Ga naar inhoud

Pat71 : tepelcorrectie : 14 juli 2009


Aanbevolen berichten

Hey Lady's,

Jaja, ik heb een tepelcorrectie ondergaan. Vanaf mijn 17e heb ik een naar binnen getrokken tepel. (Het gaat dus niet om een tepelhofcorrectie). Jullie lezen het goed; ik 'heb' de naar binnen getrokken tepel nog steeds. Bij mij heeft de ingreep dus niet geholpen. Toch wil ik jullie wel vertellen hoe de ingreep in zijn werk ging en wat er allemaal bij kwam kijken.

Exact 3 maanden na mijn bv heb ik een tepelcorrectie laten uitvoeren, in de hoop dat het eindelijk verleden tijd zou zijn erna. Ik wilde het t liefst tegelijkertijd met mijn bv laten uitvoeren, maar dat wilde de arts niet ivm infectiegevaar. Te tepel moet namelijk open gesneden en daardoor komt er bloed vrij wat niet samen gaat met de bv.

Ik heb maar 1 naar binnen getrokken tepel. Ik krijg m wel naar buiten wanneer ik er aan draai, maar ik heb geen zin meer om m'n radiozender knopje x op x wanneer ik net een leuke vrijpartij heb op Yorin FM te zetten... :blush:

Het werd gedaan onder plaatselijke verdoving. Ik kon dus meekijken terwijl de arts bezig was, doordat ik in de lamp keek die boven het operatiebed hing. Het was een lamp met refelctiemateriaal erachter waardoor het eruit zag als een soort spiegel. Het nadeel is dat ik alles hierdoor ook vergroot mee kreeg...

Mijn arts van toen (dr. Van Selms @ Jan van Gooyen kliniek te Amsterdam) heeft de correctie uitgevoerd. Hij heeft 2 x een bv gedaan bij e en ik had er vertrouwen in dat dit een succesvolle ingreep zou worden. De kans dat het mis zou gaan was klein werd mij verteld.

Ik lag dus op het operatiebed en ik kreeg een paar verdovingsprikken in de tepel gespoten. Erna werd de tepel vanaf de zijkant opengesneden en (1 sneetje van een cm) en werden de melkgangetjes 1 voor 1 doorgesneden. Erna werd de tepel weer gehecht. Er werd ene naald van links door de tepel heen gestoken (moet je zien als een piercing) en er ging een pleister op.

Na een week mocht ik de naald verwijderen en ik dacht dat het was gelukt. Maar helaas niet dus. Na een paar dagen kwam ik erachter dat m’n tepel weer gewoon naar binnen trok. Ik ben toen nog een niplette (zuignapje die je vacuum op pompt) gaan halen en heb die nog zo’n 8 weken bijna dag en nacht op gehad. Veel hinder van gehad want het was zomer en daar liep ik dan met dat dopje op mijn tepel.

Helaas mocht ook dat niet baten. Het was mislukt. Mijn arts wist niet waarom het niet gelukt was. Soms komt dat voor zei hij. Nu ben ik later erover gaan lezen en las ik steeds vaker dat wanneer ik een tepelpiercing zou nemen en die iig een jaar zou dragen de kans groot is dat ik er wel van af ben.

Nu is het dan overmorgen eindelijk zover. Ik ga de piercing laten plaatsen. Ik laat hem netjes een jaar zitten. Het schijnt zo te zijn dat de naald die ik na mijn tepelcorrectie in kreeg heel goed was, maar die had er dus veel langer in moeten blijven en niet maar een week. Helss ging dat niet want het was een vrij lange naald en het puntje stak uit waardoor het ook pijnlijk was met slapen en kleding dragen etc.

Wanneer de naald of een piercing er langer in blijft kan het het littekenweefsel uitrekken. Het littekenweefsel dat er kwam na de correctie heeft de eigenschap terug te trekken. Het waren dus nu niet de melkgangetjes maar het littekenweefsel die mijn tepel nu weer terug trokken.

Ik heb dit aan jullie geschreven in de hoop jullie een duidelijk beeld te geven van wat je er van kunt verwachten. Nogmaals het kan ook wel goed gaan, maar bij is het mislukt. De operatie kost 1000,- per tepel. Toch iets om goed te overdenken, dat een piercing zeker een stuk goedkoper ook een optie kan zijn!

Liefs, Pat :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhaal seg !

