Ga naar inhoud

Renske987: 23 december 2014: Dr Moojen-Zaal : Velthuis kliniek Hilversum


Aanbevolen berichten

Daarom heb ik voor dr koeijers gekozen hij is heel goed in anatomisch,

hij zegt dat er 1% draaikans is, ligt eraan of ze de holtes ofzo niet te groot maken :P

Dan zou ik toch even verder lezen en niet op 1 arts afgaan.

Anatomische protheses werden ingevoerd met de bedoeling een natuurlijker effect te bekomen. Bij personen met een dunne huid en weinig borstweefsel kan een anatomische prothese een goede oplossing bieden. Bij personen met een voldoende dikke huid kan men een zeer natuurlijk resultaat bekomen zowel met de ronde als met de druppelvormige prothese. Druppelvormige protheses hebben ook een groot nadeel. Zij hebben immers de neiging om rond te draaien. Naargelang de studie die hierover gepubliceerd werd, blijkt dat 7 tot 15 procent van de anatomische protheses ronddraait. Vooral beroepen met veel armbeweging (zoals nagelstylistes, kinesistes, verpleegkundigen,...) hebben een groter risico.

Dus....

En die kans wordt alleen maar groter als de arts minder ervaring heeft met anatomische.

Nio geeft een kans van 15% op draaien van anatomische.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 165
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik ben al geopereerd door koeijers, en dan nog 15% vergeleken met 100% is klein. Mij is vertelt dat als het goed word gedaan is de kans minimaal.

Mijne zit achter de spier dus word geklemd lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zegt echt helemaal niks helaas, ook achter de spier kan hij gaan draaien.

Geloof mij een gedraaide prothese wil je niet.

En dan heb ik het niet over de misvorming die daardoor ontstaat maar de pijn is ook verschrikkelijk.

Ik heb met een gedraaide anatomische gelopen, constant pijn en kon geen bh meer aan.

Helaas ziet men bij veel klinieken dit niet als een fout en zal het niet op hun kosten hersteld worden.

Ik ben er nu goddank vanaf maar sommige denken te makkelijk over anatomische terwijl je vaak met ronde hetzelfde effect kan krijgen.

Ook ronde kunnen uiteraard draaien, maar daar zal je weinig van merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed mijn arts die de 1e heeft gedaan spoort niet helemaal, die zegt dat het kan gebeuren en geen fout is van haar kant maar op haar site zegt ze weer heel andere dingen:

Draaien van een anatomische prothese is in mijn optiek een technische fout, en kan draaien wanneer de pocket te ruim wordt gemaakt. Dus wanneer je alleen naar volume kijkt en niet naar het 3-dimensionaal beeld van borst en prothese.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nothingmuch, Moojen-zaal zei exact hetzelfde tegen mij.... maar gebeurd ook bij haar dus toch nog!

TS: ik ben door JaneDo's bericht toch voor nio gegaan (30 jan of 3 feb. aan de beurt!!! twijfel alleen nog tussen 500/550/600 cc high profile rond dual plane!! op 59 kg, 1.76m en kleine cup b nu..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, lees mijn verhaal maar:

http://www.borstenforum.com/topic/9275-na-4-jaar-ontevreden-bewegende-prothese/

O en niet geheel onbelangrijk, Nio zag binnen 5 minuten dat hij helemaal verkeerd zat, bolling in borstholte en platte zijde boven..

Nee hoor zegt mv Moojen, niks aan de hand....

En op haar website zegt ze totaal wat anders over draaien.

Velthuis is alleen uit op je centjes en als je terug komt met een probleem dan laten ze je keihard vallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik en ik hoop echt dat het bij jou goed zal gaan en daar gaan we ook vanuit.

Echter hoop ik wel dat mensen wel na denken over de extra risico's van een anatomische.

Waarom heeft ze bij jou gekozen voor anatomische?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de huidige vorm van m'n borsten. Ik heb daar ook om gevraagd omdat ik denk dat het bij mij natuurlijker gaat lijken. Maar das koffiedik kijken.

Risico's zijn ook niet besproken, niet gevraagd door mij en niet verteld door haar.

Is er iets wat ik aan kan geven om het risico zo klein mogelijk te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope helaas niet.

Ze heeft mij er ook nooit op gewezen.. Maar ja wat wil je, anatomische zijn een stuk duurder dus meer winst daar..

Als ik mijn resultaat nu zie zou ik nooit voor anatomische gekozen hebben, nou ja gekozen..

Je vertrouwd op je arts die het wel het beste zal weten (denk je)..

Maar zij adviseerde mij dus exact hetzelfde alleen meer cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is het ook. Ik vertrouw op haar want ben zelf redelijk onwetend.

Ik zal mijn consulente nog eens mailen en kijken wat ze erop te zeggen hebben!

Laat het wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de operatie steeds dichterbij komt beginnen twijfels en vragen toe te nemen bij me.

Vandaar dat ik me weer even tot jou richt.

Ik ben me gaan verdiepen in anatomische protheses en lees daar toch wel over dat ze soms

kunnen gaan draaien en je dan met de gebakken peren zit. Hoe gaan jullie daar als kliniek mee om en hoe kan de kans zo klein mogelijk gemaakt worden?

En wat zou het verschil bij mij zijn met ronde protheses?

Ook las ik dat ik 335 cc MF krijg. Waarom is precies voor MF gekozen? Als ik goed heb gelezen staat de "M" voor middelhoog

en de "F"voor full projection, oftewel hoe ver ze naar voren gaan komen. Het enige wat ik absoluut niet wil ik dat ze hoog zitten en

ze bij wijze van spreken tegen m'n kin aankomen.

