Ga naar inhoud

BV 6,5 jaar geleden nu complicaties, moeilijke keuzes om te maken


Nanster

Aanbevolen berichten

Ik ben dus Nanster,

Moeder van 2 kinderen en bijna 30 jaar jong....

Zes en een half jaar geleden een bv laten doen in de Velthuis kliniek door Dr. Bos.

Helaas sinds anderhalf jaar pijn en verharding in mijn borsten.

Eindelijk naar de huisarts gegaan die mij heeft doorverwezen naar het ziekenhuis.

Afgelopen maandag ben ik in het SFG geweest in Rotterdam bij Dr. M. Mureau, volgens hem komt dit vroeg of laat altijd voor bij een bv.

De protheses zijn onderin omgeklapt/dubbelgevouwen en dat geeft de pijn en daardoor voel je ze ook heel goed zitten.

De verharding is kapselvorming (dit had ik wel verwacht).

Ik zal zoiezo weer geopereerd moeten worden, de keuze die ik heb is of nieuwe implantaten (met 100% zekerheid volgens de arts) dat dit zoiezo nog een keer zal gebeuren....of geen nieuwe implantaten terug laten plaatsen en dan gaan ze mijn borsten weer zo netjes mogelijk maken (zonder garanties natuurlijk)

Vind dit erg moeilijk en denk erover om een second opinion te gaan doen.

Heeft iemand ervaring hiermee en kent iemand Dr. M. Mureau?

Weet ook niet zo goed in welke topic dit thuishoort.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meid,

Wat vervelend! Je weet dat je tzt nog een keer onder t mes moet. Zeker als je id twintig bent en je laat een bv doen.

Er zijn meiden die al meerdere keren kapselvorming hebben gehad en ook al vaker onder t mes zijn geweest.

Toch zou ik wel weer kiezen voor implantaten...als ik zelf de keuze moest maken.

Succes met je orienteren en je keuzes. Groetjes Loek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Vervelend meid dat je weer onder het mes moet.

Niet iedereen heeft last van extra kapselvorming. Er zijn inderdaad meiden die pech hebben en waar het steeds bij terug komt.

Ik zou zelf ook nieuwe protheses nemen, maar dat is natuurlijk helemaal aan jou wat jij wil ;)

Mureau zegt mij persoonlijk niks. We hebben rechts boven een zoekbalk zitten, misschien dat je dat wat info uit kan vinden over deze pc?

Veel plezier op het forum!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had het ook niet aan zien komen hoor.

Had gehoopt dat hij zou zeggen dat het onkunde was geweest van die andere pc hahahaha.

Dan had de keuze heeeeel makkelijk geweest.

Maar het idee dat, als het klopt wat hij zegt, ik dalijk iedere 5 of 10 jaar onder het mes moet met alle risico's die daarbij horen en niet te vergeten de financiële kant daarvan word ik ook niet heel gelukkig.

Ik hoop dat de second opinion wat op gaat leveren.

Bedankt Esmiralda, ga gelijk even zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owh super zeg Boobie_87

Vond het echt een hele aardig man, en kwam op mij ook heel kundig over.

Maar kan op het internet niet echt recensies over hem vinden van patiënten.

En ik zou graag willen weten van iemand die door hem geopereerd/behandeld is of dit is bevallen....

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelgevouwen klinkt ook wel een beetje als een pizza calzone.....hahahaha :D

Maar door de zwaartekracht zijn de randen vd implantaten zeg maar omgevouwen.

Dat is de verklaring die ik in het ziekenhuis heb gekregen afgelopen maandag.

Je voelt de implantaten ook echt zitten aan de zijkant en vooral aan de onderkant van mijn borst.

Mijn schoonmoeder heeft ze al 15 jaar en nog steeds nergens last van.

Er word ook altijd gezegd als ik iets heb dat het bij mij nooit normaal kan.....hahaha...altijd fijn.

