Ga naar inhoud

lottie : september 2012 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

een klein jaar geleden heb ik een borstverkleining ondergaan, tenminste dat was de bedoeling.... Nu 3 kwart jaar later pas ik nog steeds mijn oude lingerie...., :74::74: :74:Nu heb ik de mogenliijkheid om een nieuwe operatie te ondergaan, maar viind dit een moeiljke keuze waar iik hier hoop hulp bij te krijgen om tot een beslissing te komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal!

Ong 3 kwart geleden ben ik geopereerd aan een borstverkleining. Ik had 70f en de bedoeling was dat ik naar 70C zou gaan. in het gesprek had de arts aangegeven dat ze niets kon garanderen, wat mijn inziens standaard is, maar dat ze ging proberen om er zo dicht mogenlijk in de buurt te komen. Helaas geen sleutelgatmethode, maar goed was al blij dat ze een stuk kleiner zouden worden. Ik ging erg relax de ok in en werd ook zo wakker. De operatie zelf is me erg meegevallen. Ik had nauwelijks tot geen pijn. Wel vond ik mijn borsten nog steeds heel erg groot. Niets om mijn zorgen over te maken, was gewoon zwelliing, ze waren er van overtugt dat het een mooie c was geworden. Ze hadden gelift en dat zou al zeker een maat schelen en 100 gram (geloof per kant, maar kan ook samen zjn geweest) per kant eraf gehaald. Mijn alarmbellen gngen gelijk rinkelen, in mijn ogen kon ik met een lift en 100 gr. nooit van een grote f naar een c zijn gegaan en dan vond ik ze ook nog zo groot.....Werd allemaal weggewuifd, ik moest gewoon geduld hebben. Die avond werd mijn bh aangemeten, ze kwamen met een 70c aan wat natuurlijk niet paste, uitendeliijk werd het een 80C, terwijl er aan mijn omvang niets veranderd was en als ik dan doorrekende kwam ik op een 70e uit.... Kreeg te horen dat ik me er niet druk om moest maken, waren geen standaardmaten.... Vraag me dan wel af waarom ze begonnen met een 70 c (de gewenste cup) en vond het ook raar dat ze niet een grotere cup pakte, maar mijn omvang verbrede... (voel de frustratiie en het verdriiet alweer helemaal terugkomen...) Maar goed, de nacht niet geslapen (ivm rug liggen), maar totaal geen pjn gehad, had geen pijnstiillers nodig, maar wel genomen omdat ze dit wel aanraade (geloof tevens ontstekingsremmend). De dag erna controle, mijn onzekerheid over de maat uitgesproken, werd weer weggewuifd met geduld hebben. En toen weer lekker naar huis, ondanks een uur rijden ging dit hartstikke goed. Week daarna controle, ze waren erg te spreken over de hechtingen, alles heelde mooi en er zat weinig tot geen zwelling meer. Was aan de onderkant aardiig blauw en dat moest ik even goed in de gaten houden. Dat de zwellng zo goed als weg was maakte me nog onzekerder en had de afspraak met de arts zelf pas 6 wkn later. Ik heb daarna gebeld en degene die de tel. opnam wuifde mijn zorgen weg (althans dat probeerde ze), het was nog nooit gebeurt dat de maat niet goed was. Door mijn gevoel van onrust over de maat heb ik toch maar weer een aantal wkn later gebeld voor een eerdere afspraak. eenmaal bij de arts was het gelijk duidelijk dat het zo zou blijven. Ik ben van een grote f naar een kleine f gegaan, pas mijn oude lingerie nog, met als verschil dat het nu net iets mooier zit en dat wanneer iik niiets draag ze ook mooier zijn. Maar hier heb ik het niet voor gedaan, ik was dan ook heel erg terleurgesteld. Ze boodt een nieuwe operatie aan na een jaar. Mijn borsten zouden dan wel helemaal van vorm veranderen gezien ze een stuk kleiner zouden worden.... Ik vraag me dan af is dit niet altijd zo als je van een f naar een c gaat? Weet iemand dit, hoe ziijn jullie ervariingen hiermee? Zo zeker als ik voorgaande operatie inging zo gek maak ik mezelf nu. Ondanks dat mijn borsten een heel stuk qua mooiheid er op vooruit zijn gegaan, vind ik ze nog steeds heel groot. De arts praatte er heel makkelijk over (dan doen we het toch gewoon opnieuw! , als of het niets voorsteld, maar ben wel weer 6 wkn uit de running, heb een kleintje rondlopen van nu 18mnd), maar de enkele verhalen die ik over een 2e operatie heb gelezen zijn niet al te fraai. Ik weet ook wel dat er eerder neg. ervaringen worden opgeschreven dan pos., en trek me hier normaal niets van aan, maar nu dus wel. pfffffff Ik hoop hier eigenlijk iemand met een positieve ervaring tegen te komen. Ik wil ze heel graag kleiner, maar weet ff niet meer of ik het nog aandurf, ik heb het de afgelopen mnd geparkeerd, maar moet nu toch wel een keer een keuze nemen. Wel of geen operatie, zelfde klinek/arts of elders. En zo ja elders, hoe zit het dan met de kosten, wat dan nog even uitgezocht moet worden. Nou het is een heel verhaal geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje das balen zeg, heb je al die pijn enzo eigenlijk voor niks gehad.... Is ook moeilijke keuze. Het hangt er vooral van af of je het er zelf voor over hebt om nog een keer onder het mes te gaan, de pijn , de littekens en het zelf niks kunnen te willen. Moeilijke keuze, ik heb zelf een bv gehad, dus weet niet hoe de pijn is met een borstverkleining. Maar denk dat het ongeveer hetzelfde zal aanvoelen. Ik hoop echt dat mijn protheses de rest van mijn leven kunnen blijven zitten. Hoop nl niet meer zo veel pijn te krijgen, en zo afhankelijk te moeten zijn van anderen.

