Ga naar inhoud

haaruitval na operatie


Maxime

Aanbevolen berichten

Hello lady's,

Zoals de titel al genoeg zegt..

Hebben jullie naar de operatie ook zo'n last van haaruitval van de narcose?

Ik heb er zo'n last van. Echt niet normaal .

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is waarschijnelijk door de operatie + deze tijd van het jaar verliezen we meer haar, ik heb het nu ook heel erg :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vaker gehoord ja dat dit kan gebeuren. Kan ook komen door de narcose en de operatie. Hoop niet dat het me gaat gebeuren heb het van de zomer gehad door een allergische reactie op een allergie en ben de helft van mijn haar kwijt :-). Ben blij dat het nu weer groeit. Maar wat er bij mij nu gebeurd is gebeurd over drie of vier jaar weer zegt de dermatoloog. Iig heel veel sterkte ermee.xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gekend dat STRESS kan bijdragen tot en oorzaak kan zijn van haarverlies bij bepaalde individuen. Het is eveneens waar dat algemene verdoving gebruikt tijdens de chirurgische ingreep het lichaam in shock kan brengen (en dus stress veroorzaakt). Die stress komt bij de reeds bestaande stress van vóór de operatie (zowel fysiek als emotioneel).


Na heel wat zoeken vond ik enkele fatsoenlijke referenties in verband met verdoving en haarverlies en daarin stond het volgende:

“Algemene verdoving heeft een diep effect op het lichaam. Zoals u zou verwachten, brengt die het individu in een toestand van bewusteloosheid en ontspant die de spieren. Verdoving beïnvloedt eveneens haarfollikels. Haarfollikels bevatten cellen die zich van alle lichaamscellen het snelst splitsen en ontwikkelen. Ze moeten snel splitsen om de groei van de haarvezel in stand te houden. Verdoving houdt deze snelle celsplitsing tegen. De verdoving van de persoon in kwestie duurt misschien slechts enkele uren, maar toch kunnen de haarfollikels zodanig beïnvloed worden dat ze de haarvezelproductie stopzetten en in een telogene rustfase komen. Haarverlies (telogeen effluvium) is hier het resultaat van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Heeft iemand van jullie die last heeft gehad van haaruitval er toentertijd ook iets aan gedaan? Minoxidil of Alfatradiol gebruikt? Dat gebruik ik namelijk nu ter behandeling van mijn haaruitval (ben erg gevoelig voor stress!) maar misschien dat het het effect van haaruitval vermindert? Ik ben nl als de dood om mijn haar dat net een beetje terug is gegroeid te verliezen door een operatie :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hej meissie ik denk dat het normaal is ik heb het ook gehad !

Gaat vanzelf over :-)

Groetjess

Hoi,

Een oplossing is vitamines slikken. Ik heb anders al last van haaruitval en heb op voorhand vitamines geslikt, dit helpt. Maar kan nooit kwaad om het nu nog te doen : haal je in de apotheker : bv. Omnivit - zeker 3 maanden nemen.

Grtjs

Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.