Ga naar inhoud

Marieke89 : 24 april 2014 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis kliniek


Aanbevolen berichten

Twijfel en Boho, dank je voor jullie berichtjes!,

Ik denk inderdaad dat ik nog moet wennen aan het hebben van borsten. Van niets naar ineens toch een C cup is toch stiekem niet niks. Het is natuurlijk ook nog wel onnatuurlijk, zo 3,5 weken na de operatie. Ik hoop en denk stiekem, dat er toch ook wel een hoop veranderd als ik mijn mooie sportbeha uit ( komende donderdag al, want hoef hem na vier weken alleen nog maar snachts aan) mag en voor het eerst een mooi gevulde beha aan heb. Denk dat dat ook wel enorm scheelt. Ziet er toch ook weer ineens heel anders uit!

Twijfel, ik ben 1.64m en rond de 54kg. Dat dit het Max. Aantal CC is voor een natuurlijk resultaat is dus denk ik ook wel logisch. Ik heb ook voor dokter Moojen gekozen omdat ik heel veel berichten over haar heb gelezen en zij dus inderdaad hele mooie natuurlijke borsten maakt. Het is ook echt een top vrouw en de Velthuiskliniek heb ik echt als een hele fijne kliniek ervaren!

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik nog altijd meerdere keren per dag heel kritisch in de spiegel sta te kijken. De ene keer is de ene mooier, dan weer dan andere. Ik heb ook werkelijk geen geduld tot alles mooi geheeld is en op zijn plek zit. Zoals iedereen hier wil ook ik natuurlijk wakker worden met het eindresultaat.

Ik kan je ook niet duidelijk aangeven Boho wat ik precies niet mooi vind. Ze zitten een beetje hoog vind ik zelf, en lopen door het vocht wat er nog zit nog niet mooi egaal af. En ze zijn verschillend. Maar stiekem weet ik ook wel dat dat ook normaal is.

Als ik dan kijk hier naar foto's van andere dan ga ik dat direct vergelijken met mijzelf, ook al weet ik dat iedereen de mooiste foto erop zet enzo.

Misschien moet ik gewoon even niet zo heel vaak en niet zo kritisch naar mezelf kijken en het allemaal even tijd geven om te wennen en helemaal goed te helen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik zou zeker eens een pauze nemen met naar jezelf kijken. Geef dat hoofdje van je even rust ;) Ik kan me ook nog zo goed voelen over mijn lichaam maar als ik een kwartier in m'n vetjes sta te knijpen kan ik zo 100 dingen noemen die beter kunnen.

Misschien een weekje helemaal niet in de spiegel kijken? Of in ieder geval tot je sportbh uit mag? Is misschien drastisch maar wie weet helpt het! Net zoals het helpt als je een tijdje niet op de weegschaal gaat staan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik inderdaad maar eens proberen, ga woensdag bh's shoppen en gok dat ik daar toch wel heel erg blij van ga worden!

Tot die tijd, en daarna proberen om niet zo vaak te spieken en dan zeker niet zo kritisch proberen te zijn!

Onwijs bedankt voor jullie lieve, behulpzame woorden! :) jullie hebben ook eigenlijk gewoon gelijk en ik moet ook eigenlijk hartstikke blij zijn met dit prachtige resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem meid, het is ook best heftig. Je zegt het zelf al, je gaat van niks naar veel en je had er waarschijnlijk hele hoge verwachtingen van. Logisch, het is een droom die uit komt! Grote kans dat je woensdag staat te juichen in de paskamer! :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en ik wil ook absoluut geen neppers!!!

Daarom heb ik inderdaad ook niet voor ronde gekozen. Ik denk dat het gewoon even tijd nodig heeft. Zo niet dan kan ik natuurlijk altijd nog kijken of een wissel zin heeft. Als je kijkt naar de maten tabel van Natrelle dan scheelt het ook niet veel tussen 270 en 310CC bij mijn maten, dus daarvoor ga ik ook echt absoluut niet opnieuw 4600€ voor neerleggen! Zeker niet omdat dat kleine verschil dus zit in het natuurlijke, maar misschien (zonder mooie bh, in mijn sportbh) iets te kleine of grotere neppers.