Terwijl ik aan 't lezen was dacht ik wat je zelf op 't eind schreef : beter direct eens een piercing gaan halen . Hed je idd geld uitgespaard . Fijn dat even mee te delen :1:

Heb er zelf ook één (niet in de tepel) : piece of cake . Voel je weinig van :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pat,

Zoals je al weet heb ik gisteren mijn bv gehad met tegelijkertijd mijn tepelcorrectie. Gister kon ik mijn tepels nog niet zien ivm de tape om mijn borsten. Vanmorgen heb ik de tape verwijderd, het irriteerde me te veel en de chirurg had gezegd dat als het vervelend werd, ik de tape gewoon mocht verwijderen. Het ziet er super uit. Zal straks nieuwe foto's plaatsen. Bij mij zit er geen naald doorheen, maar boven en onder een hechting. Misschien dat het bij mij anders is gedaan, omdat mijn ingetrokken tepels (allebei) 3e graads waren.... Bij mij zijn ze nooit naar buiten gekomen, ook niet als ik het probeerde. Dit heb ik eigenlijk altijd gehad. Bij jou werden de naalden al na 1 week verwijderd, maar bij mij blijven de hechtingen al 3 weken zitten. Ik hoop dus dat dat lang genoeg is.

Heel veel succes morgen met het plaatsen van je piercings!

Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

Thanks voor je reactie. Ben inmiddels 3 piercings rijker! 1 in iedere tepel en 1 in mijn navel. Ik denk dat ik er nu wel zeker van kan zijn dat mijn ingetrokken tepel (ik had er maar 1) nu geschiedenis is.

Ik hoop voor jou dat de tepelcorrecties wel geholpen hebben! Niets is frustrerender dan dat het voor niets is gedaan.

Ik heb je foto's bekeken op dit moment ziet het er al veelbelovend uit. Succes meis en een goed herstel. Het is niet niets allemaal.

Groetjes, Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Jawel, vanmiddag zijn de hechtingen verwijderd uit mijn tepels. Moet zeggen dat het er super uit ziet :125: . Nu is het nog even afwachten natuurlijk, maar zover ik kan zien, zullen ze niet meer terug schieten :124: . Ik zal vandaag of morgen maar eens nieuwe foto's maken en plaatsen, zodat iedereen kan zien hoe mooi mijn borsten zijn geworden :6: .

Hoe gaat het met jou Pat? Alles goed (gegaan) met je piercings?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daisy,

Wat gaaf dat het er goed uit ziet voor je!!! :101: Bij mij gaat het ook top. Gelukkig heb ik helemaal geen last van mijn piercings door de tepels en blijft m'n tepel heel mooi naar buiten. Ben ook echt super blij. Al heeft het voor mij veel langer geduurd, uiteindelijk is het dan toch goed gekomen . Wel heel gaaf dat het bij jou in 1 x goed is toch? Ben benieuwd naar je pica's. Hoe gaat het verder met je? Ben je een trotse dame?

Liefs, Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Waarom gaat bloed eigenlijk niet samen met een borstvergroting. Want bij de meeste mommy make overs word de tepel verplaatst en er huid weggenomen en op het einde een implantaat gestoken.

Of is tepelbloed iets speciaal? Ben wel benieuwd daarover.

Wel goed dat het uiteindelijk is goed gekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
Gast Whitteke

Hey,

en hoe gaat het met de tepels? :D

Heb dinsdag ook een BV & een tepelcorrectie laten uitvoeren. Had ook een ingetrokken tepel enkel moet ik de naaldjes die erin zitten een maand laten zitten. Hopelijk lukt het!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Heey !

1 weekje was zeker niet lang genoeg.

Ik ga dit ook laten doen, en de naalden moeten er een volledige maand in blijven zitten.

Er zou geen kans bestaan dat het mislukt zei de chirurg...

Ik laat dit ook samen met mijn bv doen!

grtzz x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Misschien een beetje laat om hierop te reageren, maar ik vroeg me af of de tepelpiercings er bij jou nog steeds inzitten, en indien niet, of het resultaat goed gebleven is. Ik overweeg namelijk hetzelfde te doen, eerst bv en daarna piercings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hallo, ik overweeg ook mijn tepels te laten piercen. Maar wil het graag door een dokter laten doen... Mijn plastisch chirurg wil het alleen doen in combinatie met het doorsnijden van de melkgangen en dat lijkt mij onnodig. Mensen die de piercings er na een jaar uitgehaald hebben? Hoe is het resultaat? Iemand die weet waar ik terecht kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.