Ga naar inhoud

PVO : 18 januari 2014 :


Aanbevolen berichten

Hoi, ik krijg 18 januari 2014 een prothesewissel. Evenals nu gaan de protheses onder de borstspier geplaatst worden.

Heeft iemand dit toevallig al gehad en zou de pijn gelijk zijn of zou je minder pijn kunnen hebben aangezien het al "voorbewerkt:" is.

Ik weet dat pijn e.d. bij iedereen verschillend is maar ik ben benieuwd of en hoe de ervaringen zijn.

Alvast bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb vorig jaar een wissel gehad en ik vond het net zo pijnlijk als de eerste operatie. Maar goed, ik hoor ook verhalen dat het minder pijn doet, zal bij iedereen anders zijn denk ik.

Succes!

Mss komt dit omdat de meeste dan toch kiezen voor een grotere prothese en alles dan weer opgerekt wordt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Toch ook nog even een wat verlate reactie van mij.

Ik heb 2 weken geleden een wissel ondergaan en vond het een makkie vergeleken met de eerste keer.

Ook bij mij is de borstspier losgemaakt en de protheses (weer) onder de spier geplaatst en ben van 260 naar 420 gegaan.

Ik heb nu na 2 weken het gevoel dat ik weer alles kan, maar weet dat het nog niet mag.

Helaas heb ik wel zenuwpijn in de linkerborst, maar heb het idee dat dit nu (een stuk) minder aan het worden is.

Al met al vond ik het een goede wissel. :14:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er zelf niet aan denken om weer dual plane te krijgen bij een wissel!

Ik heb daar zoveel pijn van ondervonden dat ik die pijn NOOIT meer wil doorstaan.

Wat mij wel zorgen baart is natuurlijk, of het nog wel vd spier zou kunnen tegen die tijd,want ook ik word natuurlijk ouder!

En feit blijft dat het toch sneller gaat hangen als je meerdere CCs op de spier zou laten plaatsen(wat overigens kon bij mij toen)

Van wat ik gehoor heb is een wissel makkelijker qua herstel ,omdat de huid al is opgerekt,maar ja met meer ccs zal het idd opnieuw moeten oprekken,dus het blijft afwachten hoe het bij jou zal zijn,niets over te zeggen dus eigenlijk.

Blijft afwachten helaas........hopen op goed geluk .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt meiden. Ik vind het wel fijn dat er reacties komen. Ik ga idd voor meer cc's en weet dat de eerste dagen sowieso erg pijnlijk zullen zijn.

Tweetie jouw bericht doet me natuurlijk erg goed :-).

Vlinder, heb jij wel een wissel gehad dan? Bij mij kon eerst max 405 en nu volgens de pc makkelijk meer dus dat is wel vreemd en idd is het wat meer opgerekt. Ik heb alleen een dunne huid dus op de borstspier gaat hem zeker niet worden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Hoe het bij een wissel is weet ik niet, maar ik zou het zo zonder angst laten doen.. Ik heb totaal geen pijn gehad na mijn bv.. Alleen een enorme druk op mijn borst, maar kon dat geen pijn noemen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren een wissel gehad, dual plane.

was heroperatie, ik had veel last van de eerste bv en werd gister na 2 maand opnieuw geholpen.

er is een kleine lift gedaan en toen 375 cc in gegaan vanplaats 550cc

voor mij voelt het nu als een opluchting!

helaas kon ik niet voor spier.. te dunne huid...

dus nu hopen dat deze bv helemaal mooi gaat worden door de tijden heen,

ik heb alleen wat pijn steekjes van de hechtingen en waar de drains zaten maar verder niets.

het schijnt idd te zijn dat je lichaam door de eerst x al gewend is, maar als je idd groter plaatst zal het wel weer wat moeten rekken ook weer...

succes!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dena,

Wat fijn om te horen dat het nu wel goed is gegaan. Ik hoop inderdaad voor je dat het nu helemaal wordt zoals je in het begin voor ogen had. En ook fijn dat je niet veel pijn hebt gehad na de hersteloperatie,.

Mijn huid is ook te dun voor voor de spier, dan zou je de prothese echt zien zitten en dat wil ik ook niet.

Succes met herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Nou dames, ik kan inmiddels zelf antwoord geven op de vraag. Ik heb vorige week zaterdag mijn wissel gehad. Van 405 cc achter de spier rond naar 650 achter de spier rond high projectie. Ik heb echt heel weinig pijn gehad en kon eigenlijk zo goed als direct alles weer. Ik heb nog wel rustig aan gedaan en maak nog steeds geen rare bewegingen en til niet zwaar maar kan niet geloven dat ik een dikke week geleden onder het mes ben gegaan.

De hechtingen zijn er afgelopen zaterdag uit gehaald en hij was ook tevreden.

Het zal bij een ieder verschillend zijn maar ik heb geen spijt!

Ik draag nog wel de sport bh en hij heeft me aangeraden de hechtingen nog een maand te blijven afdekken en af en toe in te smeren maar verder helemaal super.

Ben wel benieuwd wat mijn maat gaat zijn.

Mocht iemand vragen hebben dan weet je me te vinden.

Liefs PVO

Link naar reactie
Delen op andere sites

De operatie en het herstel op zich vindt ik minder pijnlijk als de eerste keer!

Waar ik wel ongemak van ondervindt is dat het een veel grotere prothese is en daardoor ben ik in bepaalde dingen toch langer beperkt als de eerste keer met kleine protheses.

Mijn conclusie is veel zachtere pijn maar wel langer last van!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.