Ga naar inhoud

Marieke89 : 24 april 2014 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik lees al een aardige tijd mee op dit forum om me te oriënteren voor mijn eigen borstvergroting. Gisteren ben ik geopereerd in de Velthuis kliniek door dokter Moojen Zaal. ik heb hier echt een ontzettend goede ervaring mee gehad, vandaar dat ik toch even een verslagje wil neer zetten hierover. Ook omdat ik zelf heel veel heb gehad aan de verhalen van iedereen hier.

Ik zal even bij het begin beginnen. Ik ben bijna 25 jaar oud en wilde al een aantal jaar een borstvergroting. Naast de hoge kosten waar ik toch even voor heb moeten sparen vond ik het toch ook wel doodeng om daadwerkelijk te doen. Nu besloot ik om het toch door te zetten.

Ongeveer 4weken geleden heb ik mijn eerste consult bij dokter Moojen-Zaal gehad. Een super aardige vrouw, die duidelijk weet waar ze het over had. Na het opmeten en passen hebben we afgesproken dat ik 270 cc, anatomisch dual plane zou krijgen. ( ben 1.63 En ong. 53 kg )

Aangezien ik later toch nog twijfelde over de maat heb ik later nog een extra afspraak met mijn consulente gemaakt om nogmaals te passen. Dit kon gepland worden op de dag dat ik naar de fysiotherapeute moest en dus toch al naar de kliniek toe kwam. Ze werken hier met een programma waarbij je twee weken van te voren begint met het oprekken van de borstspier.

Gisteren was het dan eindelijk zo ver!! Een uur voor de operatie moest ik me melden. Toen moest er nog even betaald worden, werden er foto's gemaakt en de controle afspraken over 1 week, over 2 weken en over 6 maanden gepland. Ik kreeg toen ook gelijk de twee extra sportbeha's mee die ik via mijn consulente had besteld.

Vervolgens vriend en zuslief gedag gezegd en gelijk door naar de anesthesie. Hier mocht ik gelijk al omkleden en kreeg ik mijn infuus, bloeddrukmeter en pleister voor de monitor op. Ik mocht lekker in een bedje met een warme deken wachten tot ik aan de beurt was. De verpleegkundige waren allemaal super aardig. Ik moest nog even wachten maar er bleef eigenlijk constant iemand bij me of met me praten, waardoor ik eigenlijk totaal niet meer zenuwachtig was.

Nadat dokter Moojen me had afgetekend mocht ik gelijk mee lopen naar de ok, waar een verwarmd bedje klaar stond. Ook hier weer was iedereen super aardig en dokter Moojen sprak me nogmaals super aardig even toe.

Om elf uur was ik aan de beurt en om half twaalf kwam k al weer terug op de verkoeverkamer. Binnen een uur was ik al weer wakker en kreeg ik lekker een beschuitje en twee kopjes thee. Iedereen was super aardig en ze kwamen steeds vragen of alles goed ging. Ook kwam dokter Moojen nog even bij me kijken. Echt een super aardige vrouw en heel aardig en betrokken medewerkers daar.

Om half twee stond de fysiotherapeute aan mijn bed om de oefeningen voor komende week door te nemen en vervolgens mocht ik naar huis.

Onderweg naar huis begon de pijn wel te komen en had ik vooral veel last van de druk op mijn borstkas. Met de pijnmedicatie die ik voorgeschreven gekregen heb was de pijn wel snel weg te nemen. De pijn valt nu ook erg mee, maar nee wel alle medicijnen netjes volgens schema en doe elk uur mijn oefeningen.

Alleen vanuit liggende positie ( met vier kussens onder mijn hoofd en rug ) omhoog moeten komen is een ramp. Hiervoor heb ik echt een zetje nodig van mijn vriend.

Al met al is het mij dus erg meegevallen tot nu toe. Wat ik wel erg lastig vind is inschatten wat ik nu wel en niet mag doen. Als iemand hier nog tips over heeft dan hoor ik dat graag. Ben bang dat ik te stijf wordt als ik te weinig doe, maar ook dat ik overbelast als ik te veel doe :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie

Hi Marieke,

erg leuk om even met je 'mee te mogen lezen'.

