Ga naar inhoud

3 week po en veel pijn..wie herkent dit? (dual plane)


Moeder

Aanbevolen berichten

Haihai,

Hier een bezorgde miep...

Ik lees veel over pijn maar bij niemand die al 3 week po is...

Ik heb 3 week geleden 380 high profile dual plane gekregen bij dr.v Onselen accz kliniek.

De eerste paar dagen was behoorlijk pijnlijk maar na 5 dagen liep ik alweer met een glimlach rond.

Totdat ik mij in mijn slaap ben gaan uitrekken,

sindsdien heb ik spierpijn in mijn linkerarm...

Of het toeval is dat ik nu nog steeds pijn heb geen idee??

Volgens dokter Kruppa kan 1x trekken echt geen kwaad.

Nu brand het sinds gister continu in mijn linkerarm/oksel, begint echt gewoon zeer te worden.

Ben al bij accz geweest, het ziet er keurig uit enige wat dokter kon verklaren is dat mijn borsten laat zijn gaan indalen,

normaal doen ze dat eerder en heb je de pijntjes ook de 1e 2 weken..

Ook doet mijn recterborst nog steeds zeer, niet rood of warm ook gelukkig geen ontstekingen,

maar blijft toch echt pijn doen...

Nou is mijn vraag zijn er meer dames die veel pijn hadden?

En is dit echt wel weer over gegaan...

Ik begin me steeds meer af te vragen of ik er wel goed aan heb gedaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 132
  • Created
  • Laatste Reactie

Na hier Vlinder :43:

Het is waarschijnlijk je spier die aan het oprekken is,dat doet enorm veel pijn.

Alles moet nog wennen aan je protheses,dat kan dus even duren.

Ik heb zelf ook erg lang last gehad,de stomste pijntjes had ik. :106:

Er zal niets mis zijn bij jou,gewoon uitkijken met het rekken en strekken van je armen,de eerste 6 wkn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerder gelezen op het forum Moeder, weet alleen niet meer van wie...

Maar is doodnormaal denk ik.. Je lichaam is gewoon hard aan het werk de boel een plekkie te geven! En soms doet dat helaas zeer :93:

Extra paracetamol nemen enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die pijn in de arm heb ik wel eerder gelezen, net als luna...

Was volgens mij ook bij iemand met anatomische prothesen (dacht van dr. D'hondt....) Maar weet dat niet meer heel zeker...

Verder zou ik wel graag willen weten wát voor soort pijn of het is en of je het continu hebt.... Had dat ook al iin pb gevraagd, dus kijk maar ff waar je antwoord :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh Bedankt voor jullie reacties!

De pijn zal ik nog een keer omschrijven,

het voelt als spierpijn..extreme spierpijn..vergelijkbaar met een hele dag muren verven,

en dat je smorgens mega spierpijn hebt...zo voelt het bij mij ook.

Pijn straalt een beetje door naar bovenarm...

en de echte pijn zit in de oksel wat een beetje doorstraalt naar mijn bors begin van borst thv de oksel...

ben ik een beetje te begrijpen?

ja ik heb hem, de plek waar die piepband zit!

Gister was t mn douchbeurtje jaja feest in huize Moeder tssss,

mn martelband in de was incl harnasbhtje en ooooow wat voelde dat heerlijk!!

Tis ook net of hi steeds wil aanspannen..

Als ik niks doe is er niks aan handje maar zoals nu ff achter laptop tikken doet ie echt vervelend tot pijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii...

Ook ik heb dual plane gehad en las dat Veel meiden snel pijn vrij waren..

Echter heb ik ook last gehad van die spierpijn vooral in mijn linker arm.

Duurde zeker een maand voor ik hem een beetje pijnvrij kon bewegen.

Pijn zat in mijn oksel en dat was de borstspier die daar loop en opgerekt is.

Sterkte en veel rust nemen en geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je daar de pijn voelt want je borstspier hecht zich aan de bovenkant van je arm/schouder het mag alleen niet al te lang duren, de pijn moet dan namelijk geleidelijk afnemen en als dat niet zo is of als het erger wordt dan zou ik wel even gaan bellen want spieren mogen nooit zo lang pijn doen.

Succes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het bellen was 1e. wat ik heb gedaan...

ik moest toch afwachten..

Toch blijf ik het idee houden dt die linker niet goed is,

verbaast me niks dat de pocket te groot is of dat hij nooit goed gaat indalen.

Heb al staan googelen naar herstel operaties..

Hopelijk trekt het wel recht en ben ik gewoon een potje hysterisch??

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties,

dat geeft me weer wat moed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi moeder!

wat naar zeg jou verhaal!!!ik heb ook pijn maar ben 1 aug pas geopereerd....

ik zou als ik jou was gewoon blijven bellen als je dingen wilt weten..let op bobbels en rode plekjes....

ga anders naar de huisarts...maar praat ervooral over..dan wordt je ook wat gerust!

