Ga naar inhoud

zesjes : 6 december 2013


Aanbevolen berichten

Hoihoi, ik ben nieuw hier, ben info aan het verzamelen over een borstverkleining en dan met name over goede chirurgen.

Ben eerst naar een privékliniek geweest voor een consult omdat ik ervan uitging dat de operatie niet vergoed zou worden,

De chirurg daar gaf aan dat hij verwacht dat ik daar zeker wel voor in aanmerking kom (maat 70H rechts en eigenlijk G-cup links)

Dus heb ik nu een verwijzing bij de huisarts gehaald en ben ik nu op zoek naar een goede chirurg.

Hier in het ziekenhuis staat een globale wachttijd van 25 weken, dus dat vind ik wel erg lang (ben een ongeduldig typje, eens besloten moet het ook SNEL :14: )

Dus was op zoek naar ervaringen en kwam op dit forum uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey zesjes,

Welkom op het forum!

Heb zelf geen ervaring met een borstverkleining, maar er is hier genoeg te vinden op het forum :)

De zoekbalk kan je rechtsboven in het scherm vinden en kan je op verschillende zoektermen zoals een chirurg, kliniek of ziekenhuis zoeken.

Veel leesplezier!

xx Snne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben alleen en heb geen hulp na de operatie.

Is dit echt noodzakeljk, kan ik helemaal niets zelf?

Kan ik niet zelf voor mijn huisdieren zorgen de eerste periode na de verkleining?

Want als dat zo is moet ik van de operatie afzien, ik heb geen hulp en kan geen hulp regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Zesjes,

Ik heb geen verstand met een borstverkleing, maar denk wel dat het mogelijk is. Je zou echt 2x na moeten denken voordat je move maakt.

En veel spulletjes op handbereik leggen. Wat voor huisdiertjes heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen familie, vrienden, kennissen waar ik terecht kan de eerste dagen.

Ik heb katten en konijnen. Het gaat me vooral om het voeren en schoonmaken enzo.

Goed, de eerste 2 weken zal ik ze niet schoon kunnen maken, dat moet dan maar.

Alleen, kan ik de voerbakken zelf wel dragen? Dat soort dingetjes eigenlijk.

Kan ze wel naar pension brengen, maar dat zou dan minimaal 6 weken moeten ofzo, want ik kan ze dan niet ophalen ivm tillen.

Dus dat zie ik al helemaal niet zitten.

Maar als het allemaal wel meevalt en ik de eerste week best een groot plastic dienblad met groenten kan dragen bijvoorbeeld dan zal het allemaal wel loslopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat het kan. Je zal het ook wel zelf aanvoelen of je zelf kan dragen.

Ipv dat je een dienblad draagt kan je de groente niet los naar de konijnen brengen? denk dat dat lichter is dan een dienblad

Link naar reactie
Delen op andere sites

hulp vragen van thuiszorg of ander instanties met verzorgende, het is ook een operatie en dan doen ze ook wat jij niey kan en anders wel doet zoals poetsen en koken... denk wel dat je het ruim op voorhand moet regelenp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een borstverkleining zou ik het risico niet nemen!

Wat je beestjes betreft....het zijn geen dieren die je uit hoeft te laten (honden trekken) dus dat scheelt!

Ze eten geven lukt wel,alleen de eerste dagen zijn het ergste,dan kan je niet zo veel .

En je zit ook met koken enzo voor jezelf,ik denk dat je dan teveel hooi op je vork neemt zo alles bij elkaar genomen.

Het is namelijk niet alleen de beesten voeren ,het is ook,jezelf wassen,aankleden,je huishouden etc etc..

Ik weet niet ,je kan t risico nemen,maar een goeie vriendin die je kan oproepen mocht t nodig zijn,zou natuurlijk wel handig zijn.

En bovendien lijkt mij een borstverkleining net ff wat heftiger allemaal dan een vergroting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeggen vaak dt verkleinen een heftige ingrewp is! Mijne zijn vergroot en ik kon de eerste 4 dagen niet eens mn hand naar mn mond bewegen om bijvoorbeeld te eten of drinken. Mij hebben mijn vriend en moeder echt moeten voeren, verzorgen, billen afvegen etc.. Nou heb ik wel echt heeeellll veel pijn gehad wat niet helemaal normaal blijkt te zijn voor iedereen. Maar geloof mij; helemaal alleen gaat dit je niet lukken denk ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het verstandig is om hulp te hebben. Het is natuurlijk voor je herstel beter om zeker in het begin rustig aan te doen. Zeker met de verzorging van dieren erbij denk ik dat je toch snel te veel zal gaan doen. Is er dan helemaal niemand in je leven die zou kunnen helpen? Al is het voor de eerste paar dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve schat

Regel HULP anders heb je strax spijt!!!

Ik had precies hetzelfde!!ik heb een bv gehad 9 weken geleden,

Ik had ook geen volwassene alleen mijn zoon en die deed veel!!!te lief!!!

Het is id wat vlinder zegt alles bij elkar is te veel!!!je kan ook comlicaties krijgen of weet ik wat...het is een ingreep !!!!!

Je moet echt herstellen je bent ff een wrak...wat er gewoon bij hoort,je krijgt spierpijn, en je wilt goede resultaat dus moet je

rust houden,ik zou een adv in de buurt kijken of er een leuke jonge meid die dol is op dieren of die ze wil voeren,en dan geef je haar een zak snoep of iets wat jij kwijt kan,..of je zet een adv in jou buurtwinkel neer,

Er zijn echt wel mensen die jou willen helpen!!...een buurvrouw kan ook,schaam je nergens voor hoor!!

