vocht, niet lekker werkt wel; brandnetelthee. Met een klein schepje suiker en vooral niet erg af laten koelen anders is t erg vies.

Mijn doosje kwam uit de natuurwinkel, de Tuinen heeft het, maar grote supermarkten hebben het soms ook.

Hier lijkt het goed te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, wat een goeie tips! heel erg bedankt! Ik ben volgende maand aan de beurt, vind het zooo spannnend!

Weten jullie alleen iets over vliegen?? na hoeveel weken mag je in het vliegtuig? ben super bang dat ze gaan knappen namelijk!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Hahahahaha coco....

Ik denk dat je je meer zorgen moet maken over het slepen van je koffer....

Je hebt wel onderdruk (vergeleken met hier beneden) in het vliegtuig, maar voordat je borsten knappen (hihi) gaan je oren bloeden als het zo erg zou zijn.

Ga maar lekker vliegen meid.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip voor na de operatie, begin meteen met het insmeren van je borsten (niet je littekens)

met een lekker vet goedje om het vervellen tegen te gaan. Niet persé masseren, want dat mag niet

in alle gevallen, maar in ieder geval lekker zachtjes smeren. Je BH wordt er wel goor van, maar dat

wordt ie ook van het vervellen, hahaha! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Gast anomiepje

je kan van die bandage natuurlijk ook een tanktop (zo noemen ze dat toch) maken...

heb nu zo'n topje aan, en bedacht me dat dat ook van zo'n bandage kan. Zeker met dit fijne weertje!

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Wat een geweldige tips !!!!!!!!! MIJN DANK IS GROOT :59: !!!

Hopelijk blijven jullie hem aanvullen; ik blijf in ieder geval schrijven !!!

Groetjes,

Basje :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...
Gast jennifer_whatever

Misschien handig om wat tips neer te zetten voor de meiden die nog moeten! :) (misschien bestaat deze topic al en dan mijn welgemeende excuses dat ik het niet gezien heb!)

Even kijken waar ik veel aan gehad heb:

- super comfortabele huispakken en vesten (ik heb ze van de Newyorker, leuk, sportief en cheap, wat wil je nog meer?!)

- sportschoenen, dan loop je vééééél pijnlozer door de demping

- alles wat je nodig gaat hebben lager neerzetten

- rietjes!! drinkt veel makkelijker

- kant en klaar maaltijden, ben er niet zo'n fan van maar wel lekker makkelijk

- een enorm kussen onder mn matras zodat ik iets meer rechtop lig zonder dat ik last krijg van mn rug

- een voorraad aan series, films en boeken zodat je je niet verveelt

En... schaam schaam... ik heb ook de eerste paar dagen wel eens gedacht dat het handig zou zijn om zo'n grijpding in huis te hebben :blush: zo'n ding dat sommige bejaarden gebruiken om voorwerpen op te rapen die op de grond zijn gevallen. Ik ben namelijk zo'n klunzig persoon dat alles laat vallen en sommige dingen zijn moeilijk om op te rapen met je voeten, zoals o.a. afstandsbedieningen :D (is me wel gelukt overigens!)

Welke tips hebben we nog meer? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.