Ga naar inhoud

Hoe ziet jullie dag er uit Mét kids en je mag Nièt tillen?!


Aanbevolen berichten

Nou de titel zegt het eigenlijk al.... Maar wat is jullie ervaring met kleine kids ,die je nog moet tillen.?

Hoe komen jullie de dag door? Alleen al iets simpels zoals uit bed halen en in de box zetten mag al niet....

Dan nog de bovenste keuken kastjes open maken ... Boven schouder hoogte...mag ook niet, zelfde geld voor de magnetron... HELP 😉 met andere woorden , hoe hebben jullie die beruchte 6 weken overleefd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik zit er middenin (18 dagen po) met een kleintje van 11 maanden en vindt het erg lastig! 'S morgens haalt mijn zoontje van 11 haar uit bed en ipv in de eetstoel krijgt ze boterhammen, flessen en potjes op de grond. De box had ik al afgebroken omdat ze daar nooit in zat. Gelukkig heb ik haar aangeleerd aan de tafel te gaan staan om de luiers te verschonen dus dat gaat wel. Begin er nu net weer aan om haar korte stukjes te duwen in de wagen (bijv. in de winkel als mijn man de boodschappen doet). Baal er wel van dat ik nu eigenlijk mag auto rijden maar dat dat niet gaat doordat ik haar niet in en uit haar stoel mag tillen. Ben benieuwd of er nog tips voorbij komen hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze uit bed is, dan til je haar wel de trap af? En als ze weer moet gaan slapen til je haar er wel in en uit? Eigenlijks kom je niet onder tillen uit volgens mij....

En problemen met krieken kastjes heb je niet? Dat dat te hoog zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik til haar niet, mijn zoontje tilt haar naar beneden. Als ze echt moe is en er is niemand inde buurt om haar in bed te tillen gaat ze voor de haard op een dik kleed liggen en ze is ook al gewoon op de vloer in slaap gevallen... Ik ben zelf best groot (1.78m) en kom bij de meeste dingen wel als ik op mijn tenen ga staan, maar als mijn elleboog echt een stuk boven mijn schouders uit moet doe ik het niet of pak ik een kruk om op te staan als het echt heel erg belangrijk is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke en je houd het nog steeds goed vol dat niet tillen? Maar als je naar buiten gaat? Moet ze in de wandelwagen toch? Je zoontje van 11 moet naar school neem ik aan...?

Ja je bent idd groot , dik 10cm langer dan mij haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga alleen maar buiten als er iemand mee kan. Mijn zoontje is idd naar school dus dan wordt er ook niks getild. Heb het tot nu toe goed volgehouden maar het is pittig, ook voor mijn man die naast zijn drukke baan nu de zorg voor de kids en het huishouden op zich moet nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke , je zoontje gaat zeker alleen al naar school ? Vandaar dat ze niet in de buggy mee hoeft, dat is hier anders , m'n oudste is 4 en kan nog niet alleen naar school..

Knap hoor dat je echt niet tilt, heeft je pc gezegd echt 6 wk niet tillen of vanaf 2 wk weer licht tillen?

Ik moet nog zien hoe ik het allemaal ga doen, vind het wel een geregel enz hoor.....haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ba 2 weken heb ik de zorg voor mijn zoon weer op moeten pikken. Als mijn moeder of iemand anders een dag kon helpen dan deed ik dat en verder heel voorzichtig alles weer zelf gedaan. Ben nu ruim 6 wkn po en het gaat nog goed al kun je nu misschien niet merken als er iets mis is gegaan. Wat natuurlijk niet hoop maar soms kun je niet anders dan zelf weer alles moeten doen mijn man moest weer werken

Ba 2 weken heb ik de zorg voor mijn zoon weer op moeten pikken. Als mijn moeder of iemand anders een dag kon helpen dan deed ik dat en verder heel voorzichtig alles weer zelf gedaan. Ben nu ruim 6 wkn po en het gaat nog goed al kun je nu misschien niet merken als er iets mis is gegaan. Wat natuurlijk niet hoop maar soms kun je niet anders dan zelf weer alles moeten doen mijn man moest weer werken

