Ga naar inhoud

Strawberry86 : 2 maart 2015 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Als je van belgie bent zou ik bij plovier gaan, zou nooit voor een bv mij in NL laten opereren, zou mij niet veilig voelen moest er iets fout gaan tijdens het herstel,maar dat ben ik dan weer.

Na de operatie nog een lange rit voor de boeg hebben, lijkt mij ook geen fijn vooruitzicht, cr de nacontrole ect..

Terwijl je hier ook goede artsen hebt ;)

Ben hier ook ng niet onmiddellijk iemand tg gekomen die van belgie is en haar bv speciaal in nederland heeft laten doen, wel dikwijls het omgekeerde.

Ik ben nu wel een beetje pro plovier , omdat mijn consult zo goed gegaan is, over het resultaat, tja moet ik nog afwachten, mr heb er volledig vertrouwen in dat dit goed komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 267
  • Created
  • Laatste Reactie

Och meid wat beu van je consult!

Ik lees het nu pas hoe het geweest is,

Bij die man zou ik echt niet gaan!

Op die manier voel je je nog slechter dan voorheen. Mag echt de bedoeling niet zijn.

Veel succes bij De Meyere, je zal snel verschil merken.

De Meyere zal volgens mij bijna nooit anatomisch plaatsen.

Ik heb ook het verschil gevoeld bij hem en ik zou niet willen :)

Hij zegt je wat mogelijk is,is heel eerlijk en breekt je niet af.

En hij is ook heel zacht. Ik heb nu 300, meer was bij mij niet mogelijk maar dat wist ik op voorhand. Door weinig eigen weefsel zou je anders randen gaan zien.

Hij dacht zelfs eerst 275cc maar had toch aangedrongen voor 300cc mocht het mogelijk zijn.

Echt veel succes meid, laat je niet ontmoedigen!

Zorg ervoor dat je je goed voelt voor je de stap zet. Maar dat komt helemaal goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rotterdam is voor mij 1u 20min. rijden, dus zeker acceptabel. Ik weet alleen niet of ik het over de grens zou durven gaan zoeken, misschien wel.

Als De Meyere moest tegenvallen zal het in ieder geval nog een consult worden bij Nio of Plovier (Plovier is maar 45min. rijden).

Vond jij het ook zo moeilijk om je foto's online te zetten? Ik zou zoiets normaal nooit doen, haha, en zeker niet net het deel waar ik zo veel complexen over heb.

Maar ach, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje...

Aangezien dat je voorsituatie erg gelijkend is, ga ik zeker je ervaringen opvolgen bij Dr. Nio.

Nog 3 keer slapen en je mag op consult :3:

Toi toi toi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk, wel een drempeltje over gemoeten alvorens ze te plaatsen. Maar inderdaad, iedereen in hetzelfde schuitje, dus ach...

Foto "voor" niet helemaal goed gelukt. Ze lijken wat scheef/ niet gelijk aan elkaar maar dat zijn ze niet. Op de foto lijkt het wel zo. Lastig om zelf te maken. Maar goed, het probleem is vrij duidelijk te zien :(

Jij schreef over dat hij tegen jou zei dat het lastig zou worden met ronde protheses i.v.m. je tepels? Dat die dan te laag komen? Dan zou dat bij mij ook moeten zijn. Dr. Kappel heeft hier sowieso niks over gezegd. Ben benieuwd of dr. Nio hier iets over zal zeggen.

Ik vind inderdaad 275 cc ook wel weinig klinken en hoop dat bij mij ook rond de 350/ 400 cc haalbaar zal zijn. In inderdaad ook ronde protheses. Maar ik wil sowieso Monobloc Hydrogel, en die zijn volgens mij enkel rond. Goed, maandag weten we meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Dr. Theunis beweerde dat mijn tepels vrij laag komen en dat die naar beneden zouden gaan wijzen wanneer ik ronde zou laten plaatsen. Hier ben ik niet van overtuigd, want toen ik zwanger was had ik een stevige C-cup en stonden mijn tepels ook mooi in het midden. Ik heb foto's gezien van een paar dagen PO waarbij de tepels soms inderdaad een beetje naar beneden wijzen, maar na enkele dagen, wanneer de protheses zakten zag dit er weer mooi normaal uit. 't Is ook de eerste keer dat ik zoiets hoorde. Ik heb dus mijn twijfels bij die stelling...

