Ga naar inhoud

Melanie42 : oktober 2013 : Dr. de Blecourt : Vlietland Ziekenhuis


Melanie42

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Op de planning staat een grote buikwandcorrectie en een borstlift met protheses. Oftewel een Mommy make-over.

Ik ben een moeder van 43, ik heb 3 kinderen en een actief bestaan. Werk, sporten etc.

Met mijn lengte van 1.77 en 69 kg ben ik niet te zwaar. Ik ben ook niet erg afgevallen.

Maar wat dan wel?

De huid van mijn buik is vanaf mijn borsten hobbelig, ongelijk en gekreukeld van mijn navel tot mijn schaambeen.

Mijn borsten beginnen wat te hangen en zijn aan de bovenkant leeg. Ik heb nog een B-cup over en met een push-up lijkt het nog heel wat.

Inmiddels ben ik 3x op consult geweest bij Dr De Blecourt. Dat klikt goed en ik vind hem een realistische man. Volgens allerlei informatie over hem, is hij een goede plastisch chirurg met veel ervaring.

Sommige vrouwen begrijpen niet dat ik de BWC wil doen en mijn borsten wil liften (en opvullen). In een jurkje, leuk truitje en rokje ziet het er namelijk prima uit. Maar ik baal van mijn buik en mijn borsten worden ook minder appetijtelijk. In een bikini let ik er altijd op dat mijn broekje zoveel mogelijk over mijn buik gaat en ik ga echt niet voorover bukken. De foto's knip ik zo af dat je mijn buik niet ziet. Mijn borsten kan ik nog mooi liften met een goed bovenstukje.

Mensen die ziek zijn die MOETEN vaak geopereerd worden, voor mij is het een keuze. Dat vind ik zo tegenstrijdig. Wie herkent dit?

Ik ben heel bang voor de narcose! Zijn er vrouwen die dit herkennen?

Zijn er vrouwen die ervaring hebben met Dr. De Blecourt?

Zijn er vrouwen die ook een soortgelijke Mommy-make-over hebben laten doen?

Graag deel ik de ervaringen.

Groetjes, Melanie42

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Melanie42,

Allereerst goed dat je het wil laten doen! mensen oordelen altijd, maar zij lopen niet ongelukkig rond in een lichaam waar ze van balen! Iedereen moet het voorzichzelf weten en de meeste negatieve reactie's komen voort uit jaloezie (uit ervaring).

Ik zelf heb ook een mommy make-over gepland, voor in november maar dan bij dr. van Selms in het Sint Lucas andreas ziekenhuis (slaz)

Zelf twijfel ik nog erg tussen alleen een borstvergroting of een lift met protheses.

ik ben 30 en wil niet nu al helemaal vol met litekkens zitten een groot litteken op mijn buik kan ik nog mee leven, heb nu een kleintje vanwege 2 keizersnedes.

Wat betreft info over BWC's etc is hier helaas maar weinig te vinden. er is ook een speciaal BWC forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hallo Lins1983, Ik lees je bericht nu pas, helaas. Leuk dat je even gereageerd hebt. Ik ben 43 en heb 3 kinderen. Gelukkig valt het oordelen achteraf wel mee. Sommige vrouwen zijn heel nieuwsgierig en willen mijn buik zien. Ik ben echt blij met mijn operatie. Mijn buik wordt steeds mooier. Mijn borsten, daar ben ik ook erg blij mee en daar zijn de littekens veel minder dan bij mijn buik. Ze zijn nu al erg weinig zichtbaar (na 2 maanden). De eerste weken vielen me wel tegen hoor! Nu gaat het prima. Ik ga foto's plaatsen (ik moet nog even uitzoeken hoe). Wellicht wil je eens kijken.

Hoe is het met jouw BWC gegaan? Is het mooi aan het worden? Ik hoop het van harte en dat je er erg blij mee bent! Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buikwandcorrectie en Borstlift.

