Ga naar inhoud

Goede voorbereiding/1e dag na operatie


suus78

Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Ik word 10 oktober geopereerd. Wat kan ik doen om me goed voor te bereiden? Ben al gestopt met roken, slik vitamine C sinds afgelopen dinsdag. Nog meer zaken die ik kan doen? En na de operatie, ben ik echt total loss en kan ik niks of kan ik bijvoorbeeld wel na 1 dag wat wandelen ofzo?? Heb er echt geen voorstelling bij, sorry.....

xx Susan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Suus,

volgens mij is dat bij iedereen verschillend.

Ik ben om 13 uur geopereerd en liep om 14,30 vrolijk en fit zelfstandig de kliniek uit. ook nog ff geshopt daar met manlief en toen pas naar huis. pas snachts kreeg ik pijn omdat de verdoving toen was uitgewerkt. de eerst dagen po waren wat moeizaam en heb ik zoveel als ik de kans kreeg, geslpaen. wat slaap dat lijdt niet vertelkde mijn oma altijd. dat heeft prima gewerkt, na een paar dagen liep ik weer redelijk goed rond zonder al teveel pijn.

alleen slapen gaf mij veel rugpijn en heb ik zaldiar voor geslikt, is tramadol met paracetamol.

ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je de eerste dagen niet alleen bent en ook hulp hebt bij het haren wassen!!!! en zorg dat je genoeg pijnstillers in huis hebt voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah thanks!! Mijn man heeft inclusief operatiedag 4 dagen vrij, daarna hebben kids nog 1 week vrij. Die zijn alweer 6 en 9 dus vrij zelfstandig, ik hoef niet te tillen enzo. Haren wassen doe ik gewoon een week niet, hahaha!! Pijnstillers haal ik wel een voorraad. En huis goed poetsen van te voren he!!

Maar hee so zeg na de operatie nog effe gaan shoppen...hahaha DAT zie ik mezelf dus niet echt doen he..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had tegelijk ook nog een mini bwc dus kan je nagaan.....een sportbh aan en een strakke elastiek om mijn hele middel, liep als robocop maar ik deed het wel :106:

ik heb een sterk lijf en ben al vaak geopereerd in mijn leven maar zo heb ik me ook nog nooit gedragen zo kort na een operatie hoor....

misschien mij niet als de standaard zien.....ik heb een raar lijf :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Spannend hoor het is al bijna zo ver! Ik zou in elk geval zorgen dat alles wat je nodig hebt niet te hoog staat! ik kon echt nergens bij namelijk.

En wat ook fijn is een extra kussen als je gaat slapen zodat je iets omhoog ligt... De volgende dag kom je waarschijnlijk niet heel fijn om hoog :)

Mocht je nou erg last van je rug krijgen van het slapen kan je het kussen even onder je knieën leggen... Dan heeft je lichaam een iets andere houding en heb je er misschien minder last van.

Ik weet niet of je ook al arnica d6 gebruikt? Mij hadden ze aangeraden een week van te voren met die druppels te beginnen.. het heeft echt super geholpen tegen het blauw en de zwelling!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Liefs lynx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Suus,

Spannend voor je zeg, het is al bijna zover!!

Mijn operatie is 15 oktober.

Ik zit ook aan de vitamine C en op advies de Arnica D6 druppels.

Knap dat je gestopt bent met roken, ik weet dat het heel belangrijk is, maar eerlijk,

het is nog niet gelukt.

Mischien ook een goed om daar is over te vragen.

Wel flink geminderd.

Veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid ik rook ook n heb 2 uur voor de operatie toch even een paar trekjes genomen. Stress :P het is idd beter om niet te doen ook voor je wondgenezing.

Als je echt niet kan stoppen doe dan iig een stuk minder. Heel veel succes morgen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, heb ook nog een tip reflexspray voor je rug ik werd zot van mijn rug de eerste dag had er meer last van dan aan mijn boobies. met de reflexspray was het helemaal weg de rugpijn. ik kon niet slapen van de rugpijn zeg :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor reacties!! Stoppen met roken gaat goed, ik ga echt niet meer paffen.

Heb nog ff een vraagje: ik lees in brief van de kliniek dat ik piercings uit moet doen, heb tong- en neuspiercing die ik er NIET uitkrijg!!!!! Althans, ik kan ze er uit krijgen, maar dan niet meer in!! Moet dat echt??

En wat doen jullie aan naar de kliniek?? Al het huispak/joggingpak wat je na de operatie ook aan wilt?? Of is dat stom, dat je dan geen extra setje kleding bij je hebt??

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor reacties!! Stoppen met roken gaat goed, ik ga echt niet meer paffen.

Heb nog ff een vraagje: ik lees in brief van de kliniek dat ik piercings uit moet doen, heb tong- en neuspiercing die ik er NIET uitkrijg!!!!! Althans, ik kan ze er uit krijgen, maar dan niet meer in!! Moet dat echt??

En wat doen jullie aan naar de kliniek?? Al het huispak/joggingpak wat je na de operatie ook aan wilt?? Of is dat stom, dat je dan geen extra setje kleding bij je hebt??

x

ik ben in gewone kleren toegekomen en heb dan gewoon een trainingsbroek achterna aangedaan.

en piercing moeten echt wel uit denk ik, mischien niet in je mond. heb gelezen hier van een meisje dat haar tongpiercing er in mocht blijven. vanmij mocht het niet maarja ik had een tepelpiercing dat is echt wel de plaats he :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschilt per persoon, maar persoonlijk denk ik dat je met 1 dag PO wel weer rustig kunt wandelen hoor ;) Deed ik wel. Armen rustig langs je lichaam (ziet er wat gek uit, maar helpt wel). Bovendien is wandelen ook goed voor de bloedsomloop. Hulp bij het haren wassen is idd handig, ik durfde dit zelf pas weer met 3 weken. :67:

Ohja voor de terugweg nog een tip: een kussentje of 2. Ik had namelijk echt pijn als bij elke hobbel over de weg waar de auto overheen ging, dus een kussen om op te zitten of tegen je borsten aan te houden is misschien wel fijn :)

Succes alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschilt per persoon, maar persoonlijk denk ik dat je met 1 dag PO wel weer rustig kunt wandelen hoor ;) Deed ik wel. Armen rustig langs je lichaam (ziet er wat gek uit, maar helpt wel). Bovendien is wandelen ook goed voor de bloedsomloop. Hulp bij het haren wassen is idd handig, ik durfde dit zelf pas weer met 3 weken. :67:

Ohja voor de terugweg nog een tip: een kussentje of 2. Ik had namelijk echt pijn als bij elke hobbel over de weg waar de auto overheen ging, dus een kussen om op te zitten of tegen je borsten aan te houden is misschien wel fijn :)

Succes alvast!

ik kon ook wandelen maar mocht niets doen van de pc voor bloedingen te voorkomen. :( vandaar de pijn aan de rug van het niets doen. ik vind zelf als ik rechtsta en hier binnen wandel dat ik minder pijn heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja extra hoofdkussens en kussen voor onder je benen.

Rietjes voor bij het drinken.

Flesjes water voor bij bed.

Veel gebruikte dingen op heuphoogte zetten.

Huis goed poetsen inderdaad.

Los zittende kleding- vestjes zijn handig!

Voorraadje boodschappen

Pijnstillers eventueel

Krukje klaarzetten ( ik gebruik hem zelf ook onder de douche)

Zo dat was ff wat in me opkwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.