Succes met je keuze

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

de operatie zelf is mij 100% meegevallen. Bijna geen piijn gehad, maar natuurlijk wel ff een flinke tijd uit de running. Denk dat ik hermee dus geluk heb gehad, hoor en las ook veel andere verhalen, maar heb ook geen ontstekingen etc gehad, scheelt misschien ook al. Maar heb wel een aantal ervaringen gelezen over een 2e b.vk die allebei zeer negatief waren. De arts gaf iin het laatste gesprek aan dat de vorm dan wel zou veranderen, maar verwachte gezien de eerste operatie zo goed was verlopen weniig problemen, zowel qua operatie als het proces erna. Maar vond wel dat ze er heel makkelijk over deed, het iis voor mij wel wat meer dan alleen een operatie. Een andere vorm hoeft niet perse negatief te zijn, maar door de manier waarop ze het zei maakt het me nu wel extra onzeker. Ze mogen best anders worden, maar het moet wel mooi worden. ik hoorde destijds van mijn h.a. van een ziekenhuis iin hilversum, diie het viia een soort van liposuctie doet, misschien daar maar eens informeren, destijds deed de website het niet, nu toch daar maar eens verder iinformeren, pfffff....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff meid van een heftig verhaal zeg helemaal als je het je allemaal zo mooi had voorgesteld en dan schiet je er niets tot weinig mee op ik heb geen ervaring met verkleiningen ik hoop dat het alsnog naar je wens word succes meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

indd ze kunnen niets garanderen, en dat snap ik ook helemaal. Als je ligt is het toch anders kijken, dus ja kan dan indd best een b of een d worden, hier had ik ook rekening mee gehouden, maar vind dat ze er met een f toch wel heel ver naast zitten. Met 100 gram eraf en een lift leek het me bij voorbaat al niet dat het een c zou kunnen worden, was zo'n beetje het eerste wat ik dacht bij het wakker worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend! Je spreekt toch af welke maat je wilt.....ik ben zelf van een F cup naar een C cup gegaan, en mijn oude bh's passen echt niet meer. Wil je wel opnieuw geopereerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Om heel eerlijk te zijn, ik heb dus het omgekeerde meegemaakt. Ik ben 5 dagen geleden geopereerd en ik zou van een 85G naar een 85D gaan. Ik wilde niet teveel uit verhouding raken. Ik zit dus nu met een kleine B cup en voel mij aangetast in mijn vrouwelijkheid. Laat staan dat ik mijn hobby als kunstenaarsmodel wel kan vergeten...Had graag met je geruild