Mijn ervaringen:

Wat zag ik op tegen de operatie. Vooral het onder narcose gaan, dat had ik nog nooit meegemaakt. Het idee om geen controle meer over jezelf te hebben vind ik niks. Daarbij werd mij van verschillende kanten gezegd dat het zonde is om in een gezond lichaam te laten snijden. Maar het is mijn lijf, mijn frustratie en als er wat aan te doen is…….. Waarom zou ik mezelf dat dan niet gunnen. Dus de knoop, na bijna een jaar nadenken en uitzoeken, doorgehakt.

Ik ben nu 2 maanden verder en ik heb nu al een aardig strakke buik en een mooie nieuwe navel. Het litteken moet nog echt goed genezen maar wordt elke week mooier. Mijn lijf is ook wat gestroomlijnder. De borsten zijn mooi en natuurlijk geworden. Gelukkig heb ik er ook veel gevoel in gehouden! De littekens van mijn borsten genezen erg mooi. Ze zijn niet helemaal gelijk geworden maar het verschil dat er eerst was is stukken minder.

De operatie en eerste dagen: Het onder narcose gaan viel me reuze mee. De artsen maakten grapjes en daardoor werd ik wat afgeleid. Van de buikwandoperatie zelf merk je natuurlijk niets. Bij het wakker worden zijn het infuus, de drains etc. lastig. Ik kreeg de eerste nacht (in het Vlietland ziekenhuis) Morfine tegen de pijn. In eerste instantie was dat fijn maar ik werd er heel misselijk van. Dus moest ik spugen en dat doet erg veel pijn aan de pas geregen buikspieren. Voor de rest voel je de spieren in eerste instantie ook niet met de medicatie. Ik kreeg 4x per dag Diclofenac en daarbij 2 paracetamol in de eerste week. Daarna heb ik het afgebouwd en dat ging prima. Wat echt veel pijn doet is hoesten, niesen en helaas ook lachen. Voor de rest valt het mee. De wond zelf voel je niet want door die huid is lange tijd gevoelloos, dus dat is mooi meegenomen.

De borsten waren in het begin gloeiend en ik had steken. Ook had ik een druk op de borst. Het leek of ik kortademig was. Dat gaf wel wat zorgen. Ik maakte mijn drukpak en bh wat losser maar dat hielp niet. Later las ik dat dit erbij kan horen. Voor niets druk gemaakt dus!

De eerste week was ik veel op bed maar voor de bloedcirculatie moet je regelmatig je bed uit.

Deze dagen was ik wel onzeker. Daar heb ik best van wakker gelegen. Gaat het allemaal wel goed, heb ik geen complicaties etc.? Via de mail heb ik mijn arts vragen gesteld en die kon me gerust stellen. Na een week ging ik weer op controle. De pleisters werden eraf gehaald. De arts was zeer tevreden. Het overtollige losse vocht dat ik had heeft hij met een holle naald weggezogen. Dat doet geen pijn maar het is wel wat vervelend.

De 2e week was ik in huis weer op de been en zat ik achter de pc etc. Ik deed alles nog wel rustig aan, ging niet poetsen, alleen een vaatwasser legen of wat afstoffen e.d. De wonden raakten al aardig dicht.

De wonden genezen vrij snel maar ook hier moet je de richtlijnen in acht nemen. Ik mocht na 24 uur al douchen. Mijn arts zegt dat het Hollandse water het beste is om de wond schoon te houden. Niet met Sterilon werken o.i.d. dat irriteert alleen maar.

De 3e week heb ik wat kantoorwerk gedaan en ben ik op pad geweest voor mijn werk. Dit was te vroeg en dat heb ik wel gemerkt. Ik hield ook vocht vast tussen de spieren en de huid. Dit moest de arts weer weghalen. Mijn lymfesysteem kon de hoeveelheid vocht niet aan. De littekens gingen jeuken, een teken van genezing. Soms voelen ze wat branderig aan. Ik droeg niet afknellende, lekker zittende kleding. Gelukkig mocht ik gaan smeren, dat verzachtte een hoop.