Ik twijfel toch ook over de cc's. Toen ik ging passen gaven jullie me de vulling zoals jullie uit mijn verhaal haalde (ik gaf aan een volle C). Weet je nog hoeveel cc's dat in eerste instantie waren? Nu uiteindelijk kom ik uit op 335 cc. Wat was de maximale maat/cc's die ik zou kunnen nemen zodat het er nog natuurlijk uit zou zien?

Stond Laura zelf ook achter de 335cc's of zou ze zelf voor wat kleiner bij mij hebben gekozen?

Door alle indrukken die avond ben ik veel dingen vergeten te vragen en dat is met name haar eigen ideeen erbij.

Dit heb ik gemaild. Ben benieuwd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames,

Ik vind het moeilijk om dit te verwoorden, omdat ik bang ben dat het verkeerd over komt. Is toch allemaal digitaal en ik bedoel het echt niet verkeerd.

Jane allereerst, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven ik vind het echt heel naar wat er bij jouw is gebeurd en ik snap ook gewoon echt niet hoe dokter Moojen hier SO makkelijk mee om is gegaan. Ik vind het ech gevoelloos om iemand zo af te schepen.

En juist dit forum is er ook om ook deze negatieve verhalen te belichten.

Ik vind dat heel belangrijk, zodat iedereen er op gewezen wordt dat het inderdaad ook fout kan gaan en dat helaas niet alle artsen en klinieken hier goed mee om gaan. Daarover heb ik spijtig genoeg al meerdere verhalen gelezen hier, ook bij andere klinieken.

Ik vind het wel belangrijk om reëel te blijven. Overal kan het mis gaan, bij iedereen, iedere arts 'n iedere kliniek!

Elke prothese draait als de pocket te groot gemaakt word. Alleen bij ronde kan het zijn dat je daar geen last van hebt, bij anatomische ben je hoe dan ook de Sjaak.

Het is van belang dat je naar een arts gaat die alle scholing heeft en certificaten enzo, maar dan. Kg kan het fout gaan!

Ik heb zelf ook de pech bij de gevallen te horen waarbij het niet goed zat. Ik had het geluk dat het hopelijk nu gecorrigeerd is door de kliniek. Zo niet dan wil ik hier ook niet terug, daar heb ik mijn redens voor.

Ik hoop gewoon dat mensen niet, zonder dag ander het zo bedoelen, bang gemaakt worden of onzeker op het moment dat ze voor zich zelf een weloverwogen beslissing maken. Dat zou ik zonde vinden!!

Nogmaals, los daarvan moeten zeker slechte verhalen ook genoemd worden!!

Liefs Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is precies wat ik bedoel Marieke.

Wat ik wil zeggen is dat er niet te makkelijk over anatomische gedacht moet worden, en dat dokter Moojen niet de risico's meld over het draaien van de prothese.

Renske heeft deze keuze gemaakt en ik hoop dat het bij haar goed zal gaan, en dat we daar vanuit gaan.

En bang of onzeker maken is totaal niet mijn bedoeling en ook nooit geweest.

Echter wat mij opvalt bij dr Moojen is dat zij gauw het advies geeft voor anatomische bij vrouwen waarvan de borsten wat meer hangen, en daarbij dus niet vermeld dat er kans op draaien is met alle gevolg van dien.

Ik ben hartstikke blij voor je Marieke dat ze bij jou wel actie ondernomen hebben, echter ben jij wel de uitzondering op de regel geweest bij hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je gelijk in! Ik heb anatomische gekozen omdat ik niet wist dat ronde kiunnenvallen als anatomische, achter de spier. Ik was toen nog bevooroordeeld en dacht gelijk aan opgeplakte ballen. Dat is nu wel anders.

Wat ik zelf wel een voordeel vind is dat je lengte, breedte en hoogte kan kiesen, qua maten, met ronde natuurlijk niet.

Maar ik dwaal af...

Jane ik weet ook echt dat jij alleen dit vreselijke verhaal wil delen en daar verder geen bedoelingen mee hebt hoor, je wil andere waarschuwen en hopen dat niemand overkomt wat jouw is overkomen.

Snap ik heel goed en ik vind het ook heel goed dat jij verhaal hier doet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Marieke, heb jij de keuze gehad of zei ze zelf direct anatomische?

Anyway, inderdaad, ik gun niemand wat ik heb gehad en probeer ze daar voor te waarschuwen, en met ronde kan je echt een heel mooi natuurlijk resultaat krijgen.

Maar ik ben heel benieuwd wat Velthuis gaat zeggen naar aanleiding van de mail van Renske.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er echt heel hard over na te denken, maar weet het niet meer!! Het zou me niks verbazen als ik dat zelf heb gezegd, gezien mijn toen nog aanwezig vooroordeel over ronde;)

Ze staat natuurlijk ook wel bekend om het vele plaatsen van anatomische, dat doet ze dan ook heel veel en heeft daar veel ervaring mee.

Nu denk ik dat ik achteraf toch geen ronde kon, aangezien die vaak niet heel cohesief zijn en niet volledig gevuld. Ik had al plooien nu, bij de standaard geadviseerde TruForm 2 vandaar dat ik TruForm 3 heb gekregen. Denk dat ik dat met die ronde misschien helemaal had gehad? Geen idee hoor..

Ben ook heel benieuwd naar de reactie van ze!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.