Ga naar inhoud

consult dokter Nolens


Lien*

Aanbevolen berichten

Dag Lot: sorry ik heb geen advies, ik kom er zelf niet uit. Je bent wel een kleintje en een fijntje hé dus dat maakt ook verschil. Welke omtrek heb jij?

Charrie: wel een héél groot verschil tussen de 290cc en de 375 cc hoor! En zijn het dezelfde soort prothesen? En je hebt hetzelfde als mij: angst dat de kleine te klein zullen zijn en de grote te groot :D

Ik vind het echt heel moeilijk en heb nog steeds niet beslist welke ik ga kiezen, ik heb het gevoel dat ik blind moet kiezen en dan gewoon hopen dat het mooi wordt, maar dat is niet makkelijk voor zo'n controlefreak als mij ;)

Ik vind het ook vreemd dat er tussen de twee pasprothesen zo'n verschil is en als ik de afmetingen bekijk, valt het toch wel mee (of dat denk ik toch)

1) de 280: breedte 12 hoogte 11.1 projectie 4.4

2) de 320: breedte 12.5 hoogte 11.6 projectie 4.6

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi,

Ik werk ook op kantoor en ga ze ook niet vertellen wat ik ga doen. Vind ook dat het ze niks aan gaat want zijn een beetje oude mensen die het alleen maar raar zouden vinden. Ik heb ook anderhalve week vakantie genomen dus ik ben benieuwd.. Zelf zit ik ook nog heel er te twijfelen over de maat. Ik zou graag een 70D willen en heb nu een 70B en alleen onder gevuld boven ben ik echt plat. Vraag me ook af of ik het dan wel haal met 300cc rond dual plane.. iemand advies? Ben 1.58 en weeg 52 kilo. De arts adviseerd om niet meer te doen.. maar wil eigenlijk 325 cc vragen.

Hoi, ik heb 320 rechts en 305 links gekregen, rond en dual plane. Ik kan je nog niet vertellen welke maat dat is in BH want ik heb nog geen normale BH's gekocht (nu 3 weken PO) maar je kunt wel even bij mijn foto's kijken. Ik denk dat het een mooie maat is. Ik hoop op 75C en ik denk dat dat het wel gaat worden. Ik ben trouwens net zo klein en zwaar als jij. Alhoewel, nu na 3 weken stil zitten een kilootje erbij haha.

PS: het werken ging prima, helemaal nergens last van. Thuis ben ik drukker en moet ik meer opletten. Kantoorwerk is prima te doen na 10 dagen. Alleen niet tillen he. Maar een dienblad met kopjes koffie kan ik wel dragen. Ellebogen in de zij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lien, Misschien dat je nog iets aan mijn verhaal hebt. Ik ben 1.72, 57 kilo en heb een borstonderomvang van 78 cm. Ik had AA, en heb Natrelle anatomische protheses gekregen 295 cc. Medium high full projection, de maten zijn 12 breed, 11,1 hoog en projectie 4,8. Als je bij mijn topics kijkt, zal je zien dat ik ook erg met de maat bezig geweest ben, en nog steeds... Mijn borst was 13 cm en de prothese dus 12. Ik vind hem eigenlijk net iets te breed, zit erg dichtbij/onder mijn oksel. Maar dat hangt denk ik ook weer af van de stand van de tepel en kan dus weer anders uitvallen bij een andere vrouw ook al is de borst even breed.

Gisteren ben ik voor het eerst bh's gaan passen. Ik kom uit op een 75 C. Ik had bij de arts aangegeven dat ik een B wilde.

Als ik vooraf had geweten wat ik nu weet had ik minder projectie gekozen ( dus de medium projectie, net als jou nu is aangeraden) en ook een tikje smaller, kortom wat minder cc. Maar goed, ik ben nu ruim 3 weken na de operatie en het is denk ik ook een heel acceptatieproces. Mijn zelfbeeld klopt niet met het spiegelbeeld. Bovendien moet mijn huid en spier nog rekken, denk ik hoop ik. Dus eigenlijk is het nog te vroeg om echt een oordeel te vellen.

