Ga naar inhoud

Bosbes: 16 December 2014 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

  • Reacties 160
  • Created
  • Laatste Reactie

Inderdaad! Superleuk :) hele tijd was het helemaal stil over Straten en nu toch ineens heel veel! Samen aftellen, jippie!

@bosbes ik smeer het nu in met after sun of aloe Vera body lotion :) gewoon om het een beetje soepel te maken.. Of het helpt. Geen idee hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad ineens hoor je veel mensen bij frans. Tijdje 'rustig' geweest!

Ik heb zelf net bij de kruidvat zo'n fles vaseline spray en go gehaald met cacao butter. Heb de lotion versie ook maar zon spray is lekker makkelijk. Ook omdat je niet mag masseren enzo.

Ik begin nu wel een beetje zenuwactig te worden hoor. Ben alles aan het schoonmaken en kast netjes aan het maken. Poeh! Heb alles nu binnen.

Voor welke BH's gaan jullie?

En weet iemand hoe het zit met de tramadol? Moeten we die na die tijd nog ophalen bij de apotheek of krijgen we die mee?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@suus1985 ja ik ook! Ik bereid me maar gewoon voor op hevige pijn.. Haha hoop echt dat ik geen last van complicaties krijgt ofzo.. Ben daar soms best bang voor.. Duimen dat het goed gaat :)

@bosbes ah! Ook voor na de bv :) jaahh masseren is idd geen optie. En die spray en go droogt ook snel; dus geen plakbh. Dat is ook iets waard hahah

Ik heb de lipoelastic pi extra new al thuis en wil nog de unique bestellen. Daarnaast misschien nog even eentje van de Hema voor als alles in de was zit :) jij?

Voor de tramadol krijg je een recept mee. Dus die kan je ophalen bij de apotheek!

Snap dat je zenuwachtig wordt haha het is voor jou echt bijna zo ver! Ben superbeniruwd naar hoe het zal gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super spannend voor je! Aan de goede voorbereiding zal t iig niet liggen ;)

Ik ga je volgen, ben heel benieuwd!

Heb vanmiddag zelf mijn consult gehad en ik ben, net als @suus1985, 13 januari aan de beurt :D

Qua bh merk werd mij vanmiddag door Straten triaction van triumph aangeraden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, houd er rekening mee dat je na de operatie nog niks mag smeren!

Qua bh's,

lipoelastic is een aanrader:

http://www.online-care.eu/pd/232/nl-BE/postoperatieve-bhs/Lipoelastic-PI-Extra-New

De Triumpf triaction (ook te koop bij de v&d)

http://eu.triumph.com/triaction/1550000,nl_NL,sc.html

De Anita momentum:

http://www.annadiva.nl/catalogsearch/advanced/result/?serie[]=273&gclid=CMmn3s30v8ICFU6WtAod7kkAUw

De Anita high level:

http://www.livera.nl/bhs-sport-bh/sport-bh_107796

Verder geef ik de tip, zorg voor natte wc doekjes, afvegen in het begin zal niet zo plezierig zijn en met natte wc doekjes is het net even iets makkelijker ;)

Zorg voor voldoende paracetamol, koop die bv bij kruidvat is stuk goedkoper dan via de apotheek.

Zorg dat je een spiegel opbouwt, dus om de 6 uur 1000mg paracetamol, en 3x per dag bv ibruprofen, gewoon de zwaarste die je kan kopen bij kruidvat ofzo.

Bv molletjes om: 10:00, 16:00, 22:00 en om 04:00

En dan ibu om: 08:00, 15:00 en 00:00.

Als je een spiegel opgebouwd hebt zal je echt veel minder pijn hebben, en zet je wekker er ook echt voor.

De tramadol is een soort morfine dus persoonlijk ben ik daar geen fan van.

Ik kreeg diazapam erbij, die nam ik ca 15 minuten voor het slapen gaan.

En neem wat eten/drinken mee naar de kliniek, ik had 2 bananen mee en dat was toch wel erg lekker na de operatie, en neem paracetamol mee en neem die in voordat je weg mag, dat maakt de rit naar huis prettiger.

Ik had ook nog een dekentje mee in de auto omdat je na narcose het behoorlijk koud kan hebben, zou dus ook extra paar sokken meenemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@janedo thanks voor de tips! Daar kunnen we wat mee :)

Smeren mag wel gewoon op je boobs? Als het maar niet op

Je littekens komt toch?

Vooral het schema van de paracetamols lijkt me een goed plan :) moet dat van te voren echt gaan opschrijven want dat scheelt echt.

En idd wat je zegt! Gewoon een familiepak van de drogist :P hahah voor 50 cent.

