Ga naar inhoud

saartjeloveseric : 12 juni 2013 : Dr. van Adrichem : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

12 juni word ik geopereerd...joepie!

Nu weet ik dat het herstel bij iedereen verschilt maar ervan uitgaande dat ik me er goed genoeg voor voel, mag ik dan na bijvoorbeeld een week weer werken?

Ik zit op kantoor, alleen maar beeldscherm en typwerk:-) ik lees overal niet tillen duwen trekken enz met je armen maar de 90 graden typstand zeg maar kan toch niet te belastend zijn?

Wie met overeenkomstig werk en een BV heeft ervaringen/ tips? Bedankt! p.s. ik krijg voor de spier...

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo Saartje,

Is dat je echte, volledige naam? Dan zou ik deze nl even aanpassen...

Iedereen herstelt anders. De ene wat sneller dan de ander.

Ik ben op vrijdag geholpen (ook voor de spier) en ik moest dinsdag weer gaan werken. Dat trok ik dus niet. Heb ik 2 dgn thuis gewerkt en daarna waren er nog wat vrije dgn ivm hemelvaart. Uiteindelijk ben ik daardoor de maandag weer begonnen. vr t/m zo de wk erna vrij gehad dus.

Ik denk dat je met een week genoeg hebt. Zelf doe ik ook kantoorwerk. Eerder KAN wel, maar het is echt fijn om even een weekje vrij te hebben hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de ervaringen en geruststelling! Ik wordt op woensdag geopereerd en heb nu in principe tot en met maandag vrij genomen. Weekeind ook helemaal niks gepland of zo dus dan echt lekker plat.

Heb nu wel op mn werk aangekaart dat als ik het echt niet trek ik nog wat daagjes extra vraag. Dus met (bijna) een week moet ik dan een heel eind komen.

Nogmaals dank dames ! (en ik zal even proberen mn naam aan te passen inderdaad. Niet bij stil gestaan;-))

groetjes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Saartje ,

Ik ben gisteren geopereerd en ben van plan om maandag weer aan het werk te gaan. Ook ik zit op kantoor.

Dus laat je nog wel weten hoe het ging......haha veel pijnstillers mee iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Je naam aanpassen kan niet zelf ;) Ik kan dat wel voor je doen, dan moet je me even een pb sturen met je gewenste naam, kijk ik even of die nog vrij is. Geef ook even aan of het alleen je schermnaam of ook je inlognaam moet zijn die verandert :)

Ik zal dan je topictitel ook pas aanpassen als je je nieuwe naam hebt, want anders moet ik hem erna toch weer veranderen ;)

Bij welke pc ga je? en in welke kliniek?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo dames!

Hierbij mijn operatieverslag. Ik mocht me om 7.00 melden, moest nog wat tekenen, kreeg een afsprakenkaartje voor de nacontroles en er werden foto's gemaakt. Daarna werd ik naar de verkoever gebracht. Kreeg een ok outfit aan en mocht op een lekker warm bedje liggen. Infuus werd geprikt, temp genomen en bloeddruk gemeten, gegegevens gecontroleerd, uitgebreid uitleg van alles wat er ging gebeuren...dit alles door een super vriendelijke vk waar ik me erg bij op mijn gemak voelde. De anderen waren ook allemaal even vriendelijk, correct en geworon gezellig! Had hierdoor niks geen zenuwen en lag heerlijk rustig te wachten, Anesthesist kwam zich voorstellen en nog wat vragen en uiteindelijk dr van Adrichem ook. Nog voor 8 achten lag ik de ok. Narcose kwam er voorzichtig in waardoor het heel gelijkmatig ging, Dit vond ik heel prettig! Ben eerder onder narcose geweest en toen voelde ik me heel naar worden en de vloeistof zo door mijn arm trekken. Dit was dus een veel prettiger ervaring. Half 10 was ik alweer klaarwakker en voelde me prima! Borstgebied is helemaal ingetaped dus kan ik nog niet veel over zeggen (hoop zo dat ik toch niet te klein heb genomen haha).

Verpleegsters hebben weer fantastische nazorg gepleegd. Wederom werden alle check ups verricht werd ik in de watten gelegd en heerlijk verwend met thee en wat lekkers. Iedere paar minuten het hoofd van die lieve vk (volgens mij heette ze Judith!? jammer dat ik het niet meer weet...) om het gordijn. Je bent hier zeker geen nummer.

