Ga naar inhoud

Handige tips


Gast anomiepje

Aanbevolen berichten

Zijn er nog mensen met tips voor het slapen en opstaan in een waterbed?

Ik denk dat je gewoon aan je vriend/man/slaapgenoot moet vragen of hij aan zijn/haar kant heel hard wil gaan wiebelen en springen.. Dan wip jij er vanzelf uit... Een serieuze tip kan ik echt niet verzinnen, sorry :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste Reactie
  • 3 months later...

Misschien een rare vraag, maar hoe deden jullie het na een grote boodschap? Ik heb echt buikpijn, ben nu 2 dagen po maar heb echt veel pijn. Ben alleen en bang om naar het toilet te gaan.... tips anyone?.. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum, en wilde even melden dat ik nu al heel veel heb geleerd

al die tips en operatieverslagen geven me een hoop vetrouwen en positieve energie, dus mijn dank aan iedeen hier die bijdragen aan dit super fijne forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hi girls,

Ik heb voor mezelf een opsomming gemaakt van jullie tips die ik wel kan gebruiken. Dacht, misschien handig voor jullie ook:

• Poetsen met elektrische tandenborstel
• Wattenschijfjes om gezicht mee schoon te maken
• Alles laag neerzetten
• Sport-BH met voorsluiting
• Bij brandend gevoel koelen met koude compressen, washandjes of maandverband uit vriezer of een naadloos shirtje onder sport-BH aandoen
• Draag makkelijke kleding die je over je benen aan kunt trekken
• Misschien op de bank slapen, als bed niet prettig ligt
• Gebruik speciale crème (spierbalsem) voor rugspieren en Arnica druppels voor blauwe plekken
• Rollen van handdoeken maken voor in je rug en aan de zijkanten en voedingskussen
• Na operatie meteen beginnen met insmeren van borsten (niet je littekekens) met lekker vet goedje om vervelling tegen te gaan (niet masseren)
• Drinken uit rietjes
• Na operatie op krukje in douche (gericht op muur) wassen met washandje (niet borsten)
• Veel water drinken
• Af en toe kleine wandeling door huis maken tegen stijfheid
• Genoeg pijnstillers inslaan
• Borsten vasthouden wanneer uit bed gaan
• Wijde shirts dragen
• Sport-BH altijd maat groter qua omvang kopen (vanwege zwelling)
• Op de dag van de operatie een flesje normale Cola en een rolletje Dextro energy in tas stoppen. Cola helpt na operatie tegen misselijkheid en Dextro helpt tegen duizeligheid en flauwvallen
• Brandnetelthee zuivert (na de narcose), groene thee voert vocht af en kamillethee werkt ontstekingsremmend.
• Drinkontbijt
• Multivitamine Supradyn Forte ter bevordering van herstel en kauwtabletten Echinaeforce voor verhoging van weerstand
• Droogshampoo
• Spierverslappers voor slapen

En dan even de vraag; mag je spierverslappers nemen na je borstvergroting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi girls,

Ik heb voor mezelf een opsomming gemaakt van jullie tips die ik wel kan gebruiken. Dacht, misschien handig voor jullie ook:

• Poetsen met elektrische tandenborstel

• Wattenschijfjes om gezicht mee schoon te maken

• Alles laag neerzetten

• Sport-BH met voorsluiting

• Bij brandend gevoel koelen met koude compressen, washandjes of maandverband uit vriezer of een naadloos shirtje onder sport-BH aandoen

• Draag makkelijke kleding die je over je benen aan kunt trekken

• Misschien op de bank slapen, als bed niet prettig ligt

• Gebruik speciale crème (spierbalsem) voor rugspieren en Arnica druppels voor blauwe plekken

• Rollen van handdoeken maken voor in je rug en aan de zijkanten en voedingskussen

• Na operatie meteen beginnen met insmeren van borsten (niet je littekekens) met lekker vet goedje om vervelling tegen te gaan (niet masseren)

• Drinken uit rietjes

• Na operatie op krukje in douche (gericht op muur) wassen met washandje (niet borsten)

• Veel water drinken

• Af en toe kleine wandeling door huis maken tegen stijfheid

• Genoeg pijnstillers inslaan

• Borsten vasthouden wanneer uit bed gaan

• Wijde shirts dragen

• Sport-BH altijd maat groter qua omvang kopen (vanwege zwelling)

• Op de dag van de operatie een flesje normale Cola en een rolletje Dextro energy in tas stoppen. Cola helpt na operatie tegen misselijkheid en Dextro helpt tegen duizeligheid en flauwvallen

• Brandnetelthee zuivert (na de narcose), groene thee voert vocht af en kamillethee werkt ontstekingsremmend.

• Drinkontbijt

• Multivitamine Supradyn Forte ter bevordering van herstel en kauwtabletten Echinaeforce voor verhoging van weerstand

• Droogshampoo

• Spierverslappers voor slapen

En dan even de vraag; mag je spierverslappers nemen na je borstvergroting?

