Ga naar inhoud

bobbelein : 21oktober 2014 : Dr. Nio : Parkkliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik zal me voor het gemak voorstellen als Bobbelein, 32 jaar, 180cm lang en 75 kg. Na jarenlang (lees ruim 10 jaar) gedubt te hebben om wel of geen BV te doen, heb ik vandaag dan eindelijk mijn consult gehad in H'sum, Dr. Laura Moojen-Zaal. Wat een geweldig rustige en duidelijke vrouw in haar doen en laten en met name in de uitleg.

Nu klik ik erg arrogant als ik zeg dat ik de operatie zelf zou kunnen uitvoeren, maar ik heb al zo verschrikkelijk veel gelezen, gehoord en bekeken dat ik weinig vragen had en alles wat er vandaag verteld werd was dan eigenlijk ook alleen een bevestiging.

En toen,....tsja....het passen kon beginnen! Ik heb eerst een prothese gepast die ze minimaal wilde plaatsen, maar uiteindelijk is het de 2e maat geworden die ik gepast heb. 370 cc, wat uit moet komen op een C-cup. Brrr....ik ben benieuwd!

Ik ben diabeet sinds mijn 14e en dat is misschien nog wel waar ik het meest bang voor ben, die operatie, ach...kleinigheidje. Maar een ontregelde suiker door de operatie,...hmm...daar moet ik nog wel even een drempel voor nemen hoor! :5:

En verder tsja,...wat moet ik nog meer melden? Denk dat het belangrijkste wel hierboven vermeldt staat inmiddels.

Groetjes,

Bobbelein

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste Reactie

Welkom op het forum!!

Wat leuk dat je nu eindelijk de beslissing heb genomen.

Er zijn hier meer meiden geopereerd door haar. Je kun ze vast wel vinden via de zoekbalk ;)

Heb je al een datum gepland? of ga je nog meer consulten doen bij andere pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoii.. welkom op t forum.

Foei lang wachten he:S 10jaar ik herken je gevoel..maar t gaat vast heerlijk zijn straks!

Is er een reden waarom je voor je maat en kliniek gekozen hebt?(nieuwsgierigheid)

Liefss..

en geloof me die ontregelde suikerspiegel gaat het vast waard zijn:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Welkom op het forum! Ik heb zelf ook diabetes (type 1) en maakte me ook wel een beetje zorgen of het wel goed zou gaan tijdens de operatie. Uiteindelijk heel erg mee gevallen en ze hebben mijn bloedsuiker keurig in de gaten gehouden. Voor de operatie zat ik op 6 en daarna op 8. Ik had alleen na de operatie erg veel moeite met eten binnenhouden (als diabeet schijn je daar meer last van te hebben omdat je maag weer op gang moet komen werd mij verteld).. voldoende dextro bij je hebben is dus handig. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@nonky @esmiralda @vanCnaar @m.elaniee Sorry meiden, ik lees deze berichten nu pas! Kan wel merken dat ik nog niet zo actief ben geweest op het forum! Leer het nu allemaal pas wat kennen, hihi...

Krijg je natrelle anatomisch xhp? Ik heb deze ook 1 maatje groter 410 cc. Ben 185. 85 kg. Heb je al een datum?

Groetjes!

Mijn maat weet je inmiddels al hihi. Maar mijn operatie gaat (voorlopig) niet door, niet bij Velthuis in elk geval. De anesthesist geeft geen akkoord. Teveel risico en kans op complicaties. Ik ga er hier niet teveel over uitwijden, maar ik heb een topic aangemaakt.

Welkom op het forum!!

Wat leuk dat je nu eindelijk de beslissing heb genomen.

Er zijn hier meer meiden geopereerd door haar. Je kun ze vast wel vinden via de zoekbalk ;)

Heb je al een datum gepland? of ga je nog meer consulten doen bij andere pc?

De datum was dus 10 okt, maar helaas. Ik ga op zoek naar een back-up-plan! Dr. Nio krijg ik nu van alle kanten te horen.. Ben jij al geopereerd? Waar en bij wie? Toevallig ook in een ziekenhuis?

hoii.. welkom op t forum.

Foei lang wachten he:S 10jaar ik herken je gevoel..maar t gaat vast heerlijk zijn straks!

