Ga naar inhoud

rare borst na BV


Gast mimi

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik ben afgelopen januari geopereerd , en nu sinds een week heb ik een rimpeling aan de linker kant, aan de binnenkant. Ik vind echt raar aanvoelen en ik zie de rimpeling echt duidelijk. Het rare is, als ik lig , zie ik niet en is ook niet te voelen, maar als ik sta of zit wel. Ik voel volgens mij de prothese zitten, wat echt raar is omdat hij onder spier is geplaatst en aan de andere kant is er niet zo. Ik ben bang als ik de PC bel dat hij mij afwimpelt met eee of andere smoesje :(

Heeft iemand hier ervaringmij? Help.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien staat er iets over op de site?

Heeft de pc er niets over gezegd tijdens je consult??

Die van mij had al meteen verteld dat er een gratis heroperatie kwam als dat zou gebeuren.

Ik weet niet of dat overal zo is, en ik hoop dat er nog meer reageren op je topic en je wat info kunnen geven over ACCZ.

Anders denk ik dat je het gewoon ff na moet vragen, niet geschoten is altijd mis ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, bedankt voor je reactie, nee de PC zei niets daarover. Ik lees dat meer vrouwen zijn die dat hebben en mischien maak ik mij veel te druk ( zei mijn schatje) , hij ziet dat niet echt. Ik zou echt jammer vinden als het iets mis zou zijn , ik ben echt blij met mijn nieuwe boobs en dan zoiets. :( ik ga echt morgen bellen. ik vind wel raar dat dit pas na bijna 5 maanden gebeurd en niet eerder .

hmmm ik hoop dat veel mensen reageren

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lesilla,

ik heb nog geen foto van gemaakt. het zijn gewoon twee kleine deuken. brrr, ik moet echt niet denken aan een nieuwe operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Mimi,

idd vandaag ff bellen en vragen om een consult. ff laten zien. en een operatie is niet leuk maar dit ook niet neem ik aan? en je bent pas echt genezen na 1 jaar po hoor! daar verkijken de meeste vrouwen zich op!!!

succes,

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast looontje

Hallo Mimi,

Je zou eens naar de foto's van Sienna kunnen kijken. Zij heeft in mijn ogen echt perfect mooie borsten, maar schrijft bij haar foto's ook de rimpeling van de silicone te kunnen zien en voelen...

http://www.borstenforum.com/user/528-sienna/ haar ww staat gewoon op haar site... foto 18 en 19. De beschrijving van haar zie je aan de linkerkant naast de foto...

Mij heeft de arts afgeraden om de silicone op de borstspier te plaatsen omdat ik dan ook rimpeling zou zien als ik al een beetje voorover sta... Denk wel dat dat het is maar dat kan geen kwaad hoor...

Ben benieuwd wat ze zeggen als je hebt gebeld... Succes!

Liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Patries al zegt , je bent pas genezen na 1 jaar ...

Tot die tijd gaan je borsten nog wat veranderen al zie of merk je dat niet altijd .

Ze 'zakken' nog een beetje , worden wat zachter .

De vorm gaat nog lichtjes veranderen omdat de gel zich wat 'verplaatst' door bvb de zwaartekracht .

Hobbel , bobbels , deuken en rimpels heb ik ook allemaal gehad . Ook zelfs aan 1 borst aan de binnenkant zoals jij beschrijft : daar heb je trouwens het minste 'vet' om de prothese te bedekken .

Bij mij is't weggetrokken en ondertussen voel ik niks meer .

Neem op een half jaar een foto en op 1 jaar ook nog eens en je ziet een verschil (was bij mij toch zo) .

Als je toch ongerust bent kan je natuurlijk op consult gaan (nazorg is in de meeste klinieken gratis , bij mij was dat toch zo) al zal je waarschijnlijk te horen krijgen dat je moet afwachten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi looontje,

ik heb al afspraak voor donderdag, bedankt voor de foto`s van Sienna. dat ziet bij mij iets anders uit, zijn meer twee kleine streepjes. ik heb de protheses onder de spier laten plaatsen, daarom dacht ik moest dat niet zijn.

Nou , ja misschien doe ik mij beetje te druk . ik laat weten wat de PC zei.

bedankt voor je post

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast looontje

Maak je ook maar niet te druk!

