Ga naar inhoud

Bibi : 1 september 2010 : Dr. Zguricas : Lange Land ziekenhuis : Zoetermeer


Aanbevolen berichten

Hey ladies,

Ik ben Bibi, 28 jaar en heb na ruim 10 jaar eindelijk besloten om een borstvergroting te laten doen. WIlde het altijd al heel graag, maar durfde de stap alsmaar niet te nemen. In de tussentijd hebben 3 dames in mijn omgeving wel een bv laten doen en stiekem was ik toch altijd wel erg jaloers....

Uitiendelijk het laatste zetje van m'n man gehad die mij er natuurlijk regelmatig over hoorde en steeds maar zei "als je er gelukkig van wordt maak dan een afspraak!" . Dit heb ik nu dus eindelijk gedaan (voelde als een enorme opluchting en overwinning toen ik die afspraak had gemaakt!). 12 mei aanstaande heb ik mijn eerste consult met de pc. Ik heb bewust gekozen om dit in het ziekenhuis te laten doen. Een vriendin van mij heeft het daar ook laten doen en is erg tevreden.

Ik heb inmiddels op mijn werk geinformeerd hoe het werkt met verlof, maar ik word gewoon ziek gemeld!! Echt een supermanager! Volgens haar is een operatie een operatie, of het nu medisch of cosmetisch is. Mits het de 4e keer zou zijn, dan was het wel een ander verhaal ;-)

Ik heb bedacht dat ik eind augustus geopereerd wil worden als dat kan. Ik had dan sowieso al 3 weken vakantie aangevraagd, die dan dus ziektedagen worden, en het is dan geen hoogzomer meer dus dan kan ik het een beetje verbloemen op m'n werk. Het is geen geheim voor collega's, maar wel voor de clienten (ik werk in de zorg). Collega's vertel ik het op een uitzondering na pas op het laatste moment.

Ik wil bij deze trouwens iedereen bedanken voor alle nuttige, leerzame informatie, eerlijke ervaringen en foto's die jullie op deze forums hebben gezet!! Ben er echt een stuk wijzer van geworden. Heb nog steeds wel veel vragen, maar die stel ik aan de pc. Heb wel al een heel duidelijk idee welke prothese ik denk ik zou willen; de ronde, dual plane, en dan de zachte, niet de cohesieve. Dit baseer ik op alle verhalen en foto's dus het kan natuurlijk ook nog heel wat anders worden na het bezoekje aan de pc :-) Ik ben 1.73 lang en weeg 58 kg. Ik wil graag een volle C, heb nu een schamele 75B.

Nou ik geloof dat ik nu zo'n beetje wel alles van mezelf verteld heb....

Groetjes, Bibi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ladies,

99% van de verhalen die ik op de forums gelezen heb gaan over bv's in een privekliniek.

Zijn er ook dames die hun bv in een ziekenhuis hebben laten doen? Hoe zijn julie ervaringen? Wat is de afweging geweest om het wel/ niet in een ziekenhuis te laten doen?

Ik hoor het graag van jullie!!

Ciao, Bibi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst mss in de zoekrobot van het forum (vind je rechts bovenaan de pagina) 'ziekenhuis' intypen en dan ben je vertrokken :38:

Al dan niet voor een ziekenhuis kiezen heeft natuurlijk voor- en nadelen .

Heb even een stukje uit mijn eigen topic gekopiëerd :

Mijn keuze gebaseerd op :

*privékliniek : omdat ik liever door iemand geopereerd wordt die 10bv's/dag doet dan iemand (in een ziekenhuis) die er mss 5/week doet .

*prothese : wil eentje met een hele enveloppe , gevuld met cohesieve siliconegel

*werkwijze : hetzij plaatsing langs tepel , split-pocket (=dual plane) , onder slaaproes gecombineerd met plaatselijke verdoving

*ligging : half uurtje rijden van thuis (handig bij 'problemen' en nacontrole's)

*prijs : hallo ? Waarom in een andere kliniek voor net hetzelfde het dubbele neertellen ?

Deze redenen waren dus vooral gebaseerd op 'werkwijze' want iedere chirurg/kliniek/ziekenhuis heeft hun eigen 'merken' en operatiemethode's .

Er zijn uiteraard nog andere redenen die niet op mij van toepassing waren maar bvb omdat je iemand kent die in die bepaalde kliniek/ziekenhuis geopereerd is en die tevreden is .

Of de huisarts die je doorverwijst ...

Sommigen voelen zich in een ziekenhuis 'veiliger' voor 't geval 'er wat mis zou lopen' enz. ...