Dus maak je vooral niet ongerust!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooja, ik heb er al wel een beter beeld van nu, haha :P Maar wel heel vervelend zeg!
Een keuze maken is heel moeilijk dat snap ik, maar als je de voor en tegens tegen elkaar zal afwegen kom je vast tot een goed besluit.

Kijk, dat soort verhalen stelt me wel gerust hihi. Ik ken zelf ook een vrouw, die heeft ze ook al járen, en nooit iets over gehoord.
Het zal bij iedereen wel weer verschillen.

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen bij je besluit xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat rot voor je dat je pijnlijke borsten hebt en dat je weer onder het mes moet. Volgens mijn pc dr Nio is het helemaal niet vanzelfsprekend dat er complicaties komen. Hij zegt zelfs dat het vaak commercieel belang is dat chirurgen hun klanten terug laten komen voor een wissel na zoveel jaar. Hijzelf evt; als het goed is, is het goed!

Misschien een keer bij hem langs gaan voor een second opinion? Is een kundig chirurg met de nodige ervaring. Google hem maar eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nanster,

Wat rot voor je zeg.... als jij juist degene bent die aanleg heeft voor veel kapselvorming zou ik persoonlijk voor de hydrogel prothese gaan omdat deze minimale kapselvorming heeft omdat er een zoutwater gel vulling in zit... Siliconenvulling kan meer kapsel vorming geven.

Succes met je keuze !

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

t die aanleg heeft voor veel kapselvorming zou ik persoonlijk voor de hydrogel prothese gaan omdat deze minimale kapselvorming heeft omdat er een zoutwater gel vulling in zit... Siliconenvulling kan meer kapsel vorming geven.

Mag ik vragen wie dit zegt???

Ik loop al twee jaar rond op dit forum, en dit heb ik nog nooit gehoord.... Klopt volgens mij ook niet.. De hydrogel is evengoed omhuld met een envelop van siliconen, en lijkt mij niet dat de inhoud van de envelop uitmaakt bij de vorming van kapselvorming.. Vooral het geruwde of niet geruwde van de envelop van de prothese heeft te maken met extra kapselvorming...

Daarbij maakt het ene lichaam meer kapsel aan dan het andere... Je moet maar net pech hebben...

Ik zou zeker enkele nieuwe consulten doen, en zelfs met een beetje mazzel, zou je je prothesen nog vergoed kunnen krijgen.. Sommige merken prothesen hebben 10 jaar garantie op kapselcontractie baker III en IV, dus zou hier zeker een arts over consulteren....

Ga niet zomaar over 1 nacht ijs, en laat je niks wijs maken. Er zijn genoeg dames die na enkele jaren kapselcontractie krijgen, maar dan nieuwe implantaten krijgen en weer 15 jaar verder kunnen. Informeer je goed dus :)

Misschien eens naar dr. Nio in het SLAZ of de parkkliniek gaan voor een second opinion? Hij is een heel goed plastisch chirurg en kan goed advies geven.

Heel veel succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel wijze woorden en wijze adviezen BB...

Ik wil nog wel even zeggen hoe ik erbij kom.. Ik heb uit onderzoeken gelezen (veel in engels geschreven omdat er in amerika heel strenge eisen aan de prothesen zitten, maar ook een aantal Nederlandse chirurgen hebben dit onderzocht..) dat het om de vulling van de siliconen 'envelope' gaat waardoor je lichaam het wel of niet afstoot. Gebleken uit deze onderzoek is dat siliconen prothesen meer kapsel kunnen vormen (3 tot 5%) dan zoutwater of hydrogel prothesen (minder dan 1%..) Als je dus aanleg hebt om niet goed tegen siliconen te kunnen dan kan je veel kapsel ontwikkelen.

Het is dus niet bij iedereen zo dat iedereen veel kapsel ontwikkelt om de prothese maar het is wel vaker dat na jaren dragen van siliconen deze moeten worden vervangen vanwege kapselcontractie.