Ik hoop echt dat ik wat binnen houd joh na die narcose.. Als ik alleen al denk aan eten na de narcose word ik al bang. Voorgaande keren zo vaak moeten kotsen :( ik neem idd wel iets van een banaantje en een crackertje mee ofzo.. Dat is het enige waar ik bang voor ben. Pijn oke, narcose oke, beitels, messen, bloed allemaal oke haha maar dat kotsen er na ... Blegh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt best mee, echter vele worden misselijk van de morfine die ze krijgen.

Het schema werkt echt hoor, heb hem hier ook gekregen, ben nu 8 dagen po en nu al 4of 5 dagen zonder pijnstillers.

En pas aub op met de tramadol, dat is een soort morfine waar je dus ook echt misselijk van kan worden.

Beter paracetamol en ibruprofen gebruiken, voor het slapen kreeg ik diazapam.

Je kan ook dextrose mee nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smeren mag wel, maar de eerste dagen wil je dat sowieso niet, en de spanning van de huid af halen zal ook niet lukken daarmee.

Gewoon je lichaam het werk laten doen.

Bij mij zijn ze al goed gezakt en zitten eigenlijk al op hun plek.

Verder, blijf bewegen, ook daar knap je echt van op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt best mee, echter vele worden misselijk van de morfine die ze krijgen.

Het schema werkt echt hoor, heb hem hier ook gekregen, ben nu 8 dagen po en nu al 4of 5 dagen zonder pijnstillers.

En pas aub op met de tramadol, dat is een soort morfine waar je dus ook echt misselijk van kan worden.

Beter paracetamol en ibruprofen gebruiken, voor het slapen kreeg ik diazapam.

Je kan ook dextrose mee nemen.

Mjah ben tot nu toe 5 keer geopereerd en 5 keer kotsmisselijk :( iedere keer zeggen ze dat ze er wat voor geven maar kennelijk werkt dat niet erg :s

Geen idee of dat door de morfine komt.. Nog nooit tramadol gehad. Dus dat is even afwachten. Zo snel mogelijk daar vanaf inderdaad want het is troep.

8 dagen po en dan zonder pijnstillers klinkt niet verkeerd! Ga me netjes houden aan het schema :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja al ongeveer 4 a 5 dagen nu zonder pijnstillers, gisteren op verjaardag visite geweest en vanmiddag boodschappen doen met man.

Gaat dus super.

Nou moet ik zeggen dat ik een wissel heb gehad dus weet niet of het herstel dan "makkelijker" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah ben tot nu toe 5 keer geopereerd en 5 keer kotsmisselijk :( iedere keer zeggen ze dat ze er wat voor geven maar kennelijk werkt dat niet erg :s

Geen idee of dat door de morfine komt.. Nog nooit tramadol gehad. Dus dat is even afwachten. Zo snel mogelijk daar vanaf inderdaad want het is troep.

8 dagen po en dan zonder pijnstillers klinkt niet verkeerd! Ga me netjes houden aan het schema :)

Geef eens aan dat je liever geen morfine/diclofinac wil na de operatie.

Morfine krijg je namelijk standaard, wie weet hebben ze nog wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef eens aan dat je liever geen morfine/diclofinac wil na de operatie.

Morfine krijg je namelijk standaard, wie weet hebben ze nog wat anders.

Ga ik eens overleggen inderdaad! Al moet ik zeggen dat ik wel heel goed tegen diclofenac kan :)

Weet dat je een wissel hebt gehad inderdaad maar er is wel dubbele ingegaan toch? Misschien ben je gewoon een bikkel :P hahah dat kan ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mag wel maar ik zou het niet adviseren.

Maar zou sowieso de tramadol links laten liggen, althans probeer dat.

Tramadol is een morfine soort dus een behoorlijk sterke pijnstiller.

Je kan er behoorlijk suf en misselijk van worden.

Je zou eventueel voor de nacht (bij erge pijn) een tramadol kunnen nemen.

Echter zou ik zelf niet kiezen om 3 verschillende pijnstillers te nemen.

RZ1989

Ehm ja :D van 445 anatomisch naar 925 rond.

Owwww en echt zet je wekker voor je pijnstillers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rz, Ik heb zelf 2 lipo elastic bh's gehaald. Hoop dat dit voldoende is( 2 stuks) en anders inderdaad nog van de hema eentje halen! Denk ook dat ik hier mijn sport bh's haal als ik weer mag sporten. Vroeg het me inderdaad af van de tramadol, dat is dan ook helder! Heb je er zin in?

