Ga naar inhoud

mammma2 : 18 december 2013 : Dr. van Turnhout : Bergman Kliniek


Gast mammma2

Aanbevolen berichten

Ik zal me even kort voorstellen.

Ik ben 33 en mama van 2 prachtige kindjes!

In december 2012 heb ik al een mini buikwandcorrectie laten doen door dokter van Turnhout bij Bergman Kliniek. Ik ben uitermate tevreden over deze arts (en het resultaat van de buikwand). Nu ben ik eigenlijk al een tijd niet tevreden over mijn borstmaat, daarnaast heb ik ook ingetrokken tepels, dus zeker als ik lig, voel ik me net een jongetje. Ik ben alleen wat terughoudend aangezien er toch iets lichaamsvreemds in je lichaam wordt gezet. Dat komt meer door het idee trouwens.

Ik heb uiteindelijk toch een consult geregeld bij deze zelfde dokter van Turnhout zodat ik zo in elk geval meer informatie kan krijgen. Ik heb nu een maatje A75 en zou graag willen naar een grote B maat, eventueel met een correctie aan de tepel. Ben erg benieuwd naar wat hij me allemaal kan vertellen. Als ik zo wat om me heen lees, is misschien 200 cc wel genoeg? Denk wel dat ik graag een dual plane operatie zou willen, uiteraard allemaal indien dit mogelijk is...

Zijn er soms nog meer vrouwen die behandeld zijn door deze arts? En hoe is het post operatieve herstel? Ik heb natuurlijk wel 2 kinderen (dan 4 en 2) die graag mama's aandacht willen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Waarom zou je ze dual plane willen? Je bent dan namelijk veel meer beperkt naar je kindjes toe... Je mag dan niet tillen namelijk.. (echter soms is het gewoon nodig he, dual plane, dan heb je niks te kiezen.. Ligt aan je hoeveelheid weefsel :) )

Het aantal cc is ook afhankelijk van het profile van de prothese die geplaatst gaat worden, dus even afwachten wat je pc je hierin adviseert :) Zij hebben een catalogus waar de projectie in staat, en de breedte van de prothese. De breedte en de projectie moeten kloppen met je borst en met wat je wilt :)

Heel veel succes met je consult!

En veel lees- en forumplezier!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx BB. Ik denk sowieso dat ik dual plane voorgesteld zal krijgen, omdat ik weinig van boven heb. Heb ook foto's gezien met mooie resultaten ervan, dus vandaar eigenlijk :-)

Vanavond het eerste consult dus ben erg benieuwd! Zo maar ns een vragenlijstje maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx BB. Ik denk sowieso dat ik dual plane voorgesteld zal krijgen, omdat ik weinig van boven heb. Heb ook foto's gezien met mooie resultaten ervan, dus vandaar eigenlijk :-)

Vanavond het eerste consult dus ben erg benieuwd! Zo maar ns een vragenlijstje maken...

hoe is het consult gegaan?

groetjes lizyy x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het consult was erg interessant. Even een tijdje bijgepraat met de arts over de vorige operatie en toen gezegd wat ik dan zou willen, om vervolgens te passen. Dat was best leuk eigenlijk! Zijn voorstel was zo'n 235 of 255cc anatomische prothese dual plane geplaatst. Hij dacht dat dat overeen zou komen met mijn wens en het meest natuurlijke effect. Daar vertrouw ik hem volledig in.

Ik twijfel echter nog steeds of ik het überhaupt moet doen. Het voelt alsof je in een vicieuze cirkel komt dan. Meer dan 10% krijgt te maken met kapselvorming en dat hoeft niet vervangen te worden maar vaak worden de borsten dan hard. Dus tja wellicht toch vervangen na een jaar of 15. Dan ben ik 50... 15 jaar erna 65, en dan 80!!! Dus op een gegeven moment haal je ze er dan uit en dan is de elasticiteit uit de huid om nog enigszins 'ok' terug te vormen. Dat is eigenlijk nu mijn grootste bezwaar/zorg...

Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... mijn motto is: leven bij de dag :)

Wat er met mijn prothesen gebeurd als ik 80 ben, zie ik dan wel weer hihi. Als ik dan een jonge rijke vent tegen het lijf loop, die wel een wissel voor me wil betalen, dan komen er nog nieuwe in en anders dan mogen ze eruit en hoef iker niks meer in. Heb ik tenminste ook een minder hoge kist nodig als ik begraven word :)

;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Nou, na lang wikken en wegen, veel getwijfel (en nog steeds), heb ik toch besloten om de borstvergroting te laten plaatsvinden. Heb van de zomer nog m'n ogen laten laseren en daarover had ik altijd gezegd dat nooit te zullen doen, in een opwelling besloten en alles meteen geregeld en achteraf ben ik daar zooooo blij mee! Ik hoop dat dat met dit ook zo is maar dat is nog even afwachten.