Is er een reden waarom je voor je maat en kliniek gekozen hebt?(nieuwsgierigheid)

Liefss..

en geloof me die ontregelde suikerspiegel gaat het vast waard zijn:D

Vreselijk lang wachten, hihi. Ik heb voor Velthuis gekozen, o.a. omdat ik vond dat ze niet 'te' commercieel zijn, dat vind ik een fijn gevoel. Ik ben al zo lang informatie aan het lezen en opvragen bij klinieken en op internet. De naam van dr. Moojen is vreselijk vaak voorbij gekomen en als ik foto's zie van de door haar uitgevoerde borstvergrotingen, dan ziet dat er verschrikkelijk mooi uit vind ik. De foto's lijken op elkaar en daarmee krijg ik dus wel het idee dat ze consequent is in haar operaties. Daat geeft vertrouwen, zeker in combinatie met de filmpjes en artikelen die ik over haar heb gezien/ gelezen. Er is ook een filmpje van de consumentenbond in samenwerking met haar. Toen dacht ik helemaal van 'daar moet ik zijn!', omdat ik denk dat de consumentenbond niet zomaar een filpmje met iemand maakt, ook zij hebben natuurlijk een naam hoog te houden!

En jij? Ben jij al geholpen?

Hoi,

Welkom op het forum! Ik heb zelf ook diabetes (type 1) en maakte me ook wel een beetje zorgen of het wel goed zou gaan tijdens de operatie. Uiteindelijk heel erg mee gevallen en ze hebben mijn bloedsuiker keurig in de gaten gehouden. Voor de operatie zat ik op 6 en daarna op 8. Ik had alleen na de operatie erg veel moeite met eten binnenhouden (als diabeet schijn je daar meer last van te hebben omdat je maag weer op gang moet komen werd mij verteld).. voldoende dextro bij je hebben is dus handig. ;)

Ben jij in het ziekenhuis geopereerd? Of in een kliniek? Als je op mijn topic kijkt, dan lees je daar meer informatie over waarom de operatie niet doorgaat. Maar ik wil even op een def antwoord van Velthuis wachten, maar overweeg nu wel om toch naar en ziekenhuis te gaan. Een gevoel van 'just in case,...dan ben ik maar daar,...

Ik voeg je even toe als vriendinnetje, anders vergeet ik je naam (ben nogal een warhoofd) en weet ik niet meer met welk suikerbeest ik heb zitten berichten, LOL!


Link naar reactie
Delen op andere sites

De datum was dus 10 okt, maar helaas. Ik ga op zoek naar een back-up-plan! Dr. Nio krijg ik nu van alle kanten te horen.. Ben jij al geopereerd? Waar en bij wie? Toevallig ook in een ziekenhuis?

Ja ik ben vorig jaar geopereerd door dr de Meyere. Hij heeft een prive kliniek in Gent (België)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@esmiralda privé-kliniek in Gent, klinkt ook weer fijn, maar ik heb er nu een aantal dagen over kunnen nadenken en ik denk dat ik toch de keuze voor een ziekenhuis moet maken. Alleen welke,...dat is echt een lastige keuze vind ik! Nog lastiger dan een kliniek uitzoeken! Pfff...morgen SLAZ bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

YEAH! Wat heb ik een mooie dag gehad! Nadat ik ruim 2 weken geleden een afwijzing tot opereren heb gekregen, heb ik vandaag van dr. Nio te horen gekregen dat het hebben van diabetes totaal geen belemmering hoeft te zijn en dat hij gewoon gaat opereren! Dat was al een goed begin van het consult! 😊

Zoals Nio blijkbaar is, legt hij veel uit, maar alles is direct duidelijk. Ik heb mij afgelopen jaren, met de nadruk op afgelopen weken, goed ingelezen en ben extreem visueel ingesteld. Maar toen hij de protheses tegen zijn eigen borst aan hield, was het glashelder en vielen de laatste stukjes op zijn plaats! Ik was om! Ik zette de lang gewilde dualplane methode zomaar, spontaan opzij om over te stappen van anatomisch naar rond(licht anatomisch gevormd)!!! En toen,...meten en passen! BAM! Daar werden een paar grote kipfilets ingestopt. Ik keek, bijna met rode wangen, mijn moeder aan en vroeg wat ze vond. 'Tja, wat jij wilt Lein!' Ohh, was dat een "nee", was dat een "te groot", een "te klein"? Kom op mam, zeg eens! 'Kan wel een maatje groter hoor!', zei ze.

