Ga naar inhoud

misssuusjjj : 3 september 2013: Dr. van Oosterom : MCA ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Zoals sommige van jullie weten heb ik 4 juni een borstvergroting ondergaan. Mijn rechterborst is toen geïnfecteerd geraakt waardoor de prothese verwijderd moest worden. Na 3 maanden zou ik pas weer opnieuw onder het mes kunnen omdat het weefsel eerst moest herstellen.

Het is nu bijna zover! Ik dacht dat het nooit 3 september zou worden, maar nu komt het gelukkig dichtbij. Ik hoef nog maar 2 diensten te werken en dan is het zover! Mijn werk deed eerst moeilijk erover en zeiden dat ik vakantiedagen kon opnemen, maar school heeft het voor me uitgezocht en nu mag ik gewoon in de ziektewet.

Voor de eerste borstvergroting wel vakantiedagen opgenomen omdat ik vind dat het iets is wat ik zelf wilde en niet medisch noodzakelijk was. Dit vind ik echter een complicatie waar ik ook niet op had gerekend, dus ik ben blij dat ik nu in de ziektewet mag.

Na mijn borstvergroting was ik zo blij en vrolijk, maar na het verwijderen van één prothese heb ik er psychisch best wel doorheen gezeten. In veel truitjes zag je ook mijn prothese die ik in mijn bh had gedaan aan 1 kant bestwel zitten.

Mensen in mijn omgeving deden er niet moeilijk over, maar ik voel me gewoon verminkt nu. Heb op mijn werk veel vrouwen die een borstamputatie moeten ondergaan, en ik weet wel dat dat vele malen erger is, maar ik moet daar de hele tijd aan denken als ik naar mijn 2 verschillende borsten kijk. Het enige voordeel van deze complicatie is dat ik me nu nog beter in mijn patiënten kan inleven en ze kan ondersteunen op psychosociaal gebied.

Daarom heb ik ook een tijdje niet op het forum gezeten. Nu het dichterbij komt merk ik dat ik weer vaker op de site kijk.

Met die ene borst die wel gelukt is ben ik overigens wel heel blij. Ik begin wel te denken van hmm, het mag wel een maatje meer, maar aan de andere kant: ik denk dat het er dan nep uit gaat zien, omdat ik heel slank ben. En dat wil ik ook weer niet.

Soms twijfel ik wel of ik mijn pc zou bellen of hij allebei de borsten wilt opereren (meer cc), maar ik wil niet dat het er heel nep uit gaat zien dus ik twijfel heel erg. Ik vraag me af of ik het echt te klein vind, of dat ik nu geen goed beeld heb omdat ik maar één borst heb. Want op het begin was ik namelijk heel blij met de grootte.

Sorry voor het hele verhaal, het werd meer dan dat ik van plan was! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee suusje!!

wat is de tijd snel gegaan zeg!! nog 1 week en dan is het zover!!

je hebt je op zwaar ellendig en ongelukkig gevoelt met één borst en een prothese in je BH. wat je mogelijk ook meer perspectief heeft gegeven, zoals je zelf ook al omschrijft. Het relativeren dat amputatie vele malen erger is, maar je kan je nu wel goed inleven in de mensen. je kan een voorstelling maken van hoe het is om één borst te missen. Al was het zo dat jouw 'verminkte' borst je originele borst was en de ander de vergrootte.

emotioneel heeft het zeker een onwijze impact gehad voor je.

Om te zorgen dat je de goede keus maakt en achteraf geen spijt meer krijgt, zal ik wel een afspraak maken met je pc om je twijfels omtrent de maat te bespreken. hij kan je vertellen wat de mogelijkheden zijn, en eventueel bijkomende kosten.

Als je het bespreekt hoef je achteraf niet te denken, had ik maar wel gevraagd.

ik denk dat de maat die je nu hebt natuurlijk is en goed bij je past. maar bij twijfel toch wel even bespreken hoor!!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even foto's gemaakt, je kan bij mijn albums kijken.