Het zou natuurlijk kunnen dat je na jaren kapsel contractie toch nog goede prothesen krijgt waardoor je jaren kunt genieten zoals je zegt.. Ik heb mijn visie alleen maar gegeven om ook een ander idee te krijgen en om te helpen als iemand twijfelt...

BB : Dit is wat ik gelezen heb en vandaar dat ik een reactie heb aangegeven. Wat iedereen zelf beslist is natuurlijk persoonlijk en iedereen is blij met haar eigen keuze..

No hard feelings please

Link naar reactie
Delen op andere sites

eBB!, ook ik heb die onderzoeken en andere artikels daarover gelezen. Het is inderdaad zo dat de kans op kapselvorming bij siliconen implantaten wat groter is dan de zoutwatergevulde implantaten (saline). Het verschil is wel erg klein, en daarnaast worden er wel kanttekeningen geplaatst bij de vele verschillende variabelen die zijn gebruikt bij de onderzoeken. Er is bijv. minder kans op kapselvorming bij plaatsing van implantaten onder de spier. In het ene onderzoek wordt dat wel meegenomen, in het andere weer niet. Ook zijn vele onderzoeken redelijk verouderd, terwijl er wel veel verandert(/d is) op dit gebied.

De voordelen van siliconen vs saline (zout water) zijn daarentegen wel een meer natuurlijke look en feel en minder rimpels.

Er wordt ook gezegd dat je meer kans hebt op kapselvorming als je het al een keer hebt gehad, omdat je lichaam nu 'weet' hoe het de implantaten moet afstoten. Sommige chirurgen in de USA adviseren vrouwen met kapselvorming bij saline/zoutwater implantaten zelfs om siliconen gelimplantaten te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Je kan een kijkje nemen op realself.com bij het onderwerp' reviews removal breastimplant' daar zie je foto's en reviews van vrouwen die hun protheses hebben laten verwijderen ..

Als je van jezelf al breast tissue hebt en niet erg hang borsten heb je kans dat je borsten er na het verwijderen er weer mooi uit komen te zien ,het kost ongeveer een jaar de tijd totdat de borst /huid weer is herstelt..

Ik heb ze zelf ook laten verwijderen en heb 3 keer eerder kapselvorming gehad ,het is nou eenmaal een feit als je het 1 keer hebt gehad de kans erg groot is dat je het weer gaat krijgen omdat je lichaam de protheses niet accepteerd..

Ik voel me na het verwijderen stukken beter en hou meer van m'n echte 'lelijke' borsten dan m'n old hard fakies..

Veel sterkte met je keus

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch weer van plan bent om protheses te nemen kan je informatie opzoeken over borstvergroting met gebruik van alloderm of strattice tegen het voorkomen van kapselvorming ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastige keuze hoor, je hebt bewust gekozen voor mooie borsten en dan verwacht je dit niet. Ik zou zelf niet zo snel kiezen om terug te gaan naar mijn oude situatie, maar ik ben me er ook wel van bewust dat je op een bepaald moment eigenlijk geen keuze meer hebt. Ik zal voor je duimen dat het goed uit gaat pakken wat je ook besluit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hello,

Ik zou de hydrogel proberen.( de buitenkant gaat om sileconen polymeren dat is wat anders) Om silleconen prothese komt over het algemeen een veel taaier en dikker kapsel dan om een hydrogel prothese.( een silleconen prothese is een 'vreemder, onnatuurlijker ding' voor het lichaam. Het oude kapsel zal dan verwijderd worden en de hydrogels geplaatst.Bij veel vrouwen heeft dit veel goeds opgeleverd. Daarnaast heeft het nog meer voordelen ( eerder lekken verhalen zijn onzin btw, en hydrogel is wat anders dan zoutwateroplossing alleen, er is een ander stofje aantoegevoegd waardoor het gewoon voelt als een sillecone prothese). Ik zou ze proberen, en als dit weer mist gaat, dan houdt het op denk ik:(

Succes!

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.