Ga naar inhoud

Cortison-injectie ?


Gast kippie

Aanbevolen berichten

Hoi

2 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad.

De littekens zitten op mn tepels, maar zijn nog steeds niet minder. Nu wille ze me gaan behandelen met een cortison-injectie.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lokale injectie van corticosteroiden:

Soms blijven na operaties of verwondingen verdikte, ontsierende littekens over. Deze zijn vaak lastig te corrigeren. Soms treedt na een hersteloperatie juist een verergering op. Met behulp van een combinatiebehandeling Lasertherapie en inspuiting van Triamcinolon-oplossing in het litteken (hierdoor neemt de bindweefselproductie af en wordt de huid vlakker en soepeler.

) worden cosmetisch goede resultaten bereikt.

> kan je 'hier' lezen .

Ervaringen vind je hier (nog) niet dus voorlopig is googlen idd de enige optie :

littekenbehandeling - injectie van corticosteroiden - triamcinolon

Zal even met je meezoeken en als ik een interessante link vind laat ik wat weten .

Heb ook wat vraagjes naar jou toe , uit interesse , omdat ik mijn bv ook langs de tepel heb :1:

Waar heb je die bv laten doen ? Smeerde je na je bv littekencréme (-olie) of iets dergelijks om genezing te bevorderen (meestal op aanraden chirurg , geen persoonlijk 'verwijt' hoor) ?

Ben je naar dezelfde kliniek geweest voor een verbetering van dat litteken ? Had je al eerdere behandeling ? Zoja : welke ?

Wat is er precies 'mis' met je litteken ? Was dat van in't begin al zo ? Doet je litteken pijn of is het estetische aspect dat jou stoort ?

Waarom wordt deze behandeling aangeraden ?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

HoiHoi

Allereerst bedankt voor het meezoeken,,

Mijn litteksn zijn vanaf t begin af aan al zo..Zal binnenkort foto plaatsen

Ik heb inderdaad eerst zelf gesmeerd.. na een jaar terug geweest en ze waren idd nog erg hard.. silleconenpleisters gekregen en die erop gedaan..Geen resultaat..

Ze zijn wel wat zachter geworden, maar nog erg zichtbaar..

Woensdga moet ik terug naar de kliniek (arenborghoeve) en ben benieuwd wat ze dan zeggen/doen want dit is niet meer leuk

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor , Dr Visser staat hier hoog aangeschreven op het forum , eigelijk ben ik nog maar weinig 'slechter' nieuws van haar tegengekomen dus vandaar mijn vraag .

Ze werkt ook in de Wellnesskliniek waar ik destijds geopeerd ben .

Daar werken ze (liefst en dus meestal) langs de tepel en met nietjes (krammetjes/klemmetjes , wat je wil) .

Heb al een aantal keer gelezen dat ze in haar eigen kliniek (Arenborghoeve) liever langs de borstplooi werkt en met draadjes .

Wel spijtig van je littekens , moet bekennen dat ik van haar 'beter' gewend ben .

Of die littekenvorming beïnvloed wordt door nietjes of draad te gebruiken voor het hechten weet ik eigelijk niet .

Je bent terug geweest naar de kliniek met je ontevredenheid ivm je littekens , wat zeiden ze daar dan ? Ik weet wel dat sommigen niet zo goed littkenweefsel vormen , kan erfelijke aanleg zijn bvb .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ben ik weer..

Ik ben vandaag terug geweest bij dr Visser. Moet zeggen, heb haar van een heel andere kant leren kennen. Ik vond haar altijd beetje kil overkomen en vandaag was ze heel gezellig en leuk!

Wat ze gedaan heeft. Ze heeft ernaar gekeken en vond ze inderdaad niet mooi. Ze heeft andere littekens op mijn lichaam bekeken om te kijken hoe die normaal genezen.Die genezen heel goed.

Ze gaat me nu een littekencorrectie geven.

15 maart ben ik aan de beurt. Ze maakt een sneetje in het litteken en haalt eens tukje weg. Omdat het litteken zo dik is, is mijn tepel ook een beetje ovaal, dus wordt nu ook weer rond.

Ze kon me geen garantie geven dat het nu wel mooier wordt. Als laatste oplossing is er nog een tattoo mogelijk, maar ze wilde eerst dit proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.