Ga naar inhoud

consult dokter Nolens


Lien*

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Lien, 36 jaar en ik heb eindelijk besloten om eens stappen te ondernemen voor een eventuele borstvergroting. Ik heb na lang wikken en wegen durven bellen naar een pc (dokter Nolens in AZ Kortrijk) en ik heb pas mijn consult eind februari! Ik vind het nu nog wel heel lang wachten!!

Ik ben 1m63 en ik weeg 52 kg en ik denk dat ik een a-cup heb (of misschien nog kleiner?). Ik ben me nu natuurlijk aan het afvragen wat de mogelijkheden zullen zijn en ben de laatste dagen wat verhalen aan het lezen van jullie, maar is wel moeilijk om er wijs aan uit te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dag meiden,

Ik ben vorige week op consult geweest en het voorstel van de pc is 320cc achter de spier anatomische prothesen. Ik twijfel nog steeds daarover, gelukkig mag ik binnen twee weken nog eens langs voor een tweede consult. Ik heb nu een 75A en wil naar een kleine C. Ik ben 1m64 en ik weeg 52kg.

Nu was mijn vraag ook hoelang jullie thuis gebleven zijn na de bv. Mijn pc wil mij twee weken ziekteverlof geven, maar dat durf ik helemaal niet omdat ik bang ben dat ze op mijn werk teveel vragen gaan stellen. Wat zeggen jullie dan aan jullie collega's als je terug komt op het werk? En hoelang hebben jullie precies last gehad van de bv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nina: en hoe voel le je nu? Zie je het zitten om weer aan de slag te gaan?

Ik heb trouwens een bureaujob en ik werk maar halftijds.

Hoi Lien!

Het gaat prima met me , ik zou na 1,5 week al weer makkelijk kunnen werken. Morgen is me eerste dag dus, dat gaat helemaal goed komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 3 weken vrij genomen, werk ook op kantoor.

Voor het eerst wat gehoort 4 weken terug toen stond ik ergens toen zei een collega, zo jij heb eigenlijk best grote borsten was me nooit opgevallen :D hahahhahaha dusja tis maar net waar ze opletten, ik ben 8 mnd po. Heb het er niet over want gaat ze niks aan op mn werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 10 dagen PO en ga morgen weer aan het werk. Heb vrij genomen (dus niet ziek gemeld). Kantoorbaan en ze weten ervan. Ook dat ik voorlopig niet mag tillen dus. Het werken zal wel weer gaan hoor, voel me prima.

Waarom twijfel je aan het advies trouwens? Ik denk dat je met die maat anatomisch wel een C gaat krijgen. Ik heb ook die maat, maar dan rond. Dual plane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ze dual plane en ik ben 6 weken uit de running geweest. Ik had na 2 weken zeker weten niet kunnen werken. Alles deed pijn door die verdomde spier, kon nog niet eens de tafel afdoen met een doekje vanwege de druk op mijn borstspier. Ook autorijden ging pas weer fatsoenlijk na 6 weken PO (en toen was het nog steeds gevoelig). Dus neem zeker niet te kort vrij, als je ze achter de spier laat zetten. De maat zal wel goedkomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc adviseerde zeker 2 weken niet te werken. Dus heb 2 weken vakantie opgenomen. Hoop dat dit voldoende zal zijn. De meeste collega's weten er wel vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn PC zei dat een week tot 10 dagen voldoende was, en bij mij klopt dat idd. Maar je weet niet vantevoren hoe snel jij herstelt. Misschien vragen of het flexibel geregeld kan worden, zo van als het weer gaat kom ik weer (of eerder). Ik dacht, ik zie het wel. Neem 10 dagen op maar mocht dat niet genoeg zijn, dan zien we dat dan wel wel. En kan ik me alsnog ziek melden. Maar da's dus niet nodig, ik begon morgen weer met frisse moed! Mag zelfs alweer autorijden, straks even kijken hoe dat gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ruim 3 weken vrij geweest en heb in het begin rustig aan gedaan.

Op het werk wisten ze niet wat ik in min vakantie had gedaan ;) Ik had gewoon vrij genomen om wat uren op te maken. Ik heb het aan 3 collega's verteld en die konden mij dan ook helpen bij dingen die ik nog niet kon/mocht doen. Ik had zelf niet eerder aan het werk gewild hoor. Het liefst had ik 6 weken thuis gebleven om te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm het genezingsproces loopt dus bij iedereen wat anders, wat eigenlijk ook wel te verwachten was.

Het probleem is dat ik niet meer dan anderhalve week vakantie kan nemen aan één stuk, tenzij ik dus de twee weken ziekteverlof opneem zoals mijn pc voorstelde, maar dat zie ik niet zitten (een beetje bang dat het zal uitkomen denk ik). Als ik langer wil thuis blijven kan ik maar mijn bv laten doen in juli want dan heb ik zes weken verlof. Nadelen daarbij zijn:

1) nog zolang wachten!! Ik ben er nu al constant mee bezig en ik ben na 10 jaar twijfelen eindelijk klaar om de stap te zetten!

2) de derde week van juli gaan we op reis, dan kan ik dus niet in bikini aan het strand zitten, maar loop ik constant met een lelijke sportbh rond :(

Verdorie toch altijd dat twijfelen over vanalles en nog wat!