Hij zei dat het enige alternatief mijn borstplooi verlagen was, maar dat dat er lelijk zou uitzien.

Ik ben zo benieuwd naar je consult van maandag, zet zeker een post!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gesprek ging goed vandaag :D Begon met de uitleg van de protheses, maar ik vertelde al snel dat ik echt de Monobloc Hydrogel wilde.

Daarna gekeken naar mijn borsten. Uitleg gehad over waar de incisie precies zou komen etc. Ook is mijn ene borst ietsje lager dan de andere. Was mij nog nooit opgevallen :huh:. Meteen gevraagd over de stand van de borsten en tepels na de operatie. Tepels komen mooi in het midden. En de borsten ook op goede afstand van elkaar. Ik vind het erg lelijk als ze heel wijd uit elkaar komen te staan. Zou niet het geval zijn zei hij.

Daarna liet hij me 3 protheses passen. Ik moest een sport bh aan en daar dan de protheses in. Daarna kreeg ik een wit shirtje en dan kon ik kijken wat ik mooi vond. Eerste vond ik te klein, tweede was beter al en derde was wow :5:. Al scheelden de 2de en de 3de niet heel erg veel van elkaar. Toen ging hij nog eentje groter (een kleine tweede prothese kwam erbij), maar dat was echt te veel.

Hetgeen wat ik ( en mijn man) mooi vond was een 480 cc bleek later :blink:. Schrok ik wel van, want ik had zelf zo'n 350/ 400 cc in gedachten van tevoren. Nio zei me dat ik me niet teveel op de cc's moet richten. Het gaat ook om je figuur en postuur en wat bij je past, en ook hoeveel borst je al van jezelf hebt. Hij zei ook dat het het beste is om te nemen waar je je in eerste instantie prettig bij voelt. Als je toch voor minder gaat dan krijg je spijt. Hij vond dit bij mij heel mooi in verhouding en niet te groot. Uhhh oke :blush:

Ik heb ook gevraagd of voor de borst een optie was bij mij. Dat kan volgens hem wel, ik had genoeg weefsel (huh?? Kappel zei van niet). Maar dan nog kon hij geen garantie geven op geen rimpeling. Dat kon hij dan weer wel bij een andere prothese (ander merk, denk Eurosilicone). De Monobloc is een stuk zachter. Dus in principe dan ook gewoon dual plane. Wil geen risico's op rimpeling.

Ennn, ik heb meteen een datum vastgelegd, 30 april :D. Ik heb nog gewoon bedenktijd. Ik kan tot 2 weken van tevoren nog annuleren. Is wel fijn dat het vastligt, want dat is wel de datum die ik echt wilde i.v.m. mijn werk. Dit komt het beste uit. Het is wel een vreemd gevoel. Alsof het nu echt al definitief is :16:. Ik zal veel moeten regelen eerst nog. Ik heb 2 werkgevers. Bij de 1 moet ik echt 6 weken eruit omdat dat werk echt niet kan vlak na een borstvergroting. Bij de andere wil ik 3 weken eruit en dan kijken hoe het zal gaan vanaf dan. Van die 3 weken had ik al 1 week vakantie staan, dus eigenlijk dan 2 weken. En dan thuis alles nog regelen want ik kan natuurlijk niks in het begin. Mijn man moet maar proberen verlof te krijgen en mijn moeder (die nog van niks weet) ook maar lief aankijken.

Het wordt allemaal steeds concreter. Spannend joh. Maar ik heb ook nog steeds wel mijn twijfels hoor. Ik ben gezond, er is nu niks aan de hand. Zul je zien dat net ik problemen/ complicaties ga krijgen straks.

Maar goed, we hebben nog even.

Wanneer moest jij nu weer op consult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te lezen allemaal! Ik heb ook Hydrogels van Nio. 480 klinkt idd wow haha! Hoe lang en zwaar ben je als ik vragen mag? Ik heb dus 305 en 320 en het is mooi, maar net wat jullie schrijven, je bent er zo snel aan gewend. Had best wat groter gewild achteraf. Terwijl dat ook weer onzin is, dit past perfect bij mijn lijf en is precies wat ik eigenlijk wilde! Alleen nu ik ze heb is mijn beeld veranderd. Dat weet je niet vantevoren. Ze zijn idd erg zacht en natuurlijk. Succes alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier!