@JaneDo, dankjewel voor de tips! Extra sokken neem ik zeker mee. Goed plan en een dekentje voor de auto heb ik al klaarliggen! Qua tramadol, ben er zelf ook totaal geen voorstander van, maar ze geven het niet voor niets. Moet ik niet nog een maagbeschermer hierbij aanschaffen? Omeprazol? Ik denk dat voor de eerste dagen een sterke pijnstiller wel goed is, vind een paracetamol slikken al erg ( pak t ook nóóit of ik moet doodziek zijn), laat staan dat haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had diazapam ipv tramadol, die heb ik alleen voor de nacht gebruikt.

Als je op tijd paracetamol en ibruprofen neemt zou je daar voldoende aan moeten hebben.

Als je al nooit iets van pijnstillers neemt zou ik echt heel voorzichtig zijn met tramadol.

In principe hoef je geen maagbescherming slikken bij tramadol, wel bij diclofinac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja krijgt een recept van je arts, tramadol kun je niet zomaar ophalen, net als een maagbeschermer, dus dit zie je pas wanneer je het recept krijgt wat je moet gebruiken.

Maar als de pijn te dragen is , zou ik het proberen te houden bij PCM, die andere troep wil je niet in je lijf...

Ik zelf heb nooit een wekker gezet voor een pijnstiller , ik sliep gewoon,en als je slaapt heb je geen pijn.

Sochtends bij het wakker worden nam ik dan weer de PCM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rz, Ik heb zelf 2 lipo elastic bh's gehaald. Hoop dat dit voldoende is( 2 stuks) en anders inderdaad nog van de hema eentje halen! Denk ook dat ik hier mijn sport bh's haal als ik weer mag sporten. Vroeg het me inderdaad af van de tramadol, dat is dan ook helder! Heb je er zin in?

@JaneDo, dankjewel voor de tips! Extra sokken neem ik zeker mee. Goed plan en een dekentje voor de auto heb ik al klaarliggen! Qua tramadol, ben er zelf ook totaal geen voorstander van, maar ze geven het niet voor niets. Moet ik niet nog een maagbeschermer hierbij aanschaffen? Omeprazol? Ik denk dat voor de eerste dagen een sterke pijnstiller wel goed is, vind een paracetamol slikken al erg ( pak t ook nóóit of ik moet doodziek zijn), laat staan dat haha!

Ja superveel zin in! jij ook?

Tramadol krijgen we ook maar voor een paar dagen mee. Als het lukt zonder doe ik lekker zonder :) maar mijn vader heeft bijv meer dan een jaar aan de tramadol gezeten.. Het is niet goed, maar we overleven het wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad die troep wil je inderdaad niet in je lijf. Maar mocht de pijn zo ondragelijk zijn dan zal ik zeker wel een tramadolletje pakken hoor! Pijn vertraagd ook het herstel dus beter een paar dagen zwaardere medicatie en goed de dag doorkomen.

@RZ1989, ja ik heb er onwijs veel zin in. Besef komt nu wel heel erg hoor dat ik nog maar 3 hele dagen een cup a heb. Heeel vreemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb meer dan genoeg gehad aan de paracetamol.

Nam ze de eerste 2 dagen 3 x op een dag 2 in en daarna alleen nog 2 als ik ging slapen, maar dat was meer voor de Pijn in m'n rug.

Daarna helemaal geen pijn meer gehad, de pijn die ik had was echt minimaal.

Ik hoop dat het jou ook zo mee gaat vallen.

Succes

XOXO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouten chips en echte cola als je een duizelig wordt

Afhankelijk van hoe ver je moet zou ik ook een kussen meenemen

Had zelf immense file en heb 3 u ofzo gereden en met een kussen kan je je toch net weer wat anders positioneren als het moet ;)

Over de pijn niet veel zorgen maken valt allemaal wel mee

Na een paar dagen ben je dat alles alweer vergeten!

Succes ermee en tel nog fijn af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja terug weg wij ook 2,5 gereden, had Tuc's bij me en water. En een nekrol, en de stoel verwarming aan...heerlijk

Nog ff langs de mediamarkt geweest, waar we wel 1,5 uur geweest zijn... Hoezo net een dag post OK haha , zo goed voelde (voel) ik me.

Dus het kan echt meevallen meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad die troep wil je inderdaad niet in je lijf. Maar mocht de pijn zo ondragelijk zijn dan zal ik zeker wel een tramadolletje pakken hoor! Pijn vertraagd ook het herstel dus beter een paar dagen zwaardere medicatie en goed de dag doorkomen.

@RZ1989, ja ik heb er onwijs veel zin in. Besef komt nu wel heel erg hoor dat ik nog maar 3 hele dagen een cup a heb. Heeel vreemd

Hahah dat geloof ik wel ja! Superspannend :D straks ga je ze nog missen ;) hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.