Vanaf de 4e week:

In de 4e week was ik weer in de running m.u.v. stofzuigen, dweilen, strijken en andere zwaardere huishoudelijke klussen. Ook nu weer los klotsend vocht, dus dat moest weer weggezogen worden. Niet erg maar het hoort er niet te zitten. Dit herhaalde zich in week 5. Dat was gelukkig de laatste keer. In de 4e en 5e week kwam er soms een verdwaalde hechting uit en hier en daar een druppeltje wondvocht. Dat is allemaal heel normaal.

Aan het eind van week 6 ben ik alles weer gaan doen.

Drukpak en slapen: Ik heb het drukpak echt 6 weken gedragen. Waarvan 2 weken dag en nacht, de overige 4 weken alleen overdag. De druk bh heb ik 2 weken dag en nacht gedragen en daarna alleen ’s nachts. Ik draag hem nu nog ’s nachts omdat ik mijn borsten te zwaar vind om op mijn zij te slapen. Ik ben benieuwd hoe lang ik dat nog zal blijven doen.

De eerste 3 weken heb ik op mijn rug in een knik geslapen. Mijn bovenlichaam hoog in de kussens (voor mijn borsten) en mijn benen verhoogt (i.v.m. de huid van mijn buik). Achteraf bleek dat dit maar 2 weken moest maar ik vond het wel fijn liggen.

Smeren: Zodra het kon ben ik mijn borsten en buik zachtjes gaan masseren onder de douche. Dat was heel prettig en het houdt de huid soepel. Na een week of 4 ben ik gaan smeren met litteken crème van Biodermal en de nu strakke huid van mijn buik behandel ik met Bio-oil. Erg fijn. Dat smeren doe ik nu (2 maanden verder) nog steeds elke dag, ’ s morgens met de olie en ’ s avonds met de crème. Het wordt steeds soepeler.

Inmiddels ben ik ruim 8 weken verder en ben ik ook alweer aan het sporten, ik heb er weinig last meer van. Bij buikspieroefeningen is het nog wat pijnlijk maar het prima te doen. Langzaam aan wordt de buik steeds platter en het beetje vocht dat er zit (in het weefsel) is nu bijna verdwenen. In kleding zie je daar overigens weinig van.

Mijn buik was niet mega groot en het vel was niet echt een lap maar toch vond ik het voor mezelf belangrijk. Mijn borsten werden ook steeds leger. In een jurkje met een goede bh zag het er allemaal best goed uit. Maar toch…. Wie twijfelt………. Ik zeg: DOEN! (mits je gezond bent). Wat mijn borsten betreft: idem!

De tijd gaf mij onzekerheid (gaat het allemaal wel goed etc.) maar dat nam af en ik kon gaan genieten van het eerste resultaat. Ik sta nu elke dag voor de spiegel mijn buik en mijn mooie borsten te bewonderen. Mijn partner kan er ook niet vanaf blijven! ;-), dat is mooi meegenomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat is mooi geworden zeg! En fijn dat je er zelf ook zo tevreden over bent!

Door wie ben je geopereerd? Echt goed gedaan.

Zelf heb ik vorig jaar een mini buikwandcorrectie laten doen, waarbij ook de buikspieren zijn gereefd. Ik heb er ook geen seconde spijt van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Melanie,

Ik heb ruim twee weken geleden ook een BWC gehad, i.c.m. een bvk, en ook in het Vlieland. ik ben geopereerd door dr. Lommen. Ook ik heb veel vocht in mijn buik, en dat wordt er ook uitgehaald. Verder is er er niet mis met dit soort dingen hoor. Iedereen vond het ook raar dat ik een bwc ging doen, tot ik ze een keer de rol vel liet zien die ik elke keer in mijn correctiebroek propte.

Het belemmerde mijn functioneren in zo verre, dat ik erg ongelukkig werd als ik in de spiegel keek.

Groetjes, duikbuuf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij te horen dat het uiteindelijk goed komt, ik zit hier in mijn buikband me te ergeren aan mijn gevoelige huid op mijn buik en mijn klotsbuik. Maar goed, het komt goed.

Ik ben het ook helemaal eens met je, als het kan, dan doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.