Ga naar inhoud

It's_Me24 : 14 oktober 2013 : Dr. de Blecourt : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Vanaf vandaag kan ik eindelijk onder de naam It's_Me24 met jullie meedoen. Lekker meekletsen over de bv die ik nu sinds 7 dagen heb! Ik ben 24 jaar en heb een paar weken geleden het lef gevonden om iets aan mijn onzekerheid te doen :-) Terecht gekomen bij Bergman Kliniek in Bilthoven bij dr. de Blecourt. Ik lig vandaag dus precies een week plat en ben veel aan het rondneuzen op deze site! Ik hoop dat jullie me kunnen/willen helpen met eventuele vragen over de pijntjes. Aangenaam kennis te maken in ieder geval!! Tips zijn altijd welkom ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Welkom op het forum!!

Wat heerlijk he om je boobs te hebben :D

Rondneuzen kun je heel goed er is een hoop info en tips te vinden. Heb je vragen dan kun je deze altijd stellen, maar je kunt evt ook zoeken via de zoekbalk hier rechts boven.

Ik ga je titel aanpassen en operatieverslagen zetten zodat je er ook echt helemaal bij hoort ;)

Het zou ook leuk zijn als je hier een verslagje schrijft over hoe je dag van de operatie is gegaan. We zijn daar altijd nieuwsgierig naar ;)

Wat voor prothese heb je gekregen? en hoe was de plaatsing daarvan?

Heel veel leesplezier!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Welkom op het forum!! en natuurlijk gefeliciteerd met je boobs!!!

Hoe gaat het tot nu toe met je en ben je tevreden over het resultaat tot nu toe?

Mocht je vragen hebben kan je die hier natuurlijk altijd stellen!!

Succes met je herstel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb al ontzettend veel aan deze site gehad!

Ik heb ronde protheses voor de spier. 255 is erbij gekomen. Ontzettend goede operatie gehad maar deze dagen daarna vind ik tegen vallen! Op dit moment denk ik echt 'als ik dit geweten had....'. Heb een beetje moeite met ademhalen en dat is heel zwaar. Daarbij heb ik veel pijn aan de spier onder mijn oksel.

Verder ben ik zo'n ontzettende watje dat ik nog niet heb durven kijken.. Ik zou heel graag willen douchen maar toen ik dat ging proberen, was het foute boel! Op het moment dat de bh uit ging, ben ik flauw gevallen en moest ik overgeven... Nu durf ik niet meer maar voel me zo vies!!! Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moeilijk adem halen een druk op de borst dat hebben veel meiden. Ik was ook heel kortademig de eerste week. Praten kon ik ook niet zo makkelijk hierdoor.

Het kijken en je borsten uit je bh halen is ook eng in het begin. Zorg ervoor dat je dat doet als je samen bent met iemand die je kan helpen. Ook met douchen is het belangrijk dat je dat doet met hulp. Mijn partner heeft mij de eerste 2 weken geholpen met wassen en in het begin stond ik eigenlijk alleen maar mijn borsten vast te houden en werd ik gewassen. Ik heb zelf lage bloeddruk vaak en ik moest ook de eerste dagen een paar keer bijna flauwvallen. Van de pijn en omdat ik gewoon een stuk zwakker was in mijn lichaam.

Heb je thuis niemand die je kan helpen meid? Hulp heb je nu echt wel even nodig.

Als je je echt zo slecht blijft voelen bel dan ook even je pc op! Daar zijn ze ook voor hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Als ik jou was zou ik ff een krukje of een stoeltje in de douche zetten dan kun je daarop gaan zitten en dan pas de bh uit doen... en hou ze in eerste instantie vast als je het eng vindt en laat je door iemand anders wassen...

Dan kun je namelijk ook gelijk je bovenlichaam afdrogen en gelijk je bh weer aantrekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig staat mijn mams elke dag voor de deur om me de dag door te helpen. Vandaag weer een mindere dag.. Zou toch met de dag beter moeten gaan?

Het krukje stond inderdaad al klaar in de douche maar met het uit trekken van de bh op de badrand, ging het lichtje al uit. Toch de douche maar uitgezet...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de sport bh heel oncomfortabel vind! Hij zit al veel te strak maar rond 5 uur begonnen mijn borsten flink te zwellen waardoor het ademhalen nog moeilijker ging! De onderste 4 haakjes heb ik al los... Pfff. Is dat normaal?

