Ga naar inhoud

Lies1234 : 7 juli 2014 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ben Lies en ik droom al 10 jaar van een BV. Na al die jaren heb ik eindelijk de stap gezet om een afspraak te maken met een PC.

Ik zit nog met enkele vragen. Ik heb maar een 75A en ik vraag me af of de implantaat dan sowieso achter de spier geplaatst moet worden?

Ik heb schrik voor de revalidatie want ik heb een dochtertje van bijna 2 jaar dus daarom zou ik liever voor de spier geopereerd worden (het herstel

verloopt dan sneller).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lies,

ik heb ook (met moeite) een 75A en ben bij 2 chirurgen op consult geweest. Gezien ik blijkbaar voldoende borstweefsel heb spraken zij beiden van plaatsing voor de spier (nu zijn het wel twee chirurgen die zowieso de voorkeur geven aan plaatsing voor de borstspier) Dr. De Meyere werkt ook met een druppelvormige prothese met een extra fijne rand die boven de borstspier kan geplaatst worden. Ik vond hem heel kundig en duidelijk in zijn uitleg waarom hij denkt een bepaalde prothese te moeten gebruiken. Hij zal zeker heel duidelijk kunnen vertellen wat het best bij jou kan en of je voldoende borstweefsel hebt om voor de spier te plaatsen.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!!

Of bij jou de prothese voor de spier kan of niet dat zal een pc moeten bekijken.

Dr. de Meyere is een voorstander van het plaatsen voor de spier en zal jou evt inderdaad de anatomische met extra dunne rand misschien wel adviseren.

Misschien is het handig om foto's mee naar je consult te nemen om te laten zien wat jou wens is of welke borsten jij mooi vind.

Wanneer heb je je consult?

Heel veel plezier op het forum!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is waar! :)

Ik denk dat ik zo ongeduldig ben omdat ik eindelijk de beslissing heb gemaakt (na jarenlang te twijfelen). Mijn man heeft het liever niet maar hij begrijpt me wel. Hij ziet ook dat ik me niet goed in mijn vel voel. Ik hou van de zomer maar langs de andere kant niet. Dan valt het veel meer op dat ik weinig heb, als je een topje aan hebt en je buigt je naar voor dan zien mensen snel mijn borsten (een bh kan gewoon niet goed aansluitend zijn met zo weinig om het op te vullen...)

Als ik hier de verhalen lees, is de herstelperiode voor iedereen anders. Maar op hoeveel dagen moet ik rekenen dat ik niet voor mijn dochter kan zorgen? Op dit moment is ze heel aanhankelijk en heeft ze liever dat ik alles doe (haar vastpakken, verzorgen, in bed steken....) dan mijn man. Dus ik heb schrik dat dit een probleem gaat zijn als ik herstellende ben en zij loopt hier rond.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Indien je een dual plane plaatsing of geheel achter de spier krijgt zul je rekening moeten houden dat je je dochter 6 weken niet mag tillen.. Ook mag je je ellebogen niet hoger dan schouderhoogte doen en geen repeterende bewegingen maken..

Indien je ze voor de spier krijgt is dit een kortere periode, echter zul je de eerste weken toch ook heel rustig aan moeten doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Succes morgen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

SUPERgoed!!! Het kan voor de spier worden geplaatst (net genoeg weefsel). Hij raadde me aan om tussen de 250 en de 300cc te nemen. Zelf vond ik 250 wat weinig dus het zal 280 of 300 worden. Als ik nu bijvoorbeeld 280 - 300 cc neem, wat voor cupmaat krijg ik dan?(heb nu een 70A).

Ik heb nog enkele vraagjes: na hoeveel weken mag je een BH gaan kopen? En wat voor BH is dit best? Ik heb al horen zeggen dat je best het eerste jaar geen push up koopt. Klopt dit?

Hebben jullie iets van crème aan de littekens gesmeerd?

Ik ben echt superblij! In juli krijg ik eindelijk borsten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ongeceer 4 tot 6 weken, dan heb je wel de juiste maten, en zeker voor de spier. Denk dat je op een volle C gaat uitkomen. Neem je HP, of weet je dat niet. Je bent in ieder geval in goede handen bij Dr De Meyere

Van eerste jaar geen pushup heb ik niet gehoord, maar misschien heb je dan al geoeg aan een mooi passende beugelbeha.

Succes Meid!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat wij in een gelijkaardig verhaal zitten :-)

Ik ben ook bij Demeyere geweest over een week voor een eerste consult. Ik heb nu een 75 A en werd aangeraden om tussen de 250 en 300 cc te nemen.

Ik vond de pasprothese van 280 er wel knap uitzien. Het zou bij mij ook net nog voor de spier kunnen, maar ik mag zeker niet vermageren.

Heb je dan al meteen afgesproken voor een operatie? Ik ga proberen morgen vast te leggen. Het zou voor mij begin augustus moeten worden omwille van m'n werk. Ik geef les en kan mij niet vroeger vrijmaken en de Paasvakantie zat al volgeboekt...

Hij vertelde mij dat je na de 4 weken sportbh meteen kan overschakelen op gewone lingerie en dat die normaal gezien wel de blijvende maat zal zijn. Over push-ups heb ik niets gevraagd, omdat ik vermoed dat ik die nog niet meteen zal nodig hebben. In het begin moeten je prothesen toch nog wat zakken, dus ga ik ze zeker niet nog wat hoger duwen...

Over littekencrème is niets gezegd geweest... Kan je hier niet bij verder helpen...

Ik ben wel benieuwd naar het vervolg van je verhaal, dus ik volg je :-)

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het zo goed is verlopen.

