Ga naar inhoud

kun je n gezwel in de borst nog voelen na een borstvergroting?


Nicole21

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb volgende week vrijdag, 26e, precies 1 jaar mijn borsten. Hieperdepiep hoeraaaa hahahaha

Alleen nu heb ik vorige week n knobbeltje ondekt onder mn oksel. Ik ben de dag erna direct naar de dokter gegaan. Hij zegt dat t waarschijnlijk een ontstoken talgklier is. Dit moet binnen 6 weken weg zijn. Ik was natuurlijk erg geschrokken om het geen dat ook kanker daar te voelen is. Hij zei gezwellen in de oksel al uitzaaiingen zijn van borstkanker. Hij dat hij dit niet verwacht op mijn leeftijd maar ik moest t goed in de gaten houden en goed mn oksels en borsten blijven checken.

Nu vraag ik me af of gezwellen te voelen zijn naar n borstvergroting. Zit n gezwel aan de huid, of in de borst waardoor het dus ook onder de implantaten zou kunnen zitten??

Ik weet dat bij zo een landelijk borstonderzoek waarbij je borst geplet word het niet te zien is. Dus ik vraag me af of t dan wel gwn te voelen is.

Ik maak me best wel zorgen dus weet iemand hier hoe dit zit??

Heb kliniek gemailt maar nog geen antwoord terug.

Liefs nicole

Ik maak me er best

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nicole

Oef.. dat is idd schrikken!

Waarom heeft je huisarts je niet meteen ff doorgestuurd voor een echo? Dan had je toch veel mee duidelijkheid gehad?

Ik durf niet te zeggen of het te voelen is eigenlijk... Geen idee....

Hoop dat je van de kliniek nog iets hoort!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat bij zo een landelijk borstonderzoek waarbij je borst geplet word het niet te zien is. Dus ik vraag me af of t dan wel gwn te voelen is.

Ik maak me best wel zorgen dus weet iemand hier hoe dit zit??

Heb kliniek gemailt maar nog geen antwoord terug.

Liefs nicole

Ik maak me er best

Ik heb dit dus als eerste gevraagd bij mijn consult en Dr Nio zei dat ze dat wel kunnen zien op foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, daarom dat ik dacht: waarom niet meteen een echo.. Hij begint over die uitzaaiing!

Echter... het kan ook een ontstoken haarzakje zijn natuurlijk.. Maar zit die bobbel aan de binnenkant? En kun je hem bewegen? Is het pijnlijk? En hoe dik is dat ding? Heb je het niet aan de andere kant?

Ja sorry, daar is BB de vragensteller weer hihi :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zoiets ook een paar jaar geleden gehad en, sorry Nicole , ik werd wel doorgestuurd. Bij mij bleek het niets te zijn en die kans is bij jou ook natuurlijk groot. Alleen het zijn wel plekken waar je je bezorgd op kan maken en dat moet serieus genomen worden. Sterkte!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou als hij tegen mij had gezegd dat het een ontstoken talgklier is maar ik wel moest blijven controleren dan was er niet echt een probleem. Maar doordat hij zegt dat gezwellen in de oksel uitzaaiingen kunnen zijn maak ik me wel zorgen.

Want ik denk nu: ik moet 6 weken wachten op t feit dat ik of niks heb, of al uitzaaiingen van kanker.

Tjhaaaa dat vind ik een extreem groot verschil.

en bobbel zit wel aan binnenkant maar je kunt wel lichtjes zien dat t niet glad is. op bepaalde momenten voel ik t pijn doen terwijl ik mn arm gwn langs mn lichaam hou. En als ik t aanraak doet t sowieso pijn. Ik denk dat de grootte ong 1 cm bij 1 cm is. Ik zag vanmorgen dat ik bij mn rechter oksel n zwart puntje had. kwam ook best veel vuil uit. Maar dat is dus t punt bij die bobbel, ik zie niks!!!! geen zwart puntje, geen ontstoken haartje, geen wit kopje, niks wat op een opening lijkt....helemaal niks!!! ik heb er toenstraks al eens keihard op geduwd in de hoop dat ik dan wat zag komen of dat wat open sprong. Maar t deed daarna zo een pijn en er gebeurde niks.

vanmorge had ik t idee dat t kleiner was, maar toen ik er toen straks op probeerde te duwen voelde ik de grootte wel weer heel erg, en blijkt ook ondertussen meer naar binnen te groeien dan dat je buiten wat ziet, misschien omdat de arm er de hele tijd tegen aan drukt ofzo?

en vind t moeilijk in te schatten of t groter word omdat dat natuurlijk maar met kleine beetjes groeit...

Dus ja... ik weet niet goed wat ik moet doen, aan de ene kant is pas een week voorbij dat ik na de dokter ben geweest. aan de andere kant wil ik gwn echt geen 6 weken wachten voor t geval dat t wel mis is, want dan is natuurlijk iedere dag n dag te lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook gehad, bij mij was het een ontstoken lymfeklier in de oksel. Waarschijnlijk een reactie op de prothese. Het lichaam ziet de prothese toch als iets lichaamsvreemd waardoor hier soms reageert.

Echter, ik vind wel dat als je het niet vertrouwd, dat je dan moet staan op een doorverwijzing!! Dan weet je het maar, nu blijf je in onderzekerheid zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Piepke dat toen ook na 8 maanden had of zo... Maar dat was meer een 'strengetje' geen bolletje...

En denk toch dat je gewoon moet teruggaan naar je dokter en zeggen dat hij je bang gemaakt heeft ;) En dan gewoon zeggen dat je eht het liefst zo snel mogelijk laat onderzoeken, dat je het idee hebt dat het groeit :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je terug moet gaan hoor. En vraag een doorverwijzing. Desnoods voor een MRI scan, daar kunnen ze alles op zien, ook achter de prothese. Enz.... Dan ben je gerust gesteld meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hoi Nicole,

Ik heb een bv gepland in juli, maar heb nog wat onzekerheden.

Ik heb jaren geleden een bobbeltje uit m'n borst weg laten halen, dit was gelukkig goedaardig, maar was wel erg geschrokken.

Nu vraag ik me ook af hoe het zit met borstonderzoek wat je zelf uitvoert, en ook onderzoek in het zh.

Ik ben dus heel benieuwd hoe het bij jou verder is afgelopen en of je inmiddels meer informatie hebt gekregen hierover.

Ik hoop dat alles goed met je is!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.