Nog een vraagje; is het normaal dat ik niet rechtop kan lopen? De hechtingen trekken enorm en doet zeer als ik ga staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, ik maak me weer eens zorgen.. Als ik lig, krijg ik een ontzettend zwaar gevoel en lijkt het alsof het binnen in me beweegt. M'n boobs lijken wel meloenen, zo zwaar!!! Voorover zitten helpt ook niet. Alsof er luchtbellen in zitten de borrelen en alsof de protheses zich omdraaien. Is dit normaal want ik begin 'm aardig te stressen!! :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oej meiske, ik zou morgen even bellen naar je pc voor de zekerheid. Het zware gevoel herken ik wel, maar ik vind het zorgwekkend dat je niet rechtop kan staan van de pijn bij je hechtingen. Dat lijkt me niet goed, natuurlijk moet je gewoon rechtop kunnen staan.

Voor nu: probeer toch maar wat te gaan slapen, morgen ff bellen en waarschijnlijk zit het allemaal wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey!

Gefeliciteerd met je boobs!!

Ik ben sinds afgelopen vrijdag trotse eigenaresse van nieuwe boobs:)

Ben ook in Bilthoven geweest en zijn bij mij ook voor de spier geplaatst.

Nu heb ik ook last van een drukkend gevoel en het krukje staat ook onder de douche;) 1ste x ging ook bijna t lichtje uit..

Ik zou ook gewoon bellen naar de kliniek! Je kan t beter vragen dan dat je zit te stressen. .

moet je binnenkort alweer aan t werk?

Suc6 en sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig

Herken me helemaal niet in jou verhaal heb echt totaal geen last gehad.

Ben thuis gekomen heb gegeten totaal niet eng of misselijk!!!

Recht op lopen ging gelijk !!

Benauwd helemaal niet terwijl ik rook??

Apart dat het zo verschilt het herstel bij bv

Hopelijk knap je snel op en kan je gaan genieten van boobies!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar niet gebeld.. Ging stukken beter vandaag. Voelt nog wel zwaar maar het 'bewegende' gevoel is veel minder. De hechtingen steken en trekken enorm! Ze zijn niet rood of blauw dus neem aan dat het helen van de wond irriteert.

Vraag me alleen af wanneer ik wat meer zelfstandig dingen kan doen/pakken? Ik kan helemaal niks zelf en daar word ik chagi van!

Morgen komt er een nieuwe sportbh binnen als het goed is. Die bh's van Bergman zitten echt voor geen meter. Heb jij dit ook WB737? Hoe voel jij je verder?

Heb momenteel geen werk dus ik heb er bewust voor gekozen om van het werkloos zijn te 'genieten'. Straks weer flink solliciteren!

Kan niet wachten tot ik een paar weken verder ben! :-)

Wat kan ik doen tegen mijn nog steeds opgezwollen buik? Is dat normaal na een week?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

je opgezwollen buik komt waarschijnlijk door het vocht wat je vast houdt.. de enige manier om dit kwijt te raken is heel veel water te drinken en dranken zoals koffie te vermijden...

Ik heb hier op het forum gelezen dat brandnetel thee ook heel goed werkt..

Mocht je het nou echt neit vertrouwen kun je altijd je pc ff bellen ook al voel je je weer wat beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig voel je je vandaag al stukken beter!!

En fijn idee dat je wel alle tijd heb voor herstel.

De bh zit bij mij wel goed. Alleen moeilijk te verbergen onder kleding:p

Ik heb vandaag wel de kliniek gebeld.. zat ook aardig te stressen omdat bij mijn linker borst de bovenkant van de prothese (denk ik) voelbaar is. . Rechts zakt juist prachtig.. De arts vond t niet noodzakelijk maar als ik me er prettig bij voel kan ik morgen komen voor een borstband. .

beetje raar dat ik dat zelf mag bepalen toch??

Maar voor mijn gevoel ga ik hem denk wel halen. . Ff op en neer naar Bilthoven. ..

