Ga naar inhoud

butterfly7 : 10 juli 2014 : Dr. Malfeyt : Valkenhorst Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben 25 jaar en fulltime mama van een zoontje van 3 

In april 2010 heb ik een borstvergroting laten doen. 270 cc monobloc softone achter de borstspier.

Een paar maanden later ben ik zwanger geraakt en 24 kilo bijgekomen.

Resultaat erna waren hangende borsten. Wat me erna opviel was dat onder de borst een verdikking zat en voelde hard aan. Ben hiermee terug geweest maar dat was normaal volgens de plastische chirurg.

Nu kwam deze week mijn schoonzusje aan die ook een borstvergroting heeft, dat ze een scheurtje in een kant had gekregen waardoor er kapselvorming is ontstaan. Zij moet dus nieuwe. Ze wilde bij mij nog eens kijken hoe bij mij 270 cc eruit zag. Ze had mijn borsten al eens eerder gezien en gevoeld, nu dus weer en zij schrok enorm. Mijn borsten hongen eerst erg en waren erg soepel maar nu zijn ze aan de bovenkant opeens erg hard en mijn volume is na boven gekomen. Mijn borsten voelen zelfs 2x zo hard aan als haar kant waar de scheur zit en de kapselvorming. Dat was dus schrikken. En voel me ook erg dom dat mij dit niet is opgevallen. Ik heb er ook geen pijn aan alleen als ik op de harde plaatsen heb geduwd krijg ik erna een bedrukkend gevoel. Ik kan ook niet lang op mijn buik liggen want als ik dan opkom is alles stijf het voelt bijna hetzelfde alsof ik net de operatie heb ondergaan dat ik dan niet kan bewegen.

Mijn onderkant van mijn borst is nog steeds zo hard als voorheen maar de pc heeft mij verteld dat dat niks ergs was dus daarom heb ik me er ook nooit meer zorgen over gemaakt. En ik denk omdat aan alletwee mn kanten de borst aan de bovenkant harder is geworden me dit ook niet is opgevallen. Als ik ze vastpak dan pak ik ze ook in het geheel vast zeg maar.

Heeft hier iemand ervaring mee? Kan dit echt gewoon de silicoon zijn of zal het toch echt kapselvorming zijn?

Ik ga morgen uiteraard een afspraak laten maken om te checken maar wou toch even mijn verhaal kwijt misschien dat anderen het herkennen.

Groetjess Butterfly

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie

Het klinkt als kapselvorming...

Ik ben vrijdag weer onder het mes geweest. Staat wel een foto in mijn gallerij van mijn kapselvorming borst.

Hoop voor jou dat het niet zo is dat jij het hebt.. Maar ik herken de beschrijving hierboven.

Succes :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net wat Lizzz zegt, lijkt mij dit kapselvorming, de verharding , het niet lang op je buik kunnen liggen, het in het geheel vast pakken, allemaal heel herkenbaar.

Je moet je zeker niet dom voelen dat het je niet is opgevallen, want je bent toen al terug geweest naar pc en die zei dat alles normaal was, en dan ga je daar van uit. Het is zeker goed om een afspraak te maken en er naar te laten kijken zodat je zekerheid hebt

heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik heb net gebeld en volgende week dinsdag kan ik terecht. Ben benieuwd

Lizzz ik heb je fotos gezien, en het lijkt er inderdaad wel veel op.

Bij mij steekt het aan de zijkanten op verschillende plekken iets uit.

Je ziet bij mij alleen om de rand heen zeg maar iets, voor op de borst zie je niks maar dat

zal zijn omdat het mijn eigen borst is die is verder ook soepel.

Ben echt benieuwd wat de pc zal zeggen want ik zie overal ook dat alleen kapselvorming niet vergoed gaat worden. De operatiekosten wel maar de siliconen niet als die niet kapot zijn. Dat zou zo jammer zijn aangezien ik het geld niet heb voor nieuwe.

Maarja ik wacht maar even geduldig af.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je al snel terecht kan.

ga je naar dezelfde pc als die je toen geopereerd heeft ?

Er zijn nog wel een aantal verzekeraars die de gehele operatie vergoeden inclusief protheses, maar het klopt dat ze idd steeds strenger gaan worden

idd nog maar even geduldig afwachten

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben 3.5 maand geleden geopereerd en sinds éen week heb ik last van een slapend gevoel in me arm en hand.

voorheen had ik hier helemaal geen last van. me borsten voelen verder ook goed aan maar ik maak me alleen zorgen vanwege dit gevoel.

vanmorgen heb ik terug gebeld naar de kliniek waar ik geopereerd ben mijn chirurg was niet aanwezig en de assistente kon mij niet vertellen of dit normaal is.

herkend iemand dit misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Desert-Rose ja ik heb de afspraak bij dezelfde pc als eerst.

