Ga naar inhoud

Boho : 1 juli 2014 : drs. Rhemrev : Haaglanden kliniek


Aanbevolen berichten

  • 2 months later...
  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste Reactie

Toch ook maar even een berichtje in mijn topic, voor het geval iemand ooit nog deze info nodig heeft.

Sinds 5 weken PO heb ik last van een soort trekkend gevoel vanuit mijn oksel, het begon als een heftige spierpijn, een soort 'knoop' in mijn oksel. Dit is langzaam weg getrokken maar helaas nu met bijna 7 maanden is er nog steeds een soort gespannen gevoel aanwezig. Dit heb ik als mijn borst los hangt, soms als ik een bh aan heb voelt het ook niet prettig maar minder storend.

Met sporten (en dan vooral met springen en rennen) heb ik last van een tintelend gevoel in mijn borst. Je kan het beschrijven als tintelen of als een slapend gevoel of misschien een soort bubbels, net alsof je koolzuur in je tiet hebt, het is in ieder een rare gewaarwording. Als ik een stevige sport bh aan heb (Shock absorber run) is het minder maar nog steeds aanwezig.

Nu ben ik met deze klachten gister terug gegaan naar de kliniek en daar een gesprek gehad met Dr. Van der Werff, plastisch chirurg en tevens directeur. Hij vond mijn borsten er mooi uit zien en had in eerste instantie geen verklaring voor waarom ik nog steeds pijn heb.

Nu is het dus zo dat bij een borstvergroting de verdoving boven aan de borst, in de buurt van je oksel, wordt geplaatst omdat daar het meeste gevoel zit. Daar komen ook de zenuwen vandaan en dat zou verklaren waarom ik juist daar een pijnlijk gevoel heb. Dit kan er dus op wijzen dat de zenuwen nog steeds aan het herstellen zijn. Ik heb ik deze borst ook minder gevoel, maar dat hoeft er niet perse iets mee te maken hebben.

Het tintelen in de borst tijdens het sporten kan ook weer een overdreven reactie zijn van die herstellende zenuwen, dit zou weg moeten gaan binnen nu en een half jaar (zucht). Dat tintelen is een soort waarschuwingsreactie van de zenuwen, want het is natuurlijk een nieuw gevoel met extra gewicht in de borst.

Ik heb ook gevraagd of het feit dat er in mijn linkerborst rimpels zitten en dat ik daar de rand voel er iets te maken mee heeft, maar dit is niet het geval, bij mijn linkerborst zit de bedekking meer aan de buitenkant dus dat zou dit verklaren. Dat zorgt er gelijk voor dat het vermoeden wat ik had, namelijk een beknelde zenuw, waarschijnlijk niet waar is. Mijn prothese zit gewoon op zijn plek, ik heb alleen meer huid aan de zijkant waardoor het lijkt alsof mijn borst opzij gezakt is.

Met 5 weken is dit dus allemaal begonnen en heel spontaan ook, dus wie weet is mijn borst toen ineens gaan zakken en heeft dat ervoor gezorgd dat de zenuwen daar extra gestrest zijn geraakt.

Ik was gister erg boos en verdrietig, maar hoe meer ik er over nadenk hoe logischer dit verhaal is. Daarnaast heb ik niet het gevoel aan het lijntje gehouden te worden, er is echter niet veel meer te doen dan afwachten tot in ieder geval een jaar. Een heroperatie heeft op dit moment totaal geen zin omdat mijn borsten er super uit zien, helemaal zacht zijn en er geen enkel vermoeden is dat er daar binnen iets verkeerd zit.

Een iets minder verhaal tussen alle enthousiastelingen hier die na 3 weken niets meer voelen, maar helaas is er altijd een kans dat dit gebeurt. Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn borsten, ben er super blij mee maar dit is wel echt even een tegenvaller. Ik blijf duimen..