Ik was vandaag op controle en om de hechtingen eruit te laten halen, en toen zei ze dat ik ook kans heb dat ik aan de zijkant rimpelvorming en kapselvorming zou kunnen krijgen omdat ik zo'n kleine borsten had...

Komt wel goed, suc6 donderdag!!

Liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Looontje! :D

Ja heb idd precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Maak me er zelf helemaal niet meer druk om. Ik hoop gewoon dat het wegzakt en als dat niet zo is, helaas. Als het maar niet te zichtbaar wordt. Maar dan nog, zou er geen heroperatie voor over hebben... Blijkbaar zou het niet veel uitmaken als ie achter de spier wordt geplaatst, want jij hebt er ook last van. Dus ja, dan houdt het denk ik gewoon op.

Moet blij zijn met wat ik heb en dat ben ik ook, want ze zien er nog altijd mooier uit dan wat ik had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Vandag bij mijn PC geweest. Ik heb mij druk om niets gemaakt, dus. De borsten zijn nog aan het herstellen, de kapsel moet ik goed masseren. Pff, en ik was zo bang. Nou ja ik ga nu echt weer half uur masseren en ik hoop dat goed komt.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn arts heeft het eigenlijk nog nooit over masseren vd borst gehad...Moet dat???? Ben daar zo ongedisciplineerd in. Doe het 1 week trouw en daarna versloft het erg snel. Litteken insmeren doe ik meestal ook maar 1 keer per dag.

Maar gelukkig dat je gerustgesteld bent nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sienna : Tegenwoordig plaatst met meestal protheses met een ruwe enveloppe (= omhulsel prothese) wat je je moet voorstellen als een soort klitteband die zich vasthecht . Wanneer je dat zou masseren beschadig je het kapsel dus in de meeste gevallen : NIET MASEREN .

Door het litteken in te smeren met littekenolie of -créme masseer je dat litteken wat de doorbloeding bevorderd en het litteken soepel houd .

Enkel bij gladde protheses masseren (na inkapseling wat 4 tot 6 weken duurt) en meestal bij degenen waarbij ze achter de spier geplaatst zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hey,

wat bedoelen jullie precies met rimpelvorming?

En is er idd meer kans op complicaties wanneer je van nature zeer kleine borsten hebt?

Ik ben namelijk hard aan het twijfelen over een bv maar heb nu maar een AA en ben erg bang

voor die complicaties...Hopelijk kan iemand die met hetzelfde zat me helpen. Bovendien ben ik nog vrij jong (19j) xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met rimpelvorming bedoelen we dat we een soort golving in de prothese voelen .

Een prothese wordt onder , op of deels onder de spier (= dual plane) geplaatst wat afhangt van verschillende factoren .

Eentje daarvan is de hoeveelheid van je eigen borstweefsel en eigen vet > zoveel te meer je daarvan hebt , zoveel te beter je prothese 'bedekt' is . De prothese zit bij élke plaatsing onder die 2 lagen .

Wanneer je dus mager bent en bijna geen 'basis' (dus eigen borst- en vetweefsel) hebt zal je meer last van rimpeling hebben . Je kan dat niet echt een complicatie noemen . In deze situatie wordt ervoor gekozen de prothese achter de spier te plaatsen waardoor ze genoeg bedekking heeft (door de spier dan) om rimpeling te minimaliseren .

Het is niet zo dat kleine borsten meer kans op complicatie's hebben .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel ruwe prothes en boven de spier geplaatst. Ik heb langs beide bovenranden ook rimpeling maar mn PC zegt dat dit nog minder wordt. Het verschilt ook echt per dag. Ik mocht mn borsten nu ook masseren ( wel pas na 6 weken, nadat de eerste inkapseling heeft plaatsgevonden ) omdat er nog zwelling zit en eventueel overmatige kapselvorming tegen te gaan. Mn PC legde uit dat de eerste weken de protheses niet gemasseerd mogen worden maar na 4-6 weken is de ruwe prothese door het bindweefsellaagje gelijk aan een gladde prothese en mag je dus gaan masseren.

Dat stond trouwens ook in de informatiefolder van mn protheses:

U dient uw implantaten de eerste weken met rust te laten zodat ze mooi ingekapseld worden en de prothese goed gehecht kan worden aan de lichaamsdelen die daar allemaal om heen zitten. Immers de kans op samentrekken bij ruwe wanden is minder groot. Na enkele weken kunt u ook de ruwe prothese gaan masseren om verdere overmatige kapselvorming te verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.