Ok, duidelijk! Maatje groter dus, toen dacht ik echt 'jeetje, Pamela Anderson' wordt my middle name! Ik vroeg het cc-verschil tussen de maten en dat bleek 100 te zijn. 400cc of 500cc (daar eindigde ik nieteens mee bij de andere kliniek!).Nio werd weggeroepen, dat gaf mij en mn moeder zo'n 10 min de tijd om een onderonshr te hebben over het wat en hoe.

Toen Nio terug kwam heb ik afgesproken voor 500cc te gaan. Groot! Ja, dat is wat ik in gedachte heb, maar als ik naar de foto's kijk ga ik echt blij zijn!

Ondertussen durfde ik nog niet voluit te hopen dat de operatie ook echt door gaat. Gelukkig belde de anesthesioloog al snel na het consult om eea door te nemen en is 21oktober hiermee deginitief bevestigd!

Slaap lekker allemaal xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geweldig nieuws zeg!! Superrrr...ben blij voor je. En hoe jij verteld? Het consult bij NioMio? Ik heb precies dat ervaren afgelopen vrijdag. Ik vind het een fijne leuke, grappige man.

Gefeliciteerd met je datum :-)

Liefs mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sylleke de eerste 5 minuten dacht ik echt 'mijn god! waar ben ik terecht gekomen?!' Dat was met name omdat hij direct van wal stak met zijn vragen over welke maat ik nu heb, hoe zwaar en hoe lang ik ben en nog meer van dat soort dingen, niets persoonlijks. Plus dat we ruim 45 min na de afgesproken tijd pas naar binnen mochten (hij had 's morgens door een brand op de rijksweg in de file gestaan). Dus ik was zelf ook niet helemaal rustig meer, de zenuwen kregen ruim baan in die 45min extra wachttijd, hihi!

Maar uiteindelijk heeft hij alles dus zo duidelijk uitgelegd dat alle twijfel die ik vooraf had, volledig verdween. Het enige waar ik nu nog over twijfel is het aantal cc's. Het zal toch niet teveel zijn (ja, ik hoor de meiden hier denken,..wat is teveel?!)? Maar straks komen eerst mn borsten binnen en dan pas ik...

Jij mag volgende week toch al? Ben je zenuwachtig? Ik totaal nog niet, heb er alleen maar onwijs veel zin in!

@loek ik heb net jouw verslag gelezen en je foto's bekeken. Ik begrijp dat je nu dus voor een wissel gaat en ook veranderd van dp naar voor de spier. Al moet ik eerlijk zeggen dat het er op de foto erg mooi uitziet. Ik heb op dit moment een licht verschil tussen mijn linker en rechter borst. Heb Nio gevraagd of hij dit recht zou kunnen trekken. Hij vertelde dat hij daar ook aan zat te denken, maar omdat het verschil. op dit moment nihil is, zou hij het zelf niet doen. Het schijnt zo te zijn dat wanneer je voor een vergroting gaat het verschil alleen maar minder opvalt.

Hij maakte het vergelijk tussen appels, als je 1 appel links legt en 2 appels rechts, dan zie je dat die 2 appels duidelijk meer is. Maar wanneer je 51 appels links legt en 52 appels rechts, zie je dat allebei veel is en maakt die ene appel meer echt niet meer! Helemaal duidelijk vond ik! Dus ik ga er vanuit dat er een nihil verschil te zien is en heb daar vrede mee. Als je met in cc's verschillende prothesen gaat werken vind ik dat best eng, nu weet ik (zo goed als zeker) hoe het wordt en als je voor 450- 500 kiest kan het zomaar anders worden.

Maar spannend ook hoor voor jou! Ik heb een aftelkalender op mijn Iphone en daarop is het heerlijk om te zien dat ik nog maar 27 nachtjes hoef te slapen! :5: SPANNEND!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!! Drie dagen later mag ik. Ook 500cc op de spier.

Ik ga wisselen, heb nu dual plane 400cc. En mn borstspier duwt de prothese alle kanten op. Geen gezicht!

Ik krijg nu dualplane, terwijl het bij mij ook makkelijk op de spier kon. Maar met Hydrogels doen ze dat niet, zei Nio. Nu ben ik wel een beetje bang voor hetgeen jij schrijft. Mijn borstspieren zijn ook erg sterk en ook best wel zichtbaar als ik ook maar iets doe. Hoe weet ik nou vantevoren dat dit niet gebeurt wat jij vertelt? Begin nu toch weer te twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja echt! In mn topic staat mn hele verslag en als je foto's wil zien moet je even vriendjes worden :) gister is het allemaal erg meegevallen maar heb vannacht een rotnacht gehad waardoor ik nu veel rugpijn heb. Maar het is het zeker waard hoor! Hele lieve mensen daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne, wat gaaf Bobbelein! Spannend! Ik heb gisteren ook op mijn werk een ja gekregen om vrij te mogen nemen, dus mijn datum wordt 7 november. Nog 6 weken om lekker door te twijfelen. Wel of geen Hydrogels. Op de spier of dualplane. Via de tepel of de borstplooi. Zucht :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!! Drie dagen later mag ik. Ook 500cc op de spier.

