Ga naar inhoud

BVK : frauwke : Dr. Vranckx


Gast frauwke

Aanbevolen berichten

Dag Allemaal,

Bij deze stel ik me ook voor.

Ik ben Frauwke een meid van 27 jaar wonende in België.

Ben al een tijdje aan het denken geweest ivm een bvk maar nooit de stap durven zetten.

Tot een dikke maand ongeveer geleden. Ik werk in het ziekenhuis en kwam dus ook in contact met plastische chirurgen en met wat deze doen. Na er met een aantal collega's over gepraat te hebben is er een collega die me voorgesteld had aan één van de plastische chirurgen die bij ons werken en heb ik met hem een gesprek gehad.

Hij heeft me gelukkig toen al een beetje op weg geholpen ivm een vergoeding van deze operatie.

Vandaag heb ik dus mijn brief binnen gekregen dat ik aanstaande donderdag 25 maart op controle moet bij de dokter van de ziekte verzekering en dan ga ik weten of het goed gekeurd word of niet en of het terug betaald gaat worden.

En op 2 april heb ik dan een afspraak met Dr. Vranckx degene die de operatie gaat uitvoeren. De operatie is gepland voor in de maand september, oktober of november dit ivm mijn werk.

Maar ik kijk er wel naar uit om dan mijn F/G cup af te raken.

Stel gerust meer vragen als jullie die moesten hebben want het kan zijn dat ik dingen ben vergeten.

Groetjes

frauwke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie beiden.

Vind het zelf wel spannend hoor en ik hoop dat het goed gekeurd word. Maar echt volgens de pc zou dat geen probleem mogen geven.

Ik duim alvast voor mezelf :141:

Liefs

frauwke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor het mee duimen.

Zo ben al terug thuis van die dokter die de goedkeuring moest geven. Ben er als ik eerlijk mag zijn misschien vijf minuten geweest.

En ja hoor ik heb de goedkeuring gekregen. Binnen twee weken zouden ze die naar de pc en naar mij doorsturen.

Super dus de operatie kan door gaan.

Nu nog de afspraak 2 April met mijn pc en dan zal het waarschijnlijk de operatie datum worden vastgelegd denk ik.

Ben ergens wel super blij maar vind het allemaal heel spannend worden. Maar ik weet nu dat het door kan gaan en dat het terug betaald word dus dat is al een opluchting.

Liefs

frauwke (die super blij is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super nieuws!

Gefeliciteerd met je goedkeuring :43:

Was bij mij trouwens ook, vijf minuutjes binnen en moest me niet eens uitkleden. Terwijl een vriendin van me half uurtje binnen zat en moest zich helemaal uitkleden en was de dokter nog aan het twijfelen (terwijl ze echt een serieuze maat heeft)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Misschien een stomme vraag.

Maar hebben jullie voor onderzoeken gehad voor jullie je bvk hebben gehad? Ik bedoel hiermee een mamografie of bloed onderzoek dat soort zaken.

Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie dit hebben moeten doen.

Groetjes

frauwke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

Vandaag dus naar de pc geweest in het ziekenhuis om verdere afspraken te maken.

Het duurde eventjes voor hij er was maar hij verontschuldigde zich en was wel fijn.

In het begin vergiste hij zich van patient. Hij vroeg me hoe mijn wonden geneesden. En mijn reactie was gelijk van dokter ben nog niet eens geopereerd en moest lachen maar hij gelukkig ook.

Toen had hij daarna wel het juiste dossier voor zich.

Hij heeft alles met een tekening uitgelegd enzo. Heeft daarna ook even gemeten de afstand. Deze was vrij groot en heeft hij gelijk ook gezegd dat het eventueel ook anders kan verlopen. De eerste dat hij uitlegde was de anker methode. De andere was dat het ook ongeveer via de anker methode ging maar als de tepel niet goed kwam hij deze helemaal los zou moeten maken en deze er later weer zou moeten opzetten, met gevolg dat ik dan helemaal geen gevoel meer erin ga hebben en geen borstvoeding meer kan geven. Maar hij gaat proberen het toch te doen via de eerste keuze.

Verder zou ik van een G-cupe naar een C-cup gaan.

Enige nadeel bij mij is wel dat ik medicatie neem en opzich geen probleem maar nu moet ik stoppen een aantal dagen vooraf met een bepaalde medicatie en beginnen met spuitjes zetten. Ook ga ik steunkousen moeten dragen en hij zei ook dat hij bij mij me snel uit mijn bed gaat laten gaan. Normaal is dat niet zo maar omwille van trombose gevaar moet het. En ook moeten ze alles goed in het oog houden ivm nabloedingen want kan gevaarlijk voor me zijn.

Daarna even bekeken wanneer het eventueel mogelijk zou zijn en dit zou in september gebeuren maar een datum ga ik nog krijgen of kan ik nog gaan bespreken met de persoon van het onthaal die me gaat bellen hiervoor.

Daarna naar de anestisiste en daar eventjes wat dingen mee bekeken en hoe het allemaal met die spuitjes enzo zit maar verder is alles goed.

Dus alles staat nu vast buiten een datum maar dat zal ook niet meer zo snel op zich laten wachten.

Ik ben wel blij echt wel en kijk er al naar uit.

Groetjes

Frauwke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo deze meid heeft ook haar datum gekregen.

De operatie gaat door op 28 september dit jaar nog.

Ik kijk er naar uit.

Liefs

frauwke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Heeft er iemand een idee waar ik als belgje een degelijke en goede sportbh moet gaan halen? Bedoel na mijn borstverkleining moet ik zoals de meesten een bh aan maar ik weet niet goed waar ik deze moet halen. Heeft iemand een idee?

En zou ik hem gelijk in de maat nemen zoals mijn borsten worden of een maatje groter?

Hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes

frauwke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast frauwke

Dank jullie.

Meiden ik zit eigenlijk met een vraagje.

Heb sinds een tijdje ondekt dat ik vocht verlies uit mijn rechter tepel soms is het soort groenig. Nu ik weet niet goed wat ik ermee moet doen en of dit mijn bvk in gevaar kan brengen.

Hebben jullie een idee hiervan of hebben de dokters hier soms een antwoord voor. Het is niet van mijn medicatie die ik neem want die is al veranderd en ik heb het echt maar aan een kant.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes

frauwke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meertje

Hoi Frauwke,

Ik zou zeker even naar je huisarts gaan.. die weet beter wat het is dan de meiden hier op het forum!

Groetjes Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.