Ga naar inhoud

Deeske : 15 augustus 2013 : Dr. Grabietz : Tweesteden ziekenhuis : Waalwijk


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal op aanrade van mijn weegdinnetje paulinam ben ik hier terecht gekomen.

Ik ben deeske en ik ben 32 jaa en ben mama van een lieve kleine meid van net 2,5 jaar.

Ik ben vorig jaar in sept erg ziek geweest waarna ik heb besloten te gaan afvallen.

Inmiddels ben ik bijna 36 kg kwijt en krijg 15 augustus mijn borstverkleining. Ik ben momenteel behoorlijk zenuwachtig omdat ik a.s maandag nog langs de narcotiseur moet en ook hij/zij moet goedkeuring geven.

Ik hoop hier veel info te kunnen vinden om zo gerust mogelijk de operatie in tegaan.... momenteel loop ik te stuiteren als de pest en slaap ik amper door de spanningen en het gebrek aan info.

Ik weet alleen dat de operatie ongeveer 4 uur duurt en dat het litteken in een vorm van een anker zal zijn verder niets....

Dus alle tips zijn welkom!

Groetjes Deeske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke hier start ik mijn boekje maar:

15 augustus 2013 is het zover dan krijg ik mijn borstverkleining in het tweesteden ziekenhuis in Waalwijk Dr Grabietz is de arts die mij gaat opereren ik heb vel vertrouwen in hem!

Maar ja nu alles ineens zo definetief is begin ik toch behoorlijk te piekeren.... zover ik weet zie ik mijn arts op de dag van operatie zelf pas weer.

A.s Maandag moet ik nog langs de verpleegkundige en de narcotiseur.

ik weet totaal niets van wat ik qua kleding moet nemen voor in het ziekenhuis, wat voor BH's ik het beste kan nemen maar intussen blijf ik wel aftellen naar 15 augustus....

Ff een kort verslag van wat mij toe gezet heeft voor een BVK: Ik ben zelf maar 156cm en weeg vandaag de dag 70kg ik wil miss nog gaan afvallen tot de 60kg dus nog 10kg tot 15 augustus. Maar ik weet dat ik het aan kan.... want ik ben inmiddels sinds vorig jaar dec 36kg kwijt geraakt. Maar heel dat afvallen is mijn lichaam niet echt zonder kleerscheuren gedaan.... want mijn borsten zijn nu slap en futloos. Ze waren al giga zwaar (ooit 105F) nu 85F.

Maar al bij al 15 aug dan ga ik naar een mooi C cupje!

Zijn er tips wat ik beter voor de operatie wel en niet kan doen? en tips voor NA de operatie

Groetjes Deeske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Deeske, ik zou toch willen aanraden nog een afspraak in te plannen bij je arts. En als hij geen tijd heeft bij zijn assistente.

Schrijf je vragen vooral van tevoren op en neem iemand mee die kan mee luisteren.

Ik sommige ziekenhuizen krijg je een bh in andere moet je die meenemen.

De eerste tijd ben je echt geholpen bij kleding die aan de voorkant sluit. Je pyjama ook dus.

En je moet opvang regelen voor Nadine, die mag je namelijk de eerste tijd absoluut niet op tillen.

Hulp thuis is ook heel makkelijk. Ook al kun je wel wat je mag het gewoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roeland mijn man is gewoon fulltime thuis dus die zorgt voor Nadine en heb al een stel pyjama's met knoopjes. daarnaast heb ik om de week al huishoud hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Deeske, ik zou toch willen aanraden nog een afspraak in te plannen bij je arts. En als hij geen tijd heeft bij zijn assistente.

Schrijf je vragen vooral van tevoren op en neem iemand mee die kan mee luisteren.

==========

Ik heb aanstaande maandag nog gesprek bij de verpleegkundige dat is een gesprek van bijna 1 uur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi deeske

Gefeliciteerd met je datum...... Spannend!

Krijg je van de kliniek geen sport bh of moet je die zelf kopen?als je ze zelf moet kopen zou ik als ik jou was vlak voor je operatie twee verschillende maten kopen bijv 85C en 85D je kan degene die niet past terug laten brengen.

Er staat ergens in het forum wat handig is om mee te nemen maar kan het ff niet vinden.

Ik had het volgende bij me;

Toiletspullen, haar elastiekje, lenzen spullen, pyama met voorsluiting, een huispak voor op de terugweg, badslippers, een kussentje om tussen de autogordel en je boobs te doen, lippenbalsem, oordoppen, flesje water,een boek, foto toestel,

Wat je niet voor de operatie moet doen is, zo min mogelijk roken stoppen is natuurlijk beter, maar dat lukte me niet, en geen alcohol nemen. Begin twee wk van te voren met arnica tegen zwelling en blauwe plekken en met vit C voor een goede weerstand.

Na de operatie heb je rust en geduld nodig......

Kussentjes voor in bed, je mag nl alleen op je rug slapen, zorg voor hulp in iedere geval de eerste week

Als het je lukt blijf dan wel lopen, dat is heerlijk voor je rug die het zwaar krijgt door het rugslapen....

Voldoende pijnstillers en vochtafdtrijvers, brandnetel thee, citroen thee enzo want je zal vocht vast gaan houden.