Ik ga wisselen, heb nu dual plane 400cc. En mn borstspier duwt de prothese alle kanten op. Geen gezicht!

Hey Loek, als ik zo kan beoordelen op jou foto ziet het eruit alsof je ene borst doorgezakt is. Bottoming out heet dat. Nu voor de spier is die kans met een grotere prothese ook aanwezig. Hou t ff in de gaten. Het blijft een gedoe.

Ik wil zelf graag ook weer voor de spier, vind het niks dat dual plane...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sylleke de eerste 5 minuten dacht ik echt 'mijn god! waar ben ik terecht gekomen?!' Dat was met name omdat hij direct van wal stak met zijn vragen over welke maat ik nu heb, hoe zwaar en hoe lang ik ben en nog meer van dat soort dingen, niets persoonlijks. Plus dat we ruim 45 min na de afgesproken tijd pas naar binnen mochten (hij had 's morgens door een brand op de rijksweg in de file gestaan). Dus ik was zelf ook niet helemaal rustig meer, de zenuwen kregen ruim baan in die 45min extra wachttijd, hihi!

Maar uiteindelijk heeft hij alles dus zo duidelijk uitgelegd dat alle twijfel die ik vooraf had, volledig verdween. Het enige waar ik nu nog over twijfel is het aantal cc's. Het zal toch niet teveel zijn (ja, ik hoor de meiden hier denken,..wat is teveel?!)? Maar straks komen eerst mn borsten binnen en dan pas ik...

Jij mag volgende week toch al? Ben je zenuwachtig? Ik totaal nog niet, heb er alleen maar onwijs veel zin in!

Ja, ik had precies hetzelfde. En ook poepie zenuwachtig, net of ik al direct werd geholpen. Stom he? Hij zou bij mij ook heel lang uitlopen, het werd een half uurtje, maar eenmaal binnen, nergens geen last meer van hoor.

Ik paste eerst de 325cc ( wat ik niet wist hoor, dat zei hij late pas hoeveel dat was) En ik vond dat al mooi. Mijn hubbie en zus en zelfs NioMio vond het geweldig. Juist omdat hij iemand is die juist van groot hou, maar later zeg hij wil je niet een grotere maat passen? om te kijken het verschil? Nahh doe maar, wil het wel eens zien. En toen kreeg ik die 400cc. Wow! Nog groter, hahahaha maar ik heb ze wel genomen, Ik ben dan niet zo'n grote dame. Ik ben 1.69 en 52 kilo en omvang is 72 cm.

Al bleef NioMio wel zeggen, de 1e was ook mooi....ik ben het met je hubbie eens hoor..Ok dan! Maar ik ga toch voor mijn 400cc. Later zegt hij weer, wil je dan toch niet nog een maat groter passen? Neeheeee, dit is meer dan genoeg hahahahaha

I like NioMio...Zenuwachtig? Nee nu nog niet. Ik denk steeds aan wat ik nog moet doen voor volgende week ivm verhuizing...Dus mijn gedachtes zitten nog ergens anders gelukkig :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!! Drie dagen later mag ik. Ook 500cc op de spier.

Ik ga wisselen, heb nu dual plane 400cc. En mn borstspier duwt de prothese alle kanten op. Geen gezicht!

Jij ook gefeliciteerd met jouw datum.. maar hoe bedoel je dat je spier jouw prothese alle kanten opduwt? Ik krijg ook dp en ronde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nu dualplane, terwijl het bij mij ook makkelijk op de spier kon. Maar met Hydrogels doen ze dat niet, zei Nio. Nu ben ik wel een beetje bang voor hetgeen jij schrijft. Mijn borstspieren zijn ook erg sterk en ook best wel zichtbaar als ik ook maar iets doe. Hoe weet ik nou vantevoren dat dit niet gebeurt wat jij vertelt? Begin nu toch weer te twijfelen.