Hopelijk heeft iemand hier ook iets aan (of liever niet natuurlijk maar goed, ik zelf kon hier totaal geen informatie over vinden). Wordt vervolgd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid,zit je verhaal te lezen en wil er toch ff op reageren:)

Ik zelf heb vd week al wat info op het forum zitten zoeken omdat ik nu ook 7 maanden geleden mijn borsten kreeg,opeens last heb van 1 borst.

En kwam nu bij jou verhaal...

Het ene moment zijn het steken en het andere moment een drukkend gevoel,dan weer tintelen en branderig en zeker ook soms ook druk vanuit de oksel.

Bij die borst voelt het daaronder inderdaad ook wat losser/rimpeliger dan de ander en kan ik inderdaad ook die rand voelen.

En ook mijn borsten zijn verder super mooi,en lekker zacht :)

Dit alles kwam opeens 1,5 week geleden opzetten,daarvoor soms een enkele keer een dag een paar steken ofzo..

Wel is het zo dat juist in die borst het gevoel nog niet terug os gekomen,en in de tepel wel wat maar op een soort pijnlijke manier,als de douchestraal er bijv opkomt of een handdoek er snel langs met afdrogen.

Ik hoop idd dat het gewoon de zenuwen zijn die gaan herstellen ofzo,daar hoor je meiden wel over en dat het dus binnenkort over gaat.

Ik heb mijn pc gemaild en die zeiden ook dat ik het nog wat tijd moet geven en me geen zorgen hoefde te maken,dat pijn nog steeds bij het herstel hoort enz.

En toch ben ik even langs mijn huisarts gegaan omdat dit alles me gewoon niet lekker zat.

Zij zei dat ik het even 2 weken aan moest kijken met paracetamol en als het dan nog niet over was ze een echo wil laten maken...

Liefs Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid,zit je verhaal te lezen en wil er toch ff op reageren:)

Ik zelf heb vd week al wat info op het forum zitten zoeken omdat ik nu ook 7 maanden geleden mijn borsten kreeg,opeens last heb van 1 borst.

En kwam nu bij jou verhaal...

Het ene moment zijn het steken en het andere moment een drukkend gevoel,dan weer tintelen en branderig en zeker ook soms ook druk vanuit de oksel.

Bij die borst voelt het daaronder inderdaad ook wat losser/rimpeliger dan de ander en kan ik inderdaad ook die rand voelen.

En ook mijn borsten zijn verder super mooi,en lekker zacht :)

Dit alles kwam opeens 1,5 week geleden opzetten,daarvoor soms een enkele keer een dag een paar steken ofzo..

Wel is het zo dat juist in die borst het gevoel nog niet terug os gekomen,en in de tepel wel wat maar op een soort pijnlijke manier,als de douchestraal er bijv opkomt of een handdoek er snel langs met afdrogen.

Ik hoop idd dat het gewoon de zenuwen zijn die gaan herstellen ofzo,daar hoor je meiden wel over en dat het dus binnenkort over gaat.

Ik heb mijn pc gemaild en die zeiden ook dat ik het nog wat tijd moet geven en me geen zorgen hoefde te maken,dat pijn nog steeds bij het herstel hoort enz.

En toch ben ik even langs mijn huisarts gegaan omdat dit alles me gewoon niet lekker zat.

Zij zei dat ik het even 2 weken aan moest kijken met paracetamol en als het dan nog niet over was ze een echo wil laten maken...

Liefs Xx

He meid!

Ik zou me inderdaad niet teveel zorgen maken, steken en gevoeligheid kunnen tot een jaar aanhouden. In mijn rechterborst heb ik dat ook nog geregeld dus dat kan geen kwaad :) Wel gek dat het ineens is op komen zetten, heb je misschien hard gesport of iets dergelijks?

Kan geen kwaad om een echo te laten maken natuurlijk, maar denk niet dat er iets op te zien zal zijn aangezien je zegt dat je borsten goed zacht zijn. Succes ermee, hopen dat we binnenkort beiden pijnvrij zijn! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.