Dit is wat me nu te binnen schiet, als je nog vragen hebt, shoot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Moeks ik ben nu al aan het trainen om op mijn rug te slapen... ik ben een enorme buikslaper... en het is echt wennen maar heb nu al 3 nachten op mijn rug geslapen... qua vocht afdrijvers heb ik al sterrenmunt thee (dat werkt bij mij erg goed) en qua pijnstillers ik heb 2 doosjes trammadol in huis. de rest heb ik vandaag terug naar de appotheek gebracht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je niet voor de operatie moet doen is, zo min mogelijk roken stoppen is natuurlijk beter, maar dat lukte me niet, en geen alcohol nemen. Begin twee wk van te voren met arnica tegen zwelling en blauwe plekken en met vit C voor een goede weerstand

=============

ik rook al helemaal niet. Alcohol drik ik 3x perjaar of zo. Arnica is een goede tip vitamine C gebruik ik al....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nou welkom Deeske

Wat vervelend dat je zo ziek geweest bent!!! Maar ik hoor wel uit je verhaal dat dat ook iets positiefs voor je gebracht heeft.. De knop is om gegaan! Superknap!! :35:

Ik zal je titel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen, dan zul je ook nog wel van andere bvk-dames reacties krijgen :)

Heel veel aftelplezier!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik zie nu dat je al een operatieverslag gestart bent, dan ga ik hier je voorsteltopic zo even toevoegen.

Om je even een beetje wegwijs te maken ;)

Als je onderaan een bericht klikt op: quote, dan wordt de hele tekst van diegene gequote en kun jij daarop reageren.. Je kunt ook tekst weghalen in het gequote stuk, door simpel erin te gaan staan en te deleten ;)

Als je daarna de cursor boven of onder het stuk zet, dan kun je je reactie schrijven ;)

ik rook al helemaal niet. Alcohol drik ik 3x perjaar of zo. Arnica is een goede tip vitamine C gebruik ik al....

Zo dus, bijvoorbeeld ;)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik zie nu dat je al een operatieverslag gestart bent, dan ga ik hier je voorsteltopic zo even toevoegen.

Om je even een beetje wegwijs te maken ;)

Als je onderaan een bericht klikt op: quote, dan wordt de hele tekst van diegene gequote en kun jij daarop reageren.. Je kunt ook tekst weghalen in het gequote stuk, door simpel erin te gaan staan en te deleten ;)

Als je daarna de cursor boven of onder het stuk zet, dan kun je je reactie schrijven ;)

Zo dus, bijvoorbeeld ;)

xxx BB

Ik zal het gaan proberen te onthouden....

Dank je wel voor de uitleg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een foto van wat ik tot zo'n 6 dec 2012 was. Daarna ben ik volledig omgegaan en ben ik nu inmiddels zo'n 36 kg kwijt.

door mijn grote voorgevel heb ik veel klachten van mijn rug nek en schouders. Hier door dat ik dus ook bijna de hele dag met hoofdpijn rond loop.

Ik ben midden dec al bij een pc geweest maar deze wilde me niet helpen op dat ogenblik mijn BMI was te hoog

In april van dit jaar weer bij haar geweest en woog toen op mijn weegschaal 75kg en ik moest op haar weegschaal en woog ineens 84kg

Ik heb toen dr Grabietz gebeld en kon 3 dagen later terecht. hij gaf meteen groen licht. en toen het gespanne wachten op goedkeuring van ziekenfonds. binnen 1 week al binnen.

Ik zou midden juni al onder het mes kunnen maar gezien ik 8 juli op vakantie ga naar disneyland wil ik wel kunnen genieten en niet ineens onverhoopt in een Frans ziekenhuis terecht komen.

Daarna is dr Grabietz zelf op vakantie en hij begind op 12 aug weer. hij opereerd alleen op donderdag en vrijdag dus ik ben gewoon zijn eerste patient!

Heerlijk gevoel geeft dat.

Groetjes Deeske

Paulina bedankt voor de uitleg als het goed is is het nu gelukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar BB ff een vraagje waar is dan nu mijn door mij zelf gestarte topic? Of zie ik ergens iets over het hoofd?

Dat heb ik hier toegevoegd, het staat nu dus samen als 1 topic :)

Het is overzichtelijker als allemaal losse topics, dus omdat het over hetzelfde gaat, voegen we dat samen onder 1 categorie ;)

Je bent dus niks kwijt, maar alles staat bij elkaar :35:

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien doet mijn foto het niet.... waar zit mijn fout??

en toen hadden we een probleem 12 aug gaan mijn ouders op vakantie dus moet gaan zoeken naar een oppas voor Nadine....

Mijn man wilt haar meteen mee nemen als ik net uit de narcose kom. nou dat zie ik niet zitten.

20:18

Probleem is weer opgelost!

Mijn vriendin die daar in de buurt woont wilt oppassen...Nadine is stapel op haar dus dat komt wel goed....en heeft die uk van mij meteen een verjaardagsfeestje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een foto geplaatst van wat ik was en wat ik ben (net als mijn profielfoto) en daar een stuk text bij.... alleen nu zie ik de text wel maar de foto niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

En toen was ik afgelopen week toch nog ff bij de PC geweest eigenlijk voor mijn CTS maar we hebben het o.a gehad over mijn BVK en BWC de BWC is afgekeurd maar hij gaat er samen met een dermatoloog werk van maken zodat ie toch goed gekeurd gaat worden.

Verder ook gehad over wat ik nou het liefste wil qua cup maat en we zijn te samen uitgekomen op een B cup ik moet ook een C cup BH mee nemen. stel dat ze toch wat groter uitvallen.

Ik heb er echt kei veel zin in.

Ik heb enorm veel mensen om me heen die me dus komen helpen.

een vriendin van mij komt hier een hele week heen de week er na komt ze maar 3x in de week en die week er op wss weer een week.

daarnaast komt er nog een andere vriendin van mij voor 3 dagen over uit assen en een vriendin uit drachten komt ook nog over ergens.

Of wel aan hulp geen gebrek!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.