Rond 11 uur gingen de drains eruit (voel je niks van gelukkig) en werd ik naar het toilet geholpen om te plassen. Ook kreeg ik toen de sportbeha om. Judith had mijn man meteen om half 10 gebeld dat alles goed was gegaan en ik om half 12 ongeveer nar huis zou mogen tenzij ze zou bellen dat het anders zou lopen. Kortom, echt alles werd voor me geregeld! Manlief zat netjes klaar en Judith bracht me naar hem toen. Tasje mee met allerlei formulieren, oa garantiekaartje waar de prothese types op vermeld staan (belangrijk na PIP verhaal denk ik) en info of wanneer ik welke pillen moet slikken.

Thuis lekker boven geinstalleerd met boekjes, thee, kussentjes e,d, en heerlijk verder gechilled. Nog steeds niet echt prijn, wel een drukkend gevoel (er zat goede pijnstilling in mijn infuus).

Lekker wat gelezen en gedommeld. Uurtje echt geslapen en daarna mijn paracetamol genomen (ok die vrachtwagen was inmiddels wel ook hier beland;-))

Nu lekker wat gegeten en verder loungen. Zwelling is wel flink aan t toenemen merk ik maar het is allemaal prima draaglijk. Heb wel heel erg last van mijn rug. Misschien dat ik toch verkramp of zo ik weet het niet. Zo groot zijn ze namelijk nou ook weer niet haha.

Wat ben ik blij met dit forum en wat is het heerlijk om allerlei ervaringen te lezen en nuttige informatie op te kunnen doen. Dus jullie horen en lezen mij zeker nog de komende dagen.

Om een lang verhaal kort te maken: ik ben super blij, voel me goed en kan de velthuis kliniek rotterdam echt alleen maar aanraden, So far so good!

Lieve groetjes,

Saartje (moest mijn naam nog veranderen maar weet niet hoe het moet!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Saartje,

fijn te lezen dat het je zo goed afgaat....

zwelling komt natuurlijk, omdat je geen drains hebt,

de ene arts doet dat wel de andere weer niet,

ik heb ze 3 dagen gehad......

ik ben sinds gisteren 2 weken po en moet zeggen, de eerste 13 dagen bij pap en mam geslapen,

niet geslapen, soms 4 uur soms 5 of 6,

afgelopen dinsdag ben ik etrug gekomen en hier thuis heb ik lekker mijn eigen stekkie en rolluik op de slaapkamer dus verplicht me gewoon te blijven liggen,

de 1e nacht met veel onderbrekingen 8 uur geslapen en vannacht met onderbrekingen 9 uur hihi...

het rechtop slapen is wat het zo moeilijk maakt,

pijn ad rug heb ik minder omdat ik 2 super grote kussens heb die tot aan mijn rug rijken, waardoor ik daar dus ook ondersteuning heb,

maaaaaaaar mijn nek aiiiiii die doet echt mega veel pijn,

vooral als ik mijn kop naar links heb gedraaid ghad moet ik met mijn vinger mijn nekwervels masseren wil ik mijn nek weer recht duwen,

kan niet goed uitleggen hoe of wat, maar krijg mijn nek dus niet meteen recht gezet,

heb ik mooie borsten heb ik dadelijk erdoor een nekhernia haha....

doe er relefxspray opspuiten en warme douchestraal,

maar ik mocht 2 weken niet douchen dus pas sinds 2 dagen die hete straal en dat is lekker moet ik zeggen,

ben dus nu net een vis, sta alleen maar onder de douche hihi...

heeel veel sterkte en op tijd je pijnstillers pakken en echt 2 weken niets doen, dat is het aller belangrijkste, laat je maar lekker verwennen en nd 2 weken (zijn om voor je het weet dat is echt zo), dan 4 weken ook rustig aan doen, maar mag je ietsjes meer, ietsjes ;-)

succes liefs Han

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Han,

Bedank voor je lieve reactie en tips. Vandaag was echt een crime maar ik heb wel het idee dat ik het ergste al achter de rug heb.En op het moment dat ik het echt niet meer trek is het meestal weer tijd voor een nieuwe ronde pijnstillers en die neem ik ook echt inderdaad! Ik loop af en toe kort wat rond, op de een of andere manier voel ik me dan nog beter dan als ik stil zit of lig. Maar dat rechtop slapen is idd een crime he...

