Ga naar inhoud

Zijn er hier ook meiden die als verpleegkundige werken


L-girl

Aanbevolen berichten

Zijn er hier ook meiden die als verpleegkundige op een interne afdeling werken in het ziekenhuis? Hoe heb je dat gedaan na je bv?

-hoelang vrij geweest?

-ziekmeldingen/ziektewet?

-zwaar tillen ? /armen boven je hoofd...

Ik hoor graag jullie bevindingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Hoi Leonie,

Ik heb van post ff een eigen topic gemaakt.. Het topic waar je in reageerde was van 2009 dus ik denk dat je daar geen reactie meer krijgt..

Ik werk dan wel niet als verpleegkundige, maar wel als verzorgende in een verpleeghuis..

Ik heb mijn vakantiedagen opgespaard en ruim 7 weken vakantie opgenomen.. Mijn manager wist van mijn borstvergroting en zo ook mijn collega's..

Ziek melden mag je niet doen, indien je werkgever er achter komt dat je voor een bv bent gegaan en je hiervoor ziek meld kunnen ze je loon stop zetten dus dit moet altijd in overleg... Voor een cosmetische ingreep moet je in principe je vakantiedagen opnemen, maar sommige werkgevers zijn bereid om je vrij te geven in de vorm van een ziekmelding, maar dan moet je het dus wel vertellen op het werk...

Ik raad het ook aan om te vertellen, indien je met complicaties komt te zitten zul je je uiteindelijk wel ziek kunnen melden dus dan is het wel handig als je werkgever al op de hoogte is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

verpleegkundige hier.

4 weken vakantiedagen gehad hierna geprobeerd te werken dat lukte echt niet dus hierdoor maar een goed excuus verzonnen om in de ziektewet te komen namelijk tussenribspier die gescheurd is.

Meeste dokters maken geen scan om dit te controleren.

Na die 4 weken dacht ik namelijk: ik ben een bikkel ik kan het werken wel aan viel vies tegen elke keer spierpijn bij het minste geringste hoog bij de schouderbladen vreselijk.

tramadol heb ik vaak geslikt.

opbouw werk schema

Na 4 weken bouwde ik het op met medicatie uitdelen administratief werk.

na 5 weken medicatie hele lichte mensen geprobeerd te wassen niet tillen .

na 6 weken medicatie en lichte mensen wassen. handen mogen nu in deze week boven het hoofd reiken.
na 7 weken opbouwen tillen van zwaardere mensen.

na 8 weken opbouwen tillen van zwaardere mensen

9de week weer volledig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben thuisverpleegster. Na 16 dagen terug begonnen met werken. Dwz auto rijden, auto in auto uit, patienten wassen/douchen, aan-uitkleden en het medische gedeelte. Patienten tillen heb ik niet gedaan. Ben wegens omstandigheden vroeger begonnen met werken. De eerste week wel wat last gehad van spierpijn maar al bij al ging dit prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx mede zusters! Het verschilt dus erg p.p

Het zal mij benieuwen, anders zijn er idd ook collega's die je kunnen helpen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook verzorgende in een verpleeghuis. Ik lees dus al dat ik aardig lang vakantie op moet nemen... Ik werk op een afdeling waarbij ik niet kan zeggen ik doe een aantal weken alleen lichte werkzaamheden zoals medicatie delen. Maar ik kan denk ik maar max 3 of 4 weken opnemen. Dus dat wordt ook nog even kijken hoe of wat... Vakantie voor dit jaar staat namelijk al en dat zijn maar 2 weken (in september) waarbij er geen ruimte is om langer op te nemen. Zou ik dus weer een jaar moeten wachten sowieso... :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik ben ook verzorgende in een verpleeghuis. Ik lees dus al dat ik aardig lang vakantie op moet nemen... Ik werk op een afdeling waarbij ik niet kan zeggen ik doe een aantal weken alleen lichte werkzaamheden zoals medicatie delen. Maar ik kan denk ik maar max 3 of 4 weken opnemen. Dus dat wordt ook nog even kijken hoe of wat... Vakantie voor dit jaar staat namelijk al en dat zijn maar 2 weken (in september) waarbij er geen ruimte is om langer op te nemen. Zou ik dus weer een jaar moeten wachten sowieso... :wacko:

Ik werk ook in een verpleeghuis.. Wat ik heb gedaan is het mijn manager verteld en hem ook verteld datik dus minimaal 6 weken niet mag tillen of op een andere manier mijn borstspier mag belasten.. Wat je dus wel dagelijks doet in het werk...