Hopelijk heb je hier wat aan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het in de kliniek laten doen:

- een goede pc opereert ook even vaak in een ziekenhuis als in een kliniek, misschien iets minder lopende band werk maar of dat een nadeel is? Zegt eigenlijk niks over kwaliteit in mijn ogen

- in mijn gekozen ziekenhuis zijn de aseptie procedures strenger dan in een kliniek

- mijn pc opereert alleen in een kliniek (toch voor dit soort procedures)

- ik voel me er goed bij, misschien is het wel duurder maar vind dat prijs je beslissing niet mag sturen... Daar zijn al genoeg mee in de fout gegaan

En eigenlijk het belangrijkste ik doe een buik wandcorrectie erbij voor mij heeft zo een operatie geen plaats in een kliniek, dus dat ligt net anders dan een bv

Kortom: kliniek of ziekenhuis laat je opereren waar je jou het beste bij voelt.. En dat is de beste keuze aan allebei zijn er voor en nadelen.

Probleem ook is: het ene ziekenhuis is het andere niet (er zijn er waar ik van mijn leven geen bv wil laten doen :) ), net zoals een kliniek.. En de ene pc is de andere niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 jaar terug heb ik een bv gehad in het ziekenhuis in Leeuwarden (maar dan wel in de privékliniek van het ziekenhuis, die daar bij in zit). Het is mij heel goed bevallen en de prijs viel destijds ook prima te doen ( fl.4250,-/een kleine € 2.000,-).

Om die reden ben ik gister ook weer naar ditzelfde ziekenhuis geweest. Helaas kreeg ik geen goed gevoel bij het gesprek, moest allemaal erg snel/snel/snel, kreeg amper ruimte om mijn vragen te stellen, werd eigenlijk wat afgekapt en de prijs lag absoluut niet meer lager dan in een privékliniek: € 4500,-.

Al met al een teleurstelling!

Vandaag over een week heb ik een consult met Dr. van Onselen van het ACCZ en volgens de verhalen die ik lees hier, is dat een prima arts met een heel goed team. Het enige nadeel is dat het een eindje rijden is vanuit Leeuwarden naar Bocholt! :-(

Het consult heb ik trouwens wél in Haren, da's goed te doen.

Wat al eerder aangehaald is: vertrouw op je eigen gevoel en inzicht! Dan komt het altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx voor de reacties!

Ik moet nog afwachten wat m'n gevoel is na het eerste consult. Ben in eerste instantie afgegaan op de positieve ervaring van een vriendin. Na mijn consult laat ik uiteraard weten hoe het gegaan is. Kan mij niet snel genoeg zijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een tijdje terug op consult geweest in het rode kruis ziekenhuis Beverwijk. Ik had er een super gevoel bij. De prijs verschilt niet veel met die van een kliniek vind ik, maar daarvoor moet je het niet laten natuurlijk.

Ik ga 11 mei ook nog op consult bij een kliniek, kijken wat die ervan vinden/hoe ze het willen doen.

degene waarbij ik het beste gevoel heb die word het. Ik denk dat dat het beste is wat jij ook kunt doen: op je gevoel afgaan. Succes!

Liefs,

Evanja

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vriend wou ook dat ik in het zieken huis ging laten doen

maar dan in turnhout moet een goeie pc zitten

maar ik was al bij dr van Onselen geweest en daar kan ik 17 mei geoperereed worden

en bij die man kon op pas op consult in jullie nou echt niet ga niet zo lang wachten :P

en al helemaal niet als je weet dat je ze dan al kan hebben

en had een goed gevoel bij van Onselen mijn vriend ook

dus hebben we de afspraak gemaakt bij hem

Rebecca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf in het Vlietlandziekenhuis geopereerd door dr. de Blecourt. Die opereert voornamelijk in de Bergmankliniek, dus hij heeft ervaring zat. Ik kende de Bergmankliniek van tv en had er een goede indruk van dus wilde het eerst daar laten doen.

Toen hoorde ik van een kennis dat de Blecourt ook in bovenstaand ziekenhuis opereert voor 900,- minder en het ziekenhuis is om de hoek! Dus ja, toen was de keuze snel gemaakt.

Lag alleen op een kamer en de verzorging, het personeel e.d. was super! Mocht er een volgende keer komen, dan zeker weer daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overal lees ik dat je 6 weken na de operatie dag en nacht een sportbeha moet dragen. Maar ik lees ook dat je na je operatie ingetaped wordt? Wanneer koop je die sportbeha en hoe weet je nou welke maat je moet kopen? En wanneer wordt het tape van net na de operatie vervangen door se sportbeha? Of draag je de sportbeha over de tape? Jullie zien het, hier snap ik nog niks van.....