Maar donderdag ga ik ook met mijn schoonzusje mee naar de kliniek waar zij gaat en dan laat ik die pc ook eens kijken wat hij ervan zegt.

En dan kan ik altijd nog beslissen of ik het bij hem laat doen of bij mij eigen pc.

Jaa klopt alleen dan moet ik wachten tot volgend jaar tot ik kan overstappen van verzekeraar. En stel ze zijn dan nog erger vervormd word het steeds lastiger om weer mooie nieuwe borsten ervoor terug te krijgen ben ik bang.

Als ik zou moeten bijbetalen ga ik mijn brommer desnoods verkopen want ik wil het niet erger laten worden.

La dolche B, nee dat herken ik niet, maar klinkt wel niet goed.

Heb je geen afspraak kunnen maken?

Misschien moet je er een apart topic voor maken hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd goed dat je ook donderdag even laat kijken door een andere pc, meerdere opties zodat je een beter besluit kan nemen, en natuurlijk ook, waar en bij wie voel jij je zelf het meest op je gemak

Kapselvorming kan idd erger worden en dan uiteindelijk ook pijn gaan veroorzaken, dat wil niet zeggen dat ook daarna je geen mooie borsten terug krijgt, maar hoe meer kapselvorming , hoe minder eigen weefsel je overhoud. en de pijn is ook niet prettig

Ik moet nu zelf 1000 euro betalen voor de nw protheses van Natrelle, dus denk dat je ong van dat bedrag uit moet gaan.

Maar pc doet een aanvraag naar verzekering, en je weet nooit, voor hetzelfde geld krijg je alles vergoed, nee heb je, ja kan je krijgen toch?

in ieder geval succes donderdag en dinsdag

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

O oke dat dacht ik hihi. Dankjewel voor je reactie!

Ja mijn schoonzusje moet nu 1300 betalen met ronde protheses merk eurosilicoon.

Ik heb nu monobloc softone, anatomisch, die zijn iets duurder als ronde.

Alleen ik denk dat ik geen anatomische meer wil, maar ronde pak omdat ze naar mijn zwangerschap behoorlijk zijn gaan hangen doordat ik opeens een eigen borst kreeg.

Daar zit ik nu wel mee want ik zal er nu meer ccs in willen omdat ik zelf ook dikker ben geworden, maar heb ik dan niet nog meer kans uiteindelijk op weer hangborsten? Omdat ik nu al meer borst van mn eigen heb en dan zwaardere protheses?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan me het wel voorstellen hoor, dat je dat denkt, omdat natuurlijk je borst gaat vervormen door de kapselcontractie

klopt anatonomische zijn duurder dan ronde protheses, en ook per merk en kliniek of ziekenhuis kunnen de prijzen iets verschillen

De pc zal zowieso kijken of je nog voldoende weefsel hebt, en hoe dik je huid is, bij een dunne huid en weinig weefsel word er heel vaak dual plane geplaatst, zodat je de randen niet gaat zien van de protheses, en in sommige gevallen kan er ook een borstlift aangeraden worden, dit wel met gevolg dat je dan meer littkens krijgt, maar dat zijn dingen die de pc je allemaal zal vertellen

Ik denk dat je het allemaal maar een beetje op je af moet laten komen, maak wel een lijstje met vragen voor pc, want eenmaal op consult vergeet je vaak de helft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal..

Even een update.. Gister bij pc geweest en indd ze waren verkapseld.

Ik had de mogelijkheid om ze te liften of nieuwe silicoon een grotere.

Ik heb voor dat laatste gekozen omdat mijn eigen borst in volume is toegenomen en daardoor over de silicoon is gaan hangen en ik niet de littekens wil van het liften. En omdat ik zelf ook ben bijgekomen wil ik toch wel

VOor wat grotere gaan.

Vandaag een echo gehad voor te kijken of er een scheur in zat. Eentje zag er redelijk goed uit. De andere kant vond hij er slecht uitzien met waarschijnlijk 2 scheuren erin maar dat kon de radioloog niet met zekerheid zeggen. Met een mri konden ze dat wel goed zien maar omdat ik toch nieuwe wil is dat lijkt mij onnodig.

Dinsdag moet ik terug na pc en dan gaan we plannen wanneer de operatie en dergelijke.

