Ga naar inhoud

Hoe ziet jullie dag er uit Mét kids en je mag Nièt tillen?!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste Reactie

Hahha juist , ja ;) duidelijk!

Denk toch wel suus dat je met dp ook een spleet kan, anders zou niemand dat kunnen toch? Gaat ook van je voorsituatie uit toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eentje van 20m en 4j. "Grote zus" helpt super.

Mijn mama is de eerste week komen helpen. Voor de rest haalde mijn man de kleinste uit bed als hij vertrok en legde hem bij mij in bed. Smiddags ginge we beide effe in mijn bed liggen tot hij sliep.

Trap kon hij zelf, in de wagen klimmen (jeep) met heel veel aanmoediging en een knietje onder zijn poep :-). Ondertussen wil hij zelfs als de papa erbij is helemaal zelf in de wagen klimmen!

Af en toe toch ook opgetild met ellebogen tegen mijn lichaam. Gaat perfect zonder pijn maar toen ik het tegen de chirurg vertelde was hij er niet blij mee. Soms gaat het niet anders...

Buggy rijden pas vanaf 3weken po. Voelde ik voorheen fel eigenlijk. Nu nog voetje zetten om hem op de borduur te krijgen.

Verschonen en kleren aandoen doe ik op de grond. Het is je behelpen en alles ok zolang ze meewerken maar eens hij begint te Wenen is het niet makkelijk.

Hij was ook een echt mamaskindje en steeds pakken pakken maar nu is hij het gewend en neemt hij mijn been vast en volgt me zo overal heen :-).

Thuis heb ik een trip trap stoel waar hij zelf opklimt. In de zetel kan hij ook zelf of mits een knietje onder zijn poep!

Je wordt er inventief door

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geluk dat mijn man thuis zit (noodgedwongen door de crisis, ontslag gehad na 12 jaar grr)
Maar ook ik heb 3 knullen.
9,2 en 1 jaar.
De 2 jongste moeten aangekleed, in en uit bed, trap op en af (de jongste dan) in de kinderstoel enz..
Mijn man kan aan de slag! Want ik ga echt proberen mezelf zoveel mogelijk van het tillen te ontzien.
Maar is het nu 2 weken niet tillen, of was het niet meer dan 1 kilo of 5 kilo?
Of is het 6 weken niks tillen?

En hoe gaat dat nou met kastjes? is dat niet te laag, niet te hoog?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe bijna alles, behalve zwaar tillen (boodschappentassen, mijn kind). Ook duwen, trekken, ver en hoog reiken daar pas ik mee op. Ik probeer met handelingen het zo te doen dat mijn ellebogen niet boven mijn schouders uitkomen. Soms zijn ze wel bijna even hoog als ik bijvoorbeeld mijn haar moet wassen, maar aan de andere kant, bewegingen die je pijnloos uit kunt voeren, die zijn toegestaan volgens mijn arts. Bij sommige dingen doe ik het gewoon voorzichtig, en met beleid. Bijvoorbeeld die pot open draaien in de keuken. Niet met mijn borstspieren zoals normaal maar nu zoveel mogelijk met mijn hand/armspieren (even op concentreren). Als ik echt iets nodig heb uit een bovenkastje, ga ik op een stoel staan ipv met mijn armen omhoog staan. En bij twijfel vraag ik het mijn man om te pakken, of mijn kinderen te helpen. En mijn jongste kindje til ik echt niet. Ik ga er vanuit dat ik dat 6 weken niet mag, maar zal het maandag op de controle vragen. Autorijden zal ik ook braaf 2 weken niet doen. Het is niet dat ik het nu niet zou kunnen, maar ik ben me ervan bewust dat ik het beter niet kan doen, omdat dat beter is voor het herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevoel dat ik al weer veel kan hoor maar let ook op met iets hoog te pakken, dan neem ik een kleine trapje bijvoorbeeld en ik had bepaalde dingen al lager gezet (bv pot nutela).

Mijn chirurg had gezegd dat het maximum dat ik mag nemen een grote fles water van 1,5l is...

Boodschappen doen laat ik aan mijn man over. Voor de rest lukt het wel maar vanmorgen de kleinste moeten "laten vliegen" in handen van de onthaalmoeder omdat ie na 2 weken niet meer geweest te zijn, niet meer wou gaan :-). Echt geen pijn gehad daarvan dus jah, enkel naar je lichaam luisteren zal niet voldoende zijn, ook je verstand er bij houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.