En het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, wat ik groot vind hoef jij niet groot te vinden.

Het verschil bij de 2 die jou nu zijn aangeraden is de breedte. Hoe breed is jouw eigen borst? En heb je ook een beetje borst van jezelf?

De mijne is even hoog en breed als die van 280, maar heeft 0,4 meer projectie. Als jij al wat borst van jezelf hebt, althans meer dan ik had, dan kom je dus vermoedelijk uit op ongeveer hetzelfde als ik. Je kunt bij mijn foto's kijken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

Heel veel succes met je beslissing.

O, en wat betreft werken, ik ben na een week weer naar het werk gegaan ( daarvoor ook al thuis achter de laptop gezeten). Het was te doen, maar ik was nog wel erg moe en was niet zo snel, productief en scherp als anders. Sommige collega's en mijn bazin wisten ervan dus er was ook begrip dat ik soms een half uurtje eerder naar huis ging. Afgelopen woe, dus 3 weken po, voelde ik me weer echt de oude. Maar ja, beter op halve kracht werken dan niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, en Lien, vaar niet op die pasprotheses. Het helpt wel enigszins in het verschil tussen laten we zeggen 250 en 400, maar het lijkt bij mij met kleding aan nu kleiner dan de 250 cc waar ik passen op uit kwam, terwijl het er bloot en gevoelsmatig veel groter uitziet dan toen ik paste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens Tijger, vwb die pasprotheses! Ik heb zelfs nog gepast met zakjes water (heel losjes dichtgeknoopt en die in mijn BH gepropt) en toen met kleding aan foto's gemaakt. Die ook naar mijn vriendinnen gestuurd en die vonden het echt te groot. Ben blij dat ik niet naar ze heb geluisterd, maar wel naar de dames hier op het forum, en toch de grootste heb genomen van de twee waartussen ik zou kiezen. Nu ze er eenmaal in zitten ziet het er veel kleiner uit dan met die pasprotheses en zakjes water. Gisteren mijn vriendinnen voor het eerst gezien en die bevestigden dat, het leek helemaal niet groot! In mijn kleding een keurig B/C'tje, niet meer iig. Vind het echt een mooie maat. Maar iets groter had ook nog wel mooi geweest. Iets kleiner trouwens ook, het is ook een kwestie van smaak, wat Tijger ook zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi,

Ik werk ook op kantoor en ga ze ook niet vertellen wat ik ga doen. Vind ook dat het ze niks aan gaat want zijn een beetje oude mensen die het alleen maar raar zouden vinden. Ik heb ook anderhalve week vakantie genomen dus ik ben benieuwd.. Zelf zit ik ook nog heel er te twijfelen over de maat. Ik zou graag een 70D willen en heb nu een 70B en alleen onder gevuld boven ben ik echt plat. Vraag me ook af of ik het dan wel haal met 300cc rond dual plane.. iemand advies? Ben 1.58 en weeg 52 kilo. De arts adviseerd om niet meer te doen.. maar wil eigenlijk 325 cc vragen.

Hoi Lot,

Je komt beetje uit dezelfde situatie als mij kwa grootte, ik ben nu 2 weken PO en heb 300 en 325 CC en ben wel stuk langer (178 en 56 kg) en ik kom denk ik op een 75C/70D uit, maar dat weet ik nog niet zeker, want er zit nog vocht enzo in, voeg me gerust toe en kijk even mijn foto's, kan je misschien weer wat informatie van opdoen haha!

En mijn PC heeft ook gekeken wat beste bij mijn lichaam paste en die kwam op dit uit, en hij had wel gelijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lien, Misschien dat je nog iets aan mijn verhaal hebt. Ik ben 1.72, 57 kilo en heb een borstonderomvang van 78 cm. Ik had AA, en heb Natrelle anatomische protheses gekregen 295 cc. Medium high full projection, de maten zijn 12 breed, 11,1 hoog en projectie 4,8. Als je bij mijn topics kijkt, zal je zien dat ik ook erg met de maat bezig geweest ben, en nog steeds... Mijn borst was 13 cm en de prothese dus 12. Ik vind hem eigenlijk net iets te breed, zit erg dichtbij/onder mijn oksel. Maar dat hangt denk ik ook weer af van de stand van de tepel en kan dus weer anders uitvallen bij een andere vrouw ook al is de borst even breed.