Ik heb hem ook naar de Monobloc hydrogels gevraagd, maar ik zie er vanaf. Het klinkt allemaal heerlijk dat het allemaal natuurlijk en veilig is, maar de cohesive siliconengels zijn ook veilig. T.o.v. de monobloc kunnen deze niet lekken en kun je er jaren mee doorlopen zonder last te hebben. De monobloc moet zeer waarschijnlijk om de 10 jaar vervangen worden.

Ik was een grote voorstander van de Natrelle, maar dat was met name omdat ik daar het meest op ingelezen was en vanuit Velthuis dat ook geadviseerd kreeg. Nu krijg ik Eurosilicone. Bij Eurosilicone heb je keuze uit diverse vullingen, een wat stuggere of juist een soepele. Rond, of anatomisch, of juist iets wat daar tussenin hangt.

Zelf heb ik gekozen voor de meest soepele vulling, ook cohesive, en de anatomisch ronde. Eerst begreep ik niet zo goed wat daarmee bedoeld werd, totdat hij het mij liet zien. Als je deze prothese hebt en je ligt op je rug zijn ze rond, maar zakken wel op een natuurlijke manier weg. Als je staat, dan zakken ze iets naar beneden, waardoor je juist dat anatomische krijgt. Niet extreem, maar wel natuurlijk.

De keuze is zo groot tussen al die siliconen, dat het echt ongelooflijk moeilijk is en hoe langer je de tijd hebt om te beslissen, hoe moeilijke het wordt, want je gaat je steeds meer inlezen. Dat heb ik ook gedaan en doe ik nog steeds! Ik was gisteravond laat weer thuis en heb gelijk de laptop aangezet om weer eea te google-en en zit nu dus weer achter de laptop. Of het allemaal goed is wat ik doe, met name op dit forum, weet ik niet, want het werkt ook enorm tegen me merk ik. Anderzijds is het juist erg fijn om alle ervaringen te lezen, JUIST de negatieve!

Maar goed meis, jij moet beslissen en het enige dat wij je kunnen adviseren is wat wij zouden doen. En dan praat ik eigenlijk nog niet eens over de vrouwen/ meiden die nog nooit een BV zijn ondergaan, want wij hebben daar nog geen ervaring in....

Over het dp en op de spier plaatsen nog even, ik was overtuigd dat ik dp wilde. Maar begon daar afgelopen weken toch wel over te twijfelen. Nu heeft Nio gisteren uitgelegd dat als je dp gaat, de prothese geblokt wordt als het ware, de prothese komt volledig vast te zitten achter de spier, waardoor je dus inderdaad vervorming krijgt bij bewegingen. De borst zal niet natuurlijk meebewegen.

Ook is het zo dat je eigen, natuurlijke, borst wat gaat zakken in de loop der jaren. De prothese zal onder je borstspier vast blijven zitten. Jij en ik zullen dat niet zien, omdat je geen borst-expert bent, maar als je tegenover een pc staat, zal hij direct zien dat je protheses hebt. Heb je op de spier geplaatst, dan zal de prothese op een redelijk natuurlijke manier mee zakken met je eigen, natuurlijke, borst.

Nou, ik ben een aardig eind afgeweken van wat ik ge-quote heb :44: , maar ik hoop je wel wat bruikbare info gegeven te hebben.

Liefs en succes! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@suus1973, wel fijn dat je een "JA" hebt gekregen op je werk! Super! En 7 november is ook al snel, maar wel tijd genoeg om een bewuste keuze te maken. En onthoud dat niets wat je kiest 'fout' is, het is jouw keuze en jij moet je er goed bij voelen!

@sylleke ja, groot, groter, grootst! Ik vond bij Velthuis 370cc al groot! Maar toen ik gister de 400 inkreeg klopte het ook! En de 500 was prima, het grootst (voor mij)! Whahaaa,...ik moet echt niet groter gaan! We willen rond 1 dec op vakantie naar de zon, maar ik moet natuurlijk nog wel toonbaar zijn in bikini. Niet dat ik straks in Burkini moet lopen, omdat ik mijn borsten te groot vind! :102:

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS @sylleke lees eens wat ik hierboven aan suus1973 heb geschreven over dp. Mocht je de ruimte hebben dat het op de spier kan, lijkt mij dat het overwegen waard!

Jij ook gefeliciteerd met jouw datum.. maar hoe bedoel je dat je spier jouw prothese alle kanten opduwt? Ik krijg ook dp en ronde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.