Ik was dinsdag op consult en zal dezelfde ingreep ook bij dr. Moojen ondergaan op 8 mei.

Heel veel succes met de herstel periode! En straks heel veel plezier met je nieuwe boobs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marieke,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs! Bedankt voor het delen van je ervaring, leuk verslag heb je geschreven! Een goed herstel gewenst! O ja, ik heb je titel even aangepast, zo kan hij makkelijk gevonden worden.

Groetjes Andrea

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje, want ik las dat je 2 bestelde bh's meekreeg.

Maar ik had begrepen dat je na de operatie een bh van hen kreeg?! Extra bh's is heel logisch. Maar ik vroeg me nu af of ik het goed had begrepen, dat je er sowieso een van hen krijgt... Want dan weet ik hoeveel bh's ik nog bij moet gaan kopen ;) en ook of ik anders vooraf sowieso al iets moet kopen.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn consulente twee zwarte extra besteld. Je krijgt van de kliniek inderdaad een (witte) bh aan voor je naar huis kan. Vond het zelf wel erg fijn om er nog twee bij te hebben omdat je ze de eerste periode natuurlijk dag en nacht aan moet. Ook vond ik het wel handig om ze daar te bestellen omdat je dan wel aardig zeker bent dat ze goed passen en ze waarschijnlijk wel goed zullen zijn.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

Heel veel succes alvast!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

ik lees al een aardige tijd mee op dit forum om me te oriënteren voor mijn eigen borstvergroting. Gisteren ben ik geopereerd in de Velthuis kliniek door dokter Moojen Zaal. ik heb hier echt een ontzettend goede ervaring mee gehad, vandaar dat ik toch even een verslagje wil neer zetten hierover. Ook omdat ik zelf heel veel heb gehad aan de verhalen van iedereen hier.

Ik zal even bij het begin beginnen. Ik ben bijna 25 jaar oud en wilde al een aantal jaar een borstvergroting. Naast de hoge kosten waar ik toch even voor heb moeten sparen vond ik het toch ook wel doodeng om daadwerkelijk te doen. Nu besloot ik om het toch door te zetten.

Ongeveer 4weken geleden heb ik mijn eerste consult bij dokter Moojen-Zaal gehad. Een super aardige vrouw, die duidelijk weet waar ze het over had. Na het opmeten en passen hebben we afgesproken dat ik 270 cc, anatomisch dual plane zou krijgen. ( ben 1.63 En ong. 53 kg )

Aangezien ik later toch nog twijfelde over de maat heb ik later nog een extra afspraak met mijn consulente gemaakt om nogmaals te passen. Dit kon gepland worden op de dag dat ik naar de fysiotherapeute moest en dus toch al naar de kliniek toe kwam. Ze werken hier met een programma waarbij je twee weken van te voren begint met het oprekken van de borstspier.

Gisteren was het dan eindelijk zo ver!! Een uur voor de operatie moest ik me melden. Toen moest er nog even betaald worden, werden er foto's gemaakt en de controle afspraken over 1 week, over 2 weken en over 6 maanden gepland. Ik kreeg toen ook gelijk de twee extra sportbeha's mee die ik via mijn consulente had besteld.

Vervolgens vriend en zuslief gedag gezegd en gelijk door naar de anesthesie. Hier mocht ik gelijk al omkleden en kreeg ik mijn infuus, bloeddrukmeter en pleister voor de monitor op. Ik mocht lekker in een bedje met een warme deken wachten tot ik aan de beurt was. De verpleegkundige waren allemaal super aardig. Ik moest nog even wachten maar er bleef eigenlijk constant iemand bij me of met me praten, waardoor ik eigenlijk totaal niet meer zenuwachtig was.

Nadat dokter Moojen me had afgetekend mocht ik gelijk mee lopen naar de ok, waar een verwarmd bedje klaar stond. Ook hier weer was iedereen super aardig en dokter Moojen sprak me nogmaals super aardig even toe.