Jij ook nog heel veel succes met je herstel en hopelijk gaat het snel beter met je nek! We moeten er wat voor over hebben he...haha

Lieve groet,

Saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve Saartje,

ik heb echt 2 weken alleen maar rust gehouden, puur gelegen in bed en af en toe beentje gestekt ivm de tromose, je bloed moet blijven stromen, dus let daar goed op en verder doe maar lekker niks,

des te beter voor je herstel,

het is niet niks hoor....

nog 1 nachtjes en zal het beter gaan met mijn nekkie, want dan mag ik weer op mijn zij gaan liggen..

maar vannacht vd 1e x "doorgeslapen" (2 wakker ff dd pijn ad nek en toen weer lekker zzzzz)

9 uur aan "1 stuk" dus dat vind ik een topper...

en we moeten er idd iets voor over hebben en dat doe ik maar al te graag :10:

liefs han

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Gefeliciteerd!!!

Ik zal hier even je 'voorsteltopic' toevoegen, dan heb je het bij elkaar staan. Ik had daarin ook al geschreven dat je me even een pb kunt sturen met welke naam je wilt hebben ;) Dan verander ik het voor je :)

Een goed herstel!! en ik pas je titel even aan, zodat hij lijkt op de anderen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx BB ! Ik zal je een privebericht sturen. Donderdag gaat de tape eraf en dan kan ik vanaf dan ook wat foto's erop zetten. En jij ook bedankt Esmiralda....ben zoooo blij! Kan het nog niet echt zien natuurlijk maar het 'voelt' al heel goed!

xxx

saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Han! Bedankt voor je lieve berichtje... Het gaat goed!

Vandaag voor het eerst wat gewandeld buiten. Pff voelde ik toch wel daarna;-) Pijn heb ik niet echt meer. Wel een heel zwaar gevoel dat soms erger wordt en soms wat minder.

Of net dat je aan de binnenkant een soort golfbeweging voelt of zo, heel vreemd. En een soort van koude chills. Heb jij dat ook gehad?

Die tape is aan de ene kant heerlijk, ik kan bukken, uit mijn bed komen zonder dat ik wat voel. Alles zit lekker strak zeg maar. Het geeft een veilig gevoel. Is moest bijvoorbeeld niezen en ik was bang dat het pijn zou doen maar dat was helemaal niet zo. Komt ook door de beschermende werking van die tape denk ik, Wat ik wel een nadeel vind is dat ik nu dus totaal niet kan zien hoe het eruitziet. Ik heb soms best last van de hechtingen (althans ik denk dus dat op die plek waar ik wat voel mijn hechtingen zitten) maar ik kan dus niet zien door die tape of ze er netjes uitzien. Toevallig dacht ik net stel dat ze ontstoken zijn of zo dan kom ik daar pas donderdag achter. Daar maak ik me wel een beetje zorgen over.

Het slapen is nog steeds wel een issue. Ik pak nu 2 uurtjes achter elkaar dan wordt ik wakker van een gekmakende rugpijn. Gek genoeg zakt dat meteen als ik even ga zitten of staan dus dan loop ik even naar het toilet bijvoorbeeld, ga weer liggen en dan pak ik weer 2 uurtjes en ga zo maar door. Ik weet dat mijn wervel een beetje schuin loopt en daar heb ik nu de gebakken peren van....maar ach ook hier komen we wel overheen. Voel me alweer zo veel beter dan een paar dagen geleden!

Morgen en woensdag voorspellen ze tropische temperaturen. Heb medelijden met de verpleegkundige die donderdag mijn tape eraf gaat halen. Zal wel niet al te fris zijn dan....

Verlang er wel naar weer compleet onder de douche te kunnen staan.

Hoe is het met jou?

xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè Saartje,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe vriendinnen!!! Hopelijk snel van je pijntjes af en dan maar genieten van de zomer!

X Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Corine,

Hartstikke bedankt voor je lieve berichtje. Ik moet zeggen dat ik het ook wel heel erg leuk vond dat ik nog voor de zomer geopereerd kon worden. Ga eind aug op vakantie. Nu eindelijk eens met een gevulde bikini:-) joehoe!

