Ga naar inhoud

Utalatje - dr van canneyt - Gent - HELP steeds terugkerende pijn rechterborst


Superman

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op 24 juni aanstaande zal ik net 2 maand PO zijn.

Nu heb ik al een tweetal weken soms een lastig gevoel, vooral in mijn rechterborst.

Als ik ga voelen aan de buitenkant en ik duw daar kan ik de prothese voelen.

In mijn linkerborst voel ik ook wel iets zitten maar toch niet zo duidelijk, er is een verschil voelbaar.

Pijn heb ik niet echt in die rechterborst, het is eerder een 'last' bij momenten, heb het gevoel dat er

iets niet op zijn plaats zit.

Nu ben ik heel bang dat de prothese verschoven zo zijn.

Ik ben na een maand PO wel op controle geweest en dan bleek alles perfect te gaan volgen mijn PC.

Ik mocht sedert dan ook weer mijn dochtertje van 6 maand tillen en gewone bh's dragen (geen push-ups)

Ik heb gewone ronde protheses van 300cc achter de spier.

Iemand ervaring met dit? Wat denken jullie?

Is het normaal dat ik de prothese voel zitten, ook al zitten ze achter de borstspier?

Soms krijg ik last als ik ganse dag bh heb gedragen, denk van de beugel (in mijn rechterborst dan).

Hopelijk maak ik me zorgen om niets.

Met een kleintje in huis van 6 maand kan ik me een heroperatie echt niet permiteren, was al een hele

regeling en opgave om haar 4 weken niet te tillen!

Utalatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Normaal moest ik pas na een jaar terug contact opnemen maar ja...

Ik denk ook dat ik best contact opneem, al was het maar om gerustgesteld te worden.

Daar hoop ik alleszins op want ik zie een heroperatie echt niet zitten :-(

Ik ga nog niet beginnen panikeren natuurlijk.

Voel jij je protheses zitten als je duwt aan de buitenzijde van je borsten? En heb je ze voor of achter de spier?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb ook ronde achter de borstspier en als ik voel aan de onderkant voel ik ook wel wat (heb er geen last van).

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze kunnen verschuiven als ze onder je spier zitten, maarja ik ben natuurlijk maar een leek.

Heb je ook het idee, als je in de spiegel kijkt dat hij is verschoven?

En inderdaad, als je het niet vertrouwd, toch even je PC bellen.

Succes verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woensdag mag ik gaan om 18u30...

Ik hoop echt dat hij me geen slecht nieuws gaat brengen en dat het enkel wat overbelasting is !

Heb nog steeds veel last, straalt zelfs uit naar m'n arm.

Ik voel de prothese in mijn rechterborst veel duidelijker dan in mijn linker.

Ik hoop echt dat ze niet van onder de spier is gekomen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Utalatje,

Ik had daar destijds ook last van.

Ook een extra controle gehad op 3 maand bij Dr. VC, vandaar mocht ik direct een echo laten nemen (heeft persoonlijk voor gezorgd) en het bleek nog wat diffuse zwelling te zijn.

Even geduld hebben, zei hij, en inderdaad, een maand later was alles verdwenen.

Het is natuurlijk wel een geruststelling als je weet door een echografie dat er niets aan de hand is en dat je nog wat geduld moet hebben.

Ik hoop alvast het allerbeste voor jou, maar ben daar vrijwel zeker van dat je je geen zorgen hoeft te maken maar dat het komt door je tilactiviteiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hallo iedereen,

Ik ben inmiddels net een jaar geleden geholpen door d'r. Van canneyt.

Ik kreeg 300 cc achter de spier en ben best gelukkig met het resultaat alleen heb ik steeds terugkerende pijn/last in mijn rechterborst.

Ik ben intussen op dat jaar tijd al drie keer met dit probleem bij mijn PC geweest, heb zelfs al een echo gehad (6 maand geleden) maar hij vindt niet echt iets fouts.

Hij hield het op een ontsteking en schreef me tweemaal ibuprofen 600 voor.

Daarna ging het een tijdje goed, waarschijnlijk was het dus een ontsteking of voelde ik de last/pijn gewoon niet meer door de ontstekingsremmers?!

Nu heb ik sedert 3 dagen alweer last maar deze keer is het nog erger dan voordien.

Ik omschrijf het best als een branderige zeurderige pijn, kan met moeite bh verdragen en als ik duw aan de borst voel ik de prothese veel duidelijker zitten dan links.

Ze is ook niet gaaf maar bobbelig, ik ben bang voor een scheur/lek waardoor ik steeds die ontstekingen doe en de last heb.

Ik ga nu terug afbraak maken en aandringen op een MRI en als we niets zien moet hij me maar weer opereren om te kijken want dit is echt om gek te worden.

Iemand die dit herkent?

Links voelt alles heel natuurlijk en normaal aan dus er moet toch iets fouts zijn!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Utulatje

Wat vervelend zeg!!

Met wat je beschrijft, zou ik haast denken dat het iets te maken heeft met je kapsel... Ofwel een kapselcontractie, of een te veel aan kapsel.....

Een lek in de prothese is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ik wil alleen maar aangeven dat het kapsel ook een mogelijkheid kan zijn...

Hoop dat je snel meer duidelijkheid gaat krijgen!!

Heb je er toevallig ook foto's van? Of is daar niets op te zien....

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx voor je reactie!

Op een foto is niets te zien, mijn borsten zien er nog steeds mooi uit, perfecte vorm dus van buitenaf kan je daar echt niets aan zien.
Dat is ook zo vervelend, het komt van binnenuit en ik kan alleen zeggen dat het aanvoelt alsof de prothese niet zit waar zij niet hoort te zitten maar mijn PC zegt daarop dat alles perfect normaal aanvoelt.
Het straalt zelfs uit tot in mijn arm! Daarop concludeert hij dus dat het een ontsteking is op een of andere spier of pees.
Ik stel me niet meer tevreden met dit antwoord, ben niet van plan gans mijn leven een paar keer op de jaar een aantal weken ontstekingsremmers te slikken :-s!
Ik denk ook aan gescheurde prothese of idd iets met kapsel da fout zit.
Dinsdag bellen voor afspraak want vandaag was secretariaat gesloten :(
Hoop dat een MRI eindelijk eens duidelijkheid brengt, ik er sowieso op aandringen nu.

Xxx


Hey Utulatje

Wat vervelend zeg!!

Met wat je beschrijft, zou ik haast denken dat het iets te maken heeft met je kapsel... Ofwel een kapselcontractie, of een te veel aan kapsel.....

Een lek in de prothese is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ik wil alleen maar aangeven dat het kapsel ook een mogelijkheid kan zijn...

Hoop dat je snel meer duidelijkheid gaat krijgen!!
Heb je er toevallig ook foto's van? Of is daar niets op te zien....

xxx BB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.