Om elf uur was ik aan de beurt en om half twaalf kwam k al weer terug op de verkoeverkamer. Binnen een uur was ik al weer wakker en kreeg ik lekker een beschuitje en twee kopjes thee. Iedereen was super aardig en ze kwamen steeds vragen of alles goed ging. Ook kwam dokter Moojen nog even bij me kijken. Echt een super aardige vrouw en heel aardig en betrokken medewerkers daar.

Om half twee stond de fysiotherapeute aan mijn bed om de oefeningen voor komende week door te nemen en vervolgens mocht ik naar huis.

Onderweg naar huis begon de pijn wel te komen en had ik vooral veel last van de druk op mijn borstkas. Met de pijnmedicatie die ik voorgeschreven gekregen heb was de pijn wel snel weg te nemen. De pijn valt nu ook erg mee, maar nee wel alle medicijnen netjes volgens schema en doe elk uur mijn oefeningen.

Alleen vanuit liggende positie ( met vier kussens onder mijn hoofd en rug ) omhoog moeten komen is een ramp. Hiervoor heb ik echt een zetje nodig van mijn vriend.

Al met al is het mij dus erg meegevallen tot nu toe. Wat ik wel erg lastig vind is inschatten wat ik nu wel en niet mag doen. Als iemand hier nog tips over heeft dan hoor ik dat graag. Ben bang dat ik te stijf wordt als ik te weinig doe, maar ook dat ik overbelast als ik te veel doe :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Marieke, mooi verslag en lang ook. Ik ben vandaag eind vd middag geopereerd in België wellness kliniek..... Maar oefeningen..? Waar jij het over hebt heb ik niet mee gekregen. Ik heb 350cc achter de borstspier gekregen en had zelf tussen a en b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neeltje, die oefeningen zijn inderdaad van een herstelprogramma die alleen de Velthuis kliniek heeft. Je begint voor de operatie al met oefeningen om de grote borstspier wat op te rekken en voor te bereiden op de prothese. Na de operatie zie je gelijk weer de fysiotherapeut en krijg je oefeningen mee om ervoor te zorgen dat je niet zo stijf wordt en de borstspier en borst zich sneller aanpassen en herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rose1974

Hoi Marieke,

Leuk om te horen dat jij ook de 24e door Laura bent geopereerd.

Ik was de eerste die dag, dus toen jij aan de beurt was lag ik bij te komen op de recovery.

Mijn ervaring is gelijk aan die van jou, dus het zou onzin zij als ik ook een operatieverslag zou maken.

Doe ook trouw mijn oefeningen, maar heb aan een kant behoorlijk last van de aanhechting van mn spieren en maak dus dankbaar gebruik van de extra pijnstilling die we hebben gekregen. Als ik plat ga liggen heb ik binnen een uur een branderig/stekend gevoel in een van mn borsten, zodra ik rechtop zit is dat gevoel weer weg. Herken jij dit?

Veel succes met je herstel en wie weet komen we elkaar og tegen bij de nacontrole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rose,

Wat grappig dat jij ook die dag geopereerd bent. Misschien heb ik je nog wel gezien.

Ik heb nog niet plat kunnen liggen. Ik slaap nog steeds op de bank met vier of vijf kussens. Dat doet al zeer eigenlijk, vooral bij het omhoog komen.

Ik heb het nog niet aangedurfd om in bed te slapen omdat ik bang ben op mijn zij te draaien. In de kliniek werd ik wakker omdat ik tot twee keer toe teruggedraaid werd op mijn rug toen ik op mijn zij ging liggen.

Ik heb wel gedouchte vandaag. ( heel fijn, mijn zusje woont tijdelijk bij mij en zij in verpleegkundige dus kon me ook heel goed helpen met wassen en aankleden enzo)

Ik heb nu wel ineens steeds een soort trillerig of stekelig gevoel in beide borsten. Ik weet niet zo goed wat dit is en maak me hier wel een beetje zorgen om. Misschien zijn het wel gewoon mijn spieren, maar weet het niet. Heb jij dit ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rose1974

Ja, wie weet, ik lag in het eerste bed, naast de OK!