Ik woon helaas niet in jou buurt anders had ik het graag gedaan!!

Ik hoor dat je niemand hebt...je kan mij voor alles mailen,zie je je hebt toch iemand!

(knipoog)toy toy )dus regel hulp en plan je operatie(wat echt moet!!)als is het maar voor 2 wken..en kijk dan verder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeggen vaak dt verkleinen een heftige ingrewp is! Mijne zijn vergroot en ik kon de eerste 4 dagen niet eens mn hand naar mn mond bewegen om bijvoorbeeld te eten of drinken. Mij hebben mijn vriend en moeder echt moeten voeren, verzorgen, billen afvegen etc.. Nou heb ik wel echt heeeellll veel pijn gehad wat niet helemaal normaal blijkt te zijn voor iedereen. Maar geloof mij; helemaal alleen gaat dit je niet lukken denk ik!

Had ik dus ook,dus dat risico zit er idd in,mn pc drong er zelfs op aan dat IK niets mocht doen en dat mn man echt goed voor mij moest zorgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Ikzelf had op het laatste moment ook geen hulp na de operatie.

Mijn vriend vond 1 avondje stappen in Vlieland belangerijk ofzo.. en ik had geen zin om hem te dwingen om mij te verzorgen. :) Ik heb dus de eerste 2 dagen na mijn operatie alles zelf gedaan.

Ging prima. Het schijnt dat de eerste drie dagen het ergst zijn, dus had de overige dagen ook wel aangekund denk ik?

Ikzelf heb ook een kat en de kattenbak heb ik ook verschoond. Gewoon HEEL voorzichtig zijn met tillen.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Ikzelf had op het laatste moment ook geen hulp na de operatie.

Mijn vriend vond 1 avondje stappen in Vlieland belangerijk ofzo.. en ik had geen zin om hem te dwingen om mij te verzorgen. :) Ik heb dus de eerste 2 dagen na mijn operatie alles zelf gedaan.

Ging prima. Het schijnt dat de eerste drie dagen het ergst zijn, dus had de overige dagen ook wel aangekund denk ik?

Ikzelf heb ook een kat en de kattenbak heb ik ook verschoond. Gewoon HEEL voorzichtig zijn met tillen.

X

Da's ook niet echt gezellig van je vriend.

Ik kan wel hulp krijgen met de 'grotere' dingen, het gaat echt alleen om de dagelijkse dingetjes. Inderdaad eten voor mezelf en de beestjes, douchen, aankleden etc.

Maar als ik daar de hele dag over kan doen dan moet dat toch wel lukken?

Verder toch niks te doen de hele dag. Werken zal nog niet kunnen, mag (kan) dan toch nog niet autorijden enzo.

Ik zie het wel. Eerst maar eens op consult, vergoeding zorgverzekeraar zien te krijgen en dan nog ff goed nadenken of de voordelen opwegen tegen de nadelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb een borstverkleining gedaan en ik kan je wel vertellen dat je echt wel hulp nodig hebt de eerste paar weken.

Al die extra inspanning kan idd voor complicaties zorgen en je genezings tijd verlengen en als je toch zo'n grote moeite hebt gedaan voor mooie borsten waarom zou je het dan verpesten door dingen te gaan doen die het in gevaar zou kunnen brengen.

Ik hoop dat je tegen die tijd toch een beetje hulp kan regelen van de thuiszorg etc...iedereen is anders dus ieder voelt wel aan wat wel en niet kan.

Maar hou wel in je achterhoofd dat als je te veel doel je lichaam je echt terug op het matje roept.

Het is een prachtige en mooie ingreep die echt je leven kan veranderen maar onderschat het niet ...het is en blijft een heftige ingreep.

Dus zorg goed voor je zelf.

Veel succes met je verzekering en je consulten.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Je moet toch ook je bed uitkomen sochtends, of snachts als je naar de toilet moet ofzo...daar heb je echt hulp voor nodig..ik kwam zelf niet omhoog hoor...je dieren kun je echt wel een bakje voeding geven, dat lijkt me eerlijk gezegd het minste van je zorgen......maar je moet toch voor jezelf zorgen? Ik vind dat je minstens 3 dagen niet alleen kunt zijn.....ik mocht zelfs enkel naar huis , mits begeleiding en hulp!! Is ook nodig de eerste dagen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het bij iedereen verschilt. Wat ik hier lees maakt het heel veel uit of je wel of geen protheses hebt.

Ik woon ook alleen en heb een borstlift gehad, wat in feite dezelfde ingreep is (geen prothesen)

Groot voordeel tov een vergroting is dat je de eerste nacht in het ziekenhuis/kliniek blijft. Ik vond die eerste dag het ergste, daarna viel het allemaal enorm mee. Ben de tweede dag gewoon met de tram naar huis gegaan (wel iemand mee om mijn tas te dragen)

Kon me verder prima redden. Geen moeite gehad met uit bed komen etc. Ik had alleen een poetsvrouw geregeld om schoon te maken. Ik had met de kapper op de hoek afgesproken dat ik daar mijn haar mocht laten wassen, maar dat kon ik de volgende morgen alweer zelf.

Bespreek het eens met je chirurg en vraag hoe hij je herstel inschat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.