Verder kan ik eigenlijk wel alles doen en pakken zonder pijn.

maar die buik!!!@@# ik drink liters groene thee en eet gezond maar alsnog een 3 maanden zwangere buik.. :(

Geduld ben ik al meerdere malen tegen gekomen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Gefeliciteerd met je boobs..

Ik mag 29 november onder handen genomen worden door de Blécourt..

spannend allemaal?

Heb je al voor en na foto's?

gr..

Hi!

Voor jou schiet het dus ook al aardig op! Leuke man! Bij het consult lijkt ie wat stilletjes maar hij stelt je echt gerust als het eenmaal zover is. Super lieve verpleging ook! Laat je maar heerlijk verwennen want dat kunnen ze daar wel. Ook wel fijn dat je een eigen (luxe) kamer hebt waar je heerlijk kunt bijkomen. Je bent in goede handen.

Ik heb nog geen foto's. Ik durf m'n bh nog steeds niet uit te doen :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

je opgezwollen buik komt waarschijnlijk door het vocht wat je vast houdt.. de enige manier om dit kwijt te raken is heel veel water te drinken en dranken zoals koffie te vermijden...

Ik heb hier op het forum gelezen dat brandnetel thee ook heel goed werkt..

Mocht je het nou echt neit vertrouwen kun je altijd je pc ff bellen ook al voel je je weer wat beter

Ik hou nog heel erg vocht vast idd. Heb vettige lippen met een vies smaakje en het vocht in mijn oog prikt. Drink veel groene thee maar dat gaat ook zo vervelen. Ik ga eens aan de brandnetel thee :-) bedankt voor de tip! Lijk wel zwanger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

Voor jou schiet het dus ook al aardig op! Leuke man! Bij het consult lijkt ie wat stilletjes maar hij stelt je echt gerust als het eenmaal zover is. Super lieve verpleging ook! Laat je maar heerlijk verwennen want dat kunnen ze daar wel. Ook wel fijn dat je een eigen (luxe) kamer hebt waar je heerlijk kunt bijkomen. Je bent in goede handen.

Ik heb nog geen foto's. Ik durf m'n bh nog steeds niet uit te doen :-(

Ow jammer, dat je t nog niet durf, je kan ook een foto maken met BH :D..

Ik word in het vlietland ziekenhuis geholpen, fijner idee en dichterbij voor mij..

Maar hij is wel oke, duidelijk en direct.. Denk dat dat de beste methode is om grenzen te stellen vanaf zijn kant..!

Ik ben blij met hem ondanks dat ik liever high profile had gehad ipv medium, vandaar dat ik je foto's wilde zien hihiihi...

succes nog met je herstel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow jammer, dat je t nog niet durf, je kan ook een foto maken met BH :D..

Ik word in het vlietland ziekenhuis geholpen, fijner idee en dichterbij voor mij..

Maar hij is wel oke, duidelijk en direct.. Denk dat dat de beste methode is om grenzen te stellen vanaf zijn kant..!

Ik ben blij met hem ondanks dat ik liever high profile had gehad ipv medium, vandaar dat ik je foto's wilde zien hihiihi...

succes nog met je herstel!!

Ik heb er een foto op gezet met BH aan. Misschien dat je zo al een beetje een idee kan krijgen wat betreft de grootte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ik vind dat ik een update verschuldigd ben! Niet mijn sterkste kant blijkbaar :)

De eerste week vond ik echt een hel.. Gewoon omdat ik echt niks kon. Mijn nek en rug zitten nu ook helemaal vast. Vorige week woensdag (9 dagen po) douchte ik voor het eerst en ik voelde me daarna zo goed. Wat een douche en een andere bh al niet kan doen. Vanaf dat moment ging het alleen maar beter!

