Ga naar inhoud

marjel : 4 maart 2014 : Dr. Nolens :


Aanbevolen berichten

Hoi

Ik krijg op 4 maart een bv bij dokter Nolens. Nu is er wel een probleem, op 7 maart gaan we met vrienden een weekend weg. Denken jullie dat dit kan? We hebben 2 kinderen (2 jaar en 7 jaar) en mijn man heeft gezegd alle taken alleen te doen. Omdat ik in het verleden al vaak last gehad heb van mijn schouder zouden we doen alsof ik hier weer last van heb en daardoor niet kan meehelpen. Want ik wil niet dat mijn vriendenkring op de hoogte is hiervan. (het enige waar ik zou moeten aan meedoen is een wandeling van 2uur)

Ik had ook nog een tweede vraag, die is meer persoonlijk.

Mijn ouders zijn alletwee gestorven (kanker). Ondanks het feit dat de pc zegt dat een bv veilig is (uiteraard zegt zij dat) maak ik me zorgen. Ik wil niet spelen met mijn leven als jullie me begrijpen. Ik vind het van mezelf heel stom dat ik een bv wil, maar die kleine boezem (eigenlijk geen boezem) hindert me heel erg. Nooit kunnen gaan zwemmen, nooit een gewone tshirt, nooit een mooi kleedje. Altijd maar rolkragen omdat je anders volledige inkijk in mijn bh hebt.

En waar ik ook mee zit, het is iets vreemds in je lichaam en ik ben bang dat ik daar niet zal kunnen aan wennen. Dat ik het gevoel zal hebben dat ik met twee tikkende tijdbommen in mijn lijf zit.

De prothese die geplaatst zouden worden zijn Natrelle, ongeveer 225cc zodat ik een mijn AA naar een volle B kan krijgen.

Kan iemand mij een beetje meer wegwijs maken. Ik ben echt aan het twijfelen of dit wel een verstandige keuze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste Reactie

2 uur wandelen na 3 dagen PO lijkt me echt geen doen hoor! Ik ben na 3 dagen gaan winkelen en maar na een uur was ik er klaar mee. Uitgeput gewoon en de rest van de dag nix meer gedaan. Je zou dan eventueel kunnen aangeven dat je je niet goed voelt die wandeldag?

En tav borstkanker, volgens mij zijn mammografieën lastiger maar heb je ander/aanvullend onderzoek nodig om borstkanker op te sporen. Iets lichaamsvreemd stond me ook tegen maar ja als je iets breekt, heb je ook soms schroeven en platen nodig. Niet dat je dit nu medisch gezien nodig hebt natuurlijk ;-)

Ik ben achteraf gezien echt super blij met mijn keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik kon zo snel toch ook nog niet gaan wandelen hoor. In het begin vond ik rechtzitten al heel eng omdat je dan echt het gewicht aan je voelt hangen.

Ik heb de eerste week dan ook vooral plat gelegen, ondanks dat ik hier veel rugpijn van kreeg.

Voor de rest kan ik je zeggen dat ze bij mij na 2 maanden nog altijd niet eigen voelen. Als ik gewoon zit of ergens naar toe ga heb ik geen last van mijn borsten. Maar ik kan ze niet zo kneden als ik met mijn vorige borstjes kon.

Mijn chirurg heeft me verteld dat het voelen van knobbeltjes bij mij juist makkelijker zou zijn omdat de prothese toch achter de borst zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zeker niet verstandig om dat na 3 dagen al te doen. Natuurlijk hersteld iedereen anders, maar 3 dagen is echt kort en dan 2 uur wandelen? Ik was blij als ik al weer op de bank zat als ik naar de wc was geweest. Daarbij was ik zelf ook heel erg beroert van de medicatie.

Het kanker verhaal vind ik altijd lastiger. Ik heb niet het gevoel dat ik 2 tikkende tijdbommen in mijn lichaam heb. Als ik dat dacht had ik het niet gedaan. Ik denk wel dat het misschien iets moeilijker te vinden is, maar het maakt me wel een stuk zekerder over mezelf en dat is me veel waard. Ik controleer mijn borsten ook nog net als ik dat altijd deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

3 dagen na je bv een weekend weg gaan met vrienden is wel heel snel hoor.. Zeker met kinderen.. Natuurlijk kan je partner heel veel doen, maar je kunt 3 dagen po nog niet eens heel lang recht op zitten.. Waarschijnlijk kun je ook nog niet zelf omhoog komen vanuit lig..

Natuurlijk is ieder herstel anders, maar een wandeling van 2 uur is zeker onverstandig.. je lichaam moet ook herstellen van de narcose...

Als je hier een paar verslagen door leest zul je ook zien dat sommige van ons behoorlijk pijn hebben gehad..

