Ga naar inhoud

studente : 7 juli 2014 : Dr. Braam : Haaglanden Kliniek


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb mij gister toch maar geregistreerd na al een heleboel gelezen te hebben.

Ik ben 23 jaar en vorig jaar ruim 30 kilo afgevallen. Al jaren last van mijn rug wat doorgaat naar mijn nek en hoofd. En daarom al jaren de droom om een keer een verkleining te doen. Voorheen was ik er alleen echt te zwaar voor en bleef het bij 'dromen' samen met een vriendin die dezelfde wens had.

Nu was ik vorig jaar zo goed op weg dat met het dalen van mijn BMI onder de 30, de droom toch wel iets meer werkelijkheid ging krijgen. In de zomer ben ik toen naar mijn huisarts gegaan om te overleggen hoe zij er tegenaan kijkt en of ik tegen de tijd het mag ik een verwijzing kreeg. Ze stond volledig achter mijn keuze maar vond dat ik wel even een half jaar minimaal moest wachten om te kijken of het na het afvallen echt niet minder werd. (Dit werd het niet, uiteindelijk met afvallen van 95F/G naar een 80/85F gegaan) De rugpijn lijkt alleen maar na het lijnen erger geworden te zijn en daarom toch echt de stap genomen.

Na veel onderzoek doen, hier op het forum, bij kennissen waarvan ik bij toeval van hun ingreep wist en op alle sites van de plastische chirurgen hier in de buurt, naar mijn huisarts gegaan. De verwijzing is er inmiddels en er staat 2 consults gepland.

Ik wilde erg graag bij dokter Braam of Posch uit het Haga maar de wachttijd is daar heel lang, vanaf nu ruim een jaar voor de operatie. Daarnaast zit ik ivm mijn studie ook zomervakantie gebonden zodat ik wel alle tijd heb voor het herstel. Dokter Braam werkt ook voor de Haaglanden kliniek en daar heb ik mijn eerste afspraak staan. Daarnaast heb ik ook nog een afspraak bij dokter Timmenga in het Reinier de Graaf. De dokter wil mij niet meteen een dubbele doorverwijzing geven dus ik wacht eerst het gesprek met dokter Braam af en vraag daarna als het nodig is mijn tweede verwijzing aan. Ik hoop dat bij dokter Braam eruit komt dat het een fijn gesprek is en de datumperiode dat ik wil/kan ook bij hun kan. Dit omdat ik eigenlijk het liefst bij een vrouwelijke arts ga.

Mijn vraag is hebben jullie ervaring met de boven genoemde PC's en het zkh en de kliniek? Ik kan namelijk maar weinig over de echte operaties met de PC's vinden omdat iedereen dokter Braam haar wachttijd te lang vind en er op het forum niet heel veel mensen door dokter Timmenga zijn geopereerd. En weten jullie toevallig of dokter Posch ook nog ergens anders werkzaam is als in het haga ziekenhuis?

De zenuwen gaan al erg komen en ik kan niet wachten tot ik iets meer weet. Tot die tijd goed afleiding zoeken op school en werk en natuurlijk door ook hier te lezen.

Liefs! :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duikbuuf

Hoi,

welkom.

Waarom ga je niet naar een kliniek? die hebben vaak veel kortere wachttijden. Misschien kan je je verzekering eens vragen waar je terecht kan?

Succes!

ps. Ik heb in november een bvk gehad en ben er eg blij mee! lees mijn verslag je maar eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Duikbuuf,

De afspraak met dokter Braam heb ik inderdaad in een kliniek staan deze is aangesloten bij mijn verzekering (haaglanden kliniek), dit inderdaad vanwege de wachttijden van de specifieke dokter. Over de bekendste klinieken (Bergman en Velthuis) hoor ik zo veel wisselvallige verhalen en heb ik zelf geen goed gevoel bij. O.a. door de verhalen en filmpjes enzo maar kan niet zo goed een duidelijke reden geven waarom precies.

Met dokter Timmenga heb ik wel in het zkh omdat ik daar aardig snel ook terecht kan en ik iemand ken die het bij hem daar heeft laten doen en daar heel erg over te spreken is.

Op deze manier dacht ik heb ik van allebei 1 en kan ik op gevoel gaan. Mijn operatie heeft ook geen haast maar moet wel in een bepaalde periode in juli gebeuren :).

Jij bent zelf in het zkh geholpen zag ik? Vond je dat achteraf dan minder fijn als in een kliniek eventueel?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duikbuuf

Nee, ik ben heel blij dat ik in het zkh lag. Zeker met drains en een nacht blijven slapen. Er was eerst sprake van dat ik twee nachten moest blijven.(vanwege de bwc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Dit topic heb ik helemaal gemist ... :56:

Wat goed zeg dat je 30 kg bent afgevallen .

