Ga naar inhoud

3 maanden controle door verpleger. is dat normaal??


Aanbevolen berichten

hoi ladies, ik belde naar diana gabriels om een 3 maanden check in te plannen bij dr straten. Nu beweerde de telefoniste dat de nacontroles niet meer gedaan worden door dr straten zelf maar door een verpleger. Is dit normaal? Ik vind eigenlijk dat de arts die ze geplaatst heeft ernaar moet kijken, of is dat raar gedacht van mij? Mijn 6 wekem check was wel gewoon bij dr straten zelf. Xxx rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat volgens mij ook gelezen. Maar ik snap als je bij 3 maanden de kijk van een chirurg erop wil voor je eind resultaat, als het dan via diana moet zou ik wel gewoon vragen of je dan je eindcontrole bij een andere pc mag doen? Mijn ervaring met verplegers is ( int ziekenhuis ) waar ik een consult mee had is dat die er veel minder kijk en ervaring op hebben dan de chirurgen..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, dat de pc naar zijn eigen resultaat kijkt.....

Heb je geen telefoonnummer van dr. Straten zelf? Of even naar zijn eigen kliniek bellen om te kijken of hij je te woord wilt staan? Kun je het hem zelf even vragen, of hij het normaal vindt, dat hij zijn eigen nacontrole niet mag doen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn nacontrole bij mijn pc maar die bestond uit een aantal vragen: of ik tevreden was, nog pijn had, enz en even voelen of ze soepel waren en de wonden mooi geheeld waren.

Ik stond na 5 minuten weer buiten en voor mij had dit dus heel goed door een verpleger gedaan kunnen en mogen worden.

Maar als je zelf liever bij je pc wilt en/of bijzondere vragen, opmerkingen of klachten hebt dan vind ik ook dat je hier gewoon om moet kunnen vragen en men hier gehoor aan zou moeten geven...

zeker met vrage rondom de operatie of wat er precies gedaan is daar kan toch inderdaad alleen de pc die je geopereerd heeft goed op antwoorden.

succes! xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ladies, ik belde naar diana gabriels om een 3 maanden check in te plannen bij dr straten. Nu beweerde de telefoniste dat de nacontroles niet meer gedaan worden door dr straten zelf maar door een verpleger. Is dit normaal? Ik vind eigenlijk dat de arts die ze geplaatst heeft ernaar moet kijken, of is dat raar gedacht van mij? Mijn 6 wekem check was wel gewoon bij dr straten zelf. Xxx rachel

Hoi Rachel,

Mijn eerste controle, na een week, had ik ook bij een verpleegkundige en niet bij Straten zelf. Nou verloopt bij mij alles voorspoedig dus op zich geen probleem maar ik vond het toch niet prettig en vroeg me wel af of hij net zoveel kennis had.

Ik vroeg of de eindcontrole bij 3 maanden wel bij Straten was en dit zou wel het geval zijn werd me verteld.

Heb jij ook nog een zes weken controle gehad? Moet je daar zelf een afspraak voor maken of wordt je gebeld?

Mij is nl niets verteld over een zes weken controle.

Groetjes Yara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tweede controle is uitgevoerd door mijn huisarts.. De dag dat ik de afspraak had staan, werd ik in de ochtend gebeld om de afspraak te cancelen vanwege afwezigheid van de pc en Diana zelf. Mijn hechtingen moesten er die week uit, maar ik kon niks regelen i.v.m. vervoer. Hechtingen zijn er vervolgens dus uitgehaald door mijn huisarts en de kosten zijn voor mijn eigen rekening. Derde controle moet ik nog krijgen, maar als ik lees dat de nacontroles niet meer via Diana gedaan worden, moet ik maar iets met het ziekenhuis regelen ofzo. Ga dadelijk wel even bellen van hoe en wat. :118:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi twijfeltje !

Jaaa de kosten zijn voor mijn eigen rekening. Ga het nog wel even doorgeven aan de praktijk om te kijken of er wat geregeld kan worden. Vanmiddag ga ik sowieso even bellen van hoe en wat anders ga ik maar naar het ziekenhuis bellen. Misschien dat een pc van het ziekenhuis de nacontrole kan uitvoeren.

Groetjes xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Dit hoort bij de nazorg en hoort bij de kliniek te gebeuren, hier heb je immers ook al voor betaald. De rekening van de huisarts hoor je niet te krijgen, dit moet gewoon via je verzekering betaald worden en wordt ook niet van je eigen risico afgetrokken, echter wanneer je een pc in het ziekenhuis gaat bezoeken wordt dit wel verrekend met je eigen risico en wanneer je die nog niet betaald hebt van dit jaar kan het je idd weleens 150-200 euro kosten een controle bij de pc.

Om antwoord te geven op het topic: het zou kunnen dat deze controle door een vpk gedaan wordt en dat wanneer er zich problemen voordoen dat de pc er alsnog bij gehaald wordt. Ik mag aannemen dat deze vpk weet waar hij op moet letten. Hoewel ik het zelf ook fijner zou vinden om gewoon door mij pc gezien te worden, vind het toch een aparte manier van werken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezoek aan de huisarts hoort bij je basisverzekering, handelingen die in de dokterspraktijk uitgevoerd worden, gaan niet van je eigen risico af.

medicatie weer wel.

heb vandaag heel mn polis doorspit en zag dit staan, omdat ik voor mn medicatie die ik nu krijg flinke eigen risico moet betalen zag ik dat erbij staan, vooral omdat ik nu 7x bij mn huisarts geweest was en wilde weten of ik dat zelf moest betalen. Heeft overigens niks met mn boobs te maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij die verpleegkundige geweest en vroeg of ik een borstband nodig had. Het was niet nodig zei hij want ze waren al goed gezakt. Ik wilde hem wel graag om ervoor te zorgen dat ze iets dichter bij elkaar zouden komen, waarop hij zei dat ik hem dan max een week moest dragen.

Ik heb toch nog gebeld naar Frans en deze vertelde mij dat ik de band gewoon zes weken moet dragen.

Deze verpleegkundige werkt voor Frans maar wist niet heel goed wat hij met mijn vraag aan moest en zij zelf dat ik het anders Frans moest vragen.

De pc moet zelf gewoon de nacontroles doen vind ik.

Yara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook Yara, betalen we tenslotte ook voor!

maar ik was ook binnen 5 min weer buiten, had niks bijzonders dus had een verpleegster niet erg gevonden. Ben benieuwd met mn eindcontrole, of ik Frans krijg.

laatste x als t goed is 21 mei! Dan komende 10 jr niet nodig aub hahaha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Esmeralda1974

Ik moest 2 wkn na mijn hersteloperatie voor controle naar dr van straten en werd n dag daarvoor gebeld dat hij de controles niet meer zelf doet maar n verpleegkundige. Heb gezegd dat ik daar niet mee accoord ga en kon dus gewoon op controle bij dr van straten zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schiettecatte werkt nog gewoon voor diana in amstelveen. Hij is daar morgen ook, ik heb dan een controle afspraak.

Ik had meteen vermeld dat ik had vernomen dat hij ging stoppen bij Diana, dit was niet het geval en hin bleef gelukkig voor hun werken was het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi toetje dank je wel voor je reactie. Ik wil binnenkort namelijk weer opnieuw voor een wissel omdat ik niet tevreden ben met hoe ze nu zijn. En aangezien ik door hem ben geholpen had ik ook zoiets dan wil ik ook graag dat hij het opnieuw doet dus vandaar. Iig bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.