Wat betreft eventuele kanker en mammografie.. Tegenwoordig kunnen ze ook een echo maken van je borst wat eventuele knobbeltjes kan ontdekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, die wandeling is niet verstandig. Maar ik weet niet hoe het voelt.

In verband met die kanker. Het gaat niet zozeer om borstkanker te kunnen opsporen, het gaat eerder over of jullie die silicone vertrouwen. Hier en daar spreekt men over prothesen die zweten en zo. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

Ik zou cohesieve prothesen van Natrelle hebben, 225 cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook vroeg vinden. Na 1,5 week voelde ik me weer wat beter. Maar ja, er zijn hier ook verhalen dat ze nergens last van hebben. Kun je de OK niet verzetten zodat je zelf ook meer rust krijgt?

Wat de kanker betreft. Vlak voor mijn OK stond er een heel stuk in de krant over mentor protheses, die niet te verwijderen waren enz. Ik helemaal in de stress.Ik heb toen weer alles nagezocht en het bleek over polyurethaan protheses te gaan en helemaal niet over Mentor. Maar in die zoektocht ben ik diverse keren gestuit op het feit dat uit geen enkel onderzoek blijkt dat siliconen protheses kankerverwekkend zouden zijn.

Zou daar dan ook maar niet zo bang voor zijn.

Wat betreft die polyurethaan (Simined of zoiets) die zouden ook niet kankerverwekkend zijn, al is wel aangetoond dat hiervan een kleine hoeveelheid in het lichaam terecht komt. Maar niet in verhouding tot wanneer het kankerverwekkend zou zijn.

Iedere keer als ik voor de spiegel sta heb ik nu een grijns op mijn gezicht. Wat ben ik blij dat ik het gedaan heb.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraleer ik morgen definitief onderteken bij de pc en het voorschot betaal had ik graag nog een antwoord op een paar vragen.

Mijn prothesen (natrelle 225) zouden achter de spier liggen, maar ik heb gelezen dat je borsten dan omhoog gaan als je je borstspieren gebruikt. Klopt dit?

Ik heb momenteel een AAAAAAAAA-cup en hoop met de 225cc tot een B te raken. De pc zegt dat het volle B, klein C zal zijn. Wat denken jullie? Toch minder cc nemen? Want ik wil niet dat het opvalt.

Ik ben bang dat ik er niet zal kunnen aan wennen. Ik ben immers niet gewoon om borsten te hebben. :107:

Fieuw.... toch heel moeilijk hoor, zo'n beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Dat je borsten omhoog gaan bij het aanspannen van je borstspier wil ik niet zeggen, maar de protheses worden wel door de spier opzij geduwd door de spier..

Bij de 1 is dat meer als bij de ander.. Ik heb het ook, maar niet heel erg..

Nu denk ik zo: wie ziet dat nou, ik sport nooit met blote borsten dus who cares ;)

Ik denk dat als je niet zo groot wil hier een hele mooie maat op na houdt.. Vergeet niet dat ''nepborsten'' altijd kleiner ogen dan dat de bh label aangeeft.. Dus indien jij een C cup draagt in de bh label dan ziet het er waarschijnlijk uit als een B dus maak je geen zorgen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

drie dagen PO een weekendje weg is in mijn ogen ook geen optie,

ik ben zelf na anderhalve dag met de buurvrouw de honden wezen uitlaten in het park en liep erbij als een vrouw van 80!

met mijn handen op mijn buik, bovenarmen tegen mijn ribben en oplettend waar ik mij voeten neer zette.

na een rondje van zo'n 45 min. waar we anders 25-30 min. over doen, was ik buiten adem en bek af!

wanneer je dit niet wilt meedelen aan je vrienden, dan zou ik een betere smoes verzinnen in de trant van:

"ik ben van de trap gevallen en heb aan beide zijden gekneusde ribben."

want opvallen zal het zeker, je hebt hulp nodig met douchen, aankleden, eten klaar maken enz enz.

mbt de angst voor kanker en siliconen:

mijn vader is drager van het gemuteerde BRCA1 gen, uit bloedonderzoek is gelukkig gebleken dat ik geen drager ben.

Anders had ik zo'n zelfde operatie als Angelina Jolie ondergaan en op die manier grotere borsten gerealiseerd....

nu heb ik gekozen voor de siliconen die ik zelf betaal en laat ik snijden in een gezond lijf...

ja , maar mijn zoon heeft nu wel een moeder die trots is op haar zelf en op haar lichaam,

misschien krijg ik kanker, misschien reumatische klachten door lekkende implantaten,

maar wil ik mijn levensgeluk laten afhangen door dit soort onzekerheden?

nee, als ik voor zeker moet gaan dan moet ik het leven gaan leven vanuit een gouden kooitje...