Eigenlijk denk ik dat ik gewoon tevreden moet zijn. De angst is ook groot dat straks die andere nog gaat ontsteken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Daar ben je weer!!

Jij was idd opeens weg, maar heel begrijpelijk hoor!! Je wilt niet heel de tijd met al die geslaagde operaties geconfronteerd worden als je in jouw situatie zit...

Gelukkig mag je nu weer voor je operatie gaan en het gaat deze keer gewoon helemaal goed komen :)

Heel veel succes met aftellen nog eventjes :35:

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

spannend hoor!! betreft het toch iets groter willen, het is zo herkenbaar!!! ik zou doen wat het minste het herstel in gevaar brengt... nou weet ik niet of je door grotere prothesen meer kans op ontsteking heb maar lijkt me niet voro niets dat jouw arts voor dit aantal cc heeft gekozen, je bent erg slank..

hoe het ook gaat, heel veel succes!!!! aftellen nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo neem niet groter hoor heb ik besloten.

Morgen is de grote dag, ben zo zenuwachtig nu ahaha. Wil zo graag een sigaret maarja kan niet he. Minimaal 24u van tevoren nuchter zijn voor operatie dusja.

Hopelijk gaat t allemaal goed! Heb in ieder geval mijn huis helemaal aan kant en boodschappen gedaan en alles :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, sinds gistermorgen weer thuis want in t ziekenhuis moet je altijd een nachtje blijven.

Gelukkig is het achter de rug!

Ik was onder narcose voor ik het wist maar werd wel huilend wakker, en bleef maar pijn houden:( Weer terug op de afdeling kwam de doc aan mn bed vertellen dat hij langer bezig was geweest als geplant, dus denk dat het zo'n pijn doet vanwege al dat gepeuter vanbinnen.

Voor mijn eerste borstvergroting was 75 minuten ingepland, nu 150 voor één borst en was dus nog langer ook.

Ik kreeg 's avonds bezoek van mn vader met zijn vriendin en daarna kwam mijn beste vriendin nog langs met haar huisgenoot. Om half 9 werd het bezoek weggestuurd door de verpleegkundige, daar was ik ook wel blij om want mijn ogen vielen de hele tijd dicht. Ik viel daarna ook meteen in slaap.

Helaas mocht ik 's avonds geen morfine meer omdat mn bloeddruk 82/43 was en dus te laag -.- Ik moest er de volgende dag ff om zeuren maar heb nu diclofenac, een pijnstiller gekregen op recept.

Mijn drain liep weer teveel af dus lig hier nu in bed met drain. Ik doe zo min mogelijk in de hoop dat ie dan niet meer loopt en er vrijdag uit mag als ik op controle moet. Maarja hij heeft nu al 50cc afgelopen..

Over het resultaat ben ik nog niet tevreden. Dat is omdat mijn linkerborst die ik al een paar maanden heb, mooi gedaalt is en mijn rechterborst (nieuw) nog helemaal strak staat en ze daarom nu ook een verschillende grote lijken te hebben. Ik denk dat mijn spier nog moet uitrekken ofzo.

Naja, ik ga maar weer proberen te slapen! Gezellig met mijn kat:) Die ligt al de hele dag lekker bij me op bed in de huiskamer.

Ben ivm de pijn toch maar weer ff thuis gaan wonen omdat ik echt letterlijk niks kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owja en ik heb nog 2 vragen:

1 In mijn linkerborst die ik dus al zo'n 3 maanden heb, heb ik af en toe vanuit het niets steken. Dit trekt wel snel weer weg. Wat betekend dit en kan dit kwaad?

2. Wanneer mag ik mijn rechterborst gaan masseren zodat t zakken sneller gaat? En waar kan je eigenlijk een martelband kopen zodat t zakken sneller gaat?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

He suus!

Jeetje wat een verhaal weer! Hoop dat de pijn nu onder controle is!

Laat je maar goed verzorgen thuis zodat de wond goed kan herstellen.

Welke kleur heeft het vocht dat uit de wond komt? Waarschijnlijk is er door het gepeuter van de arts dat er veel wondvocht zit. Hou het goed in de gaten. goed drinken! Slik je toevallig extra vitamine C?

