Ga naar inhoud

Peppen: 26 november 2010: Dr. Scholtens: Groene Hart Ziekenhuis: Gouda


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na al jaren met serieuze nekklachten en rugklachten rond te lopen heb ik toch besloten dat ik maar voor een borstverkleining moet gaan.

Ben al 1 x bij de pc geweest en laat het nu allemaal op mijn inwerken. En heb natuurlijk allemaal vragen vandaar dat het mij handig leek om me op een forum aan te melden waar meer mensen hetzelfde mee maken.

Mijn verhaal:

Ik ben vorige week maandag in het GHZ bij dr. Scholtens op consult geweest. Het begin ging niet zo goed omdat ze dachten dat ik voor mijn handen kwam. Ben nl. door de neuroloog door verwezen en ze krijgen op die afdeling eigenlijk van de neuroloog hoofdzakelijk mensen met het carpale tunnelsyndroom. Nadat ik verteld had dat ik echt voor wat anders kwam werd de brief doorgelezen. Een slechte voorbereiding dus.

Na alles doorgelezen te hebben heeft de pc alle tijd genomen om alles te vertellen te vragen en alvast uit te leggen dat als ik geopereerd word het via de ankermethode gaat worden. Van een G naar een C. Volgens hem zou het helemaal goed komen met mijn nekklachten. Volgens de neuroloog blijven mijn nekklachten ( cervicaal radiculair syndroom) wel aanwezig maar door minder spierbelasting scheelt het al heel wat. Dus daar wil ik toch voor gaan.

Maar ben natuurlijk benieuwd of hier meer mensen zijn met deze nekklachten en een bvk hebben laten doen?

Alvast bedankt voor het lezen!

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi welkom hier.

Zelf heb ik 25 maart een bvk laten doen. Ik had wel altijd last van mijn nek maar ik weet niet of het hetzelfde als jou is. Ik heb daar nu geen last meer van. Maar je geeft aan dat je je eerste gesprek hebt gehad, moet je dan nog een keer er naar toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Moontje, Bedankt voor het welkom heten!

@ Patricia,

Bedankt voor het welkom heten!

Ik mocht het eerst allemaal laten bezinken en dan weer een afspraak maken. Ik heb het ondertussen laten bezinken en tot de conclusie gekomen dat ik het echt wil laten doen die bvk. Dus kan weer een nieuwe afspraak maken zodat de pc meteen de aanvraag de bus op kan doen en tevens moet ik eerst naar de hematoloog. Dit vanwege een proteine S deficientie ( verhoogde kans op trombose). Dit zodat de pc precies weet welke maatregelen hij moet treffen. Hij wilt niet zomaar dezelfde maatregel als een neurochirurg eerder heeft getroffen overnemen.

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

Zoek een beetje steun. Moet eigenlijk weer een afspraak maken met de plastische chirurg. Maar:

Opeens ben ik bang. Bang dat mijn borsten zodadelijk niet meer als mijn borsten aanvoelen. Of nog erger het gevoel er helemaal uit is.

Vind dit een zo'n lastig iets. Of is dit iets waar iedereen tegen aanloopt?

Aan de andere kant zijn er mijn nekklachten, schouderklachten etc..

Is er iemand die mij toch weer over de streep kan trekken. Hoewel ik weet dat ik het allemaal zelf moet doen natuurlijk.

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje,je hebt er echt zwaar mee,snap ik wel,want het is ook niet niks,net als ene bv maar ene verkleining is ook ene hele grote stap.

ik kan je als tip geven,lees eens topic operatie verslagen borstverkleining eens goed door,daar lees je ervaringen van de andere die een verkleining hebben ondergaan.

hopenlijk kan je jezelf of samen met anderen,je zelf over de streep krijgen,en schrijf des noods de plus en minpuntjes op.

sucses

greetzz montje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peppen,

Ik begrijp die onzekerheid. Ik heb misschien wel het voordeel gehad dat mijn sport-instructrise mij zover heeft gekregen dat ik weer een afspraak ging maken bij de plastisch chirurg. Ik was er al eerder geweest maar toen was ik nog te zwaar. Als je vragen hebt mag je ze mij gerust stellen hoor. Ik wil je eventueel ook wel aan mijn MSN toevoegen maar dan moet je mij even een persoonlijk berichtje sturen.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricia,

Bedankt dat ik je vragen mag stellen. Moet nog uitzoeken hoe ik je een berichtje kan zenden zodat we kunnen msn en.