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om heel eerlijk te zijn, ik heb dus het omgekeerde meegemaakt. Ik ben 5 dagen geleden geopereerd en ik zou van een 85G naar een 85D gaan. Ik wilde niet teveel uit verhouding raken. Ik zit dus nu met een kleine B cup en voel mij aangetast in mijn vrouwelijkheid. Laat staan dat ik mijn hobby als kunstenaarsmodel wel kan vergeten...Had graag met je geruild

Volgens mij heb ik jou verhaal gehoord van mijn collega......heftig hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze niks kunnen garanderen is gewoon zodat als het idd een D zou zijn nog, jij niet al te gek in je hoofd wordt en ze aanklaagt ofzo, maar dit klinkt als, we hebben alleen een lift uitgevoerd en nauwelijks wat gedaan verder. Ik zou dus zeker wel een vervolgoperatie eisen en kosteloos. Dat de vorm van je borsten veranderd, volgens mij is dat iets wat voorkomen zou moeten worden met die lift, dus het is gewoon niet goed gedaan. Heel jammer voor je, hopelijk dat ze wel hun best doen bij de volgende keer en anders misschien kijken of je je geld kunt terug krijgen (want de operatie is gewoon niet uitgevoerd zoals jullie afgesproken hadden) en bij iemand gaan die wel goed werk levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hi

Ik ben idd een zelfde chirurg als jou. Ik heb een lift met protheses gehad. Ik wilde eigenlijk alleen lift omdat ik van mn hangborsten af wilde Na 13 kilo te zijn afgevallen. Maar hij zei dat ik er echt iets in moest stoppen omdat er niks over zou blijven, na ja okee dan het alle kleinste wat kan, en dat was 200 cc. Dan zou ik op een kleine c cup uit komen, en dit had ik voor de operatie ook.

Na 6 weken bleek ik 70E te hebben!!! En je raad het al… hangborsten.

Ook mijn arts zag het probleem niet, het was toch prachtig en zo natuurlijk geworden.

Ja maar dit is absoluut niet wat ik wilde!

Nu bijna 2 jaar later word ik opnieuw geopereerd, protheses worden eruit genomen, en omdat ik me niet kan voorstellen dat mn borsten dan klein zijn wil ik ze nog extra laten verkleinen. ik heb nu nml maat 75F.

En ik wil echt niet groter dan C liever kleiner.

Weet jij al of je je nog weer laat opereren?

Liefs, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi Lottie, ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat en wat er inmiddels is besloten?

Zelf heb ik ook een bvk gehad en is er 220 gram verwijderd. Vandaag (3,5 week po) heb ik even wat oude BH's gepast en op zich passen ze nog, de cup is aan de bovenkant niet helemaal gevuld, maar niet dat je kan zeggen van goh die zijn echt te klein geworden.

Als ik bij mezelf mijn voorsituatie vergelijk met erna kan je misschien meer spreken van een lift en ik ben wel tevreden met het resultaat. Ik denk dat als de pc meer had verwijderd er zowat niks was overgebleven en dit niet paste bij mijn lichaam.

Heb jij misschien wat foto's zodat ik het bij jou beter kan inschatten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik sluit me aan bij Liensje, pas mijn oude beha ook nog, idd niet meer helemaal opgevuld maar staat niet gek. Toch is er 600 gram af en ben ik blij met de vorm. Duidelijk verandering.

@gewoonvrouw, wat heftig zeg, is er niks veranderd, je was nog zo kort PO toen je dat bericht schreef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij Liensje, pas mijn oude beha ook nog, idd niet meer helemaal opgevuld maar staat niet gek. Toch is er 600 gram af en ben ik blij met de vorm. Duidelijk verandering.

@gewoonvrouw, wat heftig zeg, is er niks veranderd, je was nog zo kort PO toen je dat bericht schreef.