Brandnetelthee en coca cola, goeie! ga ik inslaan :D

Mijn voorraad kast is voor de rest al volgestopt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
  • 7 months later...

Nog een tip voor het uit bed komen, helpt mij enorm. Een touw om het voeteneinde gebonden. Daar kan ik mijn voeten achtersteken en dan hou ik mijn armen gekruist voor me en kom ik op de kracht van mijn buikspieren omhoog. Werkt perfect :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip voor het uit bed komen, helpt mij enorm. Een touw om het voeteneinde gebonden. Daar kan ik mijn voeten achtersteken en dan hou ik mijn armen gekruist voor me en kom ik op de kracht van mijn buikspieren omhoog. Werkt perfect :-)

Klopt als een bus, heb ik ook gedaan :-) maar dan met een zwaar dekbed, bv gehad in de koudere tijd :-)

Een hele tijd voor de bv gaan sporten om diverse spieren sterker te maken zoals inderdaad de buikspieren, rugspieren en nekspieren. En een tijdje voor de bv al vast gaan oefenen met opstaan uit bed en stoel/bank zonder de armen te gebruiken.

Een kussen aan het hoofdeind onder het matras leggen en een kussen onder het voeteind, zo lig je beter op je rug zonder weg te glijden en kan je niet op je zij gaan liggen.

En een traagschuim topmatras van ong. 5 cm maakt het liggen nog comfortabeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog een tip mbt. compressen zoals maandverband of iets,

als je appelstroop (bv die goede voelbare voor pannekoeken) in een plasticzakje doet en dan in de vriezer doet dan kan je dat vormen naar de vorm van je borst

het bevriest een beetje maar als je het eruit haalt dan na 2 minutjes is het koud en vormbaar, beter dan maandverband :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Nog een tipje voor als je nog moet. :)

- Vitamine C slikken

- 1 a 2 weken voor de operatie (niet eerder) Arnica druppels D6 (VSM of dr. Vogel), dan herstel je sneller/gaan de blauwe plekken & zwellingen sneller weg. Deze kan je gebruiken tot 2 weken na de operatie of zolang het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

hallo allemaal,

super bedankt voor al deze goede tips, tenminste ik ga ervan uit dat ze allemaal wel goed zijn.

Ik kom dingen tegen waar ik helemaal nog niet eens aan heb gedacht dat je daar tegen aan zou lopen zoals het scheren van je oksels. Haha.....

Maar wat het douchen betreft, of in ieder geval het wassen van je haren moet ik nog iets op verzinnen... wil niet graag afhankelijk zijn van mijn gezin.

Maar lijkt erop dat er niets anders op zit, de eerste paar dagen....

Dan nog een vraag, hoezo gaan je borsten vervellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik sta ook te kutte met me oksels scheren... wtf toen ik geen boops had was t makkelijk en nu wauw me oksel lijkt wel een gat. En loopt Door tot me tiet.

Ik ga me maar eens verdiepen in waxe. Nog nooit gedaan maar zijn vast doe het zelf pakketjes??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb ook nog wel een goede aanvulling, misschien heb ik m over het hoofd gezien.

Maar ik heb een 1persoonsbed op klossen in de woonkamer ideaal!

En ik slik al tijden vitamine pillen van het merk Solgar, ben nooit ziek... Even afkloppen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Supper handige tips! Gaat allemaal heel erg van pas komen!

Nu heb ik sinds gisteren een nieuw gênant probleem.. Mijn linkertepel is plots echt SUPERgevoelig geworden en ik kan mijn sportbeha nauwelijks verdragen. Zeer vervelend, want heb nu de neiging om constant met mijn hand over mijn borst rond te lopen, maar zo kan ik natuurlijk ook niet meer buiten komen :-) Had ergens gelezen dat een pleister erover zou helpen, maar dit is helaas bij mij niet het geval.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Dag allen,

Ik heb nog een andere manier om op te staan vanuit liggende positie: je armen tegen je zij drukken en je met je benen een paar keer afzetten en een beetje omhoogrollen. Na 2 of 3 keer afzetten kan ik mezelf met mijn buikspieren in 1 keer rechtop rollen. En ik sta zo veel mogelijk op krukjes of op mijn tenen, zodat ik zo weinig mogelijk omhoog hoef te reiken.

Sterkte allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Supper handige tips! Gaat allemaal heel erg van pas komen!

Nu heb ik sinds gisteren een nieuw gênant probleem.. Mijn linkertepel is plots echt SUPERgevoelig geworden en ik kan mijn sportbeha nauwelijks verdragen. Zeer vervelend, want heb nu de neiging om constant met mijn hand over mijn borst rond te lopen, maar zo kan ik natuurlijk ook niet meer buiten komen :-) Had ergens gelezen dat een pleister erover zou helpen, maar dit is helaas bij mij niet het geval.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Tips?

Misschien had je hier van die borst/zoogcompressen kunnen gebruiken?

Die gebruikte ik bij het geven van borstvoeding tegen het lekken, terwijl mijn tepels supergevoelig waren door het voeden, had ik met deze dingen nooit last/pijnlijke tepels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.