Ga naar inhoud

Roesje of narcose???


Aanbevolen berichten

Nou gisteren mocht ik me voor iets heel anders melden in het ziekenhuis.

Ik kreeg een maag onderzoek en een volledig darm onderzoek.

Ja een slang in je mondje en een in je .......

Juist ja. Lekker maar niet heus.

Omdat mijn vorige darmonderzoek, 10 jaar geleden, niet helemaal gelukt was. Ze kwamen er niet doorheen en ik heb liggen gillen van de pijn, kreeg ik nu een roesje en een shotje morfine.

Ideaal want ik heb helemaal niks gemerkt. Ik kreeg dan ook anderhalf keer de gebruikelijke dosis slaapmiddel.

Maar daarna....................jeetje.............

Ik weet vaag dat ik iets heb gegeten in het ziekenhuis op de kamer.

Niet meer dat ik in mijn rolstoel naar huis ging.

Niet meer dat mijn schoonouders langs zijn geweest.

Niet meer dat ik helemaal zelf een sms gestuurd heb aan vier vriendinnen.

Niet meer dat ik zelf mijn oma gebeld heb.

Ik werd rond 14.30 uur platgespoten en pas na 20.30 is me weer een beetje helder wat ik gedaan heb.

Oké is was al 26 uur nuchter en helemaal leeg gelaxeerd toen ik mijn spuitje kreeg maar toch.

Toen ik na mijn bv bijkwam uit de narcose was ik heel snel heel helder.

Ik kon binnen een half uurtje al zelf naar de wc.

Maar buiten dat weet ik alles nog van die dag.

Mijn conclusie, roesje valt vies tegen.

Wat vond jij??

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou geef mij maar een roesje,heb altijd enkel met narcose te maken gehad,ben nooit ziek ervan geweest,maar nu ik ervaring heb met roesje,tien keer betere ervaring dan narcose.

ik was dan ook echt topfit gelijk,klaarwakker en had idee dat er niks aan de hand was geweest.dus narcose krijgt bij mij een dikke min vanaf heden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey tietie,

Heb vorig jaar ook zo'n volledig maag-darmonderzoek gehad, was bij mij onder narcose. Heeft dacht ik een half uurtje geduurd en ben bijgekomen in de recovery. Alles voelde bij mij heel zwaar toen, kon bijna m'n armen en hoofd niet opheffen en zakte verschillende keren weer weg in slaap, toen ik volledig bij was hebben ze me met bed en al weer naar m'n kamer gebracht waar ik denk ik nog een uurtje ben blijven liggen. Voelde me gewoon wat slapjes, maar heb niet zo'n ervaring als jij gehad van niet meer weten.

Mijn bv daarentegen was met slaaproes, zeer erg over te spreken! Toen ik bijkwam op de operatietafel was ik direct heel helder, ben zelf tussen twee verpleegkundigen naar het uitslaapbed gelopen en heb gelijk zitten praten met m'n man. Weet er ook nog alles van.

Dus voor mij toch wel slaaproes.

Liefs,:54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dan wel nooit een narcose gehad maar vond het roesje top! ben ook wel dingetjes kwijt hoor net als jij maar ik denk dat gewoon aan je gestel ligt.... maar zou helemaal niet aarzelen om het weer te doen. ik denk dat narcose veel heftiger is en ook veel "slechter" voor je lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk verkies een narcose boven sedatie. Ik heb er een veiliger gevoel bij dat er een anaesthesioloog voortdurend let op mijn welzijn. Zo'n anaesthesioloog heeft 12 jaar studie achter de rug en als er wat gebeurd met mij tijdens de operatie geeft mij dat een veilig gevoel.

Een borstvergroting d.m.v. sedatie is daardoor ook vaak wat goedkoper; er zijn geen kosten voor een anaesthesioloog.

Verder heb ik geen ervaring met sedatie of narcose; bij mijn keizersnede had ik een plaatselijke verdoving (ruggenprik). Toen ik vrij jong was zijn wel mijn amandelen verwijderd onder algehele narcose, maar daar weet ik niet zoveel meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das niet waar Prinsesje,

bij mij was ook constant een anesthesist aanwezig.

liefs Patries

Ja, klopt volkomen, bij sedatie sta je ook onder constante controle van een anesthesist! Is even veilig als narcose.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.