Vandaag 16 dagen po en wat voel ik me lekker zeg. Als ik terug kijk op de eerste week, ben ik zo blij dat de vervelendste tijd achter de rug is. Afgelopen maandag moest ik voor de eerste keer op controle (verplegingscontrole) en toen hebben ze de knoopjes van mijn hechtingen afgeknipt. De onderhuidse hechting lost zich vanzelf op. Ik had verwacht dat ik me daardoor beter zou voelen qua lopen maar dat valt tegen. Kan namelijk nog niet helemaal recht op staan omdat de hechtingen dan trekken. De wondjes zijn ook nog best gevoelig. Zodra ik de littekens mag insmeren zal dit beter gaan denk ik, maar de korstjes zijn er nog niet af. Eerlijk gezegd vond ik het niet echt een controleafspraak, want ze knipte het af en weg was ze weer.. Dat vond ik wel jammer. Je wilt toch wel gerustgesteld worden door te horen dat het er allemaal goed uitziet maar dat werd niet gezegd. Geen nieuws, is goed nieuws denk ik dan maar. Ik kan in ieder geval bijna alles zelf en daar ben ik zo blij mee! Het is niet fijn om afhankelijk te zijn van andere mensen en met een vriend zonder enige geduld is het ook niet fijn haha.

Vanavond proberen zonder enige hulp te douchen en hopen dat de korstjes snel weg gaan zodat ik lekker mijn littekens kan insmeren! Can't wait! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 dagen po!! Maandag beginnen aan mijn 4de week.

Heerlijk om niet meer zo afhankelijk te zijn. Lekker zelf douchen en vandaag voor het eerst weer auto gereden :) Voelde nog wel heel raar, want 3,5 week je armen niet gebruiken doet toch wel wat.. Sinds gister voel ik het 'klotsen' als ik buk. En dan met name in mijn linkerborst. Dat is even een "iewl" moment haha. Is dit trouwens normaal? De eerste keer voelde ik meteen of de linkerborst niet opeens groter was omdat ik bang was dat die kant omklapte haha. Dramaqueen..

Mijn littekens zijn al bijna korst-vrij. Gelukkig was de wond al vrij snel dicht. Het ziet er mooi uit allemaal :D Lekker blijven smeren!

Nu ben ik toch benieuwd waar mijn vermoeidheid vandaan komt. Is dit na 3,5 week nog van de narcose? Anders moet ik toch even naar de huisarts..

Nog 3 weekjes en dan shoppen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoooi

Gefeliciteerd met je boobs!

Ik ben 22 en afgelopen zomer ook onder het mes gegaan bij de Bergmankliniek. Wat je zegt over die controle had ik ook. Wilde graag horen hoe goed het eruit zag en hoe mooi ze waren etc etc, maar dat zat er niet in hahaha.

Wat betreft bukken. Daar moet je mee oppassen hoor! Ik ben pas na 4-6 weken weer gaan bukken, want dat schijnt niet bepaald goed te zijn. En autorijden, oh doodeng, ik stond de eerste x bijna tegen een lantaarnpaal, omdat ik niet goed kracht durfde te zetten bij het sturen xD.

De vermoeidheid is naar mijn idee 'normaal'. Ik ben de eerste 3 weken echt kapot geweest. Telkens om 8 uur wakker, dan ging ik om 11 uur weer een uur slapen (sliep als een blok) en vaak 's middags ook nog een x. Dat werd pas na een week of 4 denk ik minder ;)

Nog 3 weken. Leuk hoor! :D
Hihi zakken ze al een beetje? Heb je al wat foto's zonder BH/shirtje? Ik ben wel benieuwd :)

Liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel meis! Jij ook!

Dus met die controle lag niet aan mij. Ze was namelijk ook niet erg vriendelijk.. Ik had graag gehoord dat het allemaal goed ging of juist niet. Ze heeft niet eens gevoeld of ze al zachter worden of iets. Dat vond ik wel een nadeeltje.

Ik ga zeker niet meer bukken maar soms gaat dat per ongeluk haha. Zo lastig om je gewoontes aan de kant te schuiven. Toch wat rustiger aan gaan doen. Ik vond auto rijden ook eng! Het is niet prettig als je 'm in de 1 moet zetten en dan juist moet je constant stoppen... Maar wel blij dat ik tenminste kan gaan en staan waar ik wil.

Niet normaal hoe moe ik ben. Liefst slaap ik de hele dag! Maar 's avonds kom ik weer niet makkelijk in slaap.. Vervelend!

Klinkt misschien heel stom, maar ik heb geen idee of ze zakken haha. Ze worden wel steeds zachter maar hoe je kunt zien dat ze gezakt zijn...?? Ik ga vanavond weer douchen dan zal ik meteen een fotootje maken :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.