Dat gevoel wat jij omschrijft, volgens mij heb ik dat ook, alleen aan de borst waar ik geen branderig/stekend gevoel heb. Het voelt bij mij een beetje kriebelig aan. Een heel gek gevoel, maar beter dan die steken zeg.

Volgens mij kan het geen kwaad en heeft het te maken met het herstel van je borsten.

En hou je veel vocht vast? Vandaag annanas gegeten , zou goed moeten helpen bij het afdrijven van vocht.

Nou sterkte meid, hoop dat je snel weer in je eigen bedje kan slapen, dat ligt wat mij betreft toch het lekkerst :-)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb ook enorm last van vocht vast houden. Ik zit aan de brandnetel thee en groene thee, schijnt ook te helpen. Moet vanzelf weg gaan hoor als je lichaam weer wat om gang komt.

Heb jij ook dual plane?

Dat trillerige gevoel is inderdaad een beetje kriebelig. Gaat ook wel weer heel snel over steeds. Ik ben ook wel blauw aan het worden nu en flink aan het opzwellen.

Ik hoop ook dat ik snel weer mijn bedje in kan. Vind mijn vriend ook veel gezelliger! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rose1974

Ja, de groene thee komt inmiddels mn oren uit, maar het vocht blijft, dus toch maar even op zoek gegaan naar alternatieven.

Ik loop overigens ook de hele dag buiten hoor. Ik heb 2 kinderen, dus het gezin moet gewoon doordraaien. Ik zie er eigenlijk ook tegenop om straks weer naar bed te gaan omdat ik echt niet lekker kan slapen.

Het is een afwisseling van liggend slapen, met veel pijn en moeite omhoog komen, oefeningen doen en daarna zittend met een berg kussens in mn rug weer verder proberen te slapen en dit herhaald zich nog een paar keer per nacht pfffffff zo vermoeiend, waar ben ik aan begonnen hahaha

Je vriend moet blij zijn dat je op de bank ligt, kan hij in ieder geval wel lekker slapen.

Mijn vent is ook een paar keer per nacht wakker door mij. Best balen, maar hij maakt zich eigenlijk alleen zorgen om mij die schat :-)

Na een paar dagen moet het beter gaan, dus daar vertrouwen we maar op toch en wie mooi wil zijn........

Ik heb overigens ook dual plane Natrelle 425 cc

Ik ben overigens 1.74 en weeg ong. 76 kilo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rose1974

Om bloeduitstortingen te verminderen gebruik ik overigens Arnica tabletten van VSM ben ik direct na de operatie mee begonnen. Schijn je ook al eerder mee te kunnen beginnen. Is homeopatisch dus baat het niet dan schaadt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook Arnica druppels in huis gehaald. Ga daar zeker mee beginnen nu, alhoewel ik vrees dat ik nu een beetje laat ben daarmee omdat ik al blauw ben!:)

Maar inderdaad, over een paar dagen kijk je terug op deze tijd en dan viel het ineens allemaal reuze mee. Op naar het eindresultaat... Alleen ben ik zoooo ongeduldig!!!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rose1974

Heb bij m'n borsten nog geen blauwe plek weten te bespeuren, maar heb tegelijkertijd ook het litteken van mn keizersnede laten corrigeren en daar is het wel een beetje blauw, maar in tegenstelling tot mn borsten gelukkig veel minder pijnlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Leuk verslag heb je geschreven , had zo mijn verslag kunnen zijn hihi alles precies het zelfde , ik ben zelf 8 april door dr mooijen zaal geopereerd , ik heb 415 cc hp dual plane en heb ook flink last van mijn borst spier gehad na een week werd het gelukkig minder

Heel veel sterkte met je herstel nog !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marieke, mooi verslag, prettig om deze informatie van je te mogen/kunnen lezen.

Ben wel benieuwd naar de oefeningen welke goed zijn voor en na de operatie, kun je me daar wat meer over vertellen? volgende week is het mijn beurt voor een BV en wil er zoveel mogelijk aan doen dat herstel goed verloopt. Groetjes, 80AA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi 80AA,

De oefeningen zijn er om de grote borstspieren alvast te rekken voor de operatie. Dit is alleen van belang bij dual plane, weet niet of je dit krijgt?