Over 3 weken heb ik mijn eerste bv, ik krijg 365cc voor de spier, anatomisch van natrelle Lx. heeft iemand hier ervaring mee? Zoja mag ik het resultaat zien? Ben erg zenuwachtig...

Groetjes lady78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suus, ik ben 1.73 meter en 68 kg. Als ik 480 cc hoor denk ik ook uhhhh, is dat niet erg groot? Maar het zag er supermooi uit in die sport bh.

En inderdaad lees ik vaak dat meiden die het gedaan hebben achteraf toch iets groter hadden gewild. Dus ik denk dat ik er maar bij blijf dan.

Hij zei dat het waarschijnlijk op een 80D zou uitkomen.

Lady78, je kunt rechts bovenin een zoekterm invullen. Als je daar op Natrelle zoekt vind je vast wel het een en ander. En anders plaats je een nieuwe post? Ik snap de zenuwen. Ik moet nog even wachten, maar ik knijp hem ook hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fantastisch nieuws, Wicked78! En inderdaad, wow, 480cc :1: . Zei je vorige pc niet iets van maximum 275cc?

Wat een verschil zeg, dat geeft me ook weer hoop. Zei hij dan iets speciaal over die stand van de tepels? Of was het een evidentie?

Ik blijf dat toch maar een rare stelling vinden van Dr. Theunis, en zo enorm veel verschillen onze borsten toch niet.

Ga je dan uiteindelijk voor dual plane? Als je vond dat het mooi was met de pasprotheses, zou ik er zeker voor gaan.

Je zegt dat het aantal cc afhangt van je lichaamsbouw en je voorsituatie, maar hoe moet je dan redeneren?

Hoe minder borst bij de start, hoe meer cc's nodig? Of net niet?

Woensdag om 18u heb ik mijn consult bij De Meyere en ik ben nu al nerveus, en toch een beetje bang voor weer een domper.

Al heb ik nu al veel vertrouwen in hem na alles wat ik hier lees.

Voor dames die bij De Meyere zijn geweest, werkt hij ook met pasprotheses? Want ik dacht van niet.

En zo nee, op basis van wat bepaalt hij dan jouw aantal cc's, hoe moet ik duidelijk maken wat ik wil en wat niet?

Gewoon op basis van foto's?

Ik vraag me ook af of hij dual plane zou adviseren als dit beter voor me is, ook al is hij pro voor de spier.

Als jij 480 nodig hebt voor een D-cup, Wicked78, dan vraag ik me af of 300cc voor mij wel genoeg zou zijn.

Ik ben 1m70 en 65kg, dus niet zo'n enorm verschil met jou. Nu weet ik het helemaal niet meer :118:

Maar wauw, je hebt een datum!!! Wat spannend!

Nu wordt het inderdaad echt concreet. April zal er snel zijn! :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een heel verschil met 275 cc. Maar pc Kappel had het over 275 cc voor de spier. Des te minder cc des te minder kans op rimpeling lijkt me.

Ik heb expliciet naar de tepelstand gevraagd omdat deze bij mij ook wat lager zitten nu, maar hij verzekerde mij dat deze een mooie stand zouden krijgen. De vulling komt ook van onder zeg maar. Monobloc Hydrogel is trouwens ook een ronde prothese.

Die pasprotheses zijn wel fijn, dan zie je meteen wat je zelf mooi vindt staan. Dit kun je thuis ook doen door rijst (cc in maatbeker afmeten) in een boterhamzakje te doen en dan bij de sport bh te voegen (geen bh met push up). Dan een wit t shirt er overheen. Nio vertelde me dat zonder wit tshirt je dan goed kunt zien hoe groot ze worden als je dan naakt bent zeg maar.

Ik denk inderdaad dat het eindresultaat wel afhankelijk is van hoeveel borst je zelf al hebt. Als je zelf al een B cup hebt en je neemt 480 cc dan is het resultaat anders dan wanneer je met een A cup vertrekt.

Nio zei dat 480 cc mooi zou zijn bij mijn postuur. En inderdaad vaak vrouwen die achteraf spijt hebben en te weinig cc hebben genomen. Je went er snel aan. Ik vertrouw wat dat betreft wel op de chirurg. Hij heeft veel ervaring met wat mooi wordt bij iemand. Ik moet ook even wennen aan die 480 cc, maar ik vertrouw maar op Nio's kijk erop en zijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah jullie zijn idd iets groter dan ik. Strawberry, ik heb 300 CC (nouja 305 en 320) en ik heb ook een D-cup gekregen, ik kom van een A-cup. 75D! Dus het kan ook met minder CC's bereikte worden. Ik zou als ik jou was foto's meenemen naar Demeyere van hoe jij het mooi vindt.