Heel veel succes en doe rustig aan!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ik ben nog maar 8 dagen PO, maar ik herken wel de pijn'richting' die je noemt. Ik heb links geen last meer, maar rechts... pfff. Niet per sé pijn, maar een drukkend/irriterend gevoel bovenop de borst richting de oksel/arm inderdaad, op de plek waar de band zit. Ik vermoed dat die heel erg op de spier+prothese drukt, waardoor dat irriterende gevoel veroorzaakt wordt. Ik zit nu ook telkens die band omhoog te trekken, wat natuurlijk voor geen meter helpt.

Het zit bij jou ook precies onder die band? Denk dat er niet veel aan te doen is.. het zal het oprekken van de spier o.i.d wel zijn. Als ik het zo lees ben ik trouwens wel blij dat ik geen dual plane heb, maar onder de spier. Dat vind ik al afzien, dus echt medelijden met de dames met dual plane.. :22:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies zols je omschrijft.

En sinds gisteren ook aan de rechter bovenkant van mijn linkerborst,

net of die spier plopt/ beweegt.

Echt mega rot gevoel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat bewegen inderdaad! Dat heb ik ook, ook als ik ga lopen of iets met die arm doe. Dan voelt het net alsof er van binnen iets beweegt en plopt. Ook heb ik het gevoel dat er af en toe iets trilt vanbinnen. Maar echt alleen aan die rechterkant, zo vreemd. Ik voel me er echt heel onzeker bij. Heb nog liever steken, daarvan weet ik dat het er allemaal bij hoort. Dit gevoel kan ik zo moeilijk plaatsen/uitleggen dus ik ben nu gelijk bang voor kapselvorming en inderdaad te grote pocket ofzo.

Klinkt misschien gek, maar ben wel 'blij' dat ik niet de enige ben. Dan zal het er waarschijnlijk wel gewoon bij horen :) Ik moet volgende week op controle, dus ik zal dan wel even vragen wat dat gevoel kan zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah ik herken dat!!

Eerste wat ik dacht na het lezen bij jou,

ben ik tenminste niet gek en iemand die mijn gevoel herkent:)

Ik kijk wel tig keren in de spiegel of ik al kapselvorming heb.

Het is bij mij de borst die hoger zit,

heb boven ook wat meer bolling.

Bij jou ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja! Ik heb echt precies hetzelfde! Mijn slechte rechterkant (voor kijkers links dan) zit hoger dan de linker. Links is ook al wat ronder en meer ingedaald zeg maar.

Pfoeh wat een herkenning. Ik zit ook telkens te voelen idd aan de slechte, of ie warm/rood is of veel harder... niks raars te bekennen maar ik heb er gewoon niet echt een goed gevoel bij.

Heb je ook dat als je die band af doet dat dat drukkende/irriterende gevoel wat minder is? Het is niet weg bij mij, maar wel meteen een stuk minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ook ik heb aan 1kant dat de prothese nog hoger Zit en morgen 6 weken po.

Kliniek zegt echter dat na 3tot6 mnd het resultaat tezien is omdat dan de protheses hun plekje gevonden hebben.

Als ik me erg zorgen maak kan ik langs komen bij ze.

Als je mijn fotos ziet dan snap je wat ik bedoel.

Op de foto rechts en in t echt is het mijn linker borst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekeken en hij is idd hoger

Helaas heb ik zo geen foto van tijdje na bh,

als ik hem uit doe zijn ze gelijk maar na een tijdje worden ze steeds mer ongelijk.

En ik hb dat ook zeker!

Bij pijn betrap ik mj erop dat ik de band ook ongemerkt op til

of als een onaantrkkelijke boer op de bank lig om mijn borst te ontzien.

Douchen en bh wassen is ook heus genot, heerlijk!

Als ik 6 week ben ga ik er echt op stampen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampen??? :45:

Ik ben echt blij dat die band dinsdag af mag, heb gewoon neigingen om dat ding ritueel te verbranden. Wat een onding! :93:

Maar die rechterkant, daar had ik de eerste dag juist geen last van. Ik heb daarom ook het meeste met rechts gedaan de eerste dag, tanden poetsen, broek optrekken, eten etc. dus ik denk dat hij bij mij gewoon overbelast is. Jij had links uitgestrekt toch? Misschien is ie dan ook wat overbelast of overstrekt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ik herken je verhaal ik had snachts ook dat ik me rekte allemaal en heel m.n spieren aanspande omdat ik echt geen rug slaper ben. ik ben vandaag 4 weken po en dat gevoel is ook pas sinds een weekje weg maar die enorme spierpijn heb ik zeker 2 weken gehad het brande ook heel erg. ik denk dat het gewoon de spieren zijn die heel erg moeten wennen en die pijn onder je oksel kan idd door die hele fijnr band komen.

denk dat het bij het genezingsproces hoort . als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen 1x extra na kijken kan nooit geen kwaad! .

gr

samantha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah dames,

Nu ik jullie verhalen gelezen heb ga ik me maar voorbereiden op de "pijn" ;)

succes verder met jullie herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.