Zelf ben ik in 1 jaar ook 32 kg kwijt ...

Op mijn zwaarst was ik 103 kg met Cup g/h ...

Na het afvallen was er nog een F cup over , maar de borsten waren zwaar en uitgehangen .

In Maart heb ik een Bvk gehad bij Bergman in Bilthoven , en super blij met het resultaat en hoe alles is gegaan .

Was ook heel snel aan de beurt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jeanette,

Er wordt ook zoveel geplaatst, helemaal van BV, ben tussen de topics ook elke keer aan het zoeken naar topics over BVK.

Ik woog op mijn zwaarst rond de 120 kilo, maar qua cup zat ik gelijk aan jou met de G en nu een F, met hetzelfde probleem.

Ben erg blij met hoe ik er nu uitzie na het lijnen, alleen die BVK nog voor de pijn in mijn nek, rug en hoofd maar ook voor mijzelf geestelijk.

Het kan mij niet snel genoeg juli zijn, dan eerste op vakantie en dan hopelijk de operatie.

Ik krijg hopelijk deze week mijn datum.

Bij jou is het inderdaad wel heel snel gegaan als ik naar de datums kijk, ik wou dat dat bij mij ook kon maarja zit aan school vast dus nog even geduld. Had jij bij meerdere PC's gesprekken gehad of alleen bij dokter Maas omdat het meteen goed voelde? Dat had ik bij mijn PC meteen en ben uiteindelijk ook niet meer naar Reinier de Graaf geweest.

Heb je toevallig foto's die ik eventueel mag zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ..op het forum hier zijn meer topics over borstvergrotingen dan borstverkleiningen .

Dus de weinige topics over bortsverkleiningen probeer in dan ook te volgen .

Mijn foto,s /verslag staan hier gewoon op het forum , in mijn gallerij ...

Schrik niet van de voor foto ... :4:

Je voelt je nu zeker ook stukken beter met 30 kg minder ?

En na de operatie zul je ook heel snel verbetering in je nek en bovenrug voelen ...

Ik heb alleen een consult gehad bij Dr Maas ...had een goed gevoel bij kliniek en arts en veel vertrouwen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Jeee! Helemaal blij mijn datum staat maandag 7 juli zal ik geopereerd worden door dokter Braam!

Dit wordt gedaan via de Haaglanden Kliniek maar omdat zij niet op eigen locatie zulke operaties mogen doen wordt ik geopereerd in het MCH.

Het had persoonlijk nog wat omhanden maar ik ben super blij dat het aftellen nu eindelijk is begonnen. Komende donderdag nog een keer een afspraak met de assistent en volgende week denk ik met de anesthesist en dan is het al bijna D-day!

Dus zou mijn voorsteltopic naar operatie verslagen verplaatst worden? Dokter Braam, 7 juli 2014, Haaglanden Kliniek.

Ik was wel benieuwd welke BH's hebben jullie gedragen na de operatie? Ik moet mij daar de komende dagen maar eens over gaan informeren? Er stond namelijk een keer een topic hierover op het forum maar die is natuurlijk onvindbaar nu ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ...wat geweldig dat je nu een operatie datum hebt staan .

Dat zijn geen twee weken meer ...

De sport bh voor na de operatie heb ik vanuit de kliniek gekregen .(moest er wel voor betalen hoor )

Heb een Amoena Eva SB met voor sluiting uiteraard ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi dames,

Ja het is goed gegaan, zei mijn dokter. Ik ben alleen heel moe en heb er aardig veel pijn aan. Zelfs de normaalste dingen doen pijn hihi. Ik was vandaag om 14.00 uur thuis en heb gister al even mogen spieken bij het verwisselen van gaas. Is wel even wennen maar ziet er mooi uit.

Ik zal morgen even een verslagje maken maar ik ga nu eerst weer even lekker mijn ogen dicht doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja hier toch nog een x mijn verslag. Ik typ hem vanaf mijn telefoon dus het kan zijn dat er spel/typ fouten in zitten hihi.

Maandagmorgen was het zo ver. Ik was aardig nerveus en moest er al voor half 8 uit om te eten. Dus zo gezegd zo gedaan om half 8 gegeten en toen even nog wat dingetjes lopen rommelen. Douche, oksels ontharen, tijdschriften halen, gellak van teennagels afhalen en toen was het tijd om met mijn moeder richting het Westeinde te vertrekken.