Wicked, die rijst moet je wel eerst koken, en daarna nog eens afwegen volgens mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je het zegt Suus, dat wist ik ook niet. Gaan we nog maar even doen dan.

Suus, jij hebt toch 3100 euro betaald voor de Monobloc bij Nio? Hij had het bij mij over 3500 euro? Die 3500 euro had ik inderdaad ook al wel een keer voorbij zien komen. 3100 voor de andere protheses en 3500 voor Monobloc. Heb jij dan mazzel gehad of moet ik Nio hier nog wel even mee confronteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suus, jij hebt inderdaad ook een mooie volle boezem met 300cc.

Ik denk wel dat je nog net iets meer eigen borst had voordien.

Ik ga inderdaad foto's meenemen naar De Meyere, maar zelfs dat vind ik moeilijk te kiezen.

Sommige borsten vind ik echt prachtig van vorm maar net iets te klein, andere vind ik dan weer perfect van volume maar niet zo mooi van vorm, en andere zijn dan weer colmpleet geweldig maar te groot voor op mijn lichaam,...Misschien weet ik gewoon niet goed wat bij mij past.

Welke voorbeeldfoto's hadden jullie? En zou ik ze eens kunnen bekijken misschien?

Moet je bij dual plane eigenlijk meer cc's nemen als voor de spier, voor hetzelfde resultaat?

Of heeft dat er niets mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strawberry, bij dualplane valt er 20 CC weg ongeveer, zeggen ze. Ik had eerst een advies van 280 CC voor de spier, maar toen ik voor Hydrogel ging en die dual plane zouden komen, hebben we 20 CC meer gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha ok, zal ik in gedachten houden.

Je hoort hier dikwijls bijvoorbeeld "De pc zei dat 300cc het maximum is bij mij". Wat bedoelt hij dan juist eigenlijk?

'meer vind ik niet mooi'? Of 'met meer ga je rimpelvorming hebben', of 'meer kan je huid niet aan'?

Want als je het verhaal van Wicked ziet, eerst maximum 275cc, en dan toch ineens het dubbele?

Er is uiteraard en verschil tussen voor en achter de spier, maar dan nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

Ik ben zelf 16 januari jl geopereerd door dr Koopmann bij Bergman Clinics en ben echt SUPER BLIJ!!!!

Ik had zelf na 2 zwangerschappen echt geen borst meer over dat zei dr Koopmann ook bij het consult. Hun plaatsen vrijwel altijd achter de spier en dat wilde ik ook graag.

Bij mij is er 415cc ingegaan en heb nu cup D/E maar zal uiteindelijk op een D uitkomen.

De dag van de operatie vond ik heel spannend maar ben door iedereen onwijs goed geholpen en geinformeerd. Ook de nazorg is echt onwijs goed! Ik was mega misselijk na de operatie en ze gaven me gelijk medicijnen om het te verhelpen.

De eerste twee dagen na de operatie waren echt heel pijnlijk. Maar nu is het 5 dagen geleden en ik voel al helemaal niks meer.

Was eerst bang dat 415cc te veel zou zijn want ik ben 1.68 en 54kg (nu 55 hihi) niet de flinkste dus... maar de borsten staan echt onwijs mooi!!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames!

Ik ben net terug van mijn tripje naar Gent bij Dr. De Meyere.

Wat een fantastische man, en wat een verschil met mijn vorig consult!

Heel aangenaam, geduldig en rustig in de omgang, maar inderdaad vol begrip en zonder oordelen.

Mijn verslagje dus van vandaag:

Hij startte ook met de vraag wat hij voor mij kon doen.

Grotere borsten dus, want de mijne trekken op niets meer sinds de zwangerschappen. Ook gaf ik aan dat ik graag een vollere bovenpool wenste, ronde protheses en absoluut geen anatomische.

"Wel dan kan ik je al geruststellen, want ik werk bijna nooit met anatomische protheses" zei hij. Oef, deze man ging me dus al proberen anatomische protheses aan de hand te doen.

