Ga naar inhoud

Zijn er dames met BV die klachten kregen na een paar jaar?


MamaJN

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ben veel aan het lezen over borstvergrotingen aangezien ikzelf dit overweeg.

Ik lees natuurlijk veel over de dames die heel blij zijn,maar wil graag ook weten of er dames zijn die na een aantal jaar klachten kreeg zoals chronische pijn, auto imuun ziektes of het lelijk worden van de borst.

Ik lees hier en op kliniekervaringen.nl alleen maar over recente borstvergrotingen, nu ben ik dus heel beniewd of er mensen zijn die de prothese al langer hebben en die klachten hebben.

Zo ja? Of juist geen klachten? Vertel alsjeblieft. Ik wil de voordelen tegen de nadelen afwegen.

Dank je wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai ik ben Pebbeltje. Ik loop met dezelfde vragen als jij. Ik heb vandaag adviesgesprek bij dr van Straten via Diana Gabriels in Barendrecht. Ik probeer op het borstenforum ook aan informatie te komen, maar ik moet zeggen dat ik nog niet alle mogelijkheden ken... Ik heb mij twee weken geleden hier voorgesteld, maar wat ik geschreven heb kan ik zelfs niet terugvinden...

Heb jij al een adviesgesprek gehad? Ik ben eigenlijk via een bekende van mij bij Diana en van straten terecht gekomen. Zij heeft de Bv afgelopen september laten doen. Ze is dus nog herstellende maar ik weet dat zij een sterke vrouw is. Iedereen is anders he, ik heb zelf nl. Chronische slijmbeurs in mn rechterarm. Ik hou je op de hoogte hoe het vanmiddag is gegaan in ieder geval, vind je dat leuk?..

Als jij nog iets hoort of tegenkomt houd ik mij aanbevolen!

Groetjes Pebbeltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik inderdaad ook benieuwd naar! Ook bijv zijn er veel vrouwen die na de operatie ontstekingen of iets dergelijks krijgen en ook mensen die al langer ervoor geholpen zijn want er staat vaak datje na een jaar of tien weer opnieuw moet! Is dat altijd of hoe zit dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

jullie hebben waarschijnelijk gekeken op het klachtenpunt ofzo

erzijn idd enkele klachten, maar nooit bewezen dat dit zou komen door de protheses, daarom is het altijd goed om je protheses op te zoeken en te kijken welke pc werkt met welke soort protheses. over de mijn heb ik niets terug gevonden de sebbin protheses.

ik denk niet dat het door de protheses komt de ziekte want een autoimmuun ziekte zitten toch altijd een beetje in ons lichaam. chronische pijn denk ik ook niet da van de,prothese kan komen enkel als je veel te grote aantal cc,s hebt genomen maar dit is medisch eigenlijk niet verantwoord en zal vanaf dag 1 moeilijk zijn om mee te leven denk ik.

en lelijk worden van de borst kan inderdaad door kapselvorming daardoor moet je tijdens je herstel echt de nodige rust nemen die ze zeggen in de kliniek en zeker niet beginnen poetsen, strijken, lopen, je armen uitrekken.... als je dit doet is de kans klein.

want als je iets erbij steek in je lichaam maakt het lichaam daar een omhulsels rond gemaakt: het kapsel dus, maar als hier een scheurtje in komt dan krijg je verdikkingen eerst zie je ze niet en voelt het verhard maar na enkele jaren zie je dit en komt het pijnlijk dit moet dan operatief verwijderd worden, sommige zijn jammer genoeg niet gemaakt voor iets vreemd in het lichaam en krijgen dit meteen al maar dat gebeurd zeer zeer weinig.

ook moet je weten dat je op forums meer slechte ervaringen tegenkomt, omdat mensen met een slechte ervaring sneller hulp gaan zoeken op forums, terwijl ze anders nooit op zo een forums zouden zitten.

er zit dus kans in dat er complicaties zijn maar daar zijn er heel heel weinig van!!!en hoe meer cc,s hoe meer risico's op complicaties.

pebbeltje je kan altijd naar je eigen profiel gaan en dan gaan naar onderwerpen/berichten danzie je welke onderwerpen je gestart hebt en welke berichten je geschreven hebt. maar ik zie niets bij onderwerpen staan misschien heb je vergeten duwen op plaatsen?

groetjes hoop dat dit een beetje helpt :) als je twijfeld doe het, spijt ga je er niet van hebben ;) ik heb ook lang getwijfeld en voel me nu super in mijn vel :) eindelijk ben ik op en top vrouw :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie kunnen dit onderwerp ook volgen door rechts boven dit forumtopic te duwen op volgen :). dan kanje op je eigen naam duwen helemaal rechts boven en duwen op inhoud di ik volg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi peppeltje,

Ik heb 5 november ook een consult via diana gab. in mc amstelveen.

Ik zou graag op de hoogte willen blijven.

Ik zal je zeker op de hoogte houden.