Geniet van het leven, het duurt maar even, dat heb jij helaas al aan den lijve moeten ondervinden.

dus geef je kids die vrolijke gelukkige moeder, die trots is op haar lijf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

ik word geopereerd door dokter Nolens. Ik wil van AA naar volle B gaan. Nu heeft zij niet gezegd hoeveel cc's ze zal plaatsen omdat dat tijdens de operatie nog kan veranderen. Ze plaatst eerst pasprotheses. Was dat bij jullie ook zo? Het resultaat moet een 'hand vol' zijn en dit heeft ze zo genoteerd. Ik lees hier ook dat sommigen de keuze hadden tussen low, medium en high profile. Die keuze heb ik dus niet gehad. Ik wil dat mn borsten er zo natuurlijk mogelijk uitzien en ook zeker niet te groot. De arts lijkt me ook wel erg te vertrouwen en professioneel. Tijdens de passessie had ik eerst kleiner uitgekozen omdat mijn bv niet mag opvallen. Zij raadde aan om toch een grote hand vol te nemen.

pff waarom is dit zo lastig! Was het maar al achter de rug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn chirurg gebruikte geen pasprotheses. Wat we hadden afgesproken werd meteen geimplanteerd. Misschien kan je nogeens contact opnemen met je chirurg en nognaal benoemen hoe belangrijk een hand vol voor jou is.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist ook niet precies wat ik ging krijgen. Ik kreeg te horen dat het 500cc of groter zou worden, maar dat dit bekeken zou worden tijdens de operatie omdat hij dan goed de breedte van mijn pocket kom opmeten.

Die profielen hebben te maken met de projectie van je borst. Hoe ver de borst naar voren zal komen.

Dat ze aan raad om een hand vol te nemen snap ik wel. Heel veel meiden zijn als ze zo voorzichtig zijn bijna altijd teleurgesteld en hadden toch liever iets groter gewild. Ook is het zo dat een :"nep"" borst er kleiner uit ziet dat wat het label je verteld in je bh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laura Moojen-Zaal van de Velthuis Kliniek ging gewoon alles opmeten, luisterde naar wat ik op zoek was en deed een voorstel.. Ik heb ook nooit wat gehoord over medium of high profile. Nadat ze alles had opgemeten wist zij wat het natuurlijkst zou worden. Ik heb gezegd dat ik een volle C wilde en kreeg 295, maar dat verschilt bij iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na daaaaaagen lezen op dit forum ben ik er niet veel wijzer op geworden. Behalve dan dat ik me nog veel meer wil informeren omtrent de mogelijkheden vooraleer ik de operatie onderga.

Ik ben slank gebouwd, heb bijna geen eigen borstweefsel en ben behoorlijk gespierd bovenaan. De arts stelt voor om 225 cc te nemen van Natrelle onder de spier. Is dit een goede keuze. Ik wil mooie (maar niet te grote) borsten. Ik wil van een AA een B maken.

Als ik de andere topics lees dan begin ik te panikeren. Ik heb het gevoel dat ik er weinig van afweet en dat ik de arts maar laat beslissen. Ik heb wel vertrouwen in dr Nolens. Maar zopas las ik het topic over rimpelvorming en vraag ik me af of je minder kans hebt als het achter de spier is. Klopt dit?

Wie zegt me welke protheses het best bij me passen??? Pfff, waarom zo moeilijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

nee dat heb ik echt niet hoor.. als ik bloot sta en span ze aan dan zie je het, maar zelfs in mijn sportbh, waarbij je al mijn tepels ziet als ze stijf zijn, zie je het niet als ik ze aan span..

Maar de een heeft er meer last van dan de ander...

Maar je staat toch niet in je blote boobs in de sportschool... dus niemand die het ziet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cindytje: hoeveel bewegen je borsten dan mee als je je spieren aanspant? Ik zag een filmpje op internet waarbij die borsten echt wel een stuk omhoog gingen. :((

Is het niet toevallig een filmpje waar deze geheel achter de spier zijn geplaatst? (van dr. Stevens?) ... Wnnr ik mijn borstspieren aanspan zie ik echt dat het minimaal is dat de protheses omhoog gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vertrouwen in je pc. Als je ze achter de spier krijgt heb je juist minder kans op die rimpelvorming omdat de prothese immers bedenkt wordt door de spier. Ik denk dat als e niet zo groot wil die 225cc heel netjes zal zijn.

Iedereen die een operatie tegemoet zit heeft eigenlijk constant twijfels. We denken er veel te veel over.

Komt volgens mij helemaal goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan echt niet wachten!

Ik vind het verschrikkelijk dat ik dit zal doen. Maar ik heb het echt gehad met rolkragen en met voortdurend een hand tegen m'n trui te houden als ik voorover buig.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik pieker maar ook hoe meer ik het wil. Ik ben er klaar mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.