18 december word ik onder handen genomen in de Bergman kliniek door dokter van Turnhout. Die heeft bij mij al een mini buikwandcorrectie gedaan en dat ging prima en voelde ook goed. Mijn keuze was dus snel gemaakt. Volgens mij zijn maar weinigen hier door hem geopereerd? Heb in elk geval via het zoekscherm niets kunnen vinden.

Ik ga eerst 13 november nogmaals op consult om de laatste paar dingen door te nemen en uiteraard nog eenmaal te passen. Hij gaf als advies 235 of 255 anatomisch dual plane. Door veel te lezen hier ben ik er wel achter gekomen dat je beter iets groter kan nemen. Mijn voorstel is dan ook 255cc van Natrelle. Had in de brochure, die online staat, gezien dat ik dan moderate height, full projection krijg. Heb nu, net aan, een 75A. Iemand een idee waar ik op uit zal komen?

Ook vertelde hij dat een buikwandcorrectie heftiger is dan een borstvergroting (bij mij zijn ook de buikspieren aan elkaar vastgemaakt weer, zat 1cm tussen). Zijn hier dames die beiden hebben ondergaan en hoe dat voor hun voelde? Ik vond de buikwandcorrectie nl wel meevallen maar ja, ik had al 2 keizersneden achter de rug dus was al wel eea 'gewend'.

Nu dus maar aftellen! Vind het nog steeds doodeng!

Oh ja, vroeg me trouwens waarom sommigen zo'n martelband om moeten boven de sport bh. Ik krijg die, volgens mij, niet maar begrijp niet zo goed waarom de ene pc of kliniek dat wel doet, en de andere weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Spannend! Gefeliciteerd met je datum, je zal over een tijdje ook heel blij zijn met deze beslissing! ;)

Ik ben ook bij Bergman geweest, in Bilthoven. Super blij met het resultaat, inmiddels alweer 9 weken PO!

Ik kreeg ook geen martel band, was ook niet nodig achteraf want ze zijn heel mooi gezakt al.. Bij iedere chirurg/kliniek doen ze weer wat anders, blijft een beetje vaag voor iedereen geloof ik haha! Ook met wanneer ie bepaalde dingen weer mag doen, wanneer je de sportbh uit mag etc..

Succes met aftellen in ieder geval! :D

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Wat ik heb sluit aan met wat jij besproken hebt en daarom kan ik 1 vraag al beantwoorden:

Ik ben ook bij Bergman Clinics geopereerd en ben van 75A naar waarschijnlijk een grote B / kleine C gegaan. Bij mij is in beide borsten 255CC gegaan van Natrelle (rond). Bij mijn postuur zou groter niet passen dus ik ben ontzettend tevreden!

Zo weer je ongeveer waar je op uit zult komen met 255CC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeuwtje, heb je foto's gezien en ik vind de vorm echt heel mooi, natuurlijk! Voor mij persoonlijk zouden ze iets te groot zijn dus denk dat ik met 255cc dan best ok zit met mijn wens.

It's me, de pc zei tegen mij dat rond of anatomisch niet eens zoveel zou uitmaken maar dat anatomisch dan net iets natuurlijker zou staan. Denk dat ik dan ongeveer op hetzelfde zal uitkomen als jij? Heb jij er foto's van? Gewoon om er een idee bij te hebben want ik tast nu volledig in het duister bij wat te verwachten.

Voor mij stond de kliniek en pc ook echt al vast, gezien m'n vorige ervaring. Zeer prettige kliniek en super aardig. Zeker gezien m'n vorige operatie waar het qua herstel super goed ging maar alles plotseling een andere wending kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Wat goed dat je het hebt laten vastleggen en dat je het toch gaat laten doen!! Spannend hoor en het aftellen kan nu echt gaan beginnen.. .

Ik zal je titel aanpassen en je topic verhuizen naar de operatie verslagen, dan kun je, indien je dat leuk vindt, hier ook een verslagje schrijven over hoe je het ervaren hebt..

Heel veel succes alvast!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je datum!