Nu zei ik de vorige x dat ik monobloc had.. Dat heb ik dus schijnbaar niet ik heb Allergan.

Nu heb ik toch wel veel gelezen dat Allergan de laatste jaren aan het verslechteren is en veel kans op lekkage.

Hebben jullie hier ervaring mee en welke merken raden jullie aan?

Mijn pc vind Allergan het fijnste ook om mee te werken. De pc van mijn schoonzusje Eurosilicoon, ze hebben daar natuurlijk een contract mee maar hij zegt ook dat Allergan niet meer zo is als vroeger.

Zooo lastig dit want Allergan vind ik wel beter op mijn lichaam

passen. Eurosilicoon is wat breder als Allergan en ik vind de projectie van Allergan wel mooi.

(Allergan is nu Natrelle, vroeger ook McGhan)

En ik wil natuurlijk niet dat ze me over een paar jaar weer gescheurd zijn. Al kan dat natuurlijk bij elk merk maargoed dit is niet de bedoeling zo snel.

Groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus toch kapselvorming, en klopt op een echo is niet alles te zien, en je hebt gelijk om dan gelijk weer een stapje groter te gaan, zodat het weer beter past bij je lichaam

Jeetje de laatste tijd is het idd vaak dat ik lees dat Natrelle scheuren vertoond, dus toch ondanks FDA keuring protheses met gebreken, ik heb ook Natrelle , maar geen idee of er een scheurtje in zit, zal het vragen of die van mij nog heel zijn als ik weer geopereerd ga worden in juni, wel merk ik dat ik heel veel rimpel/plooivorming heb

Een andere hele goede optie is Mentor, ook FDA goed gekeurd, eurosilicone zijn ook goed hoor, enige verschil is dat deze niet FDA zijn goedgekeurd, dan heb je ook nog monobloc hydrogel, staan ook topics over hier op het forum,

er zijn nog meer protheses maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee, dus daar kan ik je verder niets over vertellen

spannend om een operatie datum te gaan prikken en dan doet je pc gelijk een aanvraag richting verzekeraar neem ik aan.

als je vanaf de hoofdpagina naar beneden scrolled zie je ook allerlei info staan over verschillende protheses, misschien handig om eens te kijken, en anders op je pc af gaan

nou meid heel veel succes dinsdag

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indd ik zie ook steeds vaker dat de protheses van Natrelle sneller scheuren.

Ik ben me nu ook flink aan het verdiepen in de verschillende merken, ook al verschilt dat bij kedereen. En ik lees dat de meeste pc's toch liever met Natrelle werken. Mijne dus ook.

Lastig lastig lastig , maar komt goed. Deze week genoeg info opdoen en volgende week alles aan de pc voorleggen.

De aanvraag naar de verzekering heeft ze gister al gedaan, omdat ik toch al zeker wist dat ik de kapselvorming weg wilde.. Hopelijk keurt cz dat wel goed haha.

Dankjewel voor de info! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar gaan we wel vanuit toch dat het word goed gekeurd

er is genoeg info te vinden op internet en hier dus jij bent wel even zoet :6:

ja mijn pc werkt ook met Natrelle en een collega van hem werkt weer met eurosilicone, dus het is echt afhankelijk per pc, maar dat wil niet zeggen dat ze ook niet met andere protheses werken, alleen maar dat ze een voorkeur hebben

gaat helemaal goed komen, en dan samen met pc beslissen wat de beste oplossing is

xx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, Butterfly, ik ben ook relatief nieuw hier. Heb dezelfde soort en maat prothese als jij. Ik lees nu ook wel vaak dat die stuk gaat, zelf heb ik denk ik geen kapselvorming, maar zou mij ook kunnen gebeuren dat ik het niet doorheb. Voelt je borst dan ook hard als je voorover buigt? Bij scheuren krijg je in elk geval wel de prothesen vergoed, ook al is dat achteraf als je het voor de operatie nog niet aan kunt tonen. Misschien zou je dan het geld kunnen lenen zodat je je brommer niet hoeft te verkopen. Of, nu je de MRI wordt aangeboden, die wel laten doen, zodat je van tevoren al hard bewijs hebt. Sterkte in elk geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lodieke,

Ik voel het ook als ik voorover buig, dan voel ik echt een hele harde plek. Maar ook als ik sta bijvoorbeeld dan voel je echt duidelijk dat het harder is en niet meer soepel. Voel jij ook je protheses hard aan de onderkant? Volgens de pc is dat normaal maar ik vind het toch echt heel onnatuurlijk aanvoelen.