Dus begin toch maar hier alvast met vragen.

Misschien een rare vraag, maar voelen je borsten nu na de borstverkleining als jou borsten aan? Hoe zit het met het gevoel in je borsten, weet dat de tepel een ander verhaal is uit verhalen van anderen en dat moet kunnen. Kijk andere dingen hoe het zit met de genezing is van persoon tot persoon verschillend.Maar kon je weer snel evt. sporten ( ik fitness nu)?

In ieder geval alvast bedankt!

Verder weet ik instictief dat ik het gewoon moet doen vanwege mijn klachten. De knop moet om.

Groetjes,Peppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Hallo allemaal,

Heb mijn angsten overwonnen en as vrijdag op 26 november ga ik onder het mes. Als eerste die dag, dat scheelt.

Maar begin aardag wat last van de zenuwen te krijgen. Probeer het allemaal over me heen te laten komen.

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Operatie achter de rug. Operatie is goed verlopen en het ziet er prachtig uit allemaal.

Misschien had ik het jaren eerder moeten doen, maar nu was ik er aan toe zullen we maar zeggen.

Ben uiteindelijk uitgekomen op een C cup. Hoeveel er verwijderd is moet ik volgende week even navragen als de hechtingen eruit gaan.

Nu nog bont en blauw maar dat verdwijnt weer.

Ook een rare gewaarwoording dat ik mijn kopje koffie niet meer op mijn borsten kan laten rusten.

Maar goed, moet rustig aan doen dus zal een volgende keer meer schrijven.

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peppen

Wat fijn dat je de op goed hebt doorstaan.

Ben blij voor je.IK ga ook een bvk krijgen maar wanneer is nog effe onduidelijk.

Hoe is het met de pijn.Is het te doen.

Gr Chantal.Ik blijf je volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chantal,

Heb heel je verhaal gelezen. Wat verschrikkelijk allemaal.

Ik zou in dezelfde situatie ook alles uitgesteld hebben.

Jij heel veel sterkte!

Pijn is goed te doen. Slik zelfs de paracetamol al niet meer. Al dacht ik daar afgelopen nacht even anders over.

Misschien komende nacht ook. Maar het is heel goed te doen.

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Vrijdag morgen vroeg om 6 uur eerst nog thuis onder de douche geweest :rolleyes: . Daarna richting ziekenhuis. Daar gemeld moest ik naar de afdeling. Een leuke intake gehad en mocht toen richting mijn kamer en bed. Spulletjes strategisch neerleggen ( wist ik dankzij het lezen hier :101: ) Zo'n mooi operatie hemdje aan en vervolgens met bed en al naar de verkoever kamer. Infuusnaaldje in de hand voor de narcose ed.. Toen naar een aparte kamer om het geheel af te tekenen door de pc. Vervolgens door naar de ok. Daarna ben ik een hele tijd kwijt. Weet niet dat ik wakker geworden bent op de verkoever kamer maar weet alleen dat mijn man om half twaalf gebeld is. Ik weet ook dat hij op visite geweest is. Had een paar mooie drains in elke borst en het geheel was helemaal stevig bedekt met een soort stevig schuimverband. Het genezen kon beginnen zou je denken. Helaas een nabloeding en weer onder narcose. Het geheel verlopen en weet nu wel dat ik wakker werd op de verkoever. Tijdje gebleven en toen weer riching mijn kamer alwaar ik uiteindelijk 3 nachten zou doorbrengen.

Als pijnstiller kreeg ik paracetamol te slikken, kan nl niet tegen diclofenac ed. Heb ik wel eens rare reacties op gehad. Tevens een heerlijke spuit ter voorkoming van trombose gehad en toen een embarmelijke nacht ingegaan. 's Nachts flauwgevallen op de po stoel. Was een behoorlijke klap volgens mijn buurvrouw. Weet dat ze zeiden dat ze me op bed zouden liggen heb daar heerlijk gelegen. De dag daarna rustig bijkomen en tegen de avond voorzichtig op het rand van het bed gezeten. De dag daarna ging ik met drains wat aan de wandel maar 1 kant was steeds heel pijnlijk door die drain. Dag daarna drains eruit het geheel zag er mooi uit. Het bewegen ging tenmiste ook weer heerlijk en sindsdien geen pijnstillers meer genomen.