Ik neem gewoon even afstand van de spiegel en ga woensdag lekker shoppen! Gaat hopelijk met een beetje tijd gewoon goed komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marieke,

Mijn ervaring is dat je borsten er een stuk groter uitzien met een normale bh en niet zo'n sportbh die alles platdrukt. Dus nog even geduld meid.

Gr Yara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marieke,

Bij het lezen van je bericht vroeg ik me vooral af wat jouw verwachting vóór je operatie was. Was je eerder altijd wel tevreden als je een maximizer bh droeg, of vond je je borsten dan (in kleding dus) ook nog te klein?

Als je je heel erg op iets fixeert dan lijkt het "probleem" altijd groter. Probeer je lichaam als 1 geheel te zien en bekijk dan of het in verhouding is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je borsten gaan nog heel erg veranderen, bij mij scheelde het 1 tot 2 cupmaten. Het volume zat eerst heel erg hoog, dus ik vulde een D uit aan de onderkant, en aan de bovenkant puilde het, maar het had geen zin een grotere maat te pakken omdat het zo strak stond. Na tien maanden paste ik een E/F. Ik heb dezelfde maten als jij en ook dezelfde prothesemaat, maar ik begon met B/C. Ik vind ze te groot, maar moest leeg vel opvullen. Later nog eens gevraagd of het echt niet kleiner kon, maar het zou maar een verschil van max. 50 cc zijn en dat vond ik geen her waard. Blijkbaar is het bij mij ongeveer 90 cc per cupmaat. Ik heb 1 kleinere borst en daar zie je de prothese echt wel zitten, net of ik een onzichtbare push up bh aan heb. Ik vind de andere borst er natuurlijker uitzien, en het voelt ook beter. Als je na een aantal jaren gaat wisselen, heb je waarschijnlijk ruimte voor meer cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi allemaal!

8 weken geleden ben ik geopereerd door dokter Moojen Zaal. Ik kreeg met mijn maten als optie om te kiezen voor 270CC of ander 310( maar dan zou je misschien kunnen zien dat ze niet echt zijn). Ik heb gekozen voor 270CC omdat ik graag een natuurlijk resultaat wilde.

Nu heb ik ontdekt dat ik een soort rimpels heb in mijn prothese aan de linker buitenkant van mijn ene borst en bovenaan mijn rechterborst. Dit zie je als ik gewoon sta een beetje en wordt erger als ik bijv. Buk of mijn arme draai. Links zie je duidelijk een hele deuk.

Nu zag ik zojuist op de site van natrelle het volgende:

TruForm 1 is een traditionele zachte cohesieve gel, voorheen bekend als Responsive en nu deel van de Natrelle INSPIRA, die zeer responsief is en zich vormt naar de gewenste borstvorm.

De in de Natrelle INSPIRA en Natrelle 410 gebruikte TruForm 2 is een type stabiele en cohesieve siliconengel, voorheen bekend als Soft Touch, die ideaal geschikt is als een natuurlijk gevoel met vormcontrole gewenst is.

De TruForm 3, voorheen bekend als de Cohesive, is de originele vormstabiele cohesieve gel die uitsluitend gebruikt wordt in de Natrelle 410.

De TruForm Dual Gel is een exclusieve samenstelling waarin twee vormstabiele gels, de TruForm 3 en een nog steviger cohesieve gel, in het voorste gedeelte van de Natrelle 510 gecombineerd worden.

Met 270CC valt mijn prothese onder de TruForm 2 en bij 310CC zou deze vallen onder deTruForm 3.

Kunnen deze plooien zijn ontstaan doordat ik nu deze TruForm 2 heb en niet de 3?? Hier is tijdens mijn consult helemaal niet over gesproken!! Ik heb hier niets over gehoord. Zou ik met de TruForm 3 minder kans gehad op deze vervormingen??