Daar mij gemeld op de afdeling, ik moest nog een keer bloedprikken. Waar ik erg blij mee was aangezien de blauwe plek er van de vorige x nog zat, maar nu ging het gelukkig in 1 keer goed. Eenmaal weer boven mocht ik naar mijn kamer en bleek ik een 1persoonskamer te hebben omdat er blijkbaar niet meer vanuit de Haaglanden Kliniek bleven slapen. Aan de ene kant fijn aan de andere kant had ik ook wel iemand die in hetzelfde schuitje zat gesproken willen hebben. Ik had begrepen van te voren dat ik om 14.00 uur ongeveer geholpen zou worden maar dit bleek anders. Uiteindelijk werd na een opname gesprek om 14.45 uur gehaald om naar beneden te gaan, na ondertussen al 4/5 keer geplast te hebben kon ik mijn mooie jurkje aan en bril af. Moeders gedag gezegd en op naar beneden. Infuus erin, wat ook gelukkig in 1 keer goed ging, alles nog een x gecontroleerd en toen kwam de arts mij af tekenen. Eenmaal op de OK moest ik weer zo nodig plassen dus hup met bed en al weer terug nog een x geplast en we waren er klaar voor. Allemaal vriendelijke dames waren alles klaar aan het maken en toen kwam de anesthesist de verdoving geven en kon ik heerlijk slapen.......

Ik weet dat ik wakker werd (gemaakt) en ik het naar mijn idee uitgegild heb van de pijn en ik toen de sportbh aan moest. Dit was een xl hoorde ik vaag op de achtergrond en ben daarna denk ik weer in slaap gevallen. Eenmaal op de verkoever werd ik weer wakker, maar omdat ik geen zicht had (ivm geen bril op) zag ik niet zoveel. Dokter Braam was nog even langs geweest om te zeggen dat alles goed was gegaan en wat ze verder heeft gezegd weet ik eigenlijk niet meer. Wel kreeg ik te horen dat ik geen drains nodig had, en kreeg ik van de verpleging pijnstilling. Uiteindelijk heb ik de hoogste gekregen die ik van mijn arts mocht. Dit was geen morfine maar wat wel weet ik niet zo goed. Dit omdat het aardig wat pijn deed en de bh heel erg drukte op mijn borst en mij dat benauwd maakte. Daarna mochten alle slangetjes af van mijn lichaam en uit mijn neus. Alleen met mijn infuus in mocht in naar beneden waar mijn ouders al in mijn kamer zaten. Eerst die weer weggestuurd om op de po te zitten, want op die van op de verkoever lukte dat niet. En toen half slaperig met mijn ouders gesproken. Ik was super moe dus viel de hele tijd half in slaap en heb na het vertrek van mijn ouders nog wat gelezen. Ik kreeg nog een keer medicatie en had 2 boterhammen gekregen. Misselijk was ik niet echt wel had ik vanaf moment 1 super erge jeuk overal. Toen kw nog een keer de verpleging om mijn verband te verschonen, hier had iknog niet echt op gerekend dus schrok wel dat ik ze ineens al mocht zien haha het was namelijk toch wel aardig doorgelekt. Het was wel even wennen qua grootte maar volgens de verpleging zag het er heel mooi uit en dat vond ik ook wel. Toen ik aan de verpleging aangaf dat ik moest plassen kreeg ik te horen dat ik zelf kon gaan. Dat betekende dus zelf uit bed komen, wat een gedoe en zelf alles op de wc doen. Maar omdat van te voren al gezegd was dat je dit waarschijnlijk niet kon vond ik dat wel raar. Dus ik met moeite met de infuuspaal naar de wc en ikheb zelfs boven mijn schouders door moeten trekken. Uiteindelijk weer terug in bed was ik aardig misselijk van mijn lopen en doen dus was ik blij weer te liggen. Ik had op aanraden van het forum kaakjes en coca cola bij me en dat mocht ik van de verpleging ook nemen. Maar daarvoor moest ik wel met dat kastje heen en weer schuiven, mochten/moesten jullie dat ook al van de verpleging?

Na een nacht niet zo goed slapen door verpleging die in en uit liep andere mensen horen en zelf gewoon niet zo slapen mocht ik naar huis. Eerst was verteld dat er contact zou zijn met mijn arts voor vertrek maar dat was niet nodig. Ik mocht gewoon naar huis. Alleen bij vertrek werd ik ineens super misselijk en ging ik overgeven. Dus moest ik weer terug in bed en mocht ik na een uurtje alsnog naar huis. Met de rolstoel naar beneden en hup de auto in, maar wat een ramp is dat rijden door de stad heen. Ieder hobbeltje voelde ik en was dus ook blij thuis te zijn.