Ba 2 weken heb ik de zorg voor mijn zoon weer op moeten pikken. Als mijn moeder of iemand anders een dag kon helpen dan deed ik dat en verder heel voorzichtig alles weer zelf gedaan. Ben nu ruim 6 wkn po en het gaat nog goed al kun je nu misschien niet merken als er iets mis is gegaan. Wat natuurlijk niet hoop maar soms kun je niet anders dan zelf weer alles moeten doen mijn man moest weer werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke , je zoontje gaat zeker alleen al naar school ? Vandaar dat ze niet in de buggy mee hoeft, dat is hier anders , m'n oudste is 4 en kan nog niet alleen naar school..

Knap hoor dat je echt niet tilt, heeft je pc gezegd echt 6 wk niet tillen of vanaf 2 wk weer licht tillen?

Ik moet nog zien hoe ik het allemaal ga doen, vind het wel een geregel enz hoor.....haha

Mijn middelste kan ook nog niet alleen naar school maar ik heb geregeld dat ze met iemand mee kan rijden. Mij is echt gezegd 6 weken niet tillen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip; camping bed met rits aan de zijkant ( van ons is 22 mnd)

Tillen, via been op mijn schoot, op de tafel ;) in de kinder stoel...

Verschonen op de grond of kruipt zelf op bank / ons bed.

Inmiddels til in haar de trap op, op mijn rug:)

Heb 1 hoog kastje met lage greep dus dat is wel fijn.

Inmiddels wel al een paar x opgetild ( niet lang en geen last van) kom er gewoon niet altijd onderuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch ook mijn grootste zorg.

Tegen dat ik mijn bv ga hebben gaat ze wel 2jaar zijn maar stel me echt vragen hoe ik dit ga klaarspelen. Nu kan ze wel al zelf de trap op en helpt grote broer van 6 ook wel.

Verschonen op de grond had ik ook al aan gedacht en denk dat als mijn man niet thuis is we dan maar aan het kindertafeltje zullen eten. Voor het slapen heb ik nog geen concrete oplossing. Jou tip is echt wel goed watermannetje maar heb al een camping bed en om dan een nieuw te moeten kopen voor 6 weken vind ik dan ook weer te gek.

Nu wou ik vragen of je direct een buggy mag vooruitduwen? In de Quinny Zapp klimt ze al zelf in dus dat is het probleem niet maar je moet toch ook je spieren gebruiken om bv op en af het voetpad te raken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 2 weken kan/mag je sowieso geen buggy duwen en ik ben nog steeds heel voorzichtig (na bijna 3 weken), ik voel het gelijk met duwen en sturen dus ik ga geen risico lopen, ik kan maar 1x herstellen en ben liever te voorzichtig dan dat ik teveel doe en er later last mee krijg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei oei dan heb ik nog geen idee hoe ik het met de jongste ga moeten doen :s

Niet auto rijden, geen buggy duwen en mn man dat in de week niet thuis is. De onthaalmoeder woont niet heel ver maar toch wel een 10 minuutjes goed doorstappen. Zou ze thuishouden te doen zijn? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik vraag me dit ook af. Ik heb 3 kids, waarvan de oudste 10 is en de jongste 17 maanden. Die loopt al, en kan ook wel zelf de trap op als ik erachter loop. Maar hoe krijg ik 'm in en uit zijn bedje als mijn oudste niet thuis is? Die kan idd goed helpen met tillen en luiers verschonen. Ik heb anderhalve week vrij van mijn werk en voor die eerste week hulp. Maar daarna zal ik toch wel weer veel zelf moeten doen. De middelste kan met iemand meerijden naar school en de oudste gaat zelf. De jongste is nog het grootste probleem. Goede tip van zo'n campingbedje met rits trouwens, misschien is dat wel een idee ja.