Ik pas mijn oude bh helemaal niet meer... ik had een 85G en heb nu een paar platte halve frisbee's zeg maar (in principe een 90B, maar doordat ze wel breed zijn kan ik alleen een beugel van een D aan, maar dan worden de cups niet opgevuld)... er zit geen vorm meer in en zelfs met een push up bh heb ik helemaal geen vorm meer. Er is bij mij 920 en 940 gram verwijderd. Voor mijn gevoel zijn mijn borsten dus ook helemaal weg. Mijn borsten waren vergelijkbaar met jou oude borsten... hangend maar vol...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Hoi Lottie,

Ik heb (iets meer dan) een jaar geleden ook een BVK gehad. Ik zou van een 75 F naar een 75 C gaan. Dit werd besproken en 'toegezegd', maar ook ik heb nu 75E, en ik heb gisteren een 75 F aangepast en die past me ook nog redelijk. Maar… ik zie ook dat als hij meer weg had gehaald ik enkel 2 platte pannenkoekjes over had gehad. Dit heeft te maken met de breedte van je borsten. Die van mij zijn dus heel breed, wat een zekere cup nodig heeft, maar niet heel erg 'vol' meer (als je van de zijkant kijkt steken ze niet heel ver uit). Aan de breedte kunnen ze niets veranderen, en ook niet aan hoe ver ze uit elkaar staan bijvoorbeeld (wat ook weer van invloed is op je silhouette).

Misschien is dit bij jou ook van invloed geweest? Cupmaat is ook niet alles bedoel ik maar..

groeten,

Linus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, wat een verhaal zeg.. Nou dat zou ik niet graag meemaken. Heb zelf ongeveer dezelfde maat als jij. Ben me nu ook aan het oriënteren. Ik zou ook graag naar een C of een D (hooguit)..

X Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Hee, Gewoonvrouw, wat een triest verhaal! De foto onder je naam, zijn dat jouw borsten? Die vind ik er op die foto wel goed uitzien hoor!

Ja Francien, dat zijn mijn frisbee's. Op de foto zitten ze nog in de herstelfase en nog lichtelijk opgezet. Schijnbaar door de aanhechting van mijn tepelhoven komt het wel iets naar voren, maar er zit totaal geen vulling meer in. Ik kan mijn vingers naast mijn tepels plaatsen en dan met gemak mijn huid aandrukken tot mijn ribbenkast. Op mijn profiel heb ik meer foto's geplaatst van afgelopen week en dan kun je duidelijk zien dat het meer losse huid is zeg maar. Voor mij is het ook een langdurig proces, want ik neem geen genoegen met lege theezakjes die geen enkele bh opvullen. Ben inmiddels wel dossier aan het opbouwen met mijn mailtjes. Ga liever op een volwassen manier het op laten lossen dan dat er nu een letselschade advocaat aan te pas moet komen, maar het afgelopen jaar is gewoon enorm zwaar geweest dat ik nu wel weten wat de bedoeling is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een nachtmerrie Gewoonvrouw! En wat vreselijk dat je hierdoor geen model meer kunt zijn! Met lipofilling zal er echt wel wat te bereiken zijn, maar dat wordt denk ik onbetaalbaar, je zult meerdere sessies nodig hebben...

Ik mag er toch wel vanuit gaan dat een Bergmankliniek het op gaat lossen. Het gehele jaar heeft mij een hoop ellende en ook geld gekost door het niet meer gevraagd worden voor model zitten. Ben inmiddels al wel aan het kijken naar andere pc's voor een second opinion die ook ervaring hebben met het opvullen middels lipofilling. Volgens diverse verhalen op internet zou het ongeveer 1,5 ons blijven zitten per borst. Dus dan zou je zeggen dat het na 1 keer al behoorlijk verschil moet geven. Het schijnt ook een verschil te maken als je een maand van tevoren een bravasysteem gebruikt (soort vacuumpomp). Het schijnt dat het weefsel losser komt te zitten waardoor de vetcellen zich beter kunnen hechten (en er dus minder cellen verloren gaan en er dus meer blijft zitten(. Maar ja ik vind het dan toch wel fijn als een andere pc buiten Bergman dit kan bevestigen. Als dit straks achter de rug is, weet ik er alles vanaf volgens mij....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al contact gehad met dr. Kappel? Zij werkt ook met het BRAVA-systeem.

Ik heb bij een persoon een lipofilling zonder BRAVA van haar gezien en dat was echt heel, heel mooi geworden!

Misschien dat ik ooit ook nog eens wat bij laat vullen door haar, maar dat wordt eerst jaren sparen hoor!

Ze is iig een stuk minder duur dan bijv. dr. Stevens.

Maar ja...ik ben het volledig met je eens dat de Bergmankliniek verantwoordelijk is en dit voor je op moet lossen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.