Is een zogenaamde compressiebeha net zo goed of beter dan een sportbeha?? Ze zijn volgens mij in ieder geval een stukkie duurder..... http://www.compressiekleding.nl/Scripts/ :16:

X Bibi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afegolpen woensdag eindelijk eerste consult gehad. In eerste instantie was ik wat ongoocheld toen ik weer buiten stond; ik had nog geen datum en het aantal cc's dat ik in m'n hoofd had ging waarschijnlijk niet passen. Ik was dus eigenlijk erg teleurgesteld (ik had zelfs champagne gekocht om te vieren dat ik eindelijk een datum zou hebben.... :102: ) Ook heb ik niet al m'n vragen kunnen stellen, omdat we al enorm uitgelopen waren. Hoe lang duurde het eerste consult bij jullie? Bij mij ca 20 min en toen moest ik weg. Ik heb wel een brief voor de verzekering meegekregen omdat de pc vond dat mijn borsten onderontwikkeld zijn en ik het zeker moet proberen. De kans blijft heel klein, maar niet geschoten.... Als ik over een week of 3 bericht heb van de verzekering, kan ik een afspraak maken voor de operatie. Ongeacht wat de uitslag van de verzekering is.

Zoals eerder gezegd waren de verwachtingen die ik had voor het consult anders dan het in werkelijkheid was.

Nu 2 dagen later er nog eens goed over nagedacht.

Ik had 300cc in mijn hoofd voor een volle C. De pc zei dat er maximaal 260 of 290 ging passen. Ik ben erg smal en anders ga je randen zien. Ze had het over een gewone C. Ik baalde hier erg van. Nu ik er over nagedacht heb snap ik wel dst als het niet past, het gewoon niet past! Ongeacht wat ik roep wat ik wil. Ik heb gewoon niet veel weefsel en moet gewoon reeel blijven. Ik zal binnenkort voor foto's maken dan kunnen jullie mee-oordelen.

De vorm en plek van de prothese zijn wel zoals ik wil: rond en op de spier. Daar was ik wel heeeeel blij mee. Ook is het zo dat ik pas naar huis mag als de drains niet meer lopen en verwijderd zijn. Dus ik moet max 1 tot 2 dagen blijven.

Pfff moest even m'n verhaal kwijt. Ik had het idee dat 1e consulten heel anders en uitgebreid waren, blijkbaar heb ik me vergist?

Als ik meer weet, horen jullie weer van me.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bibi,

jee wat jammer zeg,dat je consult niet echt helemaal verlopen was zoals je had gehoopt.

denk er maar goed overna,en als je er echt niet uitkomt,waarom neme je dan niet nog een ander consult?bij een andere kliniek-arts die je ook bevalt....?

de ene arts heeft toch een ander verhaal dan weer een andere,kan je wel iets vergelijken natuurlijk.

sucses ermee,

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey Bibi..

wat spannend!

Ik heb 21 juni mijn eerste consult (ook in een ziekenhuis) en ik wil ook in een ziekenhuis geholpen worden.

Ik ga voor een BV...

Succes ik blijf je volgen!

Liefs. Rochella

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gefeliciteerd! :109:

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Bibi,gefeliciteerd met je datum!

Ik krijg mijn mommy make-over ook 1 september :-) Spannend allemaal he, waar laat je het nu uiteindelijk doen, en wat voor prothese, plaasting?

Ik krijg 400 cc. high profile, weet nog niet op of onder de spier, dat wordt tijdens de ok beslist.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bibi,

Heb net je topic eens helemaal doorgelezen en vond je reactie na je eerste consult heel herkenbaar hoor! Had zelf ook in m'n hoofd op basis van al de foto's die ik had gezien dat ik zo'n 280 à 320 cc zou nodig hebben, maar er bleek slechts 175 cc in te passen, was dat effe schrikken! :107: Gelukkig is tijdens de operatie er toch nog 200 cc in geraakt, ben ik wel heel blij mee. Maar zo zie je maar dat je soms je verwachtingen wat moet bijstellen volgens wat er in jouw geval mogelijk is.

Ook gefeliciteerd met je datum! :64: Zal hem gelijk effe in je topictitel zetten en je verhuizen naar de operatieverslagen. Als je nog effe wilt laten weten bij welke pc en in welk ziekenhuis je geopereerd wordt dan passen we je titel nog verder aan!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rochella

Thnx! Jj hebt binnenkort je eerste consult toch? heb je er nog over nagedacht om een consult aan te vragen bij het Lane Land ziekenhuis?

@ Ingrid

Wat leuk dat we op dezelfde dag gaan! Jij wel wat heftiger dan ik :116:

Ik krijg rond de 275cc, wordt tijdens de operatie bekeken, er gaat waarschijnlijk niet heel veel meer in. Maar denk ook wel dat dat genoeg is, ben niet zo breed. Ik krijg een ronde prothese op de spier. Was ook mijn eigen voorkeur.