Hoe gaan jullie het doen met koken enzo? Kan dat wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn jongste is bijna twee. Hij kan al een hoop zelf, maar zal toch van de trap naar beneden getild moeten worden en in en uit zijn ledikantje. Gelukkig is mijn vriend dan de eerste twee weken vrij. Hoop dat het daarna wel haalbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trap doet onze dame zelf , achteruit er vanaf en mama loopt eerst. Na 1,5 week heb ik de buggy weer geduwd, en na 1 week rustig aan t huishouden weer opgepakt.

Maar luister goed Naar je lijf en voorschriften herstellen doe je idd maar 1x.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb er eentje van nu 16 maanden, ben 18 dagen PO...

In de eerste 2 weken kwam mijn moeder hem sochtends uit bed halen en nam hem mee naar beneden, smiddags weer hulp van mijn (schoon)moeder met tillen in de kinderstoel en in/uit bed...of hij ging een hele dag mee met een van hen! Savonds was mijn man thuis...ik heb echt 2 weken niet getild, vond in het begin de ipad al zwaar! Gelukkig loopt mijn zoontje wel al, dat scheelt natuurlijk. Na 2 weken op controle en toen vroeg ik of ik hem dan niet alvast alleen sochtends uit z'n bedje mag tillen en dat mag! Verschoonkussen op de grond en ik laat hem dan zelf de trap af lopen terwijl ik z'n handjes vasthoudt. Dus nu alleen nog hulp voor smiddags, maar ben sinds vandaag weer aan het werk, dus gaat hij weer vaker naar de oppas...

Wat ook een goeie oplossing was geweest is een campingbedje, dan kunnen ze er zelf in en uit klimmen!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik vraag me dit ook af. Ik heb 3 kids, waarvan de oudste 10 is en de jongste 17 maanden. Die loopt al, en kan ook wel zelf de trap op als ik erachter loop. Maar hoe krijg ik 'm in en uit zijn bedje als mijn oudste niet thuis is? Die kan idd goed helpen met tillen en luiers verschonen. Ik heb anderhalve week vrij van mijn werk en voor die eerste week hulp. Maar daarna zal ik toch wel weer veel zelf moeten doen. De middelste kan met iemand meerijden naar school en de oudste gaat zelf. De jongste is nog het grootste probleem. Goede tip van zo'n campingbedje met rits trouwens, misschien is dat wel een idee ja.

Hoe gaan jullie het doen met koken enzo? Kan dat wel?

Ik kon de eerste 3 dagen echt niet koken, maar daarna ging dat wel hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel wat handige tips voor bij gekomen, en zo te zien ben ik dus niet de enige die niet onder tillen uitkomt ...

Hebben jullie idd nog ideeën voor koken? Wat kan je van te voren al makkelijk maken en in de diepvries doen? Kan toch ook niet op magnetron maaltijden gaan leven haha...

En dan nog kleding, als je je armen dus 6 wk niet omhoog mag doen, wat voor kleding draag je dan? Alleen maar vesten?

Barwire : 6 kids? Sodeju, respect voor jou, en dan ook nog 3 kleinen, hoe doe je dat? Haha vind 2 al druk genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleding aantrekken gaat bij mij wel weer prima hoor, 1 e week in trainingsbroeken en vest geleefd :) charmant! Nu gewoon hoofd naar voren, armen erin en hoppa. Er kan meer als je denkt...

Spijkerbroek kreeg ik de knoop niet van dichtgemaakt, en tja hulp sochtends was we wel met aankleden maar ja wat als je naar de toilet moet... Dus toch maar weer huisbakken an:)

Koken, diepvriezer pasta ed. Verder groenten soepje van te voren gemaakt, manlief pannenkoeken laten maken, xtje pizza en een broodje en daarna ging t koken wel weer hoor..

Maar is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar!

2 Kids van 1 en 3 jaar.

Man en schoonmoeder helpen zeker de eerste 2 weken het is morgen 1week geleden..

En daarna zal ik t toch weer zelf moeten doen!

Morgen moet ik op controle komen dus moet ik ook alweer zelf auto rijden dat schijnt te mogen? Hoop dat t lukt!

Bij mij trouwens een borst verkleining!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.