Het zijn echte rek oefeningen, die je twee weken van te voren 4-6x per dag gaat doen en twee uur na de ingreep zie je de fysiotherapeut ook weer. Mij werd aangeraden om met alles te stoppen waarmee je de borstspier echt traint. Met (kracht)training wordt deze spier namelijk korter en dikker, terwijl je deze juist langer wil maken voor de operatie.

Ik zou alleen echt niet weten hoe ik uit zou moeten leggen hoe de oefeningen gaan! :o en ik weet eigenlijk ook niet zo goed of die oefeningen individueel afgestemd worden of dat ze gewoon standaard zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Je hebt ook plaspillen die kan je op internet vinden zijn volgens mij ook homeopatisch! Dat trekt het vocht een beetje uit je lichaam weg :) hoop dat je daar wat aan hebt! ben zelf gister geholpen en heb nog geen last van vocht dus heb ze nog niet gebruikt.

Beterschap met je herstel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan je voor de tip! :) inmiddels nog steeds ruim 3 kilo zwaarder dan voor de operatie! Maar het is natuurlijk ook nog maar vijf dagen gelden...

Krijg je van die plaspillen niet een lage bloeddruk? Die van mij is namelijk al niet zo heel hoog en daalt snel als ik stil zit.

Jij ook heel veel beterschap met je herstel! Hoe gaat het met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een informatieve verslag, bedankt voor het delen! Ikzelf word ook geopereerd door Dr Moojen en dit is al de zoveelste positieve ervaring wat ik lees.

Ik ben ook "hard" aan het trainen hoor :) als iemand hier daar meer info wilt PM me maar :)

Enjoy your boobies :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi allemaal,

24-4 heb ik mijn borstvergroting gehad. Ik heb 270CC gekregen, dual plane (natrelle)

Na de operatie binnen twee weken al nergens last meer van gehad en beide controles waren goed.

Toen ik bij kwam van de operatie was direct mijn reactie dat ik ze wel heel klein vond om te zien. Als ik ze voel is het echt een enorm verschil, maar op het zicht niet veel meer dan de opgevulde beha's die ik droeg. De eerste tijd had ik heel veel vocht achteromkijk protheses, maar nu is dat bijna weg en worden ze met de dag kleiner.

Ik ben er dus ook weer zo een die twijfelt over de maat. De ene dag vind ik de maat hartstikke mooi en dan vind ik ze ineens weer veel te klein. In de kliniek gaven ze aan dat ik, als ik een maat groter zou kiezen (310CC) ik geen natuurlijk resultaat meer zou hebben. Ik denk dus dat dit de maximale grote is, maar kan me hier dus eigenlijk niet zo goed bij neerleggen.

Ik vraag me dus af of ik nu, na 3,5 weken, nog veranderingen kan gaan zien in mijn borsten en welke dan? Ik kom van echt gewoon plat naar nu sportbeha 70C.

Hoe lang duurde het bij jullie voor jullie je nieuwe borsten echt accepteerde?

Ik hoor graag van jullie! ( en sorry voor mijn gezeur;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is toch psychisch he. Als het eenmaal in je hoofd zit dat ze te klein zijn krijg je dat er niet zo makkelijk meer uit. En dat kan met 200cc zijn maar ook met 600.. Het is dus aan jezelf of je het gaat accepteren of dat je misschien voor een nieuwe operatie gaat.

Bekijk het eens van een andere kant, vroeger had je niks! Het is net zo groot als een opgevulde bh? Mooi toch! Ik vind die maximizers persoonlijk vreselijk zitten, jij hoeft daar nu niks voor te doen, gewoon een bh'tje aan en klaar, niks push up!

Voor feestjes of bijzondere gelegenheden kan je altijd nog aan de slag met push ups en kipfilets, maar probeer ervan te genieten. Waarom heb je de operatie gedaan? Wat had je voor ogen? Staat het mooier in shirtjes, kan je leuke bikini's aan?

Het is lastig als je in het begin niet tevreden bent, maar probeer voor jezelf eens over deze vragen na te denken. En als je het écht niet kan accepteren is een heroperatie altijd nog een optie. Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.