Thuis tot nu toe rustig aan gedaan en heb ik twee nachten aardig goed geslapen. Wel heb ik aardig wat pijn zeker bij het staan en lopen. Ineens steken in mijn borst en ik had ook niet verwacht dat ook je buik en nek enzo zelfs pijn doen. Heel vervelend vind ik het afhankelijk zijn van andere. Koelkast kan ik niet openen, opstaan vanuit lig positie lukt me nog niet enz. Hoelang duurde dat bij jullie voordat je dat weer een beetje kon? Straks voor het eerst afspoelen/douche vind het wel spannend allemaal haha. En dan morgen op controle bij de verpleging in de Haaglanden Kliniek. Hoop dat ze mij een beetje kan zeggen wat er precies vocht is, want de zijkant van mijn borsten zijn aardig dik en daar zou ook wat weg gehaald worden. Verder zag ik dat mijn litteken niet helemaal aan de onderkant van mijn borst zit, ik denk dat dat gedaan is omdat er vooral veel gelift is maar ik ben wel benieuwd of dat zo is.

Hoe hebben jullie dat trouwens gedaan met een eigen bh aan doen qua maat passen? Ik weet namelijk totaal niet welke ik aan moet en of ik uberhaupt wel de goede heb gekocht. :)

Hoe gaat het nu met jou BoHo? Heb je al minder pijn en last ervan en kun je al wat meer dingen zelf doen?

Nu op naar een goed herstel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles goed is gegaan ...

De sport bh heb ik in de kliniek aangemeten gekregen , deze heeft een voorsluiting dus die kon ik zelf aan doen .

Pijn heb ik zo goed als niet gehad , kon mezelf de volgende dag zelf douchen .

Opstaan was ook geen probleem , moet zeggen dat ik erg mobiel was .

Tis dat je 6 weken niet mag tillen , overstrekken etc ...

Na 1 week reed ik zelf weer auto ...

Ben wel benieuwd welke cup maat je nu denkt te hebben .

Succes met je herstel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan was je inderdaad wel heel erg mobiel, dat is wel super fijn!

Ik heb ook een bh van de kliniek aan maar die zit vol bloed vlekken dus moet wel een andere aan ;) We gaan het zo zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf bh's gekocht, heb gewoon gegokt. Heb er drie dus elke dag een schone aan. Hier eigenlijk ook niet echt pijn, alleen bleek mijn rechter wond verkeerd gehecht wat wel pijn opleverde. Van de week zijn twee hechtingen los geschoten wat mij iets meer ruimte geeft.

Zelf moest ik ook alles zelf doen in het ziekenhuis. Ook zelf wassen aankleden, en idd schuiven met dat ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij ook lekker aan de pijnstillers haha, daar kunnen ze wel wat van in het Westeinde! Maar alles tegen de pijn :) hoop dat het snel beter met je gaat. Met mij gaat het prima, heb alleen nog maar random steken in m'n borst. Ik denk dat het gevoel langzaam terug komt.

Lekker rustig aan doen en laat je goed verzorgen! Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Fila BH's maar die vond ik er toch niet fijn uitzien omdat ze echt een cup hebben en vooral mijn zijkant (hoop ik) nog vol vocht zit. Ik moet morgen op controle dus ga vragen of ze niet toevallig een extra bh hebben die ik kan kopen en aangezien ik blijkbaar nu een Carefix aan heb, de bianca, wil ik van dat merk toch de Anna ook bestellen.

Douche/afspoelen was heel fijn maar ook wel heel inspannend ondanks dat ik geholpen werd. Maar wauw wat vind ik het nu al mooi, het hangt niet meer en ziet er mooi uit bij mijn lichaam. Hopelijk wordt het wanneer de zwelling verdwijnt alleen nog maar mooier

Ik laat me inderdaad goed helpen en neem goed mijn pijnstilling. Ik ben benieuwd naar wat de verpleegkundige morgen zegt ervan. Die steken in mijn borst herken ik trouwens wel al BoHo soms korte steken en soms langdurig aan 1 kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames,

Even een vraagje ik heb een bh die gerimpeld is tussen mijn borsten maar nu heb ik dat idee dat het doordrukt naar mijn borsten. Is dit erg? Ik had namelijk gaas tussen de bh en mijn borsten zitten maar dat hoefde niet meer na mijn controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook inderdaad, was heel bang dat het zou blijven maar trekt wel weg. Je kan inderdaad een andere bh proberen, maar denk dat je het niet helemaal voorkomt. Kan voor zover ik weet ook geen kwaad :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

O okee, gelukkig maar! Wilde al alsnog gaasjes gaan halen om er voor de zekerheid tussen te doen. Ik bedoel die ribbels die je hier ook duidelijk ziet. In principe moet je die altijd hebben want verder zit de bh goed.

http://www.online-care.eu/pd/196/nl-BE/postoperatieve-bhs/carefix-anna (foto werkt niet)

Maar als ze gewoon weg trekken is er niks aan de hand. Draag jij nog steeds de bh van de kliniek BoHo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.