Twijfels hebben we allemaal gehad, maar als je het eenmaal gedaan heb ben je zo blij dat je het gedaan heb.

Nu lekker aftellen naar jou dag!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een vraagje en hoop dat iemand deze kan beantwoorden. Ik twijfel nog tussen anatomisch en ronde protheses. De pc zei dat het niet zoveel uitmaakte maar had zelf het idee dat anatomisch er wat natuurlijker uitzien. Nu heb ik begrepen dat anatomische wat stugger zijn en minder meevormen bij bewegen (bijv op je zij liggen) dan de ronde.

Ik zal dit sowieso nog navragen tijdens m'n tweede consult met de pc (13 nov) maar was wel benieuwd naar de meningen cq ervaringen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeuwtje, heb je foto's gezien en ik vind de vorm echt heel mooi, natuurlijk! Voor mij persoonlijk zouden ze iets te groot zijn dus denk dat ik met 255cc dan best ok zit met mijn wens.

It's me, de pc zei tegen mij dat rond of anatomisch niet eens zoveel zou uitmaken maar dat anatomisch dan net iets natuurlijker zou staan. Denk dat ik dan ongeveer op hetzelfde zal uitkomen als jij? Heb jij er foto's van? Gewoon om er een idee bij te hebben want ik tast nu volledig in het duister bij wat te verwachten.

Voor mij stond de kliniek en pc ook echt al vast, gezien m'n vorige ervaring. Zeer prettige kliniek en super aardig. Zeker gezien m'n vorige operatie waar het qua herstel super goed ging maar alles plotseling een andere wending kreeg.

Hoi!

Ik heb er foto's opgezet. Hopelijk krijg je er een wat beter beeld bij, ook al is de foto met BH. Ik weet even niet of je ze kan zien maar anders moet je me maar even toevoegen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

It's Me, ik kan ze zien, ja! Mooi formaat! Is dat trouwens de bh die je moet dragen van ze? Door wie ben je geopereerd daar?

Ik zet zo even 'voor'-foto's in m'n album. Misschien dat er hier dames zijn die weten wat mooier zal staan bij mij: rond of anatomisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een BH die ik zelf heb aangeschaft want die van de kliniek vind ik helemaal niks. Ik denk dat die te klein aangemeten is.. Kon niet ademen in dat ding haha. Ik kreeg ook striemen en onder mijn oksel had ik een flinke wond. De bh die ik nu aan heb heet sportbh Anna en die zit heerlijk! Ik ben geopereerd door dr. De Blecourt in Bilthoven.

Ik voeg je even toe zodat ik je na je operatie kan volgen :) ben erg benieuwd namelijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zo, even een kleine update. Gisteravond nog voor een tweede consult gegaan om wat laatste dingen door te nemen; wat een vriendelijke arts is het toch! Ook heel professioneel en de beauty coach vroeg na afloop nog even hoe het was gegaan enzo.

Strax dus maar 25% vd factuur betalen en dan staat het toch echt 'vast'! IEKS!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Even een up-je in de hoop dat iemand mij kan adviseren. Met de chirurg heb ik afgesproken om 255cc mf anatomisch dual plane (Natrelle) te plaatsen. Net heb ik een foto van iemand hier gezien met 295cc van hetzelfde merk, vorm en height/projection en dat vond ik er wel erg mooi en natuurlijk uitzien. Nu begin ik dus enorm te twijfelen maar iedereen is anders dus misschien pakt het mij anders uit. Wil niet te groot maar ook niet het idee hebben dat ik alles doorsta voor maar 'een beetje meer'. Dillemma dus! Iemand advies? Heb voor-foto's in m'n album gezet.

M'n vermoedelijke tijdstip is trouwens 11.15 uur op ok dus 10.15 uur aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar een weekje en dan ga ik onder het mes. Beauty coach gemaild of ze 3 protheses willen klaar leggen: 225, 255 en 295cc. Zal ook vast een dezer dagen het definitieve tijdstip horen. Het wordt nu wel spannend hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, lig nu toch te wachten tot ik naar huis mag en m'n 'taxi' er is dus tijd voor een verslagje!

Vanmorgen moest ik me om 10.15 uur melden en ik was zo'n 20 min te vroeg. Afgezet door m'n man want die moest met m'n dochter naar de kerstviering van school in de kerk. Eerst in een wachtkamer gezeten en daarna werd ik begeleid naar m'n kamer. Even wat controles, instructies en omkleden. Daarna wachten... En wachten... En wachten... Pffff, het liep uit! Zou om 11.15 uur aan de beurt zijn maar ging pas iets voor 12 uur naar de 'holding'. Daar infuus erin etc en toen...weer wachten! Arts kwam rond 12.30 uur pas dus toen aftekenen en naar ok.