Ik ga inderdaad eens vragen als ik een mri maak of ik dan alsnog maar 1 prothese hoef te betalen ( de andere kant zag er redelijk goed uit dus ik ga ervan uit dat die nog heel is), alleen denk ik dat je altijd vooruit moet betalen. Ik heb gehoord dat de fabrikant eerst gaat nakijken of het niet door eigen schuld gescheurd is.

Ik heb wel weer ergens gelezen dat je de andere prothese die niet kapot is ook vergoed kan krijgen mits daar noodzaak voor is en de chirurg erop staat.

Ik heb me al een heel lijstje gemaakt die ik dinsdag allemaal aan de pc ga vragen hihi dus ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen

Van wat ik begrepen heb moet je idd vooruit betalen en dat de fabrikant dan na de operatie overgaat tot vergoeding of niet, maar inderdaad een hele interessante vraag voor je pc, en ben zelf ook wel benieuwd naar het antwoord

lijstje klaar dus je bent helemaal voorbereid,

succes dinsdag en een goed weekend

xx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die vergoedingsprocedure van de fabrikant wist ik niet. De verzekering vergoedt de operatie zelf bij scheuren, maar de prothesen niet. Dat zou wel schelen als je minimaal 1 prothese vergoed krijgt bij je wissel. Ik voel mijn prothesen goed zitten onderaan, inderdaad. Geen harde plekken als ik voorover buig. Ik vind mijn borsten heel onnatuurlijk aanvoelen in alle posities behalve voorovergebogen. Ik ben zelf nu eindelijk toe aan de lift, wilde eerst ook de littekens niet. Ben het onnatuurlijke nu na 8 jaar wel heel erg zat. Heel veel succes dinsdag!!

P.s. Eurosiliconen moeten wel echt na tien jaar vervangen worden. Natrelle *zou* langer meegaan, maar daar heb je dus ook achteruitgang in kwaliteit. Van andere merken weet ik het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt de verzekering vergoed het sowieso bij scheuren, bij kapsel normaal gesproken ook, ligt eraan welke gradatie maar aangezien het bij mij baker 4 is wil ik er wel vanuit gaan dat dit toch vergoed word.

Ik vind het toch heel dapper van je dat je de lift pakt, zonder protheses ook nog. Ik zou het niet durven . Wanneer heb je de operatie of weet je dat nog niet?

Eigenlijk zou het toch niet echt onnatuurlijk moeten aanvoelen normaal gesproken. Erg jammer dat je dit wel hebt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, baker IV moet echt vergoed worden. Ik kan voor zover ik nu kan berekenen in 2016 het geld bij elkaar hebben voor de operatie. Dan ga ik uit van geen vergoeding voor het explantatiegedeelte, dus alles zelf betalen. Destijds las ik een verhaal van een vrouw die twee keer prothesen had gekregen, en daarna koos voor een lift van haar A cupje. Ik kon het me toen al voorstellen, ik zat toen echt te twijfelen over lift *of* prothesen. Je kunt met medische tatoeage de littkens ook minder zichtbaar maken. Verder vind ik het gevoelsverlies in de huid met een bv al zo groot, dat meer verlies door de lift ook niet meer uitmaakt. Dat draagt ook bij aan het onnatuurlijke gevoel, maar vooral dat beetpakken van zo'n kwal met wat van mijn eigen boob eroverheen... Ik heb dan ook een heel groot implantaat in mijn ene borst omdat die kleiner is. Bij strakke borsten had ik ze kleiner kunnen nemen, maar dan was ik niet onder het mes gegaan, omdat het mij om vorm/verhoudingen ging. Ik had een heel grote tepel en vrij veel hang op maar een klein borstje.

Grootte is niet zo mijn zorg, hoewel je wel went aan het met grote borsten voor de dag komen. Dat zal nog heel raar worden bij die mensen om me heen die ik niet echt spreek, maar die het wel gaan zien. Aan de andere kant zal het beeld gauw wennen, omdat een B cup beter bij mijn figuur past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa indd maar toch erg knap dat je het doet..!

Nou even een update, vandaag bij pc geweest. Operatiedatum kon nog niet gepland worden omdat de goedkeuring nog niet binnen was van cz. We hebben het dus voornamelijk over de protheses gehad. Ze bleef toch bij Natrelle en kon ook geen andere protheses bestellen qua merk.. Over dat de kwaliteit achteruitgaat heeft zij nog nooit iets gehoord, ze heeft wel eens clienten gehad met gescheurde protheses maar niet vaak. Ze zei wel dat er twee verschillende soorten van Natrelle waren en zij alleen met de goeie werkte. Daar heb ik nog nooit van gelezen of gehoord.