Gisteren ben ik voor het eerst bh's gaan passen. Ik kom uit op een 75 C. Ik had bij de arts aangegeven dat ik een B wilde.

Als ik vooraf had geweten wat ik nu weet had ik minder projectie gekozen ( dus de medium projectie, net als jou nu is aangeraden) en ook een tikje smaller, kortom wat minder cc. Maar goed, ik ben nu ruim 3 weken na de operatie en het is denk ik ook een heel acceptatieproces. Mijn zelfbeeld klopt niet met het spiegelbeeld. Bovendien moet mijn huid en spier nog rekken, denk ik hoop ik. Dus eigenlijk is het nog te vroeg om echt een oordeel te vellen.

En het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, wat ik groot vind hoef jij niet groot te vinden.

Het verschil bij de 2 die jou nu zijn aangeraden is de breedte. Hoe breed is jouw eigen borst? En heb je ook een beetje borst van jezelf?

De mijne is even hoog en breed als die van 280, maar heeft 0,4 meer projectie. Als jij al wat borst van jezelf hebt, althans meer dan ik had, dan kom je dus vermoedelijk uit op ongeveer hetzelfde als ik. Je kunt bij mijn foto's kijken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

Heel veel succes met je beslissing.

O, en wat betreft werken, ik ben na een week weer naar het werk gegaan ( daarvoor ook al thuis achter de laptop gezeten). Het was te doen, maar ik was nog wel erg moe en was niet zo snel, productief en scherp als anders. Sommige collega's en mijn bazin wisten ervan dus er was ook begrip dat ik soms een half uurtje eerder naar huis ging. Afgelopen woe, dus 3 weken po, voelde ik me weer echt de oude. Maar ja, beter op halve kracht werken dan niet...

Bedankt om jouw verhaal te doen! Ik heb er heel veel aan. Ik heb ook al jouw foto's bekeken en ik moet zeggen dat ik ze heel mooi vind. Ik begrijp wel dat het voor jou nog wat moeilijk is om te aanvaarden omdat je inderdaad moet wennen aan jouw spiegelbeeld. Je zal wel niet de enige zijn hoor!

Ik heb zelf een omtrek van 73 cm, wat dat betreft zit ik dus al tussen 2 maten in. Van BH maat neem ik dus een 75A of 70B met heel veel vulling in . Ik heb niet veel borst van mezelf, misschien een klein beetje meer dan jou (voor de operatie). Ik moet eerlijk toegeven dat ik voordien niet zoveel aandacht aan mijn borsten besteede. Groot verschil bij nu dus :6:

Ik denk dat mijn borst maar 12 cm breed is dus als ik het zo bekijk is de 320cc dan zowiezo te breed voor mij en komen we dan toch op de 280cc. Mijn pc vertelde mij dat hij tijdens de operatie verschillende prothesen bij zich heeft en dan kijkt wat er best bij jou past (ik word daar een beetje misselijk van als ik daar aan denk). Dus ik kan nu wel voor iets kiezen, maar dan wordt ik na de operatie wakker met iets anders. Haha ik ben helemaal niet gek op verrassingen.

Ik ben ook wel een stuk kleiner dan jou; ik ben 1m63 en ik weeg momenteel 51kg. Ik zou het eigenlijk wel fijn vinden moest ik uitkomen op zoiets als jou. Groter moeten ze bij mij zeker niet! Omdat ik zo klein ben denk ik dat het er ook wel vlugger groter zal uitzien. Ik sport ook veel dus het is ook niet de bedoeling dat ik er last van heb.

Wat mij steeds doet twijfelen is dat ik hier op het forum heel veel lees: "Als je twijfelt, neem dan de grootste, je went er zo vlug aan". Maar zoals jij zei groot is heel subjectief hé.