Bedankt ook voor al je goede raad, ervaringen en berichten op dit forum (ik kom je in veel topics tegen;-)) Heb ik heel veel aan gehad...echt top!

xxx Saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Ha, daar ben ik blij om Saartje. Ik probeer iedereen te helpen die advies nodig heeft. Ben nu eenmaal ook een van de verslaafde op dit forum. Al ben ik ontzettend druk, probeer iedere dag wel eventjes te kijken. Leuk dat je in augustus op vakantie gaat joh, kun je eindelijk pronken met je prachtige boobies! Veel liefs Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai MJLK!

Ja het slapen gaat gelukkig al beter. Ik wordt nog wel om de 2 a 3 uur wakker maar als ik dan even ga zitten of staan en daarna weer ga liggen dan val ik gelukkig vrijwel direct weer in slaap en de rupgpijn is wel al wat minder. En omdat ik me overdag nog lekker rustig houd heb ik ook niet zo'n last van die gebroken nachten. Ben vandaag halve dag gaan werken (ben secretaresse) en dat ging ook prima.

Verheug me idd erg op morgen want dan kan ik eindelijk wat zien. Zal de tape denk ik ook wel gaan missen want ik zal dan ieder dingetje (bukken, niezen e.d.) gaan voelen denk ik.

Hoe voel jij je nu na 19 dagen?

xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed slapen is wel lekker!

Hier gaat het wel goed. Ik lig op schema met alle kwaaltjes die ik voorbij zie komen op het forum haha.... Vannacht heb ik zelfs even zonder sportbh geslapen. Ik was bang dat ik dat heel vervelend en eng zou vinden maar eigenlijk ging dat wel goed. Was een verademing om dat ding even af te hebben met dit warme weer. Ik kijk er nu naar uit om gewone bh's aan te kunnen :1: .

Ik kan me voorstellen dat je de tape gaat missen als houvast maar wel spannend dat je nu eindelijk je borsten kunt gaan zien!

Heel veel succes vandaag en hopelijk doet de tape eraf halen geen pijn.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tape eraf halen deed helemaal geen pijn gelukkig! Volgens vpk kwam het er veel makkelijker af als anders. Zal wel door dat gebroei komen van de afgelopen dagen, er kwam namelijk ook een lucht af.... ik schaamde me dood! Maar gelukkig trok dat snel weg. Ze heeft me lekker opgefrist en alles nagekeken. Ze was positief verbaasd over de littekens (klein streepje maar) en hoe het er uit zag (helemaal geen blauwe plekken). Ik dacht zelf ook dat ik beurs en blauw zo zijn maar niets van dat alles.

Ik vind ze al heel erg mooi, zijn wel nog flink gezwollen. Maar wat voelde het gelijk vertrouwd! Dacht gister ineens wat nou als die tape eraf gaat en ik niet kan wennen aan wat er onder zit en er spijt van heb of zo?...maar das dus gelukkig helemaal niet zo.

Wat een verademing dat de tape er af is. Kom er hierdoor namelijk achter dat wat ik de afgelopen dagen nog onder de noemer van pijntjes, zwelling e.d. schaarde waarschijnlijk gewoon de druk vd tape is geweest. Voel nu namelijk niks meer, net alsof er nooit iets is gebeurd en dat een week po!

Ga nu lekker effe bijkomen vd reis (bus/ trein/ metro) en rustig aan doen. Niet handig als er een winkelcentrum op je station zit en je toch nog effe wat blousjes met knoopjes wilt scoren en tegen leuke schoenen aanloopt en...haha.....voor een shopaholic is een week thuis zitten al errug lang!

Bedankt voor de support en ik ga vh weekeind effe wat foto's posten. Ben benieuwd naar jullie mening!

xxx

Saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het echt proberen BB maar voel me zo goed! Ik ben van het type dat ook 3 dagen na dr 11 urige bevallling (met tang, pomp, knip en hechtingen) alweer op de fiets zat....

Ik weet het, ik heb alles op dit forum zo goed gelezen maar het is zo moeilijk om aan toe te geven. En soms vergeet ik het gewoon (sta ik mn haar te doen en zie ik ineens waar mn armen zijn zeg maar oepsie;-)

Op de terugweg vandaag nog wat boodschappen gedaan en ik dacht ik neem niet teveel mee. Daar had ik me dus in vergist. Was een hele zware tas geworden (dit nog en daar nog trek in) en toen moest ik naar huis lopen. Nou dat merkte ik wel.

Daar voel ik me nu wel rot over. Was ook gewoon zo stom van me. Nu dus weer even goed bewust en morgen rustig aan doen....

bedankt dus voor de reminder xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.