Ga naar inhoud

Tevreden met de rest van je lichaam na bvk?


Aanbevolen berichten

Ik overweeg ook een bvk, heb maandag een 1e consult afspraak met dr. Wu van de Parkkliniek.

Ik heb nu 70G/H.

Ik ben alleen zo bang voor spijt na de operatie. En dan vooral over de verhoudingen van de rest van mijn lichaam.

Mijn maag/taille zijn ook niet echt slank, en dat is nu al een frustratiepunt. Maar als mijn borsten kleiner worden wordt mijn muffintop naar verhouding dan niet nóg groter?

Stomme vraag misschien. Maar is dit bij jullie ook zo en hoe hebben jullie dit na de operatie ervaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ruim 25 kilo afgevallen, en doe er gelijk een buikwandcorrectie bij, dus ik denk dat ik daar weinig last van zal hebben. Maar doe je je bvk omdat je lichamelijke klachten hebt, of omdat je vind dat je uit proportie bent? Waarom dan niet eerst nog een beetje afvallen? Of aan de probleemzones werken? Met een goede sport BH is het best te doen, dat sporten. Heb nu ook een soort van harnas aan. :141: Misschien klinkt dit een beetje hard, maar ik bedoel het goed hoor. :67:

Ik denk, dat als je klachten hebt, het niet uit maakt of je muffin top wat groter lijkt. Dan ga je daar des te sneller wat aan doen als je herstelt bent.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sport nu al 5 tot 6 keer per week, krijg het er alleen niet af.

En als ik geen last zou hebben zou ik een bvk al niet overwegen lijkt mij. Het is niet echt een leuk uitje ofzo.

Alleen weet je nooit zeker of je klachten ook echt door je borsten worden veroorzaakt en of ze over zijn na de operatie.

En ik ben me bewust van mijn ontevredenheid over mijn lichaam, en dan met name de rest van mijn lichaam, mijn borsten zijn voor mij geen 'probleemzone' behalve dan fysiek.

Daarom vraag ik hoe andere vrouwen dit ervaren hebben.

Ik vind het vervelend dat ik me daarover moet verantwoorden. Ik probeer gewoon alles voor mezelf op een rijtje te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met datzelfde probleem. Ik heb ook problemen met mijn buik en had gehoopt dat dit minder zou worden na een bv, dat is zeker niet het geval bij mij en nu wil ik alsnog een buikwandcorrectie. Maar waar ik dan bang voor ben is dat ik daarna mijn benen nog te dik vind. Hebben wij vrouwen niet altijd wel iets op te merken over onszelf ;)

Als jij last hebt van je grote borsten moet je er vooral iets aan laten doen, ga je daarna tevreden zijn met je lichaam? Die vraag kun je waarschijnlijk zelf het beste beantwoorden. Als je nu al onvrede hebt over je buik, dan zal dat na je operatie waarschijnlijk wel blijven,

Succes met het maken van je keuze!

Xx Andrea

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet om je aan te vallen hoor! Begrijp me niet verkeerd. Ik weet niet of je erge hangborsten hebt, maar dan zal het voor je gevoel misschien juist wel minder opvallen, omdat ze weer fijn hoog zitten. Maar als je idd nu niet tevreden bent, zoals Andrea hierboven zegt, dan zal dat na een bvk ook niet zijn denk ik. Ik zal je iig laten weten hoe het is om je buikvel kwijt te zijn. Heb je al een datum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Zesjes,

Je lichamelijke klachten verdwijnen zeker na de BVK. Bijna alle vrouwen die een BVK overwegen zijn idd ontevreden over hun borsten maar ook vaak over hun lichaam.

Het is idd zo dat na je operatie dat je ineens je taille opvalt maar dat is merendeels omdat het altijd zo verscholen leek door de mega joekels van een borsten. Wat ik wel weet is dat veel plastisch chirurgen niet aanraden om na je BVK af te vallen omdat je dan de kans hebt dat alles weer gaat hangen...De eens lukt het wel en de ander niet. Ieders lichaam is anders. Wat je wel kan doen erover praten met je dokter misschien je huisarts en je chirurg om te kijken wat hun visie erover.

Ik weet dat ik mij beter ben gaan voelen over mezelf na de operatie enof ik nou een maatje meer of minder hebt kan mij niet meer schelen omdat in mijn optiek mijn borsten het grote probleem was...en nu dat opgelost is ik mij zekerder voel in mijn vel. Maar dan ben ik...dus bespreek dit met je dokter en wie weet hebben hun andere adviezen voor je.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zesjes, ja dat is een vraag die ik mezelf ook stel in de aanloop naar de bvk operatie. Ik overweeg en bespreek binnenkort dus ook nog mijn frustratie zone: buik/flanken met de plastisch chirurg.

Ik heb in het verleden, ontzettend veel gesport en had een strak voedingsschema met de juiste verhouding kh/eiwit/vet. Helaas bleven mijn buik en flanken mijn probleem geval. Ik was toen 4 kg lichter dan nu maar dit gewicht past beter bij me, ik hoef hier niet spastisch voor te doen met dagelijks sporten en altijd op mijn voeding letten. Daarnaast heb ik nu weer een beetje benen en billen :-).

Voor mij zou een lipo misschien een overweging zijn, een soort mommy make over maar dan iets anders. Ik ben ook benieuwd wat de chirurg gaat zeggen.

Gevaar voor velen blijft idd of we niet blijven 'zoeken' naar onvolmaaktheden. Wij, met name vrouwen, zijn zo goed in het benadrukken van onze zwakke punten :-(. Accepteren hoe we zijn en onze sterkte punten benadrukken is soms erg lastig. Ik twijfel dus ook erg over een extra ingreep, maar ik heb nog even bedenktijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.