Wat betreft het werken: ik ga één week in ziekteverlof en ik neem één week vakantie zo is het een combinatie van de twee en dan voel ik me minder schuldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien jij kleiner en smaller bent dan ik, en je op ongeveer hetzelfde uit zou willen komen, zou ik echt wat kleiner nemen. In mijn topic over de breedte van de prothese heeft best boobie uitgelegd dat de prothese ong. 1 a 2 cm smaller moet zijn dan je eigen je borst. De mijne is 1 cm smaller, en zoals ik al zei, ik vind hem eigenlijk nog ietsje te breed. Dus eerlijk gezegd lijkt een prothese van 12 cm in een borst van 12 cm mij wat breed... (maar ja, ik ben geen plastisch chirurg.. dus voor wat het waard is.)

En raar is dat he, hoe je ineens in beslag genomen wordt door borsten. Nadat ik het besluit had genomen en bezig was met mijn eigen keuze kon ik naar niks anders kijken dan naar de borsten van andere vrouwen, haha. En nog steeds hoor, helemaal gefascineerd.

Fijn dat je 2 weken vrij hebt, kun je vast ook nog lekker genieten. (ik ben in mijn hersteltijd helemaal verslaafd geraakt aan Downon Abbey)

Welke arts in welke kliniek ga je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai Lien!!

Ik zat in jouw topic te lezen. Misschien dat het helpt als je mijn foto's kijkt?? Dat geeft je misschien iets beter beeld over het verschil tussen het aantal cc's?

Nu is dat ook weer niet helemaal te vergelijken omdat mijn protheses even breed zijn.

Voor mijn her had ik 270: 12cm breed, 10.1 lang rn 4.8 projectie (LF) en nu 325 CC: 12cm breed, 11.1lang en 5.7 projectie (MX).

Ik ben nog kort PO dus er zit nu nog vocht in hoor, maar misschien helpt het je! :)

Succes!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CC's zeggen niet alles, let daar goed op! Ik heb 320 CC rond maar die hebben maar 4 cm profiel terwijl siliconen van dat volume wel 5 A 6 cm kunnen hebben. Ziet er heel anders uit denk ik!

Ook vallen anatomische groter uit, want al het volume zit dan onderin dus daar zijn ze echt groter. Ronde met hetzelfde aantal CC vallen kleiner dan anatomische, hou daar ook rekening mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info! Het is toch allemaal wat moeilijker dan het op het eerste gezicht lijkt hé. Toen ik hieraan begon dacht ik dat ik gewoon moest kiezen hoe groot ik mijn borsten wou :56:

Ik heb wel al beslist dat ik niet voor de 320cc ga, die gaan voor mij te groot zijn. Welke ik dan wel kies? Geen idee! Misschien beter toch nog eens afspreken met mijn pc.

Oh ja tijger: ik laat mij opereren in het AZ Groeninge, ik heb op het forum hier al info over gezocht, maar weinig tot niets gevonden. Blijkbaar niet erg bekend hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Mijn pc zei me dat ik meteen zoveel mogelijk moest bewegen. dit omdat het een spierpijn is en de spieren juist moeten blijven bewegen. toen ik aangaf dat ik juist hoorde dat ik rust moest pakken en mijn armen niet omhoog moest doen enz zei hij dat dat onzin was omdat je siliconen niet kunnen verplaatsen als ze eenmaal goed zaten ( door operatie ) zaten ze ook goed dus ze konden niet verplaatsen gaf hij aan.

Ik zelf werk in een kachel fabriek ( kachels enz tillen ) en heb meerdere poetsadressen dus heb redelijk zwaar tot actief werk. Ik zelf heb dus maar uit me eigen aangegeven dat ik bij de kachelfabriek 2 weken vrij neem en ik even kijken kwa mijn poetsadressen wanneer ik me wat beter zal voelen.

zo te lezen doe ik dus wel goed om 2 weken niks te doen. misschien zelfs wel langer omdat de meeste hier kantoorbanen hebben.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.