Ga naar inhoud

Wanneer weer huishoudelijk werk ?


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik ben nu 6 dagen PO, vroeg me af wanneer jullie weer zijn begonnen met huishoudelijk werk en kinderen tillen etc?

Merk aan mezelf dat ik onwijs stijf ben en een beetje de dag doorkom met optrokken schouders en armen langs mijn lijf om niks te willen beschadigen.

Nu doet mijn man nog alles en mijn moeder kookt, de kleinste gaat naar de kinderopvang. Maar volgende week begint het normale leven weer en daar zie ik best tegenop.

Iemand tips?

Ervaringen?

Liefs Nolie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu sinds een paar dagen wat meer in huis aan het doen, maar nog lang niet alles. Ik vind het zo lastig om alles aan mijn man over te laten. Niet omdat hij het niet zou kunnen, maar hij werkt ook nog 40 uur per week. Ik doe het heel rustig aan alleen het hoognodige. Strijken en stofzuigen doe ik absoluut niet . Wassen in een huis met 3 kinderen lopen aardig snel op dus als ik bijvoorbeeld de wasmachine ga vullen, dan ga ik met de was naast me op de grond zitten voor de trommel en vul hem. Als ik dit staand zou doen dan wordt ik daar niet vrolijk van en komt mijn arm voorbij mijn schouder. Het is even aanpassen en als ik iets gedaan heb dan doe ik daarna weer rustig aan. Even zelf aanvoelen denk ik dan. Alles op zijn tijd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Na een week weer het gewone leven in is wel wat snel.

Ik heb mijn hulp gevraagd extra te komen.

Na 7 dagen kon ik zelf de wasmachine zittend ernaast vullen. Was ophangen vond ik lastig en deed dit zittend.

Als de pannen klaar worden gezet op het fornuis kun je wel beginnen met koken maar pannen afgieten doe ik nu na 5 weken af en toe, en deed dit voor die tijd met een grote soeplepel wegscheppen. Na 6 weken mag ik boven de 2 kilo tillen.Bij de Velthuiskliniek adviseren ze dat vanwege kapselcontractie.Ik heb heel veel met mijn voeten opgepakt zoals rondslingerend speelgoed ( voor zover dat gaat)en kleding.Maar gek genoeg als je niks kan dan gaat iedereen zijn zooi wel opruimen :1: .

Na 5 dagen mocht ik fietsen maar til mijn zoontje nog steeds niet achterop hij klimt zelf op de fiets.

Het is een heel gedoe. Probeer wel zoveel mogelijk rustig aan te doen niet te lang achter elkaar belasten effe de vaatwasser uitruimen en dan nog de was er achteraan.

Heel veel sterkte met je herstel.

Gr Mandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste zes weken dien je echt rustig aan te doen en niet je armen boven je hoofd te strekken. Je moet goed naar je lichaam luisteren, je kan best af en toe wat rustig aan doen, maar niet overdrijven. Ik kon pas echt na 4-5 weken weer echt iets doen. En na 6 weken begon ik me aardig hersteld te voelen. Je kan maar 1 keer herstellen, dus het is wel belangrijk om hier goed de tijd voor te nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden doe alsjeblieft voorzichtig!

Er staat echt 6 weken voor!!

Ook al denk je dat je het lichamelijk we aankan, je hebt vooral gevaar op kapselcontractie.

Daarom staat er echt 6 weken rust voorgeschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu sinds een paar dagen weer het "minder zware" werk aan het doen in huis, alles behalve stofzuigen, dweilen, strijken en boodschappen halen.

Mijn jongste dochter (21 mnd) logeert bij mijn moeder, die mag ik toch voorlopig nog niet tillen. Maar dat gaan geen 6 weken worden hoor..

Donderdag moet ik weer aan het werk, daar ga ik zwaar tillen vermijden maar voor de rest moet ik weer hard aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een poetsvrouw genomen voor 4 weken dus ondertussen (ben 5 weken po) doe ik alles zelf weer.

Kleine dingetjes als vaatwasser uitruimen enzo deed ik na 2 weken

Ik zou vooral naar je lichaam luisteren en naar het advies van je pc. ze zeggen niet allemaal dat je 6 weken niks mag doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc heeft hier alleen over gezegd± je lichaam geeft het zelf aan. Uit mezelf ga ik niet zwaar tillen natuurlijk, maar je kan best wat doen. Je moet niet als een gek gaan springen en rondrennen, bewegen zonder je borstspieren te gebruiken zeg maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.