(Ik ben overigens 1.64 en 54 kg, en kom van zo goed als plat. Mijn protheses zijn dual plane geplaatst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat je last hebt van rimpeling :(. Ik heb de 410 ST en heb dan dus ook "2"? Is dat coh. 2? Destijds had je 4 hardheden: semicohesief, dat is nu coh. 1. Dan rond cohesief, dat was zachter dan anatomisch cohesief. En de hardste waren de 510s. Ik dacht toch echt dat de ST harder was dan de rond cohesieve. En ja, ook ik voel rimpeling en als ik een beetje afval zie je ze ook. Ik denk dat de stuggere prothesen toch niet heel veel zullen helpen, omdat de rimpels dan alleen iets dikker worden. En ze worden dan ook zo hard... ik vind ze nu al hard. Het is wel logisch om bij een lagere cohesiviteit minder cc te nemen. Maar alsnog lijkt het een inschattingsfout. Het kan ook nog wegtrekken begreep ik van dames hier. In de eerste 12 weken?

Heb je over 4 weken je eindcontrole? Heb je de pc al gesproken idd, om te vertellen dat je dit hebt? :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb contact opgenomen met de kliniek. Mijn consulente heeft het bij dokter Moojen Zaal neergelegd en krijg zo snel mogelijk een terugkoppeling. ik heb mijn eindecontrole bij haar pas in oktober, maar kan hopelijk eerder terecht om het te laten bekijken. Vind het zo lastig! Aan de ene kant wil ik echt niet weer onder het mes, maar wil ook geen oma borsten met rimpels en deuken :S hoop echt heel erg dat het weer wegtrekt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou Bopki,

Toen ik mijn protheses opzocht via google kwam ik op dat schema uit wat ik in mijn topic neergezet had, maar ik ben verder ook geen pro met deze informatie;).

Ik weet wel dat ik op dit moment helaas echt niet tevreden ben. Mijn linkerborst voelt heel zacht, met rimpels en een deuk. Terwijl rechts best hard voelt, nog altijd bijna een cm hoger lijkt te zitten ( iig boven het litteken) en kleiner lijkt.

Als ik mijn armen langs mijn lijf hou raakt mijn linkerborst aan de zijkant mijn arm en recht niet.

Ik wacht het af tot 12wk PO en ga dan echt langs bij de kliniek. Voor die tijd kan er nog vocht zitten zeiden ze al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte de komende vier weken, misschien dat het al eerder wegtrekt. Kan het zijn dat de ene borst kleiner lijkt omdat hij nog hoger zit? Ik vond dat ze groter leken toen ze soepel waren en laag zaten. Ze worden dan ook breder aan de onderkant - is dat het deel wat je arm raakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Ja links is het het onderste deel. Hoop ook heel erg dat het nog weg trekt allemaal en dat dat rimpelen niet erger wordt!

Weet jij of dat nog kan, het zakken van je protheses ? Heb ergens gelezen dat ze na 6weken echt wel ingekapseld zijn en op hun plek zitten.

Vind al dat wachten maar moeilijk :S loop mezelf echt helemaal gek te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee meid nou ik hoop ook echt voor je dat het weg trekt!

Ligt het nou aan mij of lees ik steeds vaker over rimpels?

Is er een aanwijsbare reden voor?

Aantal cc, dunne huid of de hardheid?

Ik ben voor de zekerheid toch maar voor de hardere cohesive gegaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prothesen gaan zeker nog zakken. Of eigenlijk wordt de huid soepeler, waardoor ze optisch zakken. Dat duurt nog maanden lang, bij mij werden ze na 10 maanden pas zacht. Kapselen is idd in zes weken, dan zitten ze vast in de holte. Voor mij was het ook moeilijk destijds, omdat de randen zo enorm zichtbaar waren, vooral aan de bovenkant. Het rimpelen kwam pas na een half jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lodieke, wat ben ik toch blij dat jij zoveel weet:) echt top!!!!:)

Ik hoop dan dat rechts gewoon nog goed gaat komen. Ga me daar maar gewoon proberen op in te stellen. Ga heel hard duimen dat die dan niet zo gaat plooien als links. Denk dat die gewoon wat sneller hersteld. Vind het alleen wel wat verontrustend dat links naarmate hij zachter wordt meer gaat rimpelen. Nu namelijk ook al aan de onderkant. Ben een beetje bang dat rechts dan vrolijk mee gaat doen :S ik weet dan niet zo goed of ik met de kliniek tot een oplossing kan komen. Tot nu toe krijg ik alleen maar te horen dat dat de prothese is en ik me geen zorgen hoef te maken.