Ik laat het trouwens in het ziekenhuis in zoetermeer doen. Is niet heel groot, maar vind het een prettiger idee om het in een ziekenhuis te laten doen dan in een kliniek. Ik krijg bijvoorbeeld drains en ik mag pas naar huis als die er uit zijn. Ik word dus niet met drains naar huis gestuurd zoals bij klinieken nogal eens gebeurt. Het kan dus zijn dat ik een (hooguit 2) nachtjes moet blijven. Ze laten me dus pas weer gaan als echt alles goed gaat! Vind ik wel fijn. Daarnaast heeft mijn schoonzusje het ook daar laten doen en zij was erg tevreden.

@ Eefje

Ben blij dat je m'n verhaal herkent en het toch goed is gekomen. Ik denk ook dat 300cc wel erg groot was geworden. Als ik foto's zie van dames die rond de 275cc hebben gehad, denk ik zo mooi maatje! Komt dus best goed. Was er misschien te goed voorbereid heen gegaan.... Hahahaha

Dames bedankt voor de felicitaties, ben echt blij dat het nu "echt" is en ik er eindelijk naar toe kan leven!! :101:

Ciao Bella's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@ Rochella

Thnx! Jj hebt binnenkort je eerste consult toch? heb je er nog over nagedacht om een consult aan te vragen bij het Lane Land ziekenhuis?

@ Ingrid

Wat leuk dat we op dezelfde dag gaan! Jij wel wat heftiger dan ik 116.gif

Ik krijg rond de 275cc, wordt tijdens de operatie bekeken, er gaat waarschijnlijk niet heel veel meer in. Maar denk ook wel dat dat genoeg is, ben niet zo breed. Ik krijg een ronde prothese op de spier. Was ook mijn eigen voorkeur.

Ik laat het trouwens in het ziekenhuis in zoetermeer doen. Is niet heel groot, maar vind het een prettiger idee om het in een ziekenhuis te laten doen dan in een kliniek. Ik krijg bijvoorbeeld drains en ik mag pas naar huis als die er uit zijn. Ik word dus niet met drains naar huis gestuurd zoals bij klinieken nogal eens gebeurt. Het kan dus zijn dat ik een (hooguit 2) nachtjes moet blijven. Ze laten me dus pas weer gaan als echt alles goed gaat! Vind ik wel fijn. Daarnaast heeft mijn schoonzusje het ook daar laten doen en zij was erg tevreden.

@ Eefje

Ben blij dat je m'n verhaal herkent en het toch goed is gekomen. Ik denk ook dat 300cc wel erg groot was geworden. Als ik foto's zie van dames die rond de 275cc hebben gehad, denk ik zo mooi maatje! Komt dus best goed. Was er misschien te goed voorbereid heen gegaan.... Hahahaha

Dames bedankt voor de felicitaties, ben echt blij dat het nu "echt" is en ik er eindelijk naar toe kan leven!! 101.gif

Ciao Bella's

Hi Bibi...

Ik heb zelf nog niet aan Lange land ziekenhuis gedacht...omdat ik daar niet bekend ben denk ik..

Ik ben afgelopen maandag naar het Diaconessenhuis in Voorburg geweest en dat beviel goed.. en overmorgen ga ik naar Haaglandenkliniek..en daarna wil ik naar het Hagaziekenhuis.. en wellicht daarna naar het Lange Land...

Ik wil het in oktober/ november (dit jaar achter de rug hebben)

Hou je topics in de gaten...126.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hey Ladies,

Nog een paar nachtjes en dan is het eindelijk zover!!! :1bouncingboobs: Spannend!! Ik heb er zo veel zin in.

Nu heb ik nog een (raar) vraagje. Ik wil eigenlijk mijn tenen nog een nieuw lakje geven voor de operatie, er na zal ik er namelijk een tijd niet bij kunnen h :125: Weet iemand of dat bezwaarlijk is voor de ok? Hetzelfde geldt voor m'n vingers.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me voor de tenen niet echt een probleem toch? Vingernagels moeten vrij zijn voor het meten van je zuurstofgehalte enz. (althans toch zeker minstens 1 nagel). Maar bij twijfel best eens navraag doen. Kan nooit kwaad.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige stukje per ongeluk te snel gepost.

Nog 2 nachtjes slapen en dan gaat ook eindelijk mijn DROOM in vervulling!! Ik kan echt niet wachten. Ben niet bang, heb absoluut geen twijfels, heb er alleen maar heel veel zin in!!!

Dit moest ik ff kwijt :lol:

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.