Misschien kunnen we elkaar een beetje helpen? :)

Ik vraag mij inderdaad dus af of diegene met bijvoorbeeld een auto imuun ziekte, deze ook zou hebben gekregen als er geen bv was gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pebbeltje26/4, on 23 Oct 2013 - 08:37, said:

Ik heb mij twee weken geleden hier voorgesteld, maar wat ik geschreven heb kan ik zelfs niet terugvinden...

Hoi Pebbeltje,

Ik heb ook even gekeken, maar er is geen onderwerp van jou? Dit is je eerste post die je maakt, dus ergens is iets mis gegaan.

@Lizzy :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben een jaar po (van gisteren trouwens ;-) en ik ben reuzeblij dat ik het gedaan heb. Ik heb 220 cc van Natrelle anatomisch achter de borstspier. Ik had vroeger een 75b, die verkleinde naar een 75 a en nu heb ik dus een 75C (let op : een 75 C na bv lijkt wel een op 75 C natuurlijk)

Ik ben 1.60 m en weeg 48 kg.

Ik heb niet zoveel pijn gehad na de operatie, enkel wat zeurderige pijn, maar die bleef ....tot heden aanslepen. Meestal heb ik geen pijn , maar als ik mijn borsten voorzichtig aanraak, voel ik een soort branderig gevoel. Het is niet heel erg maar het is wel vervelend. Als ik wat harder druk in mijn borsten heb ik geen pijn. raar he? HEt is alsof ik verbrand ben door de zon. Zo kan je het mss het beste omschrijven. Ik voel wel dat het steeds verminderd, maar echter heeeeel erg traag. Men zegt dat dat normaal is en dat dat wel tot een jaar, anderhalf jaar kan duren. Maar inderdaad, hier op de site vind je er niet veel over, dus blijkbaar hebben de meesten geen pijn meer na enkele weken.

Vb bloot met een losse t-shirt lopen doet wat pijn omdat die t-shirt tegen mijn borsten beweegt. Een spannend t-shirt is geen probleem.

ZE zeggen ook dat je na zes weken weer kan sporten en zo; Ik zwem, wel na 6 weken kon ik absoluut nog niet zwemmen. Je kan wel alsmaar meer maar het herstel hangt echt van persoon tot persoon af. Je mag je niet blindstaren op die zes weken; Ik ben ook 42 jaar dus mss ligt het ook daaraan. Nu kan ik alles weer.

Maar ik moet wel zeggen dat ik het onmiddellijk opnieuw zou doen en ga doen. Want ik wil ze graag wat groter hebben, zou graag een 75 D hebben maar ik ga er nog een tijdje mee wachten. Ben natuurlijk wel wat angstig en daarom ga ik me eerst goed informeren naar de mogelijke oorzaken.

Het gevoel van borsten te hebben, van je sexy te voelen is groter dan de pijn die ik nu ervaar. Want het geeft je écht een boost!! Je kan leuke topjes aan, je voelt je gewoon echt vrouw! En die pijn, die is niet zo heel erg en gaat wel voorbij gaan, zij het mss na anderhalf jaar, maar ik voel steeds verbetering dus dat is goed.

Maar ik wilde jullie laten weten dat er inderdaad mensen zijn die nog pijn hebben na een jaar.

Ik ben anders heel goed : voel me niet moe of zo. Neen, ik heb net meer energie omdat ik me psychisch veel beter in mijn vel voel.

Veel succes hoor! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

Ik heb in 2003 een bv gehad en in 2006 kreeg ik pijnklachten. Mijn borst was (iets) harder geworden en ik kon er niet meer op slapen. Na een uitgebreide echo inclusief biopt van een van de vele opgezwollen lymfklieren kwam er niets uit. De pijn is overgegaan en de borst werd weer rustig, geen gezwollen lymf klieren meer, maar nu heb ik al een half jaar een chronische ontsteking. Mijn ene borst is inmiddels ook enorm hard ( zo hard als een goed opgepompte fietsband) en pijnlijk, meer dan in 2006. Beide plastisch chirurgen die ik ervoor gezien heb vinden het onwaarschijnlijk dat de ontsteking is ontstaan door de prothese, maar zoals dr Nio zei is een eenmaal ontstoken borst zoals bij mij moeilijk te behandelen. De enige optie is dan nog explantatie (eventueel met wissel). Ik ga over een paar maanden dus weer onder het mes voor een prothesewissel, nu ben ik eerst aan een antibioticakuur gezet. Mijn 5de sinds mei.

Statistieken zijn mooi, maar hebben geen betrekking op een individu. Waarom zou ik/ jij niet bij die 5% of 10% of zelfs 1% horen, toch? Je moet voor jezelf bepalen welke concessies je wilt doen. Er is een zeer reeele kans dat je nog een keer onder het mes moet, zelfs als je geen complicaties hebt, sommige pc's vinden het verstandig protheses na 10 jaar te vervangen, bijvoorbeeld. Je kunt je nog zo goed voorbereiden en de juiste vragen stellen, maar antwoord op de vraag 'gaat het mij gebeuren' krijg je van tevoren niet, helaas :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.