Je kunt inderdaad na 4 a 6 weken een beugel bh dragen. Zelf heb ik dit na 6 weken gedaan omdat ik het gewoon nog niet lekker vond zitten. Inderdaad het eerste jaar geen push up al zijn daar ook de meningen over verdeeld. Je kunt smeren op het moment dat je litteken dicht is en korstjes vrij. Ik smeer zelf 2 maal per dag bio oil en masseer dit dat in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dreamertje,

We zitten inderdaad in een gelijkaardig verhaal. Bij mij raadde hij juist hetzelfde aan bij jou.

Ik heb meteen een datum vastgelegd (begin juli) omdat ik ook in het onderwijs sta. Mijn mama kan dan op mijn dochtertje letten want in juli gaat ze niet op reis dus dan kan ik rustig herstellen. Normaal gezien zal het meevallen van herstel zei dr De Meyere omdat mijn huid al een beetje is uitgerokken door de eerste zwangerschap.

Laat me zeker iets weten als jij een datum weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik belde vandaag en zou nog op 11/04 kunnen gaan, dan heeft iemand afgezegd / afspraak verzet. Ik was er een beetje van overdonderd en liet het meteen vastzetten. Ik zei wel dat ik nog eens moest overleggen met m'n man ivm praktische zaken en dat ik eventueel nog zou terugbellen.

Het enige waar ik nu aan denk is: wat als ik niet meer in de jurk pas die ik kocht voor mijn dochtertje haar communie? Het is geen rekbare stof, maar het is nu ook niet zo dat het spande aan de borsten... 't werd wel een beetje ingenomen. Zot hé... dat 't zo snel zou kunnen gaan.

Ben benieuwd wat m'n man ervan gaat zeggen vanavond... Ik het 'ergste' geval wordt het dan toch augustus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een colsult gehad bij dr demeyere en heb ook een75A nu hij stelde idd ook de 280 voor gelukkig kan het voor de spier omdat ik genoeg weefsel heb!volgende week donderdag 3 april is mijn operatie!! Kan echt niet wachten! Ben blij zoveel goeie dingen over dr demeyere te horen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai dreamertje dat is inderdaad opeens snel! Denk je dat je dan genoeg hersteld gaat zijn tegen dat je terug naar je werk moet?

En voor je jurk, draag jij nu geen BH's met superveel vulling? Als je dan een sportbh aandoet is het verschil waarschijnlijk toch niet zo groot...

Laat me zeker weten hoe het is gegaan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien zou ik tegen dan een gewone bh aankunnen hoor. De communie is pas op 29 mei.

Momenteel draag ik push-ups van Hunkemoller, die zijn toch goed opgevuld. Als we echt eens opgekleed moeten zijn, draag ik ook wel eens een maximizer, maar vind die zo onaangenaam om te dragen.

Ik vermoed dat ik niet veel groter dan m'n maximizer zal uitkomen, dus ga dat dan strakjes eens uitproberen of dat in het jurkje past...

Net al over gepraat met m'n man, maar die is door het instoppen van de kids in bed er niet meer op teruggekomen... Zal weer trekken en sleuren worden om z'n mening te horen. Hij is helemaal niet zo open als ik... Duim maar even voor me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen dan moet je inderdaad een gewone bh aankunnen. Ja, probeer het eens met een maximizer (die vergroten toch 2 cups dus dat zal hetzelfde effect geven als na je bv).

Ik duim voor je!!! (misschien gaat het voor je man opeens wel allemaal heel snel. Het is toch je vrouw die onder het mes gaat... De mijnen heeft daar toch last van.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het inderdaad dat is dat hem parten speelt... Maar dan moet hij maar denken wat hij ervoor terug krijgt hé!

Voor mijn werk denk ik dat het wel zal gaan hoor. Ik sta in het 3de leerjaar en heb niet echt veel mijn armen boven schouderhoogte. Zelfs mijn bord gaat automatisch omhoog als ik op 'n knopje dus (digitaal bord). Wij hebben de luxe van in een splinternieuw schoolgebouw te zitten. Ik kan zelfs met de lift naar boven zodat ik m'n boekentas niet hoef te dragen. Dat is trouwens een trolley, dus ook weer handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad!

Ik zou niet in jouw plaats dan geopereerd kunnen worden want bij ons zijn het nog oude borden (die niet omhoog kunnen) en eindeloos veel trappen :) Dus voor mij is het nog lang wachten (maar ja wat zijn een dikke 3 maand op mijn leven...)

Laat je je nu zeker 11 april opereren? (Dan kan jij me vertellen hoeveel cc je hebt gekregen en wat voor cup je dan uiteindelijk hebt. Dan weet ik ook al meer tegen juli en wat ik mag verwachten...). Spannend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren er nog even over gepraat met m'n ventje... Aangezien ik de (vrij dure) kledij al heb voor de communie ga ik even met m'n maximizer proberen wat het geeft. Als dit ok is, dan ga ik ervoor op 11/04.

Dat kledij zoiets bepaalt klinkt misschien heel onnozel, maar het zou veel geld in't water zijn als ik nog iets anders moet gaan zoeken... Er zijn zo al genoeg kosten met die communie!

Ik vermoed dat 't geen probleem zal zijn, dus het is heel reëel dat ik binnen een 2tal weken ervoor ga! 't Is zoooo onwerkelijk allemaal.

Volgens wat ik zag bij't passen, denk ik dat het 280 zal worden, meer hoeft dat niet te zijn. Ik wil gewoon normale borsten, niet te groot, niet te klein...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.