Aardige anaesthesist die me goed zou verzorgen. Vroeg nog even of hij het moest doen want hij had het al vaak gezien, grapjas ;-) Daarna heerlijk in slaap gevallen!

Rond 14.15 uur werd ik wakker op de verkoeverkamer, was nog steeds moe maar had het lekker warm. Warmtedekentje lag al bovenop me, super fijn! Meteen dekens opgetild en zagen er echt mooi uit vanaf boven! Arts schijnt daarvoor nog langs te zijn geweest, nix van meegekregen, hahaha!

Ik mocht gelukkig vrij snel terug naar de kamer, helaas warmtedekentje moest ik achterlaten. Op de kamer meteen m'n man gewhatsappt en foto gemaakt uiteraard! Zal die strax in m'n album zetten.

Hier moet je 4 uur na het einde van de ok blijven dus nog een half uurtje en ik mag gaan. Thuis moet ik van de vpk meteen m'n bed in. Ik zal braaf naar haar luisteren...

Kliniekbeha is inmiddels aan, maat 85A. 75 C was te krap, 80B was er niet meer in het zwart dus toen 85A. Zit prima! De linker borst is iets meer gezwollen dan de rechter maar goed, komt goed allemaal! Qua pijn is het prima uit te houden, beetje het gevoel als stuwing, alleen nu kan ik er nix uit knijpen ;-)

Thuis lekker avond eten in bed en dan heerlijk slapen. Heb gelukkig weinig moeite met op m'n rug slapen en dat hoeft maar een week dus dat gaat vast lukken! Kijk ook al uit naar m'n douche morgenochtend.

So far m'n verslagje!

Oh ja, ik heb Natrelle 255cc dual plane high profile gekregen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gister ook geopereerd in de Bergman kliniek in Heerenveen.

Heb 360 erin gekregen. Hoe voel jij je nu?

Las dat jij ook twee keizersneden hebt gehad, ik ook, moet zeggen dat dit me tot nu toe ook nog best mee valt. Ik heb alleen nog niet durven kijken..

Lees net in je topic dat je al wel even gespiekt hebt! :-) Heel goed!

Ik spiek zelf eigenlijk wel heel vaak, hahaha. Ga er vrees ik dagelijks foto's van maken, ben er echt super blij mee en vind ze echt mooi geworden.

Ik heb 255 anatomisch erin gekregen' heel nette maat voor mij. PC heeft goed aangevoeld wat mijn wensen waren.

Ik heb een aardige nacht gehad, rugleuning van het bed iets omhoog gedaan, alleen 1x wakker geworden omdat m'n oor dubbel geklapt lag en dat was pijnlijk... Vanmorgen wel wat stijve borstspieren maar toen ik eenmaal op gang was, ging het prima! Heerlijk gedoucht en al het roze eraf gepoetst. Oogt meteen stukken beter :-)

Doe het vandaag op PCM en niet op dat andere medicijn. Ben dus niet ontevreden!

Ga nu ff een kort tukkie doen; ben nog zo moe van werken van afgelopen maanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje, misschien kan iemand me daarbij helpen.

De kliniek beha is maat 85A maar deze zit best 'los'. Ik had al een andere sport beha gekocht in 75C en die deed ik gisteren aan en paste prima. Ik denk dus dat die meer steun biedt dan deze kliniek beha. Kan ik beter die kliniek beha aan of eerder die ikzelf heb gekocht vanwege de steun die die geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net je verslagje gelezen. Heel leuk meid. Jammer dat het uit liep en je moest wachten.

Als die sport bh goed zit en je een goede steun geeft kun je deze gewoon dragen hoor. Ik had naast mijn kliniek bh ook een sport bh gekocht. Die kliniek bh was bij mij qua omtrek ook heel groot dus vond die sport bh ook lekkerder zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draag nu ook m'n 'eigen' sportbeha overdag en de kliniek beha 's avonds en 's nachts. Prima afwisseling zo.

Voel me ook vrij goed! Moet opletten dat ik niet teveel doe. Gelukkig roept m'n lijf me dan terug doordat ik dan misselijk en draaierig word en dan breng ik weer wat uurtjes door op m'n bank :-)

Enne, ben dolblij met m'n borsten nu!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.