Ik heb samen met hem om de tafel gezeten om te kijken wanneer ik mijn vakantie kon opnemen en dat was in november... En daarna een afspraak gemaakt voor de operatie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik ben zelf dialyseverpleegkundige.

Hoef eigenlijk geen patiënten te tillen of te wassen, maar bijv wel met stoelen rijden, evt bedden verplaatsen en ook bijvoorbeeld tillen van zuurtankjes van 5 ltr.

Ben gisteren pas geopereerd, ga 23 mei weer werken... Niemand op t werk over mijn ingreep verteld... Maar ga er wel voor zorgen dat ik geen zware dingen hoef te doen, door te zeggen dat ik last heb van mijn schouder oid.

Maar begrijp dat het op een reguliere afdeling wel iets moeilijker is om dit te regelen... Zou het met je leiding gevende bespreken..

Succes!!!

Liefsss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt het bij jou ook niet op dan Carolina? 500cc is niet niks ;)

Hoe heb je zolang vrij kunnen krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je net toegevoegd! Kan je even kijken... Ennuh droeg steeds maximizers e. Wilde ze iets groter hebben... Dr Nio heeft goed begrepen wat ik in gedachte had...;-)

Dus valt echt niet op straks in mijn werk kleding..;-)

Heb veel geruild met collega's onderling en aantal vakantiedagen...

Weet hoe lastig het is dat ruilen met die roosters in de zorg, maar heb 3 maand e de tijd gehad het goed te regelen allemaal.. Gaat jou ook echt lukken hoor meid!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat valt amper op,die 500, goed gelukt!! Je had ook echt zakjes, borstvoeding?

Wat heb jij betaald bij nio? Waarom nio?

Idd dat ruilen is drama, wij hebben iets van 24 collega's , veel fulltimers dus dan weet je t wel......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames interessant topic. Ikzelf ben verpleegkundige op orthopedie, traumatologie hand guess what plastische :-) nu op zich geegeen lichte afdeling denk maar aan de heup- knieoperaties, vaak oudere mensen... ikzelf ga over mijn op niks meedelen op het werk. Ik word 21 aug geopereerd en hen dan zo wie zo mijn verlof dat ik op neem en we kunnen daarna vrije dagen vragen en ga zo proberen dikke 3 won thuis te zijn. Volgens de pc der Visser zou dit voldoende moeten zijn, ik werk gelukkig maar parttime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap hem, ik ook op orthopedie, idd zwaar!

Dus jij gaat medicijnen delen?

Dat ga ii op onze afdeling noet alleen redden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat staat toch in je tekst, dat je alleen medicijnen gaat delen? (met niks meedelen op het werk?)

Ik kan dat niet alleen medicijnen delen, wij werken namelijk zelfstandig per kantje (6-8) patiënten, en daar doe je als vpk alles voor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag mijn verlof en vrije dagen ingevuld voor na de operatie en al bij al ben ik 4weken thuis mits 1 weekend te wisselen met een collega en vrije dagen tussen mijn verlof te zetten. Hoe was jij van plan dit op te lossen? ga je op je werk ze op de hoogte brengen dat je deze operatie gaat laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Meiden,

Interessant topic, die ga ik even volgen!

Ik ben zelf verpleegkundige op afdeling interne/oncologie en krijg 27mei mijn borstvergroting :2:!

Ik heb het besproken met mijn teamleidster en die steunt mij gelukkig hierin. Vanaf de dag na de operatie ga ik in de ziektewet (heb je ook recht op). Kost me dus geen vakantie- of verlofdagen, echt super!

Ik had zelf gedacht dat ik na 2 weken wel weer aan het werk zou kunnen, maar had niet door hoeveel je als verpleegkundige met je armen doet. We hebben nu afgesproken dat ik week 3 ook nog thuis blijf en dat we daarna per week kijken wat haalbaar is.

Ik zit nog te twijfelen of ik het mijn collega's zal vertellen. Ze gaan natuurlijk wel vragen stellen en erover liegen vind ik ook niet nodig. Maar eigenlijk heb ik ook geen zin in al die verschillende meningen. Hoe doen jullie dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.