@ Suus: ik twijfel aan het advies omdat ik niet wil dat ze te groot worden, wil echt maar een kleine c, trouwens mijn pc heeft niet over cupmaten gesproken, hij zegt dat je zo niet mag denken. Ik heb gewoon verschillende prothesen gepast en gestopt waar ik me niet goed meer bij voelde. 360cc vond ik te groot en zo kwam ik uit op de 320cc wel dus onder de spier en als ik het hier zo lees komt dit toch wat kleiner uit.

@ loveStits: op welke maat kom jij dan uit? Ik heb wel maar een A of misschien wel een AA.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anatomisch valt vaak wat groter uit dan rond, heb ik hier van de week geleerd. Dus dan is 320 misschien idd wel een goede maat, zou dan zelf ook niet heel veel groter willen. Maar dat is echt voor iedereen verschillend.

Net als met het herstel dus. Ik zou het er gewoon op wagen. Die anderhalve week vrij nemen inderdaad, met in je achterhoofd dat áls het echt nog niet gaat daarna, je je altijd aansluitend nog kunt ziek melden een paar daagjes.

Ik ga morgen weer aan de slag en het gaat echt helemaal goed. Ik heb vandaag ook weer voor het eerst auto gereden en ook dat ging weer prima. Ben nu 10 dagen PO, het is mij alles meegevallen. Alleen tillen en armen boven mijn hoofd dat moet ik nog 4 weken niet doen, verder mag alles weer, voorzichtigjes aan. Ik neem ook helemaal geen pijnstilling meer. En ik ben 41 en heb 3 kinderen, waarvan nog een kleintje (1,5). Oké die til ik écht niet, en stofzuigen en strijken enzo laat ik ook aan een ander over. Maar koken bijv. deed ik 3 dagen PO alweer, echt het kan ook meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lien!

Ik heb nu 270CC, anatomisch en dual plane. Ik heb natrelle protheses, weet niet welke jij krijgt? Allemaal hebben ze een andere projectie en maat namelijk! :) ik kwam van plat... Echt plat en zit nu op een 70C.

Ik had tien dagen vrij, kon daarna prima weer werken, was alleen nog wat sneller moe.

succes met je keuzes!!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik denk dat ik dan toch ga proberen met anderhalve week verlof, lukt het niet dan zien we dat weer wel! Ik heb ook fysiek geen zware job en als ik dingen moet heffen dan laat ik dat aan de mannen over!

@Suus: ging het goed op het werk?

@Marieke: ik heb dus geen idee over welke prothesen het gaat :56: Ik ben een hele hoop dingen vergeten te vragen hoor bij mijn eerste bezoek bij de pc. Ik was ook super zenuwachtig en hij vertelde zoveel. Volgende week heb ik een nieuwe afspraak en ik ga dan zeker nog eens een kleinere maat passen ook. Als ik het hier zo lees dan is 320cc toch wel best veel. Toch voor iemand die niet te groot wil gaan. Ik ben ook plat hoor, maar ik wil ook maar een kleine c anders past het niet bij mij en ik wil ook niet dat het opvalt. Ik draag nu steeds bh's met vulling en ik steek er nu zelf al wat bij dan went iedereen er alvast aan :4:

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren terug geweest naar mijn pc, datum ligt vast dus dat is al één zorg minder, maar nu ben ik compleet aan het twijfelen over het aantal cc. Ik heb de 320cc gepast en de 280cc (anatomische). Mijn man zou graag hebben dat ik de 280 kies, maar zelf geraak ik er moeilijk aan uit. Nu ja als ik zo lees op het forum ben ik niet de enige hé die over het aantal cc twijfelt :1:

Oh ja en ik heb nu wel eens gekeken welke prothesen ik krijg het zijn natrelle prothesen net zoals bij jou hé Marieke. Als ik het mij goed herinner allemaal is er qua projectie tussen de 320 en de 280 niet veel verschil, maar is de 320 wel wat breder en langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi,

Ik werk ook op kantoor en ga ze ook niet vertellen wat ik ga doen. Vind ook dat het ze niks aan gaat want zijn een beetje oude mensen die het alleen maar raar zouden vinden. Ik heb ook anderhalve week vakantie genomen dus ik ben benieuwd.. Zelf zit ik ook nog heel er te twijfelen over de maat. Ik zou graag een 70D willen en heb nu een 70B en alleen onder gevuld boven ben ik echt plat. Vraag me ook af of ik het dan wel haal met 300cc rond dual plane.. iemand advies? Ben 1.58 en weeg 52 kilo. De arts adviseerd om niet meer te doen.. maar wil eigenlijk 325 cc vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha mede twijfelaars!

Ik weet lang niet alles, maar als ik het zo lees en heb nagevraagd bij de pc is het aantal cc wat mooi is en niet vergeten wat kan per lichaam anders...

Ik ben 1.76 weeg 68 kg en (nog) in bezit van cup A;Ik kreeg twee adviezen...

Kliniek 1) 325cc tot 375cc anatomisch, dual plane.. Serieus erg groot de 375!

Kliniek 2) 290cc anatomisch, dual plane...Deze arts zei hierbij dat het niet groter kon gezien mijn bouw, huid/vet, zo min mogelijk risico op complicaties... Maarrrrr vind ik dit dan niet te klein?

Ik twijfel sindsdien dus aardig! Laat je goed en door meerdere artsen inlichten is mijn raad..

Groetjes, Charrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.