Ga naar inhoud

Stimuleert gebruik pil aanmaak vetweefsel in de borst?


Liensje

Aanbevolen berichten

Lieve dames,

Ik zit met het volgende. Sinds geruime tijd gebruik ik de Yasmin pil. Nu ik een bvk heb ondergaan, hoorde ik laatst dat het gebruik van een pil het volume van je borsten kan vergroten door de aanmaak van meer vetweefsel.

Nu zullen er veel op dit forum zitten die dit als walhalla ervaren, maar ik niet! Heb niet voor niks een BVK gedaan!

Moet ik nu stoppen met de pil?

Naast het vetweefsel is het voor mij ook een nadeel wanneer ik geen pil gebruik dat ik dan erg veel last heb van menstruatiepijn en verlies ik veel bloed.

Alle advies is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is het niet het vetweefsel maar het klierweefsel dat onderhevig is aan hormonen.... Dat heeft niets met vet te maken hoor. Wat velen ook denken dat door borstvoeding te geven je borsten kleiner worden is ook niet waar. Door de hormoonverandering in de zwangerschap neemt het klierweefsel toe en het vet weefsel af. Dus of je nu borstvoeding geeft of niet het ligt vooral aan de zwangerschap, de hormonen. Als je stopt met voeden of je voedt juist niet, dan slinken de klieren weer en is er nog geen nieuwe vetlaag waardoor je borsten leger zijn. Meestal herstelt dit na maanden weer.

Het kan zijn dat je met een andere pil die een andere samenstelling heeft je minder klachten hebt..... Je zou dit kunnen overleggen met je huisarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben het eens met Inge, de pil zal niet voor aanmaak van vetweefsel zorgen.

Wat me wel interesseert is dat je Yasmin gebruikt. Heeft de dokter je dit voor een specifieke reden aangeraden?
Yasmin wordt vooral aangeraden voor meisjes/vrouwen die veel last hebben puistjes of acné, omdat het hier een positief effect op heeft.
MAAR hiernaast is Yasmin ook reteduur (pardon my french).

Ik kreeg vroeger ook Yasmin voorgeschreven door mijn eerste dokter, en ik was not amused toen ik van een andere dokter te horen kreeg hoeveel prijsverschil er wel niet is onder de anticonceptiepil! Hierna ben ik overgeschakeld naar Desorelle, zeg maar het witte product van de pil.
Ik moet nu maar 7€ betalen voor een doosje, voor ik 21 jaar werd kreeg ik het zelfs gratis...

Wou het maar even delen, er zullen waarschijnlijk nog meer onwetenden zijn... :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu al zo'n 10 jaar aan de Yasmin omdat je bij deze pil geen of mindere kans hebt tot gewichtstoename. Hij bevalt mij goed. Qua prijs kan ik wel voor een goedkopere gaan met dezelfde werkstoffen, die heb ik drie maanden gebruikt, maar kreeg ik enorme last van harde en gevoelige borsten.

De pil bevalt me goed, maar ik twijfel nu om ermee door te gaan omdat ik bang ben dat ik er grotere borsten van krijg. Dan zou alles voor niets zijn geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het trouwens eens hoor met Inge, de pil zal effect kunnen hebben op het klierweefsel. Ik zal het anders dinsdag wel ff navragen bij mijn ha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.