De grootte zou dan toch medium profile worden projectie 4,4 en diameter 13.25 dat was 405 cc.. Eerst wilde ze high profile maar omdat ik veel hangend eigen borst heb is het beter om een bredere diameter te pakken zodat mijn borst er als t ware overheenvalt.

De diameter lijkt mij wel goed, alleen de projectie had ik iets meer gewild. Maarja ik wil ook weer absoluut niet dat ik dalijk alsnog een hangende borst over de prothese heb zitten dus ik moet erop vertrouwen.

Nu is vandaag mijn schoonzusje geopereerd in een privekliniek. Ben op bezoek geweest net bij haar en jeetje wat een verschil qua zorg etc als in een ziekenhuis. Daar word je zo gauw je wakker word en je kopje thee binnenhoud na huis gestuurd met paar paracetamolletjes. En zij krijgt echt goede zorg ze kan nacht overnachten, verschillende soorten pijnstillers, trombosespuit voor de operatie, sportbh etc etc. Lekker rustig kamertje met hele goede zorg. En de prijs verschilt ook nog eens 600 euro minder. Terwijl ik geen overnachting sportbh en echt zo'n goede zorg krijg. Nu ben ik dus ZWAAR aan het twijfelen

Toch daar te gaan.. Pff..

Alleen werken zij met eurosilicoon, stel ik zou daar 400 cc pakken is mijn diameter 3,7 en projectie 4,2. Pak ik 4,4 prjectie zit ik op een diameter van 14,1. (Medium)

Pak ik medium extra en 480 cc, zit ik op diameter 13,9 en 4,9 diameter.

Maarja dan weet ik dus niet of het weer gaat met mijn eigen borstweefsel. Jeeezus wat moeilijk dit!! Ik wil wel iets meer in projectie gaan ik heb nu 11.4 diameter en 3,9 projectie, dus lijkt me dan niet zown groot verschil.

Dussss morgen een consult aanvragen bij die arts, heb m toch al eens gezien vorige week, en kijken wat hij ervan zegt, en dan maar beslissen of ik ziekenhuis kies of toch de kliniek.

Qua zorg en prijs zou ik zggen de kliniek alleen de maat prothese jeetje!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je dat je het knap vindt, doet me goed :D. Kun je niet bij een privekliniek gaan die Natrelle gebruikt, of Mentor als die maten uitkomen? Bedoelt je pc dat ze alleen met de cohesief 2 werkt? Ik zou het anders ook niet weten. De cohesief 1 zweet wel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Njah ik ga al niet zo graag na een andere, omdat ik zowieso niemand ken die bij een andere is geweest. Bij deze kliniek zijn toch wel meerdere geweest en mooi gedaan. Ik vertrouw mijn eigen pc ook en ik heb een goed contact met haar dat houdt mij tegen om daar niet meer te gaan, zou het meer ook rot voor haar vinden om te zeggen dat ik toch liever ergens anders ga want ze doet het wel echt goed en mooi!

Maarja hhet kostenverschil en de zorg zit ik nu mee. Ik ga gewoon eens een consult aanvragen en kijken wat deze pc zegt. Overrigens ook een hele goede, mijn eigen pc heeft jarenlang samengewerkt met hem, hij zit al meer als 35 jaar in het vak, hij is toen overgestapt naar een privekliniek en mijjn pc heeft zijn praktijk in het ziekenhuis overgenomen. Dus in goede handen ben ik wel.

En als de diameter nu bij mij toeneemt word mijn borst ook al een stuk groter. Ik denk dat ik me blind ben aan het staren op de projectie. Ik vind het gewoon te lastig en ben zowieso al in alles een twijfelaar, bang dat ik een verkeerde keuze maak.

Ik laat het maar weer op me af komen en wacht het consult af, en dan een keuze maken.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje buuterfly wat een verhaal, weet je al wat je doet? Waar is je s.zusje geopereerd dan?

Heb je echt weer vertrouwen in natrelle? Meestal bij kapsel van een sillicoon, kent het lichaam het 'ding' wat er niet in hoort en gaat weer kapselen ( afweer systeem ) , dit heb ik ooit ergens geleze , en zou dus betekenen dat de kans op kapselen weer groot is,..

Weet je ook of het kapsel door de scheur is gekomen. Of de scheur Door het kapselen ?

Sterkte meid!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.