Gisteravond jeukte het op de plekken waar mijn tepels zaten. Was echt verschrikkelijk lastig om eraf te blijven maar het is gelukt. Ook weer heerlijk op mijn zij geslapen maar kan niet wachten tot ik weer op mijn buik kan liggen. Maar goed dat komt wel.

Overigens is het nog nooit zo makkelijk geweest om rechtop te kunnen blijven. Ook de pijn tussen de schouderbladen behoord tot het verleden zo te voelen. Nek is helaas anders maar dat had de neuroloog ook voorspeld. Alle winst daar is meegenomen.

Hoop dat het verhaal de mensen niet afschrikt door die bloeding want dat lijkt erger dan dat het is en komt vermoedelijk ook doordat ik voor de operatie al een spuit moest hebben ter voorkoming van trombose omdat ik een verhoogd risico daarvoor hebt. Verder snel ingrijpen van verpleegkundig personeel en pc was het snel verholpen.

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peppen

Fijn om te lezen dat het nu helemaal goed met je gaat.

Toch wel wat pech gehad met die nabloeding.

Zelf ben ik 28 december aan de beurt. Heb vanmoergen PO gehad bij anastesist en verplaagkundige.

Het aftellen is begonnen!

Geniet van je nieuwe Boobs!!

groetjes van Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

Spannend allemaal he, dat aftellen. Als je eenmaal zover bent wil je immers zo snel mogelijk geholpen worden. Had ik in ieder geval wel.

Maar ben er echt super trots op. Slik helemaal geen pijnstillers meer en het jeukt al als een gek. Ben benieuwd wat ze as maandag in het ziekenhuis gaan zeggen.

Als het goed is gaan de hechtingen eruit, maar is wel eerder dan normaal. Dus wie weet moet ik de week daarna terugkomen.

Jij, sterkte met aftellen!

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Peppen, goed dat je de operatie door hebt gezet en nu kan herstellen met je nieuwe boobs. Ik herken die jeuk.... Ik wreef over mijn borsten om er vanaf te komen, want krabben dat gaat en mag echt niet. Jeetje meid, je operatieverslag liegt er niet om, heel erg vervelend voor je. Maar gelukkig gaat het nu goed met je, en echt , de 1e week is het vervelendst, daarna word het alleen maar beter !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peppen, ondanks de bloeding is het volgens mij allemaal goed gegaan. Oke dat flauwvallen was ook niet zo'n pretje lijkt mij. Zelf had ik dat ook dat ik 's nachts op de wc zat en mega duizelig werd. Ik ben niet flauw gevallen maar ik zat er wel lekker bij (niet dus). Lekker uitrusten he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Donna,

Ja het jeuken is heel vervelend, ik probeer maar afleiding te zoeken. En rustig aan doen.

Hoi Patricia,

Bedankt!

---

Nog een vraagje, hadden jullie dat je ook snel voelde dat je tepels samentrokkoen door de kou? Kan dit nl. niet terugvinden en voelt heel raar.

Groetje, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Desondanks de pc ziek was zijn de hechtingen er gelukkig toch uitgehaald. Je merkt op een gegeven moment dat juist waar die hechtingen je huis uitkomen war rood gaan zien. Nu voor 10 dagen steri strips erop en over 6 weken nog een keer terugkomen. Alleen bij problemen eerder contact opnemen.

Groetjes, Peppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Peppen, de eerste weken !! GEVOELIG dat mijn tepels waren !! Terwijl ik dat anders nooit zo had, ik heb juist het omgekeerde, heb meer gevoel in mijn tepels na de operatie...... Maar het gaat echt over hoor... verpleegkundige vertelde dat het komt door de zenuwen die in de tepels zitten. die zoeken steeds kontakt....... het word echt beter, ze zijn nu echt gewoon super sensitief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.