Die steken in je goede borst herken ik. Dat heb ik ook in eentje,schijnt erbij te horen? Maar dat had ik voor de bv ook wel eens, maar nu wel veeeel vaker. Maar het gevoel van de steek is wel hetzelfde.

Niet masseren! Zeker niet in de eerste 6weken... Dat kan de vorming van kapsel beïnvloeden.

En de band zal je denk ik met je pcmoeten overleggen.

X succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey,

Dankje voor je reactie!

Ik ga morgen weer op controle dus dan zal ik het vragen wat betreft de martelband.

Maar de drain heeft nu 60cc afgelopen, het is helderrood in het potje. In het slangentje is het gelig met rode stolseltjes dus dat is goed.

Maar ik slik geen extra vitamine C. Waar is dat ook alweer voor?:$

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, gelukkig ook wat minder afgelopen.kleur is verder ook goed.

Vitamine c ondersteunt de weerstand. Ik heb de week.voor en na mijn operatie iedere dag een bruistablet met 1gr vitC genomen.

Ik raad het je wel aan om te gebruiken gezien je vorige operatie. Kan in ieder geval geen kwaad. Ik gebruik het heel vaak,als ik voel dat ik wat verkouden wordt bijvoorbeeld, ter extra ondersteuning.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op controle geweest.

Assistent riep me naam, ik moest me vast omkleden. Mijn moeder wachtte in de wachtkamer.

Pc kwam bij me. Drain liep teveel af en mocht er niet uit -.- Hij werd zelfs vastgehecht. Ik moest erg huilen omdat ik ervan baalde en ik die hechting echt niet wilde. Dat deed vorige x tyfuspijn. Nu kreeg ik gelukkig verdoving omdat ik daar om gevraagd had.

Elke dag moet ik douchen en daarna betadine erop doen. En 2 weken antibiotica.

En dinsdag moet ik weer op controle.. Hoop dat alles goed gaat.

Mijn borst is kneiterhard, maar volgens de pc is dat omdat ik een klein meisje ben met een grote prothese achter de spier. Dat het daarom langer duurt met helen.

Die steken in mijn andere borst waren normaal volgens pc, dit kon nog 6 maanden aanhouden zei hij.

Nu al mijn tranen eruit gehuild zijn voel ik me wel iets beter. Hopen dat alles goed gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meisje,

Wat vervelend weer allemaal!! Hoop echt voor je dat het volgende week is klaar is! Heb je al extra vitamines gehaald? Ik heb vitamine c en e (olie) geslikt en beta-caroteen (zet je lichaam om in vitamine A.

Misschien kan je zo je lichaam een extra handje helpen.

Rook je op dit moment nog? En doe je verder lekker rustig aan?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik doe wel rustig aan, was van plan vandaag naar huis te gaan, maar aangezien de drain en alles toch maar voor gekozen om nog even thuis te blijven wonen bij mijn moeder. Het is even niet anders en ik zal er maar het beste van maken. Ben erg gesteld op mijn eigen plek dus mis het wel.

Nee 2 dagen voor de operatie ben ik gestopt met roken en nu nog steeds. Dus dat scheelt. Al word het wel steeds moeilijker haha. Maar zolang ik thuis woon lukt het sowieso want niemand hier rookt. En bij mij thuis rookt mijn huisgenootje.

Nee heb nog geen extra vitamines gehaald, heb zoveel aan pillen pff. 6 antibioticapillen per dag, 1 maagbeschermer 's ochtends, paracetamol zo nodig, naproxen momenteel ivm pijnlijke ongesteldheid en straks weer mijn pil, en heb ook nog mijn antidepressiva die ik aan het afbouwen ben. Ben niet zo goed in pillen slikken, krijg er vaak kotsneigingen van :S hehe.

Zijn dat grote pillen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow wat een heftig verhaal!

Ik heb je topic nu pas gelezen. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat hij straks net zo mooi is als degene die er al een tijdje zit!

En ik hoop dat mijn BH je goed gaat zitten!

:)

Liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.