Hij vertelde dat hij meestal voor de spier probeert te plaatsen omdat dit veel voordelen heeft, tenzij het echt niet anders kan.

Ik zei dat ik er wat voor vreesde aangezien ik amper borstweefsel heb. We zouden het dan samen bekijken.

Maar eerst dus nog heel wat info over de protheses waarmee hij meestal werkt (Mentor, met zo'n cohesieve gel en ruw oppervlak), mogelijke complicaties, en over de operatie zelf.

Hij opereert dus niet met algemene narcose maar met totaal intraveneuze anesthesie. Misselijkheid en braken komen na deze vorm amper voor (geweldig, want bij het trekken van mijn wijsgheidstanden heb ik allkes onderge*****) en wordt je snel weer wakker en kan zelf meteen weer stappen. Incisie onder de borst, en het exacte aantal cc bepaalt hij inderdaad tijdens de operatie aan de hand van een pasprothese.

Dit omdat hij van mening is dat je dan pas écht kan zien, zonder huid of spieren, hoeveel ruimte er beschikbaar is. It makes sense.

We bekenen ook even de foto's die ik had meegebracht, die hij heel objectief en zeker niet beoordelend bekeek (wat een verschil met Dr. Theunis!).

Het was hem min of meer duidelijk wat mijn wensen waren.

Dan gingen we de boel eens bekijken en passen. Van zodra ik omgekleed was, was het hem al meteen duidelijk:

"nee, een prothese vóór de spier is in jou geval niet mogelijk. Je hebt te weinig borstweefsel waardoor je sowieso rimpelvorming zal krijgen, en dat is niet echt mooi he. Jammer, maar dan zal ik ze achter de spier moeten plaatsen, wat wel een pijnlijker herstel met zich meebrengt". Ik had zelf de bui al zien hangen, dus was niet echt verrast.

Omdat mijn borsten al niet er dicht tegen elkaar staan, zou er op dat vlak geen verschil zijn door ze achter de spier te plaatsen. Ze zouden dus niet verder uit elkaar gaan staan.

Ronde protheses was in ieder geval perfect mogelijk, en over heel dat tepelgedoe van Dr. Theunis heeft hij geen woord gerept. Ook niet over een ongelijkheid van mijn borsten ofzo.

Wel zou ik een beetje beperkt zijn in het aantal cc's. Niet omwille van mijn huid, want die was ok en de zwangerschappen hebben gemaakt dat de huid zeker niet te strak zou komen te staan, wat een voordeel was. Eerder omwille van de beschikbare ruimte achter de spier.

Maar bon, we gingen eens kijken met de pasprotheses. De eerste vond toch wat te klein, dit was 300cc.

Dan zei hij "we zullen deze ook even tonen, al kan ik niet beloven of ik ze er in zal kunnen plaatsen, 't zal nipt zijn...". Dat vond ik meteen héél mooi. Het bleek 410cc te zijn.

"Het is me duidelijk dat je graag het maximum dat mogelijk is voor jou zou willen, ik kan niets beloven, maar ik zal m'n uiterste best doen om je wens te vervullen :-)".

In zijn dossier noteerde hij "300cc - 400cc". Exact wat ik in gedachten had, dus hoera!

Ik was helemaal overtuigd, dus we hebben een datum geprikt: maandag 2 maart is my boobie-day!!!! :43:

Ik kreeg nog wat uitleg over medicatie, nazorg na de operatie enzovoort.

Omdat dit mijn bezorgdheid was met twee kleine kindjes, vroeg ik hoe lang ik niet zou mogen tillen.

Tot mijn verbazing zei hij dat het belangrijkste was dat mijn ellebogen/armen niet boven mijn schouders komen, maar tillen op zich was geen probleem.

Ik mocht dus gerust zelf mijn zoontje uit de autostoel tillen. Ok dan, great!

Een enorm verschil dus met mijn eerste consult bij Dr. Theunis.

Voor de dames die dus nog op zoek zijn: laat je zeker niet afschrikken door één tegenslag bij een pc.

Ik ben zo blij en vreemd genoeg helemaal vol vertrouwen. En plots wordt het echt zo concreet :126:

Bedankt in ieder geval, dames, voor alle tips en advies.

Zonder dit forum wist ik zelfs niet van het bestaan van Dr. De Meyere af, dus merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.