Nee, dat het niet schadelijk is weet ik wel, maar ik vind het echt vreselijk om te voelen en te zien. Dat is niet waar ik zo goed als 5000€ voor neer heb gelegd :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Ik ben je voorgegaan met precies dezelfde prothesen en ongeveer dezelfde bouw. Het is eng om die rimpels te voelen, he. Ik hoop dat het nog wegtrekt, kun je ze ook zien aan de onderkant? Dat had ik wel.

Er is nog een dingetje wat ik me voor mijn situatie afvraag. Mijn pc heeft geen pasprothese gebruikt, maar stel nou dat de binnenkant toch kleiner was dan aan de buitenkant gemeten. Stel dus dat de holte niet groter gemaakt kon worden. Zou dat dan de rimpeling veroorzaakt kunnen hebben? Of had ik het dan al eerder moeten merken? Ik weet niet hoe dit bij jou is gegaan. Waarschijnlijk ga ik dat pas weten bij explantatie, dan kunnen ze zien of hij goed in de holte ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er bij mij een pasprothese is gebruikt. Ze heeft vaak benadrukt dat er in gaat wat we hebben afgesproken dus alleen die prothese was aanwezig. Aan de onderkant zie je het nog niet, maar rechts aan de bovenkant wel. Dat vind ik raar aangezien de prothese boven onder de spier moet liggen.

Kunnen ze zoiets niet zien met een foto of mri??

Ik ben gewoon ook een beetje bang dat ze niets aan die rimpels kunnen doen. Weet echt niet of een andere prothese verschil kan maken hierin. Het voelt nu net als rimpelende pudding of gelei. Echt vreselijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier al een paar keer gelezen dat vrouwen met dual plane toch rimpeling bovenin hebben. Op een MRI kunnen ze wel plooien zien, maar ik weet niet of je dan ook echt kunt zien hoe de prothese in de holte ligt. Ik zou het wel graag willen weten, omdat vouwen slijtplekken zijn. Daar kan de prothese dus scheuren. Eventueel krijg ik bij de internist een MRI, als er vermoeden is van lekkage. Dat zou een oorzaak kunnen zijn van de gewrichtsklachten die ik nu heb, maar het is allemaal giswerk tot nu toe.

Als de rimpels blijven, kun je alleen lipofilling doen denk ik. Of aankomen. Stuggere prothesen in dezelfde maat geven geen garantie denk ik... Alleen, als bijv. de holte te klein zou zijn, dan zou een wissel wel weer zin hebben. Dan zou je wel kleiner moeten gaan, maar misschien rond cohesief? Die komen minder hoog, dat kan schelen. Gelukkig heb je nog kans dat het weggaat, als je het na een half jaar krijgt blijft het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Hoi allemaal,

Sommige zullen mijn verhaal al kennen, voor andere zal ik het heel kort neerzetten.

25-4-2014 heb ik mijn borstvergroting gehad. Mijn rechterborst bleef te hoog staan, links viel naar buiten en ik had plooivorming.

20-11-2014 heb ik een her gehad. Vanaf dag 1 was ik bang dat rechts nog te hoog stond. Tot aan vandaag blijf ik last hebben van mijn spier rechts (zijn dual plane geplaatst) ik heb bijna elke dag steken en een soort kramp in mijn spier en zodra ik veel kracht zet met rechts heb ik er echt veel last van. Het lijkt alsof mijn spier gewoon veel korter is rechts dan links en hij daarom nog steeds vecht tegen de prothese, ofzo iets.... :S

Heeft iemand hier heel misschien ervaring mee?

Liefs Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.