Ga naar inhoud

Dual plane en sporten


kw88

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft. Volgende week krijg ik mijn bv. De pc heeft aangegeven dat nu voor de spier kan, maar dat je over 10 jaar randen gaat zien. Zijn advies is aldus Dual plane.

Nu sport ik heel veel (paardrijden, fitness, kickboksen). Nou vraag ik me af of je veel meer last hebt bij het sporten bij een dual plane plaatsing. De pc heeft wel gezegd dat het iets meer meebeweegt (hetgeen ik geen probleem vindt), maar het moet geen belemmering worden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze topic bestaat al volgens mij maar na 6 weken kan je gewoon weer rustig aan gaan sporten. Ik ben fysiotherapeut en fitness ook en dat kan gewoon allemaal met dual plane. Sommige meiden ervaren aan het begin wat last bij push ups en andere opdrukoefeningen die je bij kick boks zal doen maar dit is gewoon een kwestie van trainen

Komt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie! Ik ben ook erg benieuwd of ik nog wat oefeningen mee krijg (ik las dat dit bij Velthuiskliniek wel het geval is). Ik ga het forum ook nog even verder doorzoeken. Ik had wel al een aantal dingen gevonden, maar nog niet specifiek over kickboksen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf doe thai boksen en ik heb nu al 325cc achter de spier. Ik ga binnenkort 800cc plaatsen, dual plane.
Ik heb wel eens tijdens het sparren een fikse mep op mijn borst gehad. Daarna ben ik maar niet meer gaan sparren, denk dan.. misschien kan dat wel kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Volgende week krijg ik een bv (dual plane). Nu weet ik dat je zes weken niet mag sporten maar nu las ik dat been en buikspieren wel getraind mogen worden binnen zes weken . Klopt dit of heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Laurakrijgtboobies

Ik heb ze ook dual-plane en na 3 weken begon ik weer met mijn onderlichaam trainen. Nu 6 weken PO doe ik alles weer. Je voelt zelf wel of het kan ja of nee. En ligt er ook aan hoeveel je gewend bent voor je operatie. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let er wel op dat je lichaam een hoop energie nodig heeft om te kunnen herstellen.. Je kan vast wel iets doen maar ik zou wel rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren. Hihi klink misschien beetje als een zeur nu maar zo is het niet bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

benen zou ik inderdaad ook de eerste 6 weken laten.

Je benen zijn de grootste spiergroep en dit merk je als het goed is zelf wel als je nu traint.. je zweet met geen ene spiergroep zoveel als dat je met je benen doet ;) en je hebt je energie nodig om te herstellen..

weet je wat nog grappig is.. ik ben met 7 weken voorzichtig begonnen met trainen, dus echt hele lage cardio en voorzichtig de spieren.. en na afloop keek ik op me hartslagmeter en ik had het dubbele verbrand dan wat ik normaal deed :P en dat terwijl ik ver onder het niveau zat dan ik normaal doe... in andere woorden is toch best wel slecht voor je zolang op je hol zitten!

maaaarrr je pakt het echt snel weer op hoor! na 2 weken was het gewoon weer normaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n pc zei dat ik direct terug mocht buikspieren en beenspieren trainen

Maar zoals ik al zei zou ik het nog niet kunnen :)

En belangrijkste is naar uw eigen lichaam luisteren

Lijk ze hier aangeven het is niet niks deze operatie!

(Ben al moe van me gewoon te wassen en aan te kleden)

Oh dubbel verbrand woop woop!

Wel blij te horen dat je nadat je terug begonnen bent snel terug op punt geraakt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dual plane is het zeker belangerijk dat je de eerste paar weken alleen je benen traint... na ongeveer 12 weken kan je beginnen met trainen van je bovenlichaam.... met borst buik en rugspieren moet je voorzichtig beginnen...

12 weken!? I.p.v 6?